Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 11 martie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Miercuri: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 5, 16-25; la Vecernie: Fc 4, 8-15; Pr 5, 1-15.


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Miercuri: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 5, 16-25;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 5 Iubitul şi via sa. Blesteme împotriva mai-marilor lui Iuda. Năvala Asirienilor.

16 Dar Domnul Atotţiitorul Se va înălţa întru judecată

şi Dumnezeul cel Sfânt Se va slăvi întru dreptate.

17 Şi cei jefuiţi vor paşte ca taurii,

iar pe locurile pustii ale celor robiţi

vor paşte mieii.

Is 14:30 Am 4:1

18 Vai celor ce-şi trag după ei păcatele

ca la capătul unei funii lungi

şi fărădelegile

ca la capătul unei curele de jug,

Pr 5:22 Mi 7:3

19 lor, celor ce zic: „Ce are de făcut să facă repede,

ca să vedem,

iar sfatul Sfântului lui Israel să vină,

ca să-l cunoaştem!“...

Ir 17:15 Am 5:18 2Ptr 3:4

20 Vai celor ce numesc răul bine

şi binele, rău,

celor ce fac întunericul lumină

şi lumina, întuneric,

celor ce fac amarul dulce

şi dulcele, amar!

4Rg 17:9 Pr 28:4 Am 6:12 Am 8:9 Mi 3:9 Sir 19:25

21 Vai celor ce'n ochii lor sunt înţelepţi

şi doar în mintea lor cunoscători!

Pr 3:7 Pr 26:12 Ecc 7:16 Rm 12:16 1Co 3:18

22 Vai celor puternici ai voştri care beau vin

şi celor tari care amestecă băuturi tari,

Pr 24:24 Pr 31:4-5 Avc 2:15 Sir 31:25 Sir 31:29

23 celor ce pentru mită îi dau dreptate nedreptului

şi sugrumă dreptatea celui drept!

Pr 17:15 Pr 24:24

24 De aceea: Precum arde trestia'n pară de foc

şi'n flacără se mistuie,

aşa va fi rădăcina lor: ca ţărâna,

şi floarea lor ca pulberea se va înălţa;

că n'au ţinut legea Domnului Atotţiitorului,

ci cuvântul Sfântului lui Israel l-au întărâtat.

Is 9:17

25 De aceea cu aprindere S'a mâniat Domnul Sabaot

împotriva poporului Său

şi mâna Şi-a întins-o asupră-le

şi i-a lovit;

şi munţii s'au înfrigurat

şi stârvurile lor s'au făcut ca gunoiul în mijlocul drumului;

cu toate acestea, mânia Lui nu s'a abătut,

ci mâna Sa e încă asupră-le.

Is 9:11 Is 9:16 Is 10:6 Ir 4:7

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Miercuri: la Vecernie: Fc 4, 8-15

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 4 Cain şi Abel; urmaşii lor.

8 Şi Cain a zis către Abel, fratele său: „Să ieşim la câmp!“ Şi a fost că'n timp ce erau ei pe câmp, Cain s'a aruncat asupra lui Abel, fratele său, şi l-a omorât.
Sol 10:3 Sir 8:18 Mt 23:35 Lc 11:51 1In 3:12 Iud 1:11 Evr 11:4

9 Şi a zis Domnul Dumnezeu către Cain: „Unde este Abel, fratele tău?“ Iar el a zis: „Nu ştiu; nu cumva sunt eu paznicul fratelui meu?...“.
Ps 09:12 Ps 115:6 Evr 11:4

10 Şi a zis Domnul: „Ce-ai făcut? Glasul sângelui fratelui tău strigă spre Mine din pământ.
Fc 37:26 Iov 16:18 Is 26:21 Iz 24:7 Ps 09:12 Ps 115:6 Evr 11:4 Evr 12:24 Iac 5:4 Ap 6:10

11 Şi acum, blestemat să fii de pământul ce şi-a deschis gura ca să primească din mâna ta sângele fratelui tău.

12 Când vei munci pământul, el nu-ţi va mai da puterea lui; rătăcitor vei fi şi fugar pe pământ!“

13 Şi a zis Cain către Domnul Dumnezeu: „Pedeapsa mea e mai mare decât aş putea eu să duc.

14 Dacă Tu mă izgoneşti astăzi de la faţa pământului, şi de la faţa Ta voi fi ascuns; rătăcitor voi fi eu şi fugar pe pământ, şi va fi că oricine mă va întâlni, mă va ucide“ c.

15 Şi i-a zis Domnul Dumnezeu: „Nu aşa, ci oricine-l va ucide pe Cain, înşeptită răzbunare va cădea asupră-i“. Şi Domnul Dumnezeu i-a pus lui Cain un semn, ca tot cel care-l va întâlni să nu-l omoare.
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Miercuri: la Vecernie: Pr 5, 1-15.

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 5
Fereşte-te de desfrânare, iubeşte curăţia!

1 Fiule, ia aminte la înţelepciunea mea,
spre cuvintele mele apleacă-ţi auzul,
Pr 4:20

2 ca să-ţi păzeşti cugetul bun;
eu din priceperea buzelor îţi poruncesc.

3 Nu lua aminte la femeia vicleană;
că din buzele femeii desfrânate picură miere
care până la o vreme îţi îndulceşte gâtlejul,
Sir 9:4 Sir 9:6

4 dar pe care mai târziu o vei găsi mai amară decât fierea
şi mai ascuţită decât sabia cu două tăişuri.
Ecc 7:26

5 Că nebunia îşi face picioare ce se coboară spre ea
cu moarte de iad,
Pr 7:26

6 iar urmele ei sunt nestatornice,
că ea nu pe căile vieţii umblă
şi alergările ei sunt rătăcitoare:
încotro, nici ea nu ştie unde.

7 Aşadar, fiule, ascultă-mă pe mine
şi să nu-mi faci cuvintele deşarte.

8 Calea fă-ţi-o cât mai departe de ea
şi de uşile casei ei să nu te apropii,
Pr 7:25

9 ca să nu-ţi dai viaţa pe mâna altora
şi traiul tău pe seama celor ce nu se îndură,
Pr 6:33

10 ca nu cumva străinii să-şi facă saţ din averea ta
şi rodul ostenelilor tale să intre în casă străină.
Pr 6:26 Pr 29:3 Sir 9:6

11 Că pe urmă o să-ţi pară rău,
atunci când carnea trupului tău se va topi
Lc 15:14

12 şi când vei zice: - O, cum de-am urât eu învăţătura
şi cum de-a ocolit inima mea mustrările?

13 N'am ascultat de glasul celui ce mă certa
şi spre cel ce mă învăţa nu mi-am plecat auzul;

14 pentru atât de puţin m'am copleşit de tot răul,
în chiar mijlocul soborului şi al adunării.

15 Fiule, bea apă din propriile tale vase
şi din izvorul propriilor tale fântâni. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu