Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 11 martie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Joi: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 6, 1-12; La Vecernie:Fc 4,16-26; Pr 5, 15-6,3.


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Joi: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 6, 1-12

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 6 Chemarea lui Isaia.

1 Şi a fost că'n anul în care a murit regele Ozia a L-am văzut pe Domnul şezând pe un tron înalt şi măreţ; şi casa Lui b era plină de slavă.

Ies 24:10 3Rg 22:19 2Par 26:23 Dn 7:9 In 12:41 Ap 4:2 Ap 4:9-10 Ap 5:1 Ap 5:7 Ap 5:13 Ap 6:16 Ap 7:10 Ap 7:15 Ap 19:4 Ap 21:5 :

2 Serafimi c şedeau împrejurul Său; fiecare avea câte şase aripi: cu două îşi acopereau faţa d, cu două îşi acopereau picioarele şi cu două zburau.

Dn 7:9-10 Ap 4:8

3 Şi strigau unul către altul şi ziceau:

– „Sfânt, sfânt, sfânt este Domnul Atotţiitorul,

plin e tot pământul de slava Sa!“

Nm 14:21 Ps 71:18 Ps 98:5 Ps 137:5 Sol 1:7 Lc 1:49 Ap 3:7 Ap 4:8

4 Şi pragul cel de sus al uşii se sălta de glasul cu care ei strigau, iar casa s'a umplut de fum.

Iz 10:4 Ap 15:8

5 Şi am zis:

„O, ticălosul de mine, că-mi tremură sufletul;

că fiind eu un biet om şi având buze necurate

şi locuind eu în mijlocul unui popor cu buze necurate,

cu ochii mei L-am văzut pe Domnul Atotţiitorul...“.

Ies 30:20 Dt 5:25 Jd 13:22 Dn 10:16

6 Şi unul din Serafimi a fost trimis la mine; el avea în mână un cărbune pe care-l luase cu cleştele de pe jertfelnic.

Evr 13:10

7 Şi l-a atins de gura mea şi a zis:

„Iată, acesta s'a atins de buzele tale

şi-ţi va şterge fărădelegile,

iar păcatele tale le va curăţi“.

Ir 1:9 Dn 10:16

8 Şi am auzit glasul Domnului, zicând:

„Pe cine voi trimite, şi cine va merge la acest popor?“.

Iar eu am zis: „Iată, sunt aici, pe mine trimite-mă!“

1Tim 3:2

9 Şi El a zis:

„Mergi şi spune-i acestui popor:

Cu auzul veţi auzi, dar nu veţi înţelege,

şi cu privirea veţi privi, dar nu veţi vedea.

Dt 29:4 Ir 5:21 Mt 13:14 Mc 4:12 Lc 8:10 Lc 19:42 In 12:40 FA 28:26 Rm 11:8

10 Că inima acestui popor s'a împietrit,

urechile lor greu aud şi ochii lor s'au închis,

ca nu cumva cu ochii să vadă

şi cu urechile să audă

şi cu inima să înţeleagă

şi să-şi revină şi Eu să-i vindec“.

Mt 13:15 Lc 8:10 Lc 19:42 In 12:40 FA 28:27 2Co 3:14

11 Şi eu am zis: „Până când, Doamne?“. Iar El a zis: „Până când cetăţile se vor pustii din lipsa locuitorilor şi casele din lipsă de oameni şi pământul va rămâne pustiu.

2Par 33:11

12 Iar după aceasta Dumnezeu îi va îndelunga g pe oameni şi cei ce au rămas pe pământ se vor înmulţi.

the Body of Abel Found by Adam and Eve, William Blake, c. 1825. Wikiart
 Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Joi: La Vecernie:Fc 4,16-26;
Vechiul Testament

Facerea

Cap. 4 Cain şi Abel; urmaşii lor.

16 Şi s'a dus d Cain de la faţa lui Dumnezeu şi a locuit în ţinutul Nod e, la răsărit de Eden.

17 Şi Cain a cunoscut-o pe femeia sa; şi ea, zămislind, l-a născut pe Enoh; şi a zidit o cetate şi a numit cetatea după numele fiului său, Enoh.

18 Iar lui Enoh i s'a născut Irad f; lui Irad i s'a născut Maleleil; lui Maleleil i s'a născut Matusal, iar lui Matusal i s'a născut Lameh.

19 Lameh şi-a luat două femei: numele uneia era Ada şi numele celeilalte era Sela.

20 Ada l-a născut pe Iabal; acesta a fost tatăl celor ce trăiesc în corturi, la turme.

21 Fratele lui se numea Iubal; acesta este tatăl tuturor celor ce cântă din fluier şi din ţiteră.

22 Cât despre Sela, ea l-a născut pe Tubal-Cain, care a fost părintele celor ce lucrează arama şi fierul. Iar sora lui Tubal-Cain era Noema.

23 Lameh le-a zis femeilor sale:
„Ada şi Sela, ascultaţi glasul meu;
femei ale lui Lameh, luaţi aminte la cuvintele mele:
Am ucis un om pentru rana mea
şi un tânăr pentru vânătaia mea.

24 Dacă pentru Cain fi-va răzbunarea de şapte ori,
pentru Lameh de şaptezeci de ori câte şapte“.

25 Adam a cunoscut-o iarăşi pe Eva, femeia sa; şi ea, zămislind, a născut un fiu şi i-a pus numele Set, pentru că şi-a zis: „Datu-mi-a Dumnezeu un alt vlăstar în locul lui Abel, pe care l-a ucis Cain“.
1Par 1:1

26 Lui Set, de asemenea, i s'a născut un fiu şi i-a pus numele Enos. De atunci au început oamenii să cheme numele Domnului Dumnezeu.
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Joi: La Vecernie: Pr 5, 15-6,3.
Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 5
Fereşte-te de desfrânare, iubeşte curăţia!

15 Fiule, bea apă din propriile tale vase
şi din izvorul propriilor tale fântâni.

6 iar urmele ei sunt nestatornice,
că ea nu pe căile vieţii umblă
şi alergările ei sunt rătăcitoare:
încotro, nici ea nu ştie unde.

3 Nu lua aminte la femeia vicleană;
că din buzele femeii desfrânate picură miere
care până la o vreme îţi îndulceşte gâtlejul,
Sir 9:4 Sir 9:6

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu