Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 28 decembrie 2024

Avocat Elena Radu - Cei care incasati venituri de la bugetul de stat (salarii, pensii, ajutoare etc)

Cei care incasati venituri de la bugetul de stat (salarii, pensii, ajutoare etc):

Stiti ca de anul trecut va spun ca s-a ridicat mita electorala la rang de lege si ca numai cine nu a cerut nu a primit majorari de venituri?
Eh, mita aia electorala legiferata a fost numai praf in ochi pentru prostime ca sa votati ”binefăcătorii”.
Vedeți știrile cu deciziile ”coaliției pro-putiniste”: din 2025 vă dau de vă îndoaie.
Ca vă mituiască pe voi au crescut deficitul bugetar lunar și au generat datorie publică lunară la cote alarmante, ca acum să ne spună că e nevoie de austeritate.
Ăilalți, cei fără venituri de la bugetul de stat, să nu credeți că scăpăm: ne vor supraimpozita (și pe noi și pe ”bugetari”) de ne vor ieșii ochii și ne vor băga din burtă niște datorii pe care să le execute imediat de nu vom mai ști cum să l atacăm.
Doar nu credeți voi că toate e-urile alea introduse au fost pentru combaterea evaziunii fiscale ai cărei beneficiari sunt taman ăia de la butoane.
Ați pus botul la vrăjeală și o să vedeți cum se va întoarce împotriva voastră.
V-am zis demult că scopul real era obținerea de „Venituri suplimentare încasate din digitalizare“, ca scria in OUG 116/2023.
V-am zis si de declaratia unica precompletata (adica e-declaratia unica) obligatorie pentru toata lumea. V-a durut la basca. Nu e bai, o gasiti in OUG nr. 128/2024 la art III.

Avocat Elena Radu - Referitor la intrebarea: ce putem face daca este propus Kelemen Hunor director al SRI?

Referitor la intrebarea: ce putem face daca este propus Kelemen Hunor director al SRI? Organizarea si funcționarea SRI este reglementata de Legea nr. 14/1992. (LEGE nr. 14 din 24 februarie 1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații) Articolul 23 si 24 reglementeaza numirea directorului SRI, a prim-adjunctului si adjuncților. DIRECTORUL SRI este propus de Președintele Romaniei și numit de Parlament (care voteaza in sedinta comuna propunerea presedintelui). Asa că dacă persoana care este propusă ca director al SRI reprezinta un pericol pentru securitatea națională a României, parlamentarii pot să respingă această propunere. Drepr urmare, intra in scopul pentru care a fost organizat acest grup, acela de a urmari activitatea parlamentara si a solicita reprezentantilor din circumscriptii ce vreti dvs sa faca, ca reprezentanti ai dvs., ca urmare a principiilor după care trebuie să își desfășoare activitatea. Cum am vazut in ultimii ani ca deciziile cu adevarat importante pe care le ia Parlamentul se voteaza pe repede inainte, in 24 -48 ore, puteti de pe acum sa contactati senatorii si deputatii din circumscriptia dvs si sa le spuneti ce credeti despre eventuale propuneri de director al SRI. Mai mult, puteti sa mergeti si sa discutati si cu conducerea filialelor judetene ale partidelor parlamentare. pentru că ele sunt cele care v-au pus pe lista candidatii respectivi. In privinta Prim-adjunctului directorului Serviciului Român de Informații și adjuncții directorului: ei sunt numiți de Președintele României, la propunerea directorului Serviciului Român de Informații. Drept urmare, Directorul SRI are rol important in privinta adjuncților pentru ca el face propunerile.

Avocat Elena Radu - Atentiune aici: - vor da HG ca sa organizeze noi alegeri

 

Atentiune aici:

- vor da HG ca sa organizeze noi alegeri;
- in meniul prestabilit vor fi de toate pentru toti, atat ”suveranisti” , cat si „pro-europeni”;
- vor apărea sondajele cu ”favoritii” ca să se manipuleze vointa de vot a cetățenilor si sa vada pe cine propun candidat pe 31 ianuarie 2025.
Binenteles că ”favoritii” vor fi lansati si de persoane cu notorietate și care au avut ceva credibilitate pana acum, ca sa creada prostimea in minunăția de candidat propusă.
C-așa e în dictatura care se prezintă public a fi democrație.
Avem un presedinte ilegitim, un guvern ilegitim propus de președintele ilegitim care urla de democratie, prezentandu-ne dicatatura ca fiind ceva bun.
Solutia: caterinca ca si pana acum. Caterinca de toti favoritii care vor a fi impusi, indiferent de ramura care vrea sa ii impuna (suveranista - cu sagetile lor colorate in suveranisti sau pro-europenii dictatori).
In plus, in liniste strangeti 200.000 semnaturi pentru candidatii pe care vreti sa ii impuna poporul si care nu vor apărea in niciun sondaj.
Ei vor incerca, noi vom reactiona, batandu-i cu propriile arme.
CA SĂ SE OPREASCĂ DIN NEBUNIE, TREBUIE O REACTIE PUTERNICA DE DEZAPROBARE PUBLICA A ORGANIZARII DE NOI ALEGERI DE GUVERNUL ILEGITIM.
N-OR SA POATA LA INFINIT SA INCERCE SA IMPUNA PRIN DIVERSE ACTE NORMATIVE CEEA CE POPORUL NU VREA.
DEJA LA NIVEL INTERNATIONAL CREDIBILITATEA LOR INCEPE SA TINDA SPRE ZERO.
CU CAT OPOZITIA INTERNA VA FI MAI MARE, CU ATAT VOR FI OBLIGATI SA SE OPREASCA (CHIAR DE ”STĂPÂNI”) PENTRU CA LE STRICA JOCURILE.
AIA CU JURMANTUL: UNDE MAMA NAIBA SUNTETI?

vineri, 27 decembrie 2024

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Atentie la artificii

 

Este perioada "pocnitorilor", a spectacolului de artificii, a folosirii unor obiecte pirotehnice specifice, în exces, care pot aduce in plus si panica animalelor, pot rani pe cei la sol, pot aduce în aer gaze extrem de nocive, cancerigene. Sa aveți grija! Cei care va deplasați în zone unde se uzează exagerat cu asa obiceiuri, evitati-le! Atenție la incendiile potențiale! La cladirile din vecinătate!

Pentru o lectura de profunzime, vedeți alăturat ce aduc aceste artificii în exces.
Artificiile aduc spectacol de sunet și lumina: zgomot, fum (pentru care se foloseste Zn), lumina intensa (pentru care se foloseste Mn) si culori intense prin folosirea unor compusi: Sr, Ba, Sb, Pb, Na, K și Cu - pentru culoarea rosie, galben-verde, verde deschis, verde, galben, violet și albastru. Clorurile de Ca și sulfații sunt folosiți pentru a genera flăcări portocalii
In timpul exploziilor se imprastie particule fine nocive cu metale (Pb, Cr și Ni) care sunt cancerigene si au efecte severe asupra bolnavilor astmatici; Cr fiind cele mai toxic si mai periculos metal care induce cancer.
__________________________________________________
■Focurile de artificii aprinse în aer degajă poluanți nocivi precum: particule PM ultrafine, carbon organic, carbon elemental, hidrocarburi aromatice policiclice, Na, Mg, Al, Si, P, S, Cl, K, Ca, Ti, Fe, Zn, Ba, Pb, Cr, Sr, As, Mn, Cu, Cd, Li, Ni, Co, Br, Rb, Se, Sn, Pt, B, W, Tl, Th, U, V, Bi, Be, Mo, Sb, Cs, Zr, Ge, Ga, La, Ce, Eu, Y, O3, NOx, CO, SO2, SO3, SO4, CH4, ioni solubili în apă și urme de metale (ioni de sodiu, mangan, potasiu, calciu, amoniu, fluor, clor, azotati, sulfati, oxizi de azot, carbonate, etc) Na, Mg, Al, Si, P, S, Cl, K.
●Concentratia, de regula este mai mare la potasiu, sulf, calciu, aluminiu, etc: K > S > Ca > Al > Si > Mg > Fe > Na > Ba > Zn > Pb > Cu > Ti > Sr > Mn > Cr > As ; iar la urmele de gaze avem: CO > SO2 > NO > NO2 > O3.
■Dintre compusii organici respirati in timpul concertelor sunt evidentiati: naphthalene, acenaphthylene, acenaphthene, fluoranthene, phenanthrene, anthracene, fluorantene, pyrene, benz[a]anthracene, Chrysene, benzo[b]fluoranthene, benzo[k]fluoranthene, benzo[a]pyrene, indeno[cd]pyrene, dibenzo[ah]anthracene and benzo[ghi]perylene.
■Artificiile produc in principal particule super fine, incepina de la citiva nanometri pina la citeva sute de naometri. Adica, cele mai mici, ajung la o sutime din grosimea firului de par. Dimensiunea particulelor depinzind de natural lor chimica (diferita de la K, Ca, S, Ba, Sr). Particulele emise din artificii au forme sferice regulate și neregulate. Particulele sferice si in concentratie mare sunt formate la temperaturi ridicate si sunt compuse în principal din Al, Fe, K și Sr.
■La focurile de artificii se adaugă elemente specifice pentru a spori impactul vizual și efectele ornamentale Sr, Ba, Sb, Pb, Na, K și Cu - pentru culoarea rosie, galben-verde, verde deschis, verde, galben, violet și albastru. Clorurile de Ca și sulfații sunt folosiți pentru a genera flăcări portocalii. Majoritatea artificiilor folosesc Zn pentru a genera fum. Mn și oxizii săi sunt de asemenea folosiți ca combustibil și oxidant pentru a produce lumina mai intense.
💥Efecte
1. Prag de zgomot deposit de citeva ori. Pericol de afectare a aparatului auditiv. Poluarea zgomotului este o sursă de probleme fizice semnificative cauzate de artificii în timpul festivalurilor, ceea ce duce la oboseală, stres psihic crescut (cum ar fi anxietate și depresie), insomnie, creșterea nivelului de colesterol și chiar riscul de atacuri de cord.
2. Efectele asupra sanatatii
O parte sunt cele care cauzeaza raniri grave ale persoanelor expuse direct fizic acestor artificii (trauma si arsuri ale ochilor, epidermei, mainilor, etc). Cele mai frecvente sunt cele de ranire grava sau pierderea vederii.
■Arderea focurilor de artificii poate genera cantități considerabile de scântei care pot cădea pe hainele oamenilor sau obiectele combustibile, ceea ce duce la riscul de arsuri.
■Compusii chimici rezultati in urma artificiilor pot provoca raniri grave, boli ale sistemului respirator și cardiovascular, cancer și chiar moartea. Efectele pe termen scurt asupra sănătății sunt exprimate în principal ca inhalarea fumului care contribuie la tuse, febră și dispnee și chiar pneumonie eozinofilică acută. SO2 poate fi absorbit lent în particule fine și transportat focalizat în plămâni, provocând efecte pe termen lung asupra sănătății. NO2 emis din focuri de artificii poate genera modificări biochimice și leziuni pulmonare histologice demonstrabile care pot conduce atât la expunerea acută cât și la cea cronică

marți, 24 decembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Pentru neliniștea celor care s-au agățat cu lanțuri de jilțul puterii, batjocorind vocea poporului


