Sfânta Biserica Ortodoxă

miercuri, 13 martie 2024

Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna IV a Postului Mare

Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna IV a Postului Mare


Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna III a Postului Mare


Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna III a Postului Mare

Luni: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 8, 13-9, 6.

Marţi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 9, 8-20; la Vecernie: Fc 6, 9-22; Pr 8, 1-21.

Miercuri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 10, 12-20; la Vecernie: Fc 7, 1-5; Pr 8, 32-9, 11.

Joi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 11, 10-12, 2; la Vecernie: Fc 7, 6-9; Pr 9, 12-18.

Vineri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 13, 2-13; la Vecernie: Fc 7, 11-24; Pr 10, 1-22.

Sâmbătă: Paremii – la Vecernie: Fc 8, 4-20; Pr 10, 31-11, 12; La Liturghie: Evr 10, 32-38; al morţilor – 1 Tes 4, 13-17; Evanghelia zilei – Mc 2, 14-17; a morţilor – In 5, 24-30.

Duminică: La Utrenie: Evanghelia Învierii, iar la Liturghie – Evr 4, 14-16; 5, 1-6; Mc 8, 34-38; 9, 1.

Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna II a Postului Mare

 

Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna II a Postului Mare

Luni: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 4, 2-5, 7.

Marţi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 5, 7-16; la Vecernie: Fc 3, 21-4, 7; Pr 3, 34-4, 22.

Miercuri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 5, 16-25; la Vecernie: Fc 4, 8-15; Pr 5, 1-15.

Joi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 6, 1-12; La Vecernie: Fc 4, 16-26; Pr 5, 15-6, 3.

Vineri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 7, 1-14; la Vecernie: Fc 5, 1-24; Pr 6, 3-20.

Sâmbătă: Paremii – la Vecernie: Fc 5, 32-6, 8; Pr 6, 20-35; La Liturghie: Evr 3, 12-16; al morţilor: 1 Tes 4, 13-17; Evanghelia zilei – Mc 1, 35-44; a morţilor – In 5, 24-30.

Duminică: La Utrenie: Evanghelia Învierii, iar la Liturghie Apostolul zilei – Evr 1, 10-14; 2, 1-3; al Sfântului Evr 7, 20-28; 8, 1-2; Evanghelia zilei – Mc 2, 1-12; a Sfântului – In 10, 9-16.

Apostolul şi Evanghelia Sâmbetelor şi Duminicilor din Sfântul şi Marele Post

Apostolul şi Evanghelia Sâmbetelor şi Duminicilor din Sfântul şi Marele Post

Săptămâna I a Postului

Săptămâna a II-a a Postului

Săptămâna a III-a a Postului

Săptămâna a IV-a a Postului

Săptămâna a V-a a Postului

Săptămâna a VI-a a Postului (a Floriilor)


Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna I a Postului Mare

Apostolul şi Evanghelia - Săptămâna I a Postului Mare 

Luni: Paremii – la Vecernie: Is 1, 1-20.

Marţi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 1, 19-2, 3; la Vecernie: Fc 1, 1-13; Pr 1, 1-20.

Miercuri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 2, 3-11; la Vecernie: Fc 1, 14-23; Pr 1, 20-33.

Joi: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 2, 11-21; la Vecernie: Fc 1, 24-2, 3; Pr 2, 1-22.

Vineri: Paremii – la Ceasul al VI-lea: Is 3, 1-13; la Vecernie: Fc 2, 4-19; Pr 3, 1-18.

Sâmbătă: Paremii – la Vecernie: Fc 2, 20-3, 20; Pr 3, 19-34; La Liturghie: Apostolul zilei – Evr 1, 1-12; Apostolul Sfântului – 2 Tim 2, 1-10; Evanghelia zilei – Mc 2, 23-28; 3, 1-5; Evanghelia Sfântului – In 15, 17-27; 16, 1-2.

Duminică: La Utrenie: Evanghelia Învierii. La Liturghie: Evr 11, 24-26, 32-40; In 1, 43-51.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Despre patriotism și alte animăluțe pe cale de dispariție.

