Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 6 martie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna I a Sfântului și marelui Post - Miercuri: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 2,3-11; la Vecernie: Fc 1,14-23; Pr 1,20-33.

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna I a Sfântului și marelui Post - Miercuri: Paremii - la Ceasul al VI-lea: Is 2,3-11;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 2 Profeţie despre Iudeea, Ierusalim şi ziua mâniei Domnului.

3 Şi multe neamuri vor merge şi vor zice:

Veniţi să ne suim în muntele Domnului,

în casa Dumnezeului lui Iacob!;

El ne va spune nouă calea Sa;

iar noi vom merge pe ea,

că din Sion va ieşi Legea

şi din Ierusalim cuvântul Domnului.

Ps 134:21 Is 51:4 Ir 31:6 Mi 4:2 Mi 5:1 Za 8:21-22 Za 14:16 Sol 18:4 Mc 16:15 Lc 13:29 In 4:22 :

4 Şi El va face judecată între neamuri, şi multe popoare va mustra.

Iar ele-şi vor preface săbiile în fiare de plug

şi lăncile în seceri;

un neam nu va ridica sabie împotriva altui neam

şi ele nu vor mai învăţa să se războiască.

Is 11:3 Mi 4:3 Mi 5:1 Ioil 4:10 Za 8:22 Za 9:10 Lc 2:14 In 4:27

5 Şi acum, tu, casă a lui Iacob b: Veniţi, şi să umblăm în lumina Domnului!

Is 9:1 In 8:12 1In 1:7

6 Căci El Şi-a lepădat poporul, casa lui Iacob,

pentru că ţara lor e plină de vrăji cum era altădată,

ca şi aceea a celor de alt neam c,

şi mulţi copii străini li s-au născut. d

Ir 12:7 Iz 5:6 Iz 7:21 Os 12:2

7 Căci ţara lor s'a umplut de argint şi de aur şi nenumărate erau vistieriile lor;

şi ţara li s'a umplut de cai, iar carele lor sunt fără număr.

Plg 4:17 Iz 7:2

8 Şi s'a umplut pământul de urâciuni: – chiar lucrul mâinilor lor –

şi s-au închinat celor făcute de degetele lor.

Ies 32:8 Is 44:10 Ir 2:28

9 Şi omul s'a încovoiat şi bărbatul a fost umilit: pe asta nu le-o voi ierta.

10 Şi acum, intraţi în crăpăturile stâncilor şi ascundeţi-vă în pământ,

de frica Domnului şi de slava tăriei Lui,

când Se va scula să prăpădească pământul f.

Ir 23:24 Am 9:2 2Tes 1:9 Ap 6:15

11 Că privirea Domnului e înaltă, dar omul e umil;

dar trufia omului va fi umilită

şi numai Domnul Se va înălţa în ziua aceea.

Is 5:15 Lc 18:14

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna I a Sfântului și marelui Post - Miercuri: Paremii - la Vecernie: Fc 1,14-23;

Vechiul Testament
Facerea
Cap. 1 Facerea lumii şi a omului.

14 Şi a zis Dumnezeu: „Să fie 'ntru tăria cerului luminători care să lumineze pământul l, să despartă ziua de noapte şi să fie ei spre semne m şi spre anotimpuri şi spre zile şi spre ani,
Ps 135:7-9 Bar 3:33-35 Sir 43:7

15 şi să fie ei întru tăria cerului luminători să lumineze pământul!“ Şi a fost aşa:

16 Dumnezeu i-a făcut pe cei doi luminători mari: luminătorul cel mai mare spre stăpânirea zilei şi luminătorul cel mai mic spre stăpânirea nopţii, şi stelele.
Ps 103:19 Ps 135:8-9 Ir 31:3

17 Şi le-a pus Dumnezeu întru tăria cerului, ca să lumineze pământul,
Ps 103:19

18 să stăpânească ziua şi noaptea şi să despartă lumina de întuneric. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
Ps 103:19

19 Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a patra.

20 Şi a zis Dumnezeu: „Puiască apele puiţă de fiinţe vii n; şi păsări să zboare peste pământ în largul tăriei cerului!“ Şi a fost aşa:

21 A făcut Dumnezeu înotătoarele cele mari o şi toate fiinţele vii care mişună, şi pe care apele le puiesc p după felul lor, şi toate păsările înaripate după felul lor. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
Ps 103:2

22 Şi le-a binecuvântat Dumnezeu şi le-a zis: „Creşteţi şi înmulţiţi-vă şi umpleţi apele mărilor!; şi păsările să se înmulţească pe pământ!“
Fc 8:17

23 Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a cincea.

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna I a Sfântului și marelui Post - Miercuri: la Vecernie: Pr 1,20-33.

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

Cap. 1 CAPITOLUL 1

Cum se dobândeşte şi se pierde înţelepciunea.

20 Înţelepciunea prin răspântii îşi înalţă glasul şi pe uliţe vorbeşte deschis,

Pr 8:1 Pr 8:20 Sol 6:14 Lc 11:49 Col 2:3

21 pe coamele zidurilor îşi face vestirea, la porţile celor puternici se aşază şi la porţile cetăţii cu îndrăznire grăieşte:

22 – Atâta timp cât nevinovaţii vor ţine de mână dreptatea,

ei nu vor fi ruşinaţi; dar nemintoşii poftitori de batjocură, necredincioşi făcându-se, au urât priceperea

22 – Atâta timp cât nevinovaţii vor ţine de mână dreptatea, ei nu vor fi ruşinaţi; dar nemintoşii poftitori de batjocură, necredincioşi făcându-se, au urât priceperea

23 şi vinovaţi s'au făcut spre mustrare. Iată, graiul suflării mele clocotitor se face pentru voi şi am să vă învăţ cuvintele mele.

24 Că am strigat şi nu m'aţi ascultat, şi v'am întins cuvinte şi nu aţi luat aminte;

Pr 1:29 Is 65:2 Is 65:12 Is 66:4 Ir 7:13

25 ci sfaturile mele le-aţi defăimat şi mustrările mele nu le-aţi luat în seamă.

26 De aceea şi eu voi râde la nimicirea voastră şi mă voi veseli când vă va veni pieirea

Dt 28:63 Ps 2:4 Iz 21:17

27 şi când fără de veste va da peste voi huietul şi când ca un vifor se va'ntâmpla surparea sau când vor da peste voi necaz şi împresurare, sau când cu vuiet veţi pieri.

Ir 18:17

28 Atunci voi mă veţi chema şi eu nu voi auzi, cei răi mă vor căuta şi nu vor da de mine;

Iov 27:9 Is 1:15 Ir 11:11 Ir 14:12 Za 7:13 In 9:31 Iac 4:3

29 pentru că ei au urât înţelepciunea, iar frica de Dumnezeu nu şi-au ales-o,

Pr 1:24 FA 13:40

30 nici la sfaturile mele n'au vrut să ia aminte, iar mustrările mele le-au batjocorit.

31 De aceea mânca-vor ei din roadele purtării lor şi de necurăţia lor vor fi sătui;

Is 3:10

32 strâmbătatea făcută pruncilor îi va ucide şi proba de foc i îi va nimici pe cei necuraţi.

33 Dar cel ce mă ascultă întru nădejde va sălăşlui şi fără spaima răului va avea odihnă.

Ps 111:7



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu