Doamne. Ia-mi vălul de pe ochi şi voi înţelege minunatele lucruri din legea Ta. Doamne arată-mi mie cele nearătate și cele ascunse ale înțelepciunii Tale!
sâmbătă, 14 septembrie 2024
Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor - 𝗣𝗲𝗿𝗶𝗰𝗼𝗹 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘂𝗻𝗱𝗮𝘁̗𝗶𝗶 𝗽𝗲 𝗿𝗮̂𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝘂𝗹𝘁𝗲 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁̗𝗲❟ 𝗽𝗮̂𝗻𝗮̆ 𝗹𝘂𝗻𝗶❗
Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - În discursul său de convingere a Parlamentului European pentru un al doilea mandat de președinte al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen a pronunțat un clișeu utilizat în filmele americane cu (hiper)eroi: “Nu lăsăm pe nimeni în urmă”
În discursul său de convingere a Parlamentului European pentru un al doilea mandat de președinte al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen a pronunțat un clișeu utilizat în filmele americane cu (hiper)eroi:
💥👉“Nu lăsăm pe nimeni în urmă”.👈💥
💥La un moment dat a zis și că cei ce nu vor prinde trenul nu vor fi așteptați,💥 dar asta nu s-a mai consemnat, că era în contradicție cu clișeul holiudian.
Statistic, pe date Eurostat, în 2019, aproximativ 92,4 milioane de persoane din Uniunea Europeană (21,1% din populație) erau expuse riscului de sărăcie sau excluziune socială.
Notă: cele mai ridicate niveluri de risc de sărăcie și excluziune socială s-au înregistrat în Bulgaria (32,5%) și România (31,2%)…
Excluziune socială înseamnă nimic altceva decât abandon. Cel exclus social este cel lăsat în urmă. Este cel uitat pe peron…
În primul său mandat, Ursula von der Leyen a lăsat în urmă aproape 100 de milioane de europeni. Ba mai mult, a reușit să adauge, la finalul anului 2023, încă 2,5 milioane de cetățeni abandonați pe peron.
Dar datele oficiale ale Eurostat nu spun tot adevărul.
Un recent sondaj la nivel european a relevat o situație mult mai gravă a sărăciei și sărăcirii. Sondajul a fost efectuat de Ipsos Franța, la solicitarea organizației Secour Populaire (ajutor popular).
Aproape 3 din 10 europeni (29%) spun că se află în prezent într-o situație precară când vine vorba de toate cheltuielile lor.
Aproape 1 din 3 europeni (27%) declară că îi este foame, dar sar peste o masă
Munca nu mai este suficientă: 35% dintre europeni declară că veniturile din muncă nu le permit să-și achite toate cheltuielile.
Mai mult de 1 din 3 europeni (34%) au renunțat deja la tratamentul medical din cauza situației lor financiare.
Mai mult de 1 din 3 europeni (31%) spun că nu pot satisface nevoile de bază ale copiilor.
Așadar, o treime dintre europeni sunt săraci : fac foamea, sudează datorii de la un salariu la altul, își trimit copiii la școală fără cele necesare, nu se mai tratează medical…
O treime din cei 460 de milioane de europeni înseamnă cca 180 de milioane de oameni.
Oare acești oameni s-or simți abandonați în gară, privind trenul cum pleacă în goană la 20 de secunde după ce ei au ajuns gâfâind pe peron, cu copii, cu seniori, cu căței și purcei după ei?
Oare or fi atât de mulțumiți să vadă că trenul pleacă plin de migranți, vagoane de bani pentru războiul proxy al SUA cu Rusia în Ucraina, continente de bani pentru combaterea fenomenului natural și astronomic al schimbării climei sau pentru “lupta” cu pandemiile visate de Bill Gates? Oare or fi conștienți că au plătit cu falimentul personal și ruina proprie salvarea de la faliment a băncilor, a producătorilor de medicamente și pesticide, a constructorilor de mașini care mint cu softul privitor la emisiile de faz cancerigen NOx, a companiilor big tech care umplu cu zeci de milioane conturile comisarilor europeni?
Oare or fi mulțumiți să vadă că establishmentul european se concentrează pe dreptul bărbaților de a avorta sau de a snopi în bătaie femei în ringul de box și pe invenția pronumelor potrivite pentru persoanele care nu sunt nici bărbați, nici femei, ci altceva?
În legătură cu România, că tot vin frigul, facturile triple și medicamentele la prețuri duble și că tot a făcut guvernul Iohannis - Ciucă - Ciolacu treabă excelentă cu pensiile și salariile profesorilor…
În 2019, România avea, conform INS, o rata a riscului de sărăcie sau excluziune socială de 31,2%, afectând 6 milioane de persoane. În 2023, rata a crescut la 38%, afectând 7,2 milioane de persoane.
Așadar, guvernele lui Iohannis, din 2019 încoace, nu numai că au lăsat pe peronul gării 6 milioane de persoane care așteptau trenul de ani de zile - au mai adăugat un surplus de 1,2 milioane de persoane, cu tot cu copii, seniori, căței și purcei…
Ironie neagră - statistica din 2023 nu conține sutele de mii de oameni care au sărăcit în 2024, în condițiile în care am fost “salvați” de la plandemie de minunații Șică Orban, Vasilică Câțu, Ciucă “al nostru” (cel cu 4 milioane de euro aruncați pe o carte de poze) și Ciolacu, iar pensionarilor, cu puține excepții, tocmai ce li s-au înghețat sau redus pensiile, după ce au fost 4 ani mințiți că li se vor mări…
Ce anume a crescut în acești ani?
Numărul sinecurilor la stat: peste 300 de mii.
Salariile sinecurilor, pensiile speciale.
Ajutoarele de stat pentru corporații.
Profiturile băncilor care au împrumutat statul, aceleași bănci care au fost salvate de stat de la faliment în anii 2009-2014, cu banii noștri.
Miliardele aruncate de Arafat pe sistemul său de “situații de urgență”, miliarde ajunse în conturile amicilor săi.
Miliardele aruncate pe vakseenuri.
Zecile de miliarde aruncate pe armament și tehnică militară, unele învechite, unele rebuturi ale altora, altele donate slugarnic altora.
Eh, dar câte s-ar mai putea spune…
vineri, 13 septembrie 2024
Avocat Elena Radu - Opriți planeta sa coboare Barbu de la Agricultură, că dacă nu coboară, omoară cel puțin România!
Opriți planeta sa coboare Barbu de la Agricultură, că dacă nu coboară, omoară cel puțin România!
Ministrul Barbu – ministru agriculturii a făcut și a desfăcut de omoară tot în domeniul agriculturii.
Ianuarie 2024 – protestul agricultorilor și transportatorilor – 1 lună – au ieșit să protesteze că e rău în agricultură. L-a durut în bască pe Barbu. Au stat oamenii în stradă 1 lună, abia după aia s-a gândit să îi bage în seamă.
Am stat zile să sun și să vorbesc cu cei care lucrează în agricultură ca să înțeleg care e problema.
În domeniul agriculturii suntem varză. 95% dintre agricultori sunt dependenți de subvenții, fără subvenții nu pot să producă. Inputurile cum le zic ei ca să poată să cultive se mai produc spre deloc în România, se importă. Costurile au crescut, prețul produselor la raft nu reflectă costul. Este ținut jos din subvenții: subvenții în agricultură, în industria alimentară, peste tot.
Dacă se mai declară vreo criză și își închid toate țările granițele ca în 2020, mai cultivăm deloc și o să murim ca proștii de foame, cu 14 milioane ha teren agricol.
Datoriile publice ale peste jumătate din statele membre ale UE sunt peste 70-80% din PIB, vreo 5-6 au peste 100% din PIB. Când vor începe să crape bugetele, va interzice UE subvenția în orice stat, ca să nu afecteze concurența pe piața internă. Atunci va apare criza alimentară și foametea, pentru că agricultorii vor intra în faliment, nu se mai cultivă, mai puține produse pe raft, nesubvenționate, produse puține, cerere mare, nu te mai atingi de produse din cauza prețurilor.
Însă, Barbu o rezolvă mai repede în România și o să vă arăt puțin mai încolo cum.
S-au plâns agricultorii de ”impactul Ucraina”, cum este invadată piața românească cu produse ucrainene, cum nu se cântăresc camioanele, cum zboară cerealele din ele pe teritoriul României de la o graniță la alta. Minciună domne, minciună. S-au dus oamenii să urmărească camioanele, să le filmeze, să facă publice înregistrările.
Dăduseră OUG -uri, în 2023, în care scriseseră în preambul exact asta.
Mă duc la Guvern la o întâlnire, se plâng oamenii în continuare. Barbu că nu e adevărat. Cum nu e domne adevărat? Uite ce scrie în OUG -urile inițiate de tine. Nu, că alea nu sunt reale, că a scris orice în preambulul OUG -urilor ălora, ca să nu comenteze UE. Chiar dacă nu era real, se lăuda cu falsul, că la Barbu nu contează ce scrii în actele oficiale și mai ales în legi.
Oamenii ceruseră inițial numai niște sume de 100 euro/ha care le rezolvau problemele pe moment. Însă la o analiză mai aprofundată, văzând că sumele alea nu îi scot din rahat și că în toamnă vor avea aceleași probleme, primul punct din revendicări a fost să se facă o strategie națională prin care să se organizeze activitatea în sectoarele agriculturii, industriei alimentare și transporturilor, astfel încât în 3 ani România să ajungă să producă la nivel național toate componentele, materiile prime și materialele necesare până la obținerea produsului finit (alimentele), ca să avem o producție națională de alimente suficientă pentru consumul intern, fără să fie necesar să se apeleze la importuri, iar prețul final al produselor să fie accesibile cetățenilor, raportat la nivelul de trai actual.
S-a creat și comitet interministerial care să soluționeze revendicările
L-a durut în cot pe Barbu, la fel și pe cei din comitetul interministerial, după vreo 2 ședințe a murit comitetul ăla, nu au mai ținut nicio ședință.
Într-o ședință de la Guvern se lăuda Barbu că dă ordonanțe de urgență și dă 3 miliarde de euro pentru agricultură. I-am zis că nu se va rezolva problema, trebuie rezolvată fondul problemei, că România nu e sac fără fund ca să de subvenții la infinit, iar datoria publică deja crește exponențial. A sărit Barbu în sus că o să dea România mereu subvenții, de parcă dădea din buzunarul lui.
Martie 2024 – încep iar agricultorii să se plângă și îi cer lui Barbu să nu mai dea cu rachete antigrindină pentru că aduc seceta.
Trec câteva zile, dă Barbu HG prin acre alocă 68.200.000 lei pentru sistemul antigrindină.
Vine vara lui 2024, vine seceta. Îmi scriau oamenii disperați și-mi trimiteau filmulețe: dădeau cu rachete antigrindină în câmp. În localități unde nu dădeau cu rachete ploua 40 l/mp. În câmp unde dădeau cu rachete ploua 6l/mp.
La protestul din 8 iulie, ăla pe fiscalitate, îmi spunea un agricultor că el are de plătit datorii de 1.000.000 lei și nu are de unde să le plătească că n-are ce să recolteze, că s-a pârjolit tot.
Toate câmpiile României pârjolite de secetă.
Insistă agricultorii să nu mai dea cu rachete antigrindină.
Dă Barbu un Ordin de ministru (nr. 300/26.07.2024) în care se apucă să scrie că începând cu 26 iulie 2024 suspendă ”sistemul antigrindină pe Prahova”, dar că toate pagubele cauzate de grindină din zona în care acționa sistemul ăla de pe Prahova vor fi suportate de către toate persoanele fizice și juridice care au solicitat în scris oprirea sistemului și au semnat listele depuse la sediul MADR.
Deh, Barbu cu pixul lui de ministru crede că poate să scrie ce vrea mușchiul lui.
Știți cum a fost în pandemie? Cu uite ai dracu românii nici să moară nu vor, că nu aveau ăștia ce morți să treacă în statistici și nu reușiseră să convingă prea mulți că a venit apocalipsa, iar atunci s-au apucat să ajute statisticile?
Exact asta face Barbu acum cu agricultorii. Iete ai dracu fermieri nu mor toți, hai să îi ajut!
Azi veni cu bomboana de pe colivă.
Se publică un proiect de OUG pe site-ul Ministerului Agriculturii GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.4/2024 pentru stabilirea unor măsuri de sprijin cu caracter temporar, destinate producătorilor agricoli în scopul gestionării efectelor fenomenului de secetă pedologică din anul 2023 și ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei
Și zise Barbu așa:
Da-o dracu de Constituție, de drepturi și de impact, că eu din pixul meu de ministru pot să scriu orice pentru că hârtia suportă orice.
Așa că mă apuc să scriu: prostia mea o pun în cârca privaților, că doar bugetul urlă de foame, așa că nu mai pot să dau subvenții de la stat.
Secetă? Nu doar 2023-2024 cum scrisă în preambul, bag și din urmă, din 2022. Tot ce înseamnă datorii de către producătorii ăștia agricoli către instituții financiare SE SUSPENDĂ DE DREPT.
Dar ce e aia suspendare de drept? LASĂ CĂ E DE DREPT, LA CERERE, trebuie să facă cerere pentru asta.
Să depună cerere până la 31 decembrie 2024 și se suspendă până la 31 decembrie 2025.
Iar chestia asta cu starea de calamitate în agricultură este ce or vrea ei: forță majoră, caz fortuit, să își aleagă ce vor.
Termeni juridici, sistem de drept, Constituție, drepturi? Ce sunt alea? Din pixul meu de ministru pot să scriu orice aberație care îmi trece prin tărtăcuță pe o foaie de hârtie și să îi zic Ordonanță de Urgență.
Însă să vadă ăștia că sunt și mai bun cu ei. Mai bag aici un articol și scriu așa în el:
” Creditorii instituții financiare bancare, instituții financiare nebancare, furnizorii de utilități, precum și distribuitorii și furnizorii de resurse materiale agricole folosite la înființarea și producția agricolă vegetală, NU ÎNTREPRIND MĂSURI DE RECUPERARE, EXECUTARE SILITĂ, ASUPRA CREANȚELOR ACUMULATE, NU ÎNTREPRIND MĂSURI DE EXIGIBILIZARE PRECUM INSOLVENȚA, DECLARAREA SCADENȚEI ANTICIPATE, ALTELE ASEMENEA, PÂNĂ LA FINALUL ANULUI 2025.”
Ce înseamnă asta? Ce impact va avea?
Lasă că nu se prind ei, iar până se prind oricum vin alegerile și nu o să mai fiu ministru sau vine războiul și oricum nu mai contează.
Deci numai privații. Statul nu. Statul poate să execute, că dacă zic și de stat mă bat ăia de la Finanțe că urlă bugetul de foame.
Că termenii pe care îi folosesc sunt ai ăluia de nu are habar de juridic nu contează, că doar nici agricultorii nu știu ei cum e cu termenii ăia, le scriu așa cum ar înțelege ei.
Și cu alte cuvinte o să le spun: fiți atenți aici, eu băiat bun am scris din pixul meu de ministru care e lege, că ăia toți înșirați acolo nu au voie să se atingă până la 31 decembrie 2025 de producătorii agricoli și să nu le mai ceară niciun ban din ce au de încasat de la ei.
Eh, ce ziceți? Sunt băiat bun, nu?
Ura! Ura!
Dar ce să vezi? Că ăia mulți înșirați acolo sunt ăia care creditează agricultura: și cu inputuri și cu împrumuturi și cu de toate și îi lasă să le plătească mai încolo, când vor recolta și o încasa.
Păi tâmpit să mai fie vreunu să îi mai dea ceva pe credit vreunui producător agricol, dacă în proiectul de OUG al lui Barbu scrie că până la 01 ianuarie 2026 nu are voie să le mai ceară banii pentru ce i-a livrat sau pentru ce l-a creditat.
Mai vrei ceva? Plătește-mi din urmă și tot ce îți dau acum, îți dau cu banul joc.
Și cum seceta a fost peste tot, uite așa îi îngroapă Barbu pe toți că nu vor mai avea cu ce să cultive pe toți producătorii agricoli autohtoni (că dacă sunt producători cu capital străin mai găsesc ei).
Iar noi ăștia mulți vom sta și ne vom uita la produsele de pe rafturile magazinelor și vom înghiți în sec, că bani să cumpărăm la prețurile alea nu o să avem.
Așa că ăia care ați crezut că ”vă salvează” Barbu stți liniștiți că ”ne rezolvă” pe toți, dacă se aprobă idioțenia de OUG propusă de el.
Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - raport al KPMG Internațional (comandat și plătit de Phillip Morris – comerciant de țigări) din care rezultă că țigările sunt obiect predilect al contrabandei, fenomen care afectează piața comună europeană
Am participat ieri, la Bruxelles, la o dezbatere organizată de publicația suedeză Riks, în legătură cu piața neagră a produselor care circulă în UE fără taxe sau prin intermediul contrabandei.
Motivația dezbaterii a fost un raport al KPMG Internațional (comandat și plătit de Phillip Morris – comerciant de țigări) din care rezultă că țigările sunt obiect predilect al contrabandei, fenomen care afectează piața comună europeană.
La dezbatere au participat și o doamnă euro-parlamentar din Suedia, precum și o doamnă demnitar din Ucraina, o doamnă ex-ministru de finanțe din Polonia și un domn din Argentina.
Raportul arată cu degetul Franța, care are cea mai mare contrabandă cu țigări din UE – 33% din totalul contrabandei din UE se derulează în Franța. Surprinzător, alături de Italia și Polonia, raportul aplaudă România pentru nivelul redus al contrabandei cu țigări.
Am fost întrebat care este secretul succesului României și ce poate învăța UE de la noi.
Fără a putea cuprinde toată complexitatea fenomenului, am arătat că sistemul de timbrare a produselor din tutun, care există din 1995, a putut contribui la o oarecare ordine pe această piașă. Mai degrabă, însă, acest succes vine din numărul foarte redus al jucătorilor de pe piață (3-4), mari corporații care pot fi foarte ușor adaptabile la cerințele de trasabilitate a produselor. Fără excepție, toate fabricile de țigări românești au dat faliment și au dispărut.
În altă ordine de idei, țigările în România sunt de 3 ori mai ieftine decât în Franța, deci nu prea există motive economice pentru fumătorul român de a-și asuma riscul de a cumpăra țigări de contrabandă.
Pentru România, ieftinătatea țigărilor nu este chiar o veste bună. La o populație rezidentă de 18 milioane de oameni, România are 10 milioane de fumători – cu toate riscurile de sănătate și de pauperizare implicate.
În plus, nici nu este prea reală afirmația că România stă foarte bine la lupta contra contrabandei cu țigări. La granița de est se practică intens contrabanda cu țigări din Moldova, Ucraina și chiar Rusia.
Am ridicat, suplimentar, problema altor produse care circulă pe piața neagră – medicamentele care se vând pe platforme digitale, ba chiar drogurile și armele. Deși la vedere, acest comerț ilicit nu este obiect de „luptă” a autorităților, în orice caz, nu una serioasă. Dimpotrivă, cei care ar trebui să lupte de fapt participă, sunt aliați, fac bani negri din această piață, consumă produse de pe această piață. Mă refer la funcționarii publici, la polițiști, la servicii secrete, la jandarmi, ba chiar la magistrați.
De asemenea, am ridicat problema alcoolului „tradițional” produs în nord-vest. Palinca și horinca or fi ele jaloane ale economiei naturale, de tip țărănesc sau artizanal, dar nu și când se fac în cantități industriale, fără trasabilitate și, deci, fără a putea fi verificate sanitar și taxate cu accize, așa cum se întâmplă cu produsele comercianților oficiali. De aici, o foarte mare morbiditate a consumatorilor, cu costuri mari pentru fondul de asigurări publice de sănătate și pentru familia celui în cauză.
În fine, am dat și exemplul unor practici de tip piață gri, cum ar fi legumele care sunt importate din Turcia și Grecia, înregistrate în România pe numele unor producători tradiționali – țărani, fermeri – și introduse în supermaket cu titlu de produse românești, tradiționale. Vândute, ulterior, mai scump, dar mai de proastă calitate…
Nu e ca și când aș fi mers la Bruxelles cu pâra contra țarii – de fapt, am vorbit tot despre piața europeană, care nu este deloc unică nici din acest punct de vedere, al produselor de contrabandă, falsificate, cu dublu standard, cu prețuri stratificate în funcție de țara de origine a consumatorului etc. Este o critică directă la adresa birocrației UE, care a determinat sau a lăsat să se întâmple aceste anomalii, din care pierde omul de rînd și câștigă trișorii și infractorii.
joi, 12 septembrie 2024
Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Nu prea există piață unică europeană, dar există cu asupra de măsură digitalizare ...
Nu prea există piață unică europeană, dar există cu asupra de măsură digitalizare ...
Astăzi am fost în Comisia de Piață Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO) a Parlamentului European. Deși așa era programat, nu a fost prezent Thierry Breton, comisarul european pentru piață internă, încă în funcție. Voi avea, totuși, șansa unor întrebări la audierile care se vor organiza în octombrie, în vederea investiturii noii Comisii Europene.
Au fost prezenți, însă, câțiva funcționari ai Comisiei Europene, care au prezentat niște rapoarte privitoare la piața internă, la serviciile digitale și la cooperarea autorităților naționale de protecție a consumatorilor.
Mi-au atras atenția, în special, trei subiecte – dublul standard al produselor de larg consum, în special, al alimentelor și al bauturilor, așa numitul geo-blocaj digital și monopolul din ce în ce mai accentuat al platformelor digitale (inclusiv cele de streaming) asupra informației, asupra difuzării culturii și a sportului și asupra plăților și încasărilor.
Mi-e clar acum că nu prea există piață unică în UE, așa cum teoretic ar trebui să fie, și nici libera circulație a bunurilor și serviciilor.
Precum s-a putut vedea în mas media din România din ultimii ani, băuturile și alimentele au o calitate în vestul Europei și o cu totul altă calitate, mai joasă, în România (ca, de altfel, și în restul statelor membre ale UE care au făcut parte, înainte de 1898, din „blocul sovietic”). Există abundente și hiper-complexe reglementări UE care stabilesc, printre altele, întărirea legislației europene în domeniul protecției consumatorilor (că și când legislația naterioară era, de fapt, cam molatică ...) și cooperarea între autoritățile naționale din domeniu. Există chiar un regulament care stailește o rețea a acestor autorități naționale și niște proceduri ultra-birocratice de lucru, cu ședințe peste ședințe în mai toate capitalele UE, ca să se mai cheltuie inutil niște bani. O astfel de întrunire a fost chiar la București, în aprilie 2023. Acolo ar fi trebuit să se rezolve măcar în parte problema dublului standard al produselor alimentare, dar doar atât s-a putut: s-a amânat pentru o ședință următoare. Între timp, Fanta de România are doar 3% conținut organic, cea de Italia, 14%. Ca să nu mai vorbim de legumele și fructele pline de pesticide. Mă rog, nu zic că mă las, zic că voi urmări cu atenție și îngrijorare subiectul și vă voi ține la curent cu acțiunile concrete întreprinse.
Dacă ești cetățean român care se află acasă, dar faci o comandă on line pentru un produs, sistemul digital pe care trebuie să îl accesezi îți identifică IP – ul, află că ești din România, chiar dacă vrei să achiziționezi produse de pe un site localizat în Belgia și îți aplică prețuri adaptate, diferențele fiind și de zeci sau chiar de sute de dolari pe produs. Chiar și când plătești cu cardul se vede asta - ești identificat, aparatul îți afișează mesajul în limba română, dar ai și “mark - up” la schimbarea din lei în euro cu 2-3 puncte procentuale mai mari.
Iată încă un motiv în plus pentru care digitalizarea totală este „bună” și „eficientă” pentru noi toți: ca să putem fi mai bine „sertarizați” și tratați diferit, în ciuda calității unice de cetățean cu drepturi șanse egale al UE. Nu era suficient că orice comerciant ne recoltează datele cu caracter personal pentru a ne cunoaște mai bine decât ne cunoaștem noi înșine, oferindu-ne exact ce ne dorește suflețelul, exact când avem dorințe și răsfățuri, aratându-ne cum să gândim și pe cine să urâm. Iată că se poate să fim și discriminați. Frumos, elegant, cât de cât ...
În altă ordine de idei, Directiva serviciilor digitale a făcut posibil ca platformele digitale să ne taxeze pe toți pentru orice acces la conținutul lor. Asta în condițiile în care platformele și rețelele de socializare nu plătesc drepturile de autor sau îl plătesc de-a dreptul jenant – de exemplu, spotify plătește 0,00001 cent pe fiecare melodie pe care o accesăm, cu abonament de 10 euro/lună, platit doar spotify, desigur...
Pe vremuri, muzica o puteai asculta la radio, o puteai vedea la tv sau o puteai trăi pe casete/ipod. Pe vremuri puteai vedea un meci de fotbal sau o olimipiadă la tv, având nevoie doar de o antenă.
Nu e tot.
Google nu îți dă rezultate by default decât în limba statului în care ești și numai ceea ce algoritmul consideră că este de interes pentru tine.
💥👉Dacă ești în Belgia sau în Franța, nu poți accesa deloc Netflux. Ori ți se permite să accesezi doar cu taxe suplimentare doar ceea ce vrea Netflix să îți dea, de vreme ce ești în Belgia sau în Franța… Până și aplicația cromcast este aproape imposibil de utilizat. Eu am încercat. Te iau nervii după 30 de minute de așteptare ... Unde mai pui că drepturile de difuzare a meciurilor, competițiilor, spectacolelor, evenimentelor etc. pe platforme este nu doar cu abonament sau cu pay per view, ci și cu cedarea implicită a datelor cu caracter personal.👈💥
De aici consecința sărăcirii. Dar acesta este alt subiect. Revin mâine.
Avocat Elena Radu - Creșterea prețului la gazele naturale pe modelul creșterii prețului la energia electrică?
Creșterea prețului la gazele naturale pe modelul creșterii prețului la energia electrică?
V-a plăcut săritu-n aer a prețurilor la energie electrică cu consecința plății de către cetățeni a unor sume mult mai mari pentru energia electrica, efectuarea de cheltuieli de la bugetul de stat pentru acordarea se subvenții să își plătească energia cetățenii și închiderea unor capacități de producție a societăților comerciale pentru că nu mai puteau să plătească energia electrică aferentă?
De unde s-a tras problema prețurilor la energia electrică?
De la liberalizarea pieței energiei în UE și uite așa oferta era aceeași (producția de energie electrică națională tot aia era), dar cererea (cumpărătorii care distribuiau erau din toată UE). S-au apucat distribuitorii de energie electrică de speculă pe piața de a doua zi și uite așa raportul cerere – ofertă a făcut prețurile să sară-n aer.
Cred că asta urmează să se întâmple și pe piața gazelor naturale.
Conform raportului ANRE pe luna iulie 2024, consumul de gaze naturale a fost asigurat 69,06% din producția interna si 30,94% din import.
Producători interni sunt cei care au concesionat perimetre de exploatare. Principalii producatori interni: Romgaz, OMV Petrom, Black Sea Oil & Gaz, Petro Ventures Resources, etc.
(RAPORT PRIVIND REZULTATELE MONITORIZĂRII PIEŢEI DE GAZE NATURALE ÎN LUNA IUNIE 2024)
Gazele naturale = bunuri care fac obiectul exclusiv al proprietății publice.
Art 135 din Constituie prevede:
” (2) Proprietatea publică este garantată şi ocrotită prin lege şi aparține statului sau unităților administrativ-teritoriale.
(3) Bogățiile de interes public ale subsolului, spațiul aerian, apele cu potențial energetic valorificabil, de interes național, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice şi ale platoului continental, precum şi alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul exclusiv al proprietății publice.
(4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condițiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituțiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosință gratuită instituțiilor de utilitate publică.”
Va mai aduceți aminte de legea offsore din 2022?
Când au modificat ”impozitarea” celor care exploatează resursele din Marea Neagră, le-au scos niște impozite, le-au redus pe celelalte, ca să plătească exploratorii mai deloc statului român?
Legea aia care când a fost supusă votului prin parlament se perinda unu de pe la OMV prin sala plenului?
Legea aia care a apărut după ce s-au perindat niște americani pe aici, aveau întâlniri oficiale și după fiecare întâlnire ieșeau ai noștri ca brazii și ne spuneau de investitorii partenerului strategic (ăia de la Carlyle Group) și că or să investească și ne fac independenți energetic?
Calyle Group înființat de David Rubenstein care i-a dat bursă lui Burduja cu care se lăuda prin campania electorală.
Legea aia care a apărut după multe ”intrări în legătură” cu niște reprezentanți ai unor puteri străine, ”televizate”, pe care le vedeam noi ăștia de rând, dar ăia din structurile de securitate nu au văzut nu au auzit?
Probabil nu vă mai aduceți aminte, că v-am mai zis că prindeți greu și uitați repede.
Eh, și prin Marea Neagră România are niște gaze naturale care se exploatează și se vor exploata și mai mult (se lăudau pe a finalul anului 2023 că România va fi cel mai mare producător de gaze naturale din UE). Gazele alea care sunt bunuri publice, nu pot fi vândute, dar pot fi concesionate. Însă, s-au concesionat așa de bine, spre vânzare gratis, pentru că România își cam vede ceafa, bani pe la buget cam pauză față de valoarea lor.
Românii văd, văd prețurile din facturi, că degeaba are țara bogății naturale, dar sunt exploatare de niște unii care le amețesc puțin și ajung să le vândă altora sau românilor la prețuri de nu vor putea să le ducă.
Perimetrele de exploatare (prin Marea Neagra vad doua perimetre: Luceafarul si Midia nu mai apar concesionate): Agenția NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
Și-acum să revin la ce e de actualitate.
S-au pus azi în consultare publică de către Secretariatul general al Guvernului 5 proiect de HG.
După titluri și conținutul proiectelor de HG nu par mare lucru. Ceva cu niște terenuri extravilane pentru niște proiecte de importanță națională în domeniul gazelor naturale, o conectare a rețelei cu cea a Serbiei.
Însă, sa ne uitam in notele de fundamentare ale lor.
Proiectul de HOTĂRÂRE privind declararea proiectului de investiții „Interconectarea Sistemului Național de Transport Gaze Naturale din România cu sistemul similar de transport gaze naturale din Republica SERBIA.
Suntem interconectați pe sistemul de transport gaze naturale cu 5 țări: Ucraina, Ungaria, Republica Moldova, Bulgaria (Interconectare SNT)
România a acordat în mod constant o atenţie deosebită interconectării SNT cu sistemele de
transport gaze naturale ale ţărilor vecine, în scopul:
-asigurării reciproce a siguranţei în alimentarea cu gaze naturale;
-diversificării surselor de import.
Astfel, la 14 OCTOMBRIE 2010 a fost pusă în funcţiune CONDUCTA DE INTERCONECTARE GAZE NATURALE ROMANIA – UNGARIA, între Staţia de Măsurare Gaze (SMG) Horia şi SMG Csanadpalota.
La 20 octombrie 2013 au fost finalizate lucrările la Staţia de Măsurare Gaze Giurgiu şi pe segmentul terestru de pe teritoriul României al CONDUCTEI DE INTERCONECTARE DINTRE ROMANIA SI BULGARIA pe direcţia Giurgiu – Ruse. După finalizarea subtraversării fluviului Dunărea la 22 Decembrie 2016, interconectarea dintre sistemele naţionale de transport ale celor două ţări, a devenit funcțională.
De asemenea, lucrările la conducta de interconectare între Iaşi (România) – Ungheni (Republica Moldova) au fost finalizate în anul 2014.
În anul 2019 a fost pusă în funcțiune CONDUCTA BRUA (BULGARIA – ROMANIA – UNGARIA – AUSTRIA)
Este în curs de execuție CONDUCTA DE TRANSPORT GAZE NATURALE MAREA NEAGRA – PODIȘOR.
Ce vedem noi aici?
Că gazele alea care s-ar exploata din Marea Neagră ar urma să facă aripi, s-ajungă în conducta BRUA și să se ducă.
Că deh, globalizarea, regionalizarea, bunurile țărilor nu mai contează, sunt bunuri ”globale”.
Ne spun și în nota de fundamentare de ”interconectarea sistemelor de transport gaze din țările membre UE” prevăzută de un Regulament.
Și-odată conectate sistemele astea, ce se extrage din Marea Neagră și se vinde, devine disponibil oricui. Așa că pe modelul creșterii prețurilor la energia electrică vom avea și niște prețuri la gazele naturale ca să ne ajungă.
Dacă ne uităm așa puțin pe hartă, vedem că pe conducta BRUA ca să ajungă gazele din România în Austria, ocolesc puțin prin Ungaria. Așa că de ce să nu se ducă direct, prin Serbia (Serbia care se estimează că devine membră UE în 2025).
Și-acum să ne uităm ce frumos ne vrăjesc în nota de fundamentare:
s-a încheiat în august 2024 un Memorandum cu Serbia, prin care părțile au recunoscut ” IMPORTANȚA INTEGRĂRII PIEȚEI REGIONALE A ENERGIEI, a utilizării raționale a potențialului energetic al ambelor țări, precum și a răspunsului eficient la provocările tranziției energetice, ale crizei energetice și ale îmbunătățirii securității energetice a Participanților. Totodată, ambele state URMARESC IMBUNATAȚIREA SECURITAȚII APROVIZIONARII ȘI DIVERSIFICAREA RUTELOR DE GAZE NATURALE IN EUROPA DE SUD-EST, ceea ce permite și susține Proiectul de construire a interconectorului de gaze naturale România – Serbia.”
”În contextul în care DEPENDENȚA EUROPEI DE IMPORTUL GAZELOR NATURALE SE ACCENTUEAZĂ, pe fondul CREȘTERII CONSTANTE A CERERII, precum și al SCĂDERII PRODUCȚIEI INTERNE, accesul la noi surse şi asigurarea securității în aprovizionarea cu gaze naturale reprezintă o necesitate.
Unele dintre proiectele care vor CONTRIBUI LA ÎNDEPLINIREA DEZIDERATULUI anterior menţionat sunt proiectele CONDUCTEI DE TRANSPORT GAZE NATURALE BULGARIA-ROMÂNIA-AUSTRIA-UNGARIA (BRUA) ȘI AL CONDUCTEI DE TRANSPORT MAREA NEAGRĂ - PODIȘOR.”
Vă place vrăjeala?
N-are Europa de unde și atunci și-atunci nu le ia din Marea Neagră, din alea care sunt în proprietatea publică a României?
Ce vor vedea românii din gazele alea din Marea Neagră?
Prețuri de le vor ieși ochii când le vor vedea pe facturi.
Ce scrie prin nota aia de fundamentare?
”Proiect de importanță națională în domeniul gazelor naturale”.
”Importanța națională” a cărui stat o vizează acest proiect și-n interesul cui? Al exploratorilor cumva, