Sfânta Biserica Ortodoxă

marți, 3 decembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Dacă nu mai vreți așa ceva, știți ce aveți de făcut duminică…

Curând, inegalitatea economică și socială, sărăcia și foametea (azi ascunse la vedere printre munți de verde sustenabil și lumini de târg de Crăciun, plus minunate eforturi de înarmare și de “luptă” contra plandemiei, corupției și a altor chestii crizate) vor plezni obrazul fin al exponenților partidului - cartel. Nu mai târziu de aprilie 2025 se va întâmpla zisa plezneală.
Festinul din anii 2023-2024 va ajunge la decont în 2025.
De plătit, vom plăti noi, contribuabilii.
La fel, vor plăti și cei care au optat pentru “stabilitate”. Taxe și impozite mai mari, prețuri umflate, rate triplate. Dar, desigur, e pentru siguranța noastră, să nu dea muscalu sau fețele galbene.

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Problema gestionarii, colectarii și anihilarea deșeurilor medicale

 02.12.2024 Azi am fost invitat la PrimaTV sa acord un interviu legat de o problema delicata, cea a deșeurilor medicale. E delicata, din moment ce vedem în câte rânduri resturi, corpuri sau materiale utilizate în sistemul sanitar, in spitale, etc care se mai găsesc împrăștiate horror pe albia unor râuri, in diferite zone, în câmp deschis, etc. Aceste materiale sunt foarte periculoase, expunerea lor în aer, direct, amplifica nocivitatea și riscurile la care sunt supuși cei care le ating sau mediul, in general.

Problema gestionarii și anihilarea deșeurilor medicale este stipulata clar în legea 211/2011 și în ordinul Ministrului Sănătății, 1226/2012. (Rectific, Ordonanța de Urgență nr. 92/2021 a înlocuit legea 211/2011 pentru a transpune noile cerințe europene în legislația națională, în special prevederile din Directiva (UE) 2018/851). /Mulțumesc, Aranca Oana !/
Deșeurile se colectează exclusiv de la sursa, se izolează, se etichetează în ambalaje dedicate, ambalate ermetic. Transportul lor se face după reguli clare, cu mașini specializate, cu oameni pregătiți. Trasabilitatea de la sursa la locul de depozitare/distrugere se face foarte riguros.
Deșeurile medicale pot fi clasificate în 3 mari categorii:
- foarte periculoase (infectioase, inclusiv cele care pot produce rani prin taiere/intepare)
- nepericuloase (resturi menajere din spitale, etc
- chimice, din industria medicală/farmaceutică.
Pungile de depozitare au culori diferite
- galben pentru cele periculoase, seringi, pansamente, "infectioase"
- rosu pentru resturi anatomice, deșeuri biologice
- albastru pentru deșeurile reciclabile, nepericuloase
- negru, alb, etc
Depozitarea lor nu se face pe termene oricât de lungi ci în condiții specifice gradului de risc. E importanta temperatura, radiația, diferiți agenți chimici, etc.
Funcție de gradul și tipul deșeurilor se pot impune tratamente predistrugere sau preliminare pentru distrugerea agenților patogeni. Mai ales, acolo unde sunt materiale biologice/infecțioase. Se folosesc tratamente de sterilizare, incinerare sau autoclavare (injectarea unui volum de vapori la presiune ridicata și la temperaturi de 120-130 °C in incinta care conține deseurile).
Incinerarea, degradarea chimica sau fizica impune reguli clare pentru fiecare categorie de deșeuri pentru a proteja mediul înconjurător. Dacă, din greșeală, sunt împrăștiate in atmosfera, NIMENI nu le poate detecta cu ușurință, decât prin investigații de precizie având la baza tehnologii de spectroscopie optica rezolvata spatio-temporal sau prin tehnici de spectrometrie de masa pentru urme de molecule exotice din aerul respirabil. Autoritățile nu au asa ceva sau nu le folosesc iar legislația este foarte permisiva, nu sunt monitorizați decât poluanți cuminți, clasici, care au acțiune nociva mult mai redusa decât al acestora potential rezultați prin arderi necontrolate!
Posibil, azi la FocusTV, la PrimaTv, de la ora 18, vor fi prezentate parte din cele expuse aici, in aceasta postare.
PS
--------
Ca Deputat, voi propune o serie de masuri legislative, cadrul, mijloacele și tehnologia pentru a controla calitatea mediului agresat de potențiale materiale periculoase, de orice fel, descompuse in aer, in apa, in sol!
--------

duminică, 1 decembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Am votat astăzi pentru schimbare şi am votat astăzi pentru că vrem să facem un cadou anticipat de Moş Nicolae, românilor!


Am votat astăzi pentru schimbare şi am votat astăzi pentru că vrem să facem un cadou anticipat de Moş Nicolae, românilor! Sper să le punem în ghetuţe politicienilor vechi și acriți în funcție trei-patru milioane de nuiele, ca să-i trimitem la muncă şi la învăţat. Să (re)înveţe, mai ales, lecţia democraţiei și lecția smereniei. Democraţia, printre altele, înseamnă şi schimbare, iar noi, astăzi, am votat pentru schimbare şi am votat cu încredere că poporul român poate să se ridice din genunchi, are această putere şi are cu cine să poată să susţină o poziţie şi o coloană vertebrală dreaptă.

Mergeți la vot, azi e ziua în care vocea noastră poate fi auzită. Și trebuie să fie tare, să fie mare, să fie teribilă!
Să nu iasă din nou în frunte murăturile partidului - cartel, mergeți și cereți tuturor celor pe care îi știți să voteze schimbarea!
Am o veste bună pentru tine: AUR e pe locul 2, în creștere; ajungem repede și pe 1; pnl, 3, usr, 4. Sorry.

vineri, 29 noiembrie 2024

Avocat Elena Radu - Parlamentare 01 decembrie 2024 Sa ne amintim care a fost premierul care a instituit starea de alertă în România și care au fost au fost partidele și ai lor parlamentari în parlamentul României care au încuviințat starea de alertă.

 

Parlamentare 01 decembrie 2024

Sa ne amintim care a fost premierul care a instituit starea de alertă în România și care au fost au fost partidele și ai lor parlamentari în parlamentul României care au încuviințat starea de alertă.
Starea de alertă, vă amintiți ce a însemnat pentru noi?
NU II MAI VOTATI IN PARLAMENTUL ROMANIEI!
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 20.05.2020: ÎNCUVIINȚAREA STĂRII DE ALERTĂ.
ASCULTAȚI SINGURI ȘI GÂNDIȚI-VĂ LA VOI!
NU LA CULORI POLITICE!
GANDITI-VA LA VOI SI LA VIATA VOASTRA!

joi, 28 noiembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - *orice intervenție a organelor de stat, a serviciilor, a ong - urilor militante, a televiziunilor năimite, în alegerile făcute de popor, prin anularea unui scrutin electoral de asemenea importanță în democrație, este anti-democratică și subminează statul de drept; nu are importanță numele; Lasconi sau Georgescu trebuie să câștige sau să piardă prin vot, iar nu prin mașinațiuni judiciare.

 

Breiching niuz: din câte observ, cererea lui Popescu de anulare a alegerilor este făcută peste termen, deci va fi respinsă ca tardivă. Doar cererea lui Terheș va fi luată în discuție.

Deși se referă și la Georgescu, iar nu numai la Lasconi, cererea lui Terheș este integral centrată pe neregulile comise de USR în ziua alegerilor, deci de neregulile comise în favoare lui Lasconi. Terheș spune că cele 2400 de voturi care au departajat-o pe Lasconi de Ciolacu puteau fi obținute pentru că USR a continuat ilegal campania în ziua alegerilor.
(este real ce susține Terheș, dar atunci ar fi trebuit să facă cerere de anulare a scrutinului Ciolacu, iar nu Terheș - de aceea acțiunea lui Terheș este lipsită de interes).
Or, dacă Lasconi ar pica sub radarul CCR, iar nu Georgescu (în acțiunea sa, Terheș nu îi reproșează nimic lui Georgescu), atunci asta chiar ar fi de râsul curcilor*. Nu știu cum ar primi vestea cei care acum protestează în piață contra lui Georgescu și pentru Lasconi ...
Mai grav e altceva - înțeleg că CCR a amânat cauza pentru 2 decemvrie, în așteptarea deciziei CSAT de azi și a „probelor de la serviciile secrete.
Dacă CCR va anula alegerile din 24 noiembrie pe baza acestor „probe”, înseamnă că România va fi devenit, de jure, stat polițienesc - sekuristic. Bine, era deja așa, de facto, dar de luni CCR ar putea pune și de jure ștampila respectivă pe fruntea Statului român. Ceea ce ne va pune pe noi, ca țară, într-o situație deosebit de „fericită” în cadrul UE, NATO, ONU, OCDE etc.
💥Notă importantă: s-a mai încercat anularea alegerilor în anul 2009, când cu „prostănacul” și „Mihaela, dragostea mea”, alegeri care ni l-au lăsat pe cap încă 5 ani pe Petrov, alias Băsescu. CCR a zis atunci că frauda la alegeri nu se confundă cu fraudarea alegerilor. Frauda, care este o faptă penală sau contravențională, se probează individual, în fața organelor de cercetare penală sau de constatare a contravenției. Fraudarea alegerilor trebuie să fie probată prin fapte și comportamente atât de extinse și de grave încât să fie de natură a falsifica voința întregului electorat, iar nu doar a unor alegători din una sau mai multe secții ori localități. De exemplu, furtul comis de USR și Armand la alegerile locale din 2020, la sectorul I București, ar fi fost fraudă electorală, dar instanțele au zis că e vorba doar de simple fraude la vot, Clotilde rămânând pe ne-merit timp de 4 ani primar ... 💥
*orice intervenție a organelor de stat, a serviciilor, a ong - urilor militante, a televiziunilor năimite, în alegerile făcute de popor, prin anularea unui scrutin electoral de asemenea importanță în democrație, este anti-democratică și subminează statul de drept; nu are importanță numele; Lasconi sau Georgescu trebuie să câștige sau să piardă prin vot, iar nu prin mașinațiuni judiciare.

Avocat Elena Radu - Deoarece văd lansate în mediul public diverse scenarii, unul dintre acestea fiind acela că CSAT va lua o decizie azi, iar în baza ei:

Deoarece văd lansate în mediul public diverse scenarii, unul dintre acestea fiind acela că CSAT va lua o decizie azi, iar în baza ei:
- ori CCR va suspenda soluționarea cererilor de anulare a rezultatelor alegerilor;
- ori va admite cererile, va anula rezultatul alegerilor, iar ulterior nu se vor mai organiza alegeri președințiale o perioadă lungă de timp,
reamintesc ceea ce spune legislația actuală:
Art. 52 alin. 2 din Legea nr. 370/2004:
”(1) Curtea Constituțională anulează alegerile în cazul în care votarea și stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă de natură să modifice atribuirea mandatului sau, după caz, ordinea candidaților care pot participa la al doilea tur de scrutin. În această situație Curtea va dispune repetarea turului de scrutin în a doua duminică de la data anulării alegerilor.
(2) Cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale reprezentate în Consiliul Minorităților Naționale și de candidații care au participat la alegeri, în termen de cel mult 3 zile de la închiderea votării; cererea trebuie motivată și însoțită de dovezile pe care se întemeiază.
(3) Soluționarea cererii de către Curtea Constituțională se face până la data prevăzută de lege pentru aducerea la cunoștința publică a rezultatului alegerilor.”
Se poate constata că:
1. CSAT nu are nicio calitate să conteste rezultatul alegerilor președințiale;
2. persoanele care au calitate să solicite anularea alegerilor trebuie să motiveze și să DEPUNĂ DOVEZILE PE CARE SE ÎNTEMEIEAZĂ CEEREREA.
Drept urmare, CCR ESTE LIMITAT LA MOTIVELE ȘI DOVEZILE DEPUSE ÎN SUSȚINEREA CERERILOR DE ANULARE A ALEGERILOR DE CĂTRE CONTESTATARI.
CCR NU POATE SĂ ADAUGE LA LEGISLAȚIA ÎN VIGOARE.
Așa cum:
- sunt nenumărate legi în vigoare care conțin norme neconstituționale, norme care ne sunt aplicate, indiferent ce considerăm noi despre neconstituționalitatea lor;
- chiar dacă ne-a fost aplicată într-un litigiu un articol dintr-o lege a cărei neconstituționalitate a fost constatată ulterior finalizării definitive a litigiului și nu mai putem să redeschidem litigiul dacă nu am invocat în timpul derulării lui neconstituționalitatea respectivului articol în fața instanței de judecată și nu a fost sesizată CCR de către instanța de judecată cu neconstituționalitatea pe care am pretins-o,
tot atât de bine și CCR trebuie să aplice legislația în vigoare exact așa cum este, indiferent că are lipsuri sau nu.
CCR trebuie să respecte principiul legalității și nu se poate transforma în legiuitor, prin adăugarea la lege.
Drept urmare, CCR trebuie să se pronunțe pe cererile formulate raportat la DOVEZILE PE CARE CONTESTATORII LE-AU DEPUS.
3. Legislația actuală prevede în mod imperativ că CCR trebuie să soluționeze cererile ”până la data de prevăzută de lege pentru aducerea la cunoștința publică a rezultatului alegerilor”.
Drept urmare, CCR nu poate să suspende sau să amâne la infinit soluția pe care o pronunță pe aceste cereri.
Orice ingerință și eludare a legislației în vigoare este un atac la democrație.
În plus, nici eventualele sesizări penale privind modalitatea de finanțare a campaniei lui Georgescu nu pot fi motive care să suspende soluționarea cererilor de CCR sau continuarea procesului electoral astfel încât să avem un președinte ales până la expirarea mandatului actualului președinte.
Vă reamintesc, ca exemplu, situația pornirii unui dosar penal împotriva lui Silvestru Șoșoacă și AUR cu privire la semnăturile de susținere pentru candidarea la europarlamentare.
Respectivul dosar penal nu a suspendat desfășurarea procesului electoral pentru europarlamentare.
De altfel, astfel de metode, prin care s-ar formula plângeri penale și s-ar suspenda procesul electoral ani buni până se soluționează definitiv o plângere penală, ar însemna un atac la democrație și menținerea artificială a mandatelor unor persoane alese, folosindu-se artificiul formulării unor plângeri penale.
Tot atât de bine, chiar și în cazul în care, prin reducere la absurd, CCR ar admite vreo contestație și ar anula rezultatele primului tur de scrutin, nu s-ar putea să nu se organizeze imediat, din nou, alegerile pentru primul tur de scrutin.
Niște artificii prin care s-ar amâna alegerea de către români a președintelui până la expirarea mandatului actualului președinte Iohannis (21 decembrie 2024), nu ar conduce la altceva decât la o încercare și o imixtiune nelegală și neconstituțională în încercarea de a îl menține în funcție pe actualul președinte.
Or, o asemenea situație ar transforma România într-un stat dictatorial în care lipsa de respect față de cetățeni ar fi mai mare decât în oricare alt stat considerat dictatorial azi.

miercuri, 27 noiembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - E foarte, foarte ciudat că peste tot se dă ca sigură anularea alegerilor din 24 noiembrie…

 

E foarte, foarte ciudat că peste tot se dă ca sigură anularea alegerilor din 24 noiembrie…

Deși:
-cei doi contestatori nu au interes: nici dacă s-ar anula alegerile nu ar avea șanse să ia mai mult de 1%; cei doi, de fapt, au ca unic interes să cumuleze 3%, pentru ca AEP să le ramburseze niște cheltuieli de campanie, dar cu o asemenea acțiune cerută de mass media tradițională și de ong - urile globaliste (CCR nu se poate sesiza din oficiu) 💥👉nu mai au nici o fracție din cât au luat în 24 nov;👈 💥
-frauda nu doar că trebuie probată, trebuie să fie atât de mare încât să schimbe ierarhia turului doi; or, primul clasat este la câteva sute de mii de voturi distanță de locul doi și trei și la un milion de voturi distanță de locul patru;
-frauda înseamnă furt, suveică, mită electorală, iar nu … manipularea electoratului; dacă ar fi așa, toate alegerile din ultimii 34 de ani ar fi nule, căci au fost manipulate de tv și “case de sondaje” de opinie publică;
-în fine, CCR poate acum doar anula alegerile, iar nu și să interzică un candidat.
💥Așa că zic să facem ce e sănătos și natural: nu vă mai plecați, fraților, urechile la cei care v-au mințit până azi, zeci de ani de zile, că vă mint și azi.💥