Sfânta Biserica Ortodoxă

vineri, 23 februarie 2024

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Duminica Vameşului şi a Fariseului: La Utrenie, Evanghelia Învierii care va fi de rând, iar la Liturghie – 2 Tim 3, 10-15; Lc 18, 10-14.

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Duminica Vameşului şi a Fariseului: La Utrenie, Evanghelia Învierii care va fi de rând, iar la Liturghie – 2 Tim 3, 10-15;

Noul Testament

Epistola Sfântului Apostol Pavel a doua către Timotei

Cap. 3 Oamenii în vremile din urmă. Porunci către Timotei.

10 Tu însă mi-ai urmat mie în învăţătură, în purtare, în năzuinţă g, în credinţă, în iubire, în stăruinţă h,

11 în prigonirile şi suferinţele mele câte mi-au fost în Antiohia, în Iconiu, în Listra. Câte prigoniri am răbdat!, şi din toate m'a izbăvit Domnul.
Ps 33:19 FA 13:50 FA 14:5 FA 14:19

12 Prigoniţi vor fi şi toţi cei ce voiesc să trăiască cucernic în Hristos Iisus.
Sir 2:1 Mt 16:4 In 15:20 In 16:33 FA 14:22 Rm 8:17 1Tes 3:3

13 Cât despre oamenii răi şi amăgitori, ei vor merge din rău în mai rău, înşelători şi înşelaţi i.
Ap 22:11

14 Tu însă rămâi în cele ce-ai învăţat şi de care eşti încredinţat, deoarece ştii de la cine le-ai învăţat
2Tim 2:2

15 şi fiindcă din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi j, cele ce pot să te înţelepţească spre mântuire prin credinţa cea întru Hristos Iisus.
Sir 6:18 In 5:39 Rm 2:20
Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Duminica Vameşului şi a Fariseului: La Utrenie, Evanghelia Învierii care va fi de rând, iar la Liturghie – Lc 18, 10-14.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 18 Parabolă: judecătorul nedrept şi văduva stăruitoare. Parabola vameşului şi fariseului. Iisus şi copiii. Tânărul bogat. A treia vestire a Patimilor. Vindecarea orbului din Ierihon.

10 „Doi oameni s'au suit la templu să se roage; unul fariseu şi celălalt vameş.
Lc 16:15

11 Fariseul, stând drept, aşa se ruga în sine: Dumnezeule, mulţumescu-Ţi că nu sunt ca ceilalţi oameni, răpitori, nedrepţi, adulteri, sau chiar ca acest vameş;
Is 1:15 Lc 16:15

12 postesc de două ori pe săptămână, dau zeciuială din toate câte câştig.
Fc 14:20 Is 58:3 Mt 9:14 Mt 11:18 Mt 23:23 Lc 16:15

13 Iar vameşul, departe stând, nici ochii nu voia să şi-i ridice spre cer, ci-şi bătea pieptul, zicând: Dumnezeule, milostiv fii mie, păcătosului!
Ps 50:1 Ps 50:17 Man 1:8 Lc 16:15 Lc 23:48

14 Vă spun Eu vouă: Acesta s'a coborât la casa sa mai îndreptăţit a decât acela. Că tot cel ce se înalţă pe sine va fi smerit, iar cel ce se smereşte pe sine se va înălţa“.
Iov 22:29 Pr 29:23 Is 2:12 Is 13:11 Is 23:9 Is 26:5 Is 40:4 Is 49:22 Is 57:15 Sir 1:30 Mt 23:12 Lc 14:11 Lc 16:15 Iac 4:6 1Ptr 5:5 1Ptr 5:6 :

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Sâmbătă: 2 Tim 2, 11-19; Lc 18, 2-8.

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Sâmbătă: 2 Tim 2, 11-19;

Noul Testament

2Tim Epistola Sfântului Apostol Pavel a doua către Timotei

Cap. 2 Ostaşul cel bun al lui Iisus Hristos. Lucrător cu faţa curată.

11 Vrednic de crezare este cuvântul: Dacă'mpreună cu El am murit, împreună cu El vom şi via b;
Rm 6:4 Rm 6:8

12 dacă răbdăm, împreună cu El vom şi împărăţi; dacă-L tăgăduim, şi El ne va tăgădui;
Cant 8:6 Mt 7:23 Mt 10:33 Mc 8:38 Lc 9:26 Lc 12:9 Rm 5:1 Ap 3:10

13 dacă nu-I suntem credincioşi, El ne rămâne credincios – fiindcă El nu Se poate tăgădui pe Sine.
Dn 11:37 Nm 23:11 Rm 3:3-4 Tit 1:2

14 Aminteşte-le aceste lucruri, conjură-i înaintea lui Dumnezeu să nu se ia la certuri pentru cuvinte; ele la nimic nu slujesc, ci la surparea celor ce ascultă.
1Tim 6:4 Tit 3:9

15 Străduieşte-te să te arăţi în faţa lui Dumnezeu ca un om încercat, ca un lucrător care nu are de ce să se ruşineze, drept învăţând cuvântul adevărului.
1Tim 4:6 Tit 2:7-8

16 Iar de deşartele vorbiri lumeşti fereşte-te, căci [cei ce le fac] vor împinge tot mai mult spre necredinţă;
1Tim 4:7 1Tim 6:20 Tit 3:9

17 cuvântul lor va roade ca o cangrenă. Dintre ei sunt Imeneu şi Filet,
1Tim 1:20

18 care s'au rătăcit de la adevăr zicând că învierea s'a şi petrecut, şi răstoarnă credinţa unora.
1Tim 6:21

19 Însă temelia cea tare a lui Dumnezeu stă neclintită, având pecetea aceasta: Cunoscut-a Domnul pe cei ce sunt ai Săi; şi: Să se depărteze de la nedreptate oricine cheamă numele Domnului.
Ies 33:17 Nm 16:5 Nm 16:26 Ps 1:6 Naum 1:7 Lc 13:27 In 10:14 1Co 1:2 1Co 8:3
Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Sâmbătă: Lc 18, 2-8.
Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 18 Parabolă: judecătorul nedrept şi văduva stăruitoare. Parabola vameşului şi fariseului. Iisus şi copiii. Tânărul bogat. A treia vestire a Patimilor. Vindecarea orbului din Ierihon.

2 zicând: „Într'o cetate era un judecător care de Dumnezeu nu se temea şi de om nu se ruşina.

3 Şi în cetatea aceea era şi o văduvă şi venea la el, zicând: Fă-mi dreptate asupra potrivnicului meu!...

4 Şi pentru o vreme n'a vrut; dar după aceea şi-a zis în sine: deşi de Dumnezeu nu mă tem şi de om nu mă ruşinez,
Is 2:11

5 totuşi, fiindcă văduva aceasta nu-mi dă pace, îi voi face dreptate, ca să nu vină să mă necăjească la nesfârşit“.
Lc 11:7-8

6 Şi a zis Domnul: „Auziţi voi ce spune judecătorul cel nedrept?

7 Dar oare Dumnezeu nu le va face dreptate aleşilor Săi care strigă spre El ziua şi noaptea, El, Care rabdă'ndelung pentru ei?
Ps 9:18 Lc 11:9 1Tim 5:5 Ap 6:10

8 Vă spun Eu vouă că degrab le va face dreptate. Dar Fiul Omului, când va veni, va găsi El oare credinţă pe pământ?“
Pr 20:6 Mt 10:23

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Vineri: 2 Ptr 1, 1-10; Mc 13, 1-8.

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Vineri: 2 Ptr 1, 1-10; 

Noul Testament

2Ptr Epistola Sobornicească a doua a Sfântului Apostol Petru

Cap. 1 Salutare. Chemarea şi alegerea creştinilor. Slava lui Hristos. Cuvântul profeţilor.

1 Simeon a Petru, rob şi apostol al lui Iisus Hristos, către cei ce prin dreptatea Dumnezeului nostru şi a Mântuitorului Iisus Hristos au dobândit o credinţă de acelaşi preţ cu a noastră:
Iuda 1:2

2 Har vouă şi pace!, înmulţească-vi-se ele întru cunoaşterea b lui Dumnezeu şi a lui Iisus, Domnul nostru!

3 Că dumnezeiasca Lui putere ne-a dăruit toate cele ce sunt spre viaţă şi evlavie, făcându-ne să-L cunoaştem pe Cel ce ne-a chemat prin propria Lui slavă şi prin vârtutea c Sa,
Rm 8:30 1Ptr 2:9

4 prin care ne-a dăruit preţioase şi foarte mari făgăduinţe pentru ca, scăpaţi fiind voi de stricăciunea poftei care e'n lume, să deveniţi părtaşi ai firii celei dumnezeieşti.
Evr 3:14

5 Pentru aceasta, punându-vă întreaga sârguinţă, credinţei voastre adăugaţi-i vârtutea; vârtuţii, cunoştinţa;

6 cunoştinţei, înfrânarea; înfrânării, răbdarea; răbdării, evlavia;
Ga 5:22-23

7 evlaviei, prietenia frăţească; prieteniei frăţeşti, iubirea.
Rm 12:10 Ga 5:22-23

8 Că dacă acestea sunt în voi şi sporesc, ele nu vă vor lăsa trândavi şi nici fără roadă în cunoaşterea Domnului nostru Iisus Hristos.

9 Fiindcă cel ce nu le are e un orb, un ins cu vederea scurtă d, care-a dat uitării curăţirea păcatelor lui de-odinioară.

10 De aceea, fraţilor, cu atât mai mult străduiţi-vă să vă faceţi chemarea temeinică şi alegerea, căci făcând aceasta nu veţi greşi niciodată.
Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii Vineri: Mc 13, 1-8.

Noul Testament

Evanghelia după Marcu

Cap. 13 Profeţia despre dărâmarea Ierusalimului. Sfârşitul lumii şi venirea Fiului Omului. Parabola smochinului prevestitor. Îndemn la priveghere.

1 Şi pe când ieşea El din templu, unul dintre ucenicii Săi I-a zis: „Priveşte, Învăţătorule, ce pietre!, ce zidiri!... a“.
Mt 24:1-2 Lc 21:5-19

2 Dar Iisus i-a zis: „Vezi tu aceste zidiri măreţe?: Piatră pe piatră nu va rămâne din ele, care să nu se risipească“.
Mt 24:1-2 Lc 19:44 Lc 21:5-19

3 Şi şezând El pe Muntele Măslinilor, în faţa templului, Petru, Iacob, Ioan şi Andrei L-au întrebat numai ei între ei:
Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Mc 5:37 Mc 9:2 Mc 10:35 Mc 14:33 Lc 21:5-19

4 „Spune-ne când vor fi acestea? Şi care va fi semnul când toate acestea va fi să se plinească?“
Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Lc 21:5-19

5 Iar Iisus a început să le spună: „Luaţi aminte, să nu vă amăgească cineva.
Ir 29:8 Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Lc 21:5-19 Ef 5:6 2Tes 2:3

6 Că mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt!, şi pe mulţi îi vor amăgi.
Ir 14:14 Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Lc 21:5-19 In 5:43

7 Iar când veţi auzi de războaie şi de zvonuri de războaie, să nu vă tulburaţi, căci ele trebuie să fie; dar încă nu va fi sfârşitul.
Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Lc 21:5-19

8 Şi neam peste neam se va ridica şi împărăţie peste împărăţie; cutremure vor fi pe alocuri, şi foamete şi tulburări vor fi. Acestea sunt începutul durerilor naşterii b.
2Par 15:6 Is 19:2 Mt 24:1-2 Mt 24:3-14 Lc 21:5-19

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii

 

Lecționar - Săptămâna a XXXIII-a după Rusalii


marți, 20 februarie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Stabilitatea și pastila fericirii

 Stabilitatea și pastila fericirii

În romanul „Minunata lume nouă” al lui Huxley, din 1932, omul este dez-umanizat treptat și sigur, în numele stabilității și al progresului. Controlorii lumii minunate și noi acționează cu disperare contra oricărei schimbări, de teamă că schimbarea ar submina stabilitatea.
Individualitatea și natura umană sunt suprimate. Ființele supuse acestui proces de aplatizare și diluare în mulțime sunt private de orice emoție, prin consumul permanent de pastile de fericire (soma). Singura emoție care le este permisă: fericirea chimic indusă.
Toată comunitatea are roluri fixe, imposibil de schimbat. Nimeni nu are voie să își depășească în vreun fel condiția prestabilită – nu există ascensor social în mușuroiul de furnici. Nu există proprietate, nu există cariere profesionale, nu există concurență.
Iubirea și compasiunea sunt interzise. Nu există nici măcar cupluri legate afectiv – toată lumea poate să aibă oricând, orice partener sexual dorește. Reproducerea nu se realizează pe cale naturală, ci în ferme unde se fabrică la infinit clone ale acelorași persoane ne-simțitoare care au intrat în experiment cândva, la originea minunatei lumi noi. Evident, nu există familie (formată din tată, mamă, frați, surori, bunici). Iubirea familială este considerată cea mai rea emoție, căci este cea mai puternică și, deci, dăunează stabilității.
Pentru a combate tentativele de legare a unor relații bazate pe compasiune, copiii sunt „educați” încă de la vârste fragede să se angajeze în relații sexuale libere. Copiii sexualizați de la vârste fragede sunt privați de orice șansă de a înțelege vreodată adevăratul sens al iubirii și al compasiunii.
Copiii sunt programați să fie supuși și să accepte să fie captivi ai mușuroiului stabilității prin sistemul de educație. De fapt, sistemul de educație nu este un loc unde copiii să capete informații și să învețe cum să trăiască. Este un loc unde copilul este programat, încă de la vârsta de bebeluș, să se comporte conform planului controlorilor.
Este un truism să spui că cei mai vulnerabili la manipulare sunt copiii. Controlorii minunatei lumi noi utilizează inocența copiilor pentru a alimenta permanent roțilele programării mentale prin mașina de golit pe dinăuntru pe care ei o numesc societate. Guvernul utilizează chiar hipnopedia, un tip special de programare care se desfășoară în somn, deci chiar și visele sunt programate și manipulate. În cazurile frecvente în care omul dă semne că ar putea să redevină natural și să iasă din canoanele programării, guvernul utilizează terapia de șoc pentru a-l readuce la stare stabilă și … fericită.
Emoțiile sunt combustibilul motorului care îl conduce pe om să acționeze pe aripile unui vis sau în virtutea unei credințe, a unei pasiuni, a unui mit ori a încrederii în ceilalți oameni și în viitor. Emoțiile sunt resorturi individuale, irepetabile, care îl influențează copleșitor pe om. Nicio forță exterioară mundană nu poate fi prea mare emoționalitatea unui om. Tiparele sunt inaplicabile emoțiilor. De aceea, pentru predictibilitate și stabilitate trebuie suprimate. Chiar și supunerea și sclavia sunt generate de emoții, cum ar fi frica sau speranța unui beneficiu ulterior. De aceea, trebuie eliminate prin pastilele de fericire (soma).
Emoțiile pot cauza neplăceri, dezordine, instabilitate, libertate și, în consecință, sunt interzise, pentru că ar răpi șansa clonelor fericite de a trăi veșnic tinere și fericite – hapilly ever after ...
Stabilitatea poate fi atinsă și menținută dacă toată lumea arată și gândește la fel. Exact ca roboții sau ca avatarurile digitale.
De aceea, literatura este interzisă – narațiunea este modul cel mai simplu în care omul poate învăța, întrucât pune informația într-un context emoțional și cronologic, evocând istoria și anticipând viitorul, prin ideal și visare. Dar fiecare simte lumea și timpul diferit.
Istoria este interzisă, căci poate determina omul să își pună întrebări despre ceea ce este și ceea ce poate deveni.
Religia este, de asemenea, interzisă, întrucât credința într-o realitatea transcendentală, într-o ființă mai înaltă care a creat lumea după chipul și asemănarea sa, poate naște ideea de libertate. Dacă Dumnezeu este responsabil cu crearea lumii, toți avem vocația de a reveni în dimensiunea Sa, iar asta ne face liberi față de servituțile și automatismele lumii de azi și de aici, adică mundanului. Nu poate exista niciun stăpân al lumii materiale și niciun controlor al cărnii sau al minții de vreme ce există posibilitatea mântuirii și a ascensiunii într-o lume mai bună, unde toți suntem liberi. Dar clonele nu sunt creații ale lui Dumnezeu, ci ale omului care a vrut stabilitatea și fericirea artificială eternă. Toate clonele sunt amalgamate într-o mulțime de ființe fără chip, fără voce și fără suflet, în numele stabilității și al progresului. Ele nu pot concepe și trăi credința.
Era să uit – clonele sunt permanent menținute în stare de distracție și de petrecere, pentru a fi împiedicați să vadă și să gândească ceea ce se înâmplă în jurul lor, în fața ochilor lor, la doi pași de urechile lor. De fiecare dată când apare o scânteiere de individualitate sau o întrebare, clonele sunt obligate să înghită o pastilă de calmare și fericire (soma).
În Minunata lume nouă nu există război, boala e rară, decesele nu contează. Nici conflict social nu pare să existe. Dar merită? Priviți prețul acestei stabilități și al progresului: iubirea, libertatea, familia, istoria, credința și arta au dispărut.
De ce am pus în pagină aparent plicticoasele remarci de mai sus?
Pentru că această distopie nu este la distanță de sute de ani de noi. Este la doi pași de noi. Această distopie este azi, este aici.
Stabilitatea a devenit nouă dictrină politică. Progresul, noua religie.
Ultra-bogații lumii aleargă după nemurire, fie prin tehnici de prelungire a vieții, fie prin tehnologii de auto-clonare, timp în care, cu continente de bani sustrași de la noi, oamenii de rând, își construiesc buncăre atomice care să îi salveze de apocalipsă (regizată chiar de ei înșiși).
Rețelele de socializare și platformele de vânzări ne-au transformat în „produse predictive”. Ne cunosc mai bine decât ne știm noi înșine și, de aceea, nu doar că ne consideră previzibili și stabili - ei ne și supun unui permanent proces de (re)modelare, ca pe niște figurine de platilină.
Și, să nu uit, stăm pe smarphone sau în alt mod în lumi digitale și pe rețele de socializare unde așteptăm cu înfrigurare să vedem câte like-uri am mai primit în ultimele 15 secunde.
Am ajuns toți suspecți de boală și de depresii – deci, trebuie să ne îndopăm cu pastile de calmare și de fericire, iar periodic să ne „imunizăm” cu tot felul de seruri experimentale. Nu este nevoie doar de soma – îngurgităm munți de pastile de ucis durerea și de antibiotice care nu ne mai vindecă de nimic.
Copii nu mai sunt educați în școli, ci sunt programați să ajungă roțițe ale mecanismului de supunere și manipulare pe care încă o numim societate. Consumatori. Personaje ale jocurilor online și avataruri ale lumilor digitale. Educați sexual de la 5-9 ani, programați să devină mâine bărbat, poimâine copac, răspoimâine pisică. Destinați să fie plante în ghiveciuri cu rotile, care pot fi mutate oriunde este nevoie de ei ca decor, căci nu au rădăcini înfipte în pământ. Entități fără chip, fără nume, fără număr, fără viitor.
Familia este descurajată, la fel și natalitatea.
Tradiția, cultura și credința sunt declasate ca „medievale”. Arta devine un instrument de deconstrucție a omului, de demolare, pentru a fi reconstruit „mai bine”.
Iar libertatea redevine o excepție, combătută, paradoxal, în numele „libertății” lucrătorilor stupului, aflați sub controlul permanent al viespei malefice care se declară regină...
Iată de ce trebuie neapărat, dar neapărat, să asigurați stabilitatea acestei minunate lumi noi pentru cel puțin 30 de ani de acum încolo supunându-vă și înghițind de bună voie soma.

joi, 15 februarie 2024

Lecționar - Săptămâna XVII după Rusalii

Săptămâna a XVII-a după Rusalii

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Hoții de Adevăr și Ucigașii de Sănătate

 

Hoții de Adevăr și Ucigașii de Sănătate

O companie de medicamente, Purdue Pharmaceuticals, a vândut timp de decenii opioide, sub numele de Pain Killers, făcând profituri de zeci de miliarde de dolari.
În perioada 1999 – 2021, opioidele au ucis 645.000 de americani, conform datelor CDC înregistrate la nivelul lui august 2023. Numărul celor care au suferit traume, comorbidități și dependențe este cu mult mai mare. Este de ordinul milioanelor.
Opioidele comercializate de Purdue (cu acordul prealabil al Food and Drug Administration și cu sprijinul interesat al medicilor curanți care le prescriau făcând bani din comisioane și sponsorizări) erau menite, aparent, să calmeze suferințele. În realitate, efectul este similar drogurilor, iar dependența chiar mai gravă.
După multiple acțiuni în justiție în care a fost obligată să achite daune de zeci de miliarde, Purdue și-a declarat falimentul în statul Texas, unde a benficiat deja de o ștergere de datorie de peste 10 miliarde de dolari. Alte consecințe, patrimoniale sau penale, nu s-au întâmplat. S-a considerat că acest faliment este scuzabil și onest ...
Precizez, intermediar, că în România instanțele aplică un raționament cinic și contrar legii atunci când resping acțiunile în daune formulate de pacienți sau de moștenitorii lor contra producătorilor și comercianților de medicamente. Judecătorii furnizori de „dreptate” consideră că de vreme ce autoritățile în domeniu au autorizat prealabil medicamentul, onorabilul producător sau comerciant nu are nicio răspundere pentru daunele cauzate de medicament. Nenorocirea unui număr oarecare de oameni obișnuiți este un simplu accident. Dacă o majoritate a avut iluzia că a beneficiat de medicament e ochei, căci beneficiile sunt mai mari decât pierderile, case closed. Cu toate acestea, CJUE a decis contrariul în cauza M. contra Sanofi Pasteur din 2017, iar instanțele americane au o cu totul altă concepție, precum vedeți.
Recent s-a publicat o știre, neremarcată de presa din România, din care rezultă ceva uluitor: Publicis, o companie mutinațională de marketing de sorginte franceză, a căzut la înțelegere cu procurorul statului New York, fiind de acord să achite o amendă de 350 de milioane de dolari și o contribuție de 19 milioane de dolari către municipalitatea New York – ului (sumă care va fi orientată pentru tratamentul și reabilitarea dependenților de opioide). Așa au înțeles contractanții să acopere contribuția Publicis la cauzarea acelor milioane de decese, dependențe și co-morbidități mai sus enunțate, contabilizate în perioada 1999-2021.
Care a fost acuzația?
Publicis a fost principalul promotor al opioidelor, mesajul de marketing fiind atât de convingător încât a determinat milioane de oameni să apeleze la pastilele „ucigașe ale durerii”, pastile care, de fapt, erau ucigașe ale pacienților. Erau de altfel, și pastile ucigașe ale oamenilor sănătoși convinși prin reclamă falsă că sunt bolnavi și că au nevoie de opioide.
Publicis a fost plătit de Purdue cu sute de milioane de dolari pentru promova strategii false și mincinoase („to push false and deceptive strategies”) de vânzare a pastilelor ucigașe. Evident, nu numai că nu a avut nicio reținere morală – Publicis a deschis frecvent șampania corporatistă pentru rezultate financiare uluitoare.
Ce mi-a atras chiar mai mult atenția la aceste știri de peste ocean au fost două informații strecurate subliminal de jurnaliști:
(i) alături de Publicis, în lanțul criminal apare McKinsey; poate că nu știți, dar McKinsey este compania de consultanță care, practic, a preluat de la guvernul francez politicile publice în domeniul sanitar și financiar din plandemie; în plus, corporația americană a fost entitatea care a scris, pur și simplu, așa-zisa strategie de luptă contra plandemiei în nu mai puțin de 64 de țări ale lumii, inclusiv în Uniunea Europeană; fiți siguri că va veni un timp în care lumea va vrea să se răzbune pe acești nemernici pentru toate suferințele și decesele și abdicările de la democrație cauzate de plandemie; pe mulți o să îi poprească, în calitate de țapi ispășitori, dar păpușarii vor scăpa prin proceduri salvatoare de faliment, așa cum au făcut acționarii Purdue;
(ii) Publicis este una dintre primele entități care și-au asumat sarcina „nobilă” de a lupta contra dezinformării și a teoreticienilor conspirației; în 2018 Publicis devenea entitate fondatoare a NewsGuard, o alianță de fact checking, care a dus la moda „verificatorilor de adevăr”, unde adevărul este informația oficială, controlată de state și de stăpânii lor neo-feudali; tot NewsGuard a impus moda interzicerii opiniilor dizidente și a informațiilor factuale și științifice care contrazic știința canonică, precum și moda whistleblowersilor care raportează conținutul contrar „valorilor” și standardelor comunității online; iată în cine are încredere lumea actuală ...
Am putea zice că entități ca Publicis & McKinsey sunt hoți de Adevăr? Am putea zice că sunt și ucigași de sănătate și libertate? Am putea, dar nu ne aude nimeni.