Despre patriotism și alte animăluțe pe cale de dispariție

Patriotismul a fost dezavuat sau chiar batjocorit timp de 34 de ani în România. Familia, națiunea, credința și libertatea au fost obiect de discuții triviale și, mai ales, ținte ale criticilor progresiste. Cine era atașat acestor valori, era stigmatizat drept medieval. Azi, lucrurile stau chiar mai rău. Țara nu e bună, căci nu e „ca afară”. Cu toate acestea, țara te vrea prost, vorba cântecului.
Birocrați, politicieni cinici, „intelectuali” abonați la banul public îngemânat cu banii oengeurilor gloabaliste, formatori de opinie rău intenționați și pedagogi contaminați cu mesianism progresist, toți le-au prescris românilor să plece și să-și disprețuiască țara, familia și tradițiile, pentru a se putea „realiza” în străinătate. Iar românii chiar au urmat îndemnul – sunt peste 5 milioane de oameni care au migrat către zone „civilizate” ale Europei și ale lumii, unde și-au găsit, foarte probabil, propășirea materială, dar nu și rădăcini spirituale. Vestea proastă e că totalitarismul poate îmbrăca și forme mai confortabile, mai chinezești, mai sofisticate decât comunismul gregar sau nazimul troglodit. Azi, acest totalitarism de catifea este tușa clar – obscură a „ordinii mondiale liberale bazate pe reguli”.
Organizațiile quasi-non-guvernamentale (quango), în parte private, în parte statale, sunt extensii ale unor guverne străine, cum ar fi SUA, Rusia sau China, și sunt menite a influența și manipula ideologic popoarele din (semi)colonii. Quango au făcut dintotdeauna politica deznaționalizării și a desprinderii individului de rădăcinile tradiției, culturii și istoriei naționale, pentru ca oamenii să poată fi transformați mai ușor în plante în ghiveci pe rotile, transportabile din loc în loc, pe principiul ibi patria, ubi bene. Quango au reușit în mare măsură să desprindă omul de rădăcini și să-l deprindă cu ideea că acolo unde îi este bine, este patria lui.
Recent, în 17 ianuarie 2024, Uniunea Europeană, o organizație supra-statală care s-a supus treptat quango, a emis o recomandare și un plan de măsuri menite să determine abandonul treptat al ideii naționale, în favoarea unei „identități europene”, supra-naționale. Acesta este nimic mai puțin decât visul Uniunii Sovietice de a reuni popoarele Rusiei și din jurul Rusiei într-un singur popor, sovietic, proletar, compus din oamenii noi de tip comunist, egali în sărăcie, și din privilegiații intangibili ai nomenklaturii conducătoare.
Pe acest val, timp de peste 30 de ani părinții români și-au educat odraslele în „spiritul” migrației. Plecați, plecați mâncând pământul – le-au zis și le zic ei copiilor lor. Știu, nu sunt prea multe motive să li se spună altceva, căci lumea noastră a fost sub cizma de neam prost a prostocraților din politica românească și cu falca la doi centimetri de pumnul de fier în mănușă de catifea a quango, a birocraților europeni, a experților și a specialiștilor care se cred mâna zeului pseudo-științei pe Pământ. Dar fenomenul socio-cultural al disprețului față de națiune, familie, credință și libertate există, e chiar dominant în societatea noastră.
Iar acum, dintr-o dată, ce ni se întâmplă în mod cu totul paradoxal?
Uniunea Europeană și, în trena aceasteia, establishmentul românesc, ne înspăimântă cu războiul iminent și durabil (sustenabil) și cu trecerea în modul supraviețuire, adică, trecerea la economia de război, unde drepturile și libertățile sunt congelate, precum și cu revenirea la serviciul militar obligatoriu.
Cu cine se va duce acest război, ce armată se va putea asambla pentru un asemenea război, ce resurse are Europa pentru a pregăti și susține economic așa ceva?
Nu de alta, dar europenii s-au obișnuit cu pacea – și e foarte bine să s-au obișnuit astfel. Sunt 80 de ani de la ultimul mare război. Europenii sunt pe chill, vor să reușească în viață, vor să trăiască mult, să fie sănătoși mai mult. Ei nu au treabă cu războiul americanilor și al rușilor. Uniunea Europeană însăși s-a constituit, în 1957, pentru a evita ca europenii să mai ajungă vreodată să se războiască și să se ucidă între ei. A fost o motivație bună, creștinească: dacă oamenii vor coopera, dacă lumea se va concentra pe ceea pe familie, bunăstare, solidaritate, împărtășire și nevoia de ajutor a celui de lângă noi, lumea nu va mai avea motivații pentru război.
Ce s-a schimbat atât de fundamental încât europenii să vrea din nou război? Cum de europenii s-au infantilizat atât de rapid, abandonând maturitatea și responsabilitatea aferentă și uitând ororile celor două războaie mondiale ale secolului XX, ambele pornite în Europa. Mai ales, cum de am uitat deja învățămintele transmise nouă de bunicii și străbunicii noștri, care au trăit acele orori?
Întrebarea mai grea și mai sâcâitoare este : pentru ce ar merge la război bărbații români în vărstă de 18 – 60 de ani? Pentru Ursula von der Leyen, Iohannis, Ciolacu, Ciucă, Lidl, Raiffeissen, Pfizer, Monsanto?
Reamintesc că, în urmă cu 2 ani, când Rusia a atacat Ucraina, cozile la pașapoarte erau interminabile, iar în sondaje doar 20% dintre români erau deciși să meargă la război ...
Mi-e tare teamă că, în acest ritm, cu acest trend, veți ajunge toți să ziceți, ca și mine:

marți, 12 martie 2024

Avocat Elena Radu - Proiectul LEGEA OFFSHORE – un act de TRADARE NATIONALA, care conduce la subminarea economica a Statului Roman.

 

Proiectul LEGEA OFFSHORE – un act de TRADARE NATIONALA, care conduce la subminarea economica a Statului Roman.

Acest proiect lege trebuie RETRAS din Parlament!
CER PUBLIC TUTUROR PARTIDELOR ( și în special inițiatorilor semnatari: Ciucă Nicolae-Ionel - senator PNL; Ciolacu Ion-Marcel - deputat PSD; Kelemen Hunor - deputat UDMR; Pambuccian Varujan - deputat UAR (minoritãti); Popescu Virgil-Daniel - deputat PNL) SĂ NE COMUNICE:
- CU NUME ȘI PRENUME FIECARE PERSOANĂ CARE A CONTRIBUIT LA ÎNTOCMIREA FIECĂRUI ARTICOL DIN PROIECTUL DE LEGE DEPUS ÎN PARLAMENT,
- TOATE PERSOANELE CARE AU PARTICIPAT LA ÎNTOCMIREA ACESTUI PROIECT, PERIOADA ÎN CARE AU AVUT LOC NEGOCIERILE ȘI TOATE PĂRȚILE CU CARE S-A NEGOCIAT.
ÎN CAZ CONTRAR, SUNTEM ÎNDREPTĂȚIȚI SĂ CREDEM CĂ ACEST PROIECT A FOST LIVRAT POLITICIENILOR ROMÂNI DE CĂTRE ENTITĂȚI CU INTERESE PENTRU BOGĂȚIILE ROMÂNIEI.
În condițiile în care inițiatorii sunt reprezentanți de seamă ai partidelor politice de guvernământ care în ultimii 2 ani AU CRESCUT DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CU PESTE 40 MILIARDE EURO, invoca in ”Expunerea de motive a proiectului de ”lege Offshore” (înregistrat la Senat la data de 15.04.2022 sub nr. B242/2022 senat.ro) că în 15 ani operatorii din acest sector au investit 3,5 miliarde USD în proiecte de exploatare, dezvoltare și producție de gaze de gaze offshore, din care peste 1 MILIARD DE DOLARI în activități de dezvoltare, redezvoltare pentru zăcăminte existente.
Deci, în condițiile în care numai în 2 ani au îndatorat Statul Român și implicit poporul roman cu 40 miliarde euro care nu știm unde s-au dus, nu au reușit să folosească 1 miliard USD pentru exploatarea gazelor naturale PROPRIETATE A STATULUI ROMÂN.
Ce înseamnă 1 miliard de dolari la o populație de 19 milioane de cetățeni?
52,6 dolari pe cap de cetățean.
Ce fac în schimb?
Sub pretextul crizei energetice și a independentei energetice față de Rusia, au inițiat un act normativ prin care, sub pretextul că ne vom dobândi independența energetică față de Rusia, NE FAC DEPENDENȚI FAȚĂ DE COMPANIILE EXPLORATOARE ale GAZELOR NATURALE PROPRIETATE A STATULUI SI POPORULUI ROMAN.
Prin acest proiect de lege oferă ”facilități fiscale” companiilor exploratoare ale gazelor naturale proprietate a Statului si poporului Român care în niciun caz nu vor crește veniturile la bugetul de stat, ci le vor scădea.
Dovadă în acest sens stând chiar exemplul din anexa nr. 2 la Legea nr. 256/2018: făcând o comparație între normele actuale și normele din proiectul de lege propus, impozitul asupra veniturilor suplimentare total datorat va scădea de 2,5 ori.
Mai mult, potrivit art. 20 și 21 din proiectul de lege depus, PE TOATĂ DURATA ACORDURILOR PETROLIERE titularii acordurilor (societățile exploratoare de gaze naturale proprietate a statului si poporului roman):
- Au dreptul SĂ ÎȘI STABILEASCĂ PREȚURILE ȘI CANTITĂȚILE DE GAZE naturale comercializate, ÎN MOD LIBER, PE PIAȚA LIBERĂ;
- NU POT FACE OBIECTUL UNOR RESTRICȚII referitoare la PREȚ, COMERCIALIZARE, OFERTARE ȘI/SAU VANZARE după data de 31 decembrie 2022;
- Ca excepție: Guvernul POATE să dea o Hotărâre de Guvern, în caz de criză energetică sau distorsiune a aprovizionării cu gaze naturale a României, PENTRU A SE VINDE CU PRIORITATE ÎN ROMÂNIA cantitatile de gaze extrase, ÎNSĂ LA PREȚURILE STABILITE DE COMPANIILE RESPECTIVE.
- Mai mult, acestea POT SA UMFLE ARTIFICIAL PREȚUL, prin încheierea de acorduri bilaterale de tranzacționare a cantităților de gaze exploatate, contracte care se notifică ANRM, iar statul român ARE DREPT DE PREEMȚIUNE, dar la PREȚURILE NEGOCIATE ÎNTRE CEI DOI OPERATORI ECONOMICI.
Mai mult, observăm din acest proiect de lege că Guvernul AR FI PUTUT SĂ DEA UN HG prin care să se prevadă VÂNZAREA CU PRIORITATE ÎN ROMÂNIA a gazelor și energiei electrice produsă în România. DAR NU A FACUT-O!
Ne confruntăm deja cu o criză energetică în România ca urmare a creșterii exorbitante a prețului la gaze si energie electrică, dar Guvernul nu a întreprins demersurile legislative necesare pentru a da o astfel de HG prin care S-AR FI REDUS PREȚURILE LA GAZE SI ENERGIE ELECTRICA IN ROMANIA, deoarece vanzarea cu prioritate în România a productiei din Romania ar fi insemnat ca mai existau oferte numai din parte celor care furnizau energie si gaze in Romania. SCĂDEA OFERTA, SCĂDEA PREȚUL.
În schimb, AU MENȚINUT PREȚURILE LA UN NIVEL ÎNALT ȘI SUSȚIN CĂ AR PLĂTI SUBSVENȚII DE LA BUGET, ADICĂ TOT DIN BANII NOSTRI.
Acest proiect de lege care reprezintă un act de trădare națională ne este prezentat în expunerea de motive ca fiind ”pentru binele nostru”.
Se prevede în expunerea de motive că în mai 2018 Deloitte a efecuat un studiu conform căruia veniturile totale la bugetul de stat în 20 ani ar fi de 26 miliarde USD, reprezentând o medie ANUALĂ de 1,13 miliarde USD. (Care oricum scade ca urmare a reducerii impozitului suplimentar de 2,5 ori).
1,13 miliarde USD impartit la 19 miliane cetateni înseamnă 59,5 USD per cap de cetățean.
Adică, NE VINDEM GAZELE NATURALE pentru 59,5 USD ANUAL PENTRU FIECARE CETATEAN, pentru A LE CUMPARA ULTERIOR fiecare dintre noi LA PRETUL PE CARE NI-L IMPUN COMPANII EXPLORATOARE (care nici măcar nu prea sunt românești).