Pentru neliniștea celor care s-au agățat cu lanțuri de jilțul puterii, batjocorind vocea poporului:
Potrivit art. 7 alin.4 din Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, accesul la informaţii clasificate ce constituie secret de stat este garantat Președintelui României, dar numai sub CONDIȚIA validării alegerii şi a depunerii jurământului.
Potrivit art. 19 din aceeași lege, Președintele României este împuternicit să atribuie nivelul cel mai înalt de de secretizare a informaţiilor cu prilejul elaborării lor, mai precis, pentru informaţiile strict secrete de importanţă deosebită.
Intră în această categorie și informațiile NATO, informațiile relative la apartenența, rolul și activitatea strict secretă de importanță deosebită a României la UE, precum și relațiile diplomatice.
Intră în această categorie, desigur, informațiile relative la co-finanțarea de către România și la ajutorul militar dat Ucrainei, informații arhi-strict-secrete în România (nu și în restul statelor nembre UE).
Iohannis, pentru ilegitima poziție pe care a ocupat-o cu de la sine putere după 21 decembrie 2024, nu a mai fost validat de nimeni și nu a depus niciun jurământ. Așadar, nu mai are acces la secrete de stat și nu mai poate decide crearea de secrete de stat.
Din acest punct de vedere, poziția României în UE, NATO, OMS și ONU este extrem de grav avariată.
Acum suntem în Ajunul Crăciunului, dar vineri, 27 decembrie 2024, vom sesiza toate aceste instituții internaționale pentru releva adevărul. Adică, ilegitimitatea lui Iohannis și periclitarea siguranței naționale și a celei colective a aliaților României.
Notă 1: manipularea fără drept a documentelor clasificate care reprezintă secrete de stat reprezintă infracțiune și poate duce la pușcărie manipulantul sau persoana care, voluntar sau din neglijență, a deconspirat secretul;
Notă 2: de-conspiratorii pierd ireversibil dreptul de a mai lucra în serviciile secrete sau în instituțiile care creează ori manipulează secrete de stat.
(notă tare de tot: a deconspira își are opusul în a conspira; cei ce creează sau manipulează secrete sunt, în sensul legii, niște … conspiraționiști)

luni, 23 decembrie 2024

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Un simulacru! Frunzareala, superficial, totul. Nu am avut posibilitatea sa va prezint problemele grave de la cercetare, educatie, știință și mediu! O batjocora in toata splendoarea la aceste comisii de audiere a viitorilor ministri!

 

Un simulacru! Frunzareala, superficial, totul. Nu am avut posibilitatea sa va prezint problemele grave de la cercetare, educatie, știință și mediu! O batjocora in toata splendoarea la aceste comisii de audiere a viitorilor ministri! Alaturi de colegii mei din grupul AUR am pregătit întrebări pertinente în comisiile de audiere ale celor doua ministere. Totul e în van! Nu ne putem face bine cat timp nu suntem ascultați, cit nu se vrea sa fim auziți. Totul cu viteza cit mai mare, grăbiți sa fie investiți cu orice chip, oricum, sa bifeze un nou guvern care e același guvern. Nu, asta nu e corect și drept pentru aceasta tara. Am protestat asa cum se vede.

💥AUR nu a dat vot favorabil acestor comisii!💥
Dar iată ce întrebări simple aveam de comunicat ministrilor, pentru ca noi ne-am făcut temele:
La Mediu:
1. In Romania, anumite zone ale tarii, incluzind Iasul, Bucurestiul, Ploiestiul (ca exemple) cit si multe alte zone, poluarea urbana dar si rurala ajunge la cote uriase din cauze multiple. Spectrul poluantilor e complex, fiind afectat inclusiv de intruziunile din razboiul Ucraina (cu metale grele). Metalele grele, in zonele poluate sever, se regasesc ulterior in praful din aer, in plante, in carnea animalelor, in aerosolii, etc. Ce masuri aveti in vedere sa atenuati acest impact asa nociv asupra populatiei?
2. Ce resurse bugetare si umane aveti in vedere pentru corijarea deficientelor grave din reteaua APM privind mentenanta laboratoarelor fixe si mobile, cu masuratori 24/24, 7z/7 inclusiv cu sisteme de preavertizare risc poluare pentru populatie?
3. Securitatea tarii este legata ombilical de securitatea calitatii aerului, a apei si a impuritatilor/ compusilor chimici aditivi/ din sol regasiti in produsele alimentare, din import, in special. Segmentul cercetarii joaca un rol pivotant in securitatea mediului. Ce masuri veti intreprinde in acest sens pentru sanatatea populatiei?
La Cercetare
1. În contextul dezvoltării economice, zona de nord-est a țării a suferit mereu din perspectiva investițiilor în infrastructură, dar mai ales în susținerea unui centru de cercetare regional pe măsura ponderii și calitătii sistemului universitar din Iași. La fel pentru celelalte centre universitare: Timișoara, Cluj, București, Constanța, Craiova, Suceava etc. Pierdem forța de muncă supercalificată și nu există o strategie de valorificare a potențialului acestei țări. Posturile de cercetare, parteneriatele public-private de cercetare fundamentală-aplicativă sunt reduse la zero. Ce măsuri aveți pentru ameliorarea acestor probleme?
2. Deși cercetarea trebuie privită ca baza piramidei de evoluție și siguranță a țării, mereu a fost prima în topul celor mai slab finanțate ministere, având cel mai mic număr de cercetători la suta de mii de locuitori din UE și având bugetele cele mai reduse. Este clar că avem o ruptură totală între mediul universitar, instituțiile de cercetare și mediul privat. Mediul privat ar putea fi pivotul resuscitării cercetării naționale și garanția pentru angajarea aici in țară a celor mai buni specialiști. Ce măsuri aveți în acest scop pentru buget, pentru mediul privat? Cât susțineți la bugetul cercetării în acest an? Se va mai întârzia și anul acesta alocarea bugetului cercetătorilor? Când se vor relua proiectele bilaterale cu Asia - China, Japonia, Kazahstan? Cum se vor rezolva plățile restante de aproape un an, prin PNRR la cercetătorii străini, C9-I8?
3. Sectorul de apărare al țării, sistemele de propulsie, sisteme defensive și de siguranță națională cer resurse tehnologice și resurse umane de pregătire superioară. În condițiile în care resursele de cercetare în zona aceasta s-au redus așa mult în ultimii 30 de ani, baza rămânând doar la importuri fără să mai producem nimic în țară sau aproape deloc, care este strategia ministerului cercetării pentru ameliorarea acestei probleme de securitate națională?
____
💥Observațiile mele sumate din grupul AUR, la aceleași ministere, după afișarea planului de guvernare....cu câteva ore înainte de votare!!!! Asa se lucrează în România!!!! Pe fuga, sa se bifeze, sa ne facem ca e făcut....Și vedem rezultatele, după fiecare guvern!!!💥
La Ministerul Mediului, obiectii:
●Programul de guvernare a Ministetului Mediului este unul de departe vag, superficial, incomplet.
●nu sunt clar definite capitolele de buget, sursele de finanțare buget de stat/privat/europene, ponderea pe diferite capitole de investitii, de mentenanta, inovare, dezvoltare, proiecte care ar trebui sa fie vitale pentru siguranta nationala.
●capitolele care includ siguranta populatiei în mediile urbane dar si rurale, poluarea aerului, a apei potabile din fântâni, sau a diferitelor produse alimentare/agricole din import nici macar nu sunt amintite! Nu sunt precizate proiecte clare de remediere a problemelor de mentenanta și dezvoltare a rețelei nationale APM.
●guvernul nu aduce nimic credibil pentru îmbunătățirea calității aerului în Iași, București, Ploiești și în multe zone grav afectate mai ales in condiții meteo complexe, nu oferă programe si masuri de prevenție.
●problema închiderii, sigilarea gropilor de gunoi, a deșeurilor periculoase industriale, este una grava. Este si mai grava din moment de planul de guvernare evita se identifice problemele reale de poluare a aerului, a apei, a solului și sa aloce bugetele necesare pentru cercetare, pentru analize de profunzime pentru identificarea punctuala a soluțiilor tehnice necesare.
●sunt menționate intenția de implementare a proiectelor stabilite de MMAP în domeniile eficienței energetice, reducerii de emisiilor de gaze. Nu sunt prezentate nici acum studii de impact, studii riguroase, cercetări care sa garanteze eficienta tehnologiilor adaptate unui tip de areal dat, care sa arate clar ce rezultate sunt garantate! Motivarea managementului unor surse energetice cu efect asupra climei nu este susținută prin cercetări adaptate arealului României, specificului de relief, de poluare.
●deseurile interne și transfrontaliere au un management total deficitar. Planul acestui guvern amintește superficial de aceasta trasabilitate, mai ales cu întrarea în Schengen dar nu oferă nimic credibil, un buget, resursa umană, suportul tehnologic necesar, infrastructura de cercetare, monitorizare, stocare si reciclare diferențiată sub atenta supraveghere și continua, a specialiștilor, fizicieni, chimiști, etc.
●superficial este tratat și subiectul carnivorelor mari, raminind la nivelul "de evaluare". Nu exista nici o soluție clar identificata.
La Ministerul Educației și Cercetarii:
●Partea de Cercetare din Programul de guvernare propus de PSD-PNL-UDMR-GRUPUL PARLAMENTAR AL MINORITĂȚILOR NAȚIONALE eșuează din start printr-o finanțare deficitară, 1% din PIB, fără a indica sursele pentru eventualele suplimentări promise.
●Întreg programul de cercetare este plin de clișee, enumerare de domenii de vârf ale cercetării despre care se vede că nu se cunoaște suficient de către cei ce au întocmit acest program de guvernare nici în privința strategiilor, nici a personalului din cercetare, a formării tinerilor cercetători, asimilării, integrării și asigurării continuității în activitatea acestora.
●Susținerea cercetării de vârf necesită finanțare corespunzătoare cu anvergura domeniilor enumerate. Avem tineri cercetători supraspecializați și subfinanțați. Aș fi vrut să aud că acest Guvern va grăbi elaborarea Normelor de aplicare a Legii cercetătorului (Legea 183/10.06.2024).
●Se merge întotdeauna pe maximum de timp prevăzut de o lege pentru ducerea la îndeplinirea de către ministere a obligațiilor ce le revin, lăsând nesiguranța să planeze asupra tinerilor cercetători.
●Atât timp cât tânărului cercetător nu i se asigură un loc de muncă sigur, nu se va obține randament. Se va continua exportul gratis de forță de muncă supracalificată. La asta se va ajunge.
●Se vorbește despre evaluarea organizațiilor de cercetare. Guvernul are prin legea 25/2023 puterea de a înființa/desființa institute de cercetare, de a impune criterii de performanță etc. Dar tot Guvernul trebuie să asigure suportul financiar. Chiar și proiectele de cercetare care sunt lansate (destul de rar) sunt de cele mai multe ori amânate în privința alocării fondurilor. Performanțele se obțin cu personal calificat, experimentat, cu continuitate într-un anumit domeniu de cercetare. Lansarea de competiții de proiecte nu satisface de multe ori toate domeniile sau sunt subfinanțate.
Propunerea nu conține mecanisme, pârghii aplicabile în cazul transferului tehnologic.
●În contextul dezvoltării economice, zona de nord-est a țării a suferit mereu din perspectiva investițiilor în infrastructură, dar mai ales în susținerea centrelor de cercetare regionale. Pierdem forța de muncă supercalificată și nu există o strategie de valorificare a potențialului acestei țări. Posturile de cercetare, parteneriatele public-private de cercetare fundamentală-aplicativă sunt reduse la zero. Strategia ministerului este una slaba, fără a trasa clar repere de valoare si de buget corespunzătoare.
●Deși cercetarea trebuie privită ca baza piramidei de evoluție și siguranță a țării, mereu a fost prima în topul celor mai slab finanțate ministere, având cel mai mic număr de cercetători la suta de mii de locuitori din UE și având bugetele cele mai reduse. Este clar că avem o ruptură totală între mediul universitar, instituțiile de cercetare și mediul privat. Mediul privat ar putea fi pivotul resuscitării cercetării naționale și garanția pentru angajarea aici in țară a celor mai buni specialiști. Măsurile propuse în acest program guvernamental este departe de a veni în întâmpinarea rezolvării acestor probleme delicate.
●Sectorul de apărare al țării, sistemele de propulsie, sisteme defensive și de siguranță națională cer resurse tehnologice și resurse umane de pregătire superioară. În condițiile în care resursele de cercetare în zona aceasta s-au redus așa mult în ultimii 30 de ani, baza rămânând doar la importuri fără să mai producem nimic în țară sau aproape deloc, care guvernul nu aduce nici acum o strategi pentru ameliorarea acestei probleme de securitate națională.

Avocat Adrian Toni Neacsu când/în ce situatie produc efecte juridice prevederile art. 83 alin. 2 din Constituție?

 Durata mandatului de presedinte e prevazuta doar la alin 1 si alin 3. La alin. 2 se vorbește de intrarea/ieșirea în "exercitiul" mandatului, ceea ce desemnează un alt concept. Alin. 2 se aplica la predarea/primirea mandatului intre noul și vechiul presedinte, stabilind exact momentul temporal în care se trece de la un mandat la altul, având în vedere ca termenul mandatului e pe ani (5 ani) iar juramantul se depune la o anumita ora, continuitatea mandatului fiind o cerinta constitutionala. Altfel spus, toti noii președinții din 1992 încoace au depus juramantul în ultima zi de mandat a predecesorului. De exemplu, președintele Băsescu a depus juramantul pe 21 decembrie 2009 la ora 16. Mandatul lui a expirat pe 21 decembrie 2014, iar noul presedinte, Iohanis, a întrat în exercitiul mandatului său exact în aceeași zi, la ora 14.13, cand a depus juramantul. În concluzie, alin. 2 se refera doar la momentul exact de intrare propriu zis în mandat, dat fiind ca mandatul e pe ani si ar expira teoretic întotdeauna la ora 24.00, în timp ce juramantul se depune în Parlament totuși ziua, la o anumita ora si secunda. In sfarsit, oridecate ori Constitutia permite prelungirea de drept a unui mandat pana la începerea mandatului următor a spus-o expres și direct, cum este cazul Parlamentului. La preseidinte prelungirea nu e niciodată de drept, fiind vorba de un mandat cu termen fix constitutional, orice depasire a celor 5 ani fiind permisa doar în condițiile exceptioanale ale alin. 3

Ca atare, ca să aplici alin 2, care se refera doar la exercitiul mandatului (deci puterile și atribuțiile lui), trebuie sa ai 2 mandate de presedinte, unul pe sfarsit și altul care inca nu a început, dar ambele inca actuale. Dacă un mandat a incetat de drept potrivit alin 1 lipsește aceasta condiție a celor doua mandate concurente și aplicarea alin 2 duce la nesocotirea grava a interdicției prelungirii de la alin 3, ceea ce este inadmisibil, Constituia fiind nenegociabila.
Nu cred ca fb este locul unor dezbateri academice, dar v-am răspuns pentru ca m-ati intrebat și dacă urăsc ceva mai mult este înverșunarea lipsita de rigoare argumentativa. Va rog sa imi spuneți dacă argumentele mele, dr altfel sunt chiar ale Curții Constituționale din câteva interpretări de principiu, va satisfac.