DE CE NU POATE SĂ EXPLOATEZE STATUL ROMÂN, PRINTR-O SOCIETATE CU CAPITAL DE STAT RESURSELE NATURALE ALE ROMÂNIEI, DACA TOT LE AVEM SI VREM SA DEVENIM INDEPENDENTI ENERGETIC?
Dacă stau să mă gândesc mai bine cred că ar și putea să exproprieze pentru cauză de utilitate publică ”investițiile” care s-au făcut de privați, de 1 miliard USD care ar însemna 60 USD per cap de cetățean.
Cred ca toți suntem de acord să plătim 60 USD, ca să nu fim obligați să ne răscumpărăm ulterior gazele noastre la prețuri exorbitante.
AȘA CĂ ACEST PROIECT DE LEGE TREBUIE RETRAS DIN PARLAMENT.
O să vă explic cum am ajuns în situația să avem resurse naturale care ar putea să ne acopere necesarul nostru de consum, al românilor, dar ele au fost ”vândute” străinilor, iar noi le răscumpărăm de la ei la prețuri exorbitante.
”(1) Proprietatea este publică sau privată.
(2) Proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparţine statului sau unităţilor administrativ-teritoriale.
(3) BOGĂŢIILE DE INTERES PUBLIC ALE SUBSOLULUI, spaţiul aerian, APELE CU POTENŢIAL ENERGETIC VALORIFICABIL, DE INTERES NAŢIONAL, plajele, MAREA TERITORIALĂ, RESURSELE NATURALE ALE ZONEI ECONOMICE ŞI ALE PLATOULUI CONTINENTAL, precum şi alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul EXCLUSIV al proprietăţii PUBLICE.
(4) BUNURILE proprietate PUBLICĂ sunt INALIENABILE. În condiţiile legii organice, ele pot fi DATE ÎN ADMINISTRARE REGIILOR AUTONOME ORI INSTITUŢIILOR PUBLICE sau pot fi CONCESIONATE ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosinţă gratuită instituţiilor de utilitate publică.”
Deci, gazele naturale care se regăsesc în subsol sunt bogății de interes public, inalienabile (nu pot fi vândute), dar pot fi concesionate.
Prin ARTIFICII DE ORDIN LEGISLATIV (prin legi, OUG uri) s-a ajuns în situația în care CONCESIUNEA SĂ REPREZINTE ÎN FAPT O VÂNZARE MASCATĂ A LOR LA PREȚURI DE NIMIC, iar POPORUL ROMÂN SĂ FIE OBLIGAT SĂ LE RĂSCUMPERE LA PREȚURI EXORBITANTE pentru că are nevoie de ele.
Mai mult, există riscul să nu vedem niciun gaz care se va extrage din Marea Neagră pentru că în ”Planul de dezvoltare a sistemului național de transport gaze naturale 2021 -2030” exista conducta BRUA (Bulgaria – Romania-Ungaria-Austria), iar cum prin Tratatul de la Lisabona s-a introdus si ENERGIA în competențele partajate ale UE, va avea ea grijă Comisia Europeană să interpreteze, în defavoarea României, art. 176 A din TCE și să ne spună că gazele noastre sunt necesare pentru funcționarea pieței energiei și aprovizionării cu energie a UE (că deh, Rusia), iar românii să își mai pună pofta în cui.
Expunerea de motive a proiectului de lege: senat.ro
Proiectul de lege: senat.ro
Planul de dezvoltare a sistemului național de transport gaze naturale 2021 -2030”:👉 www.transgaz.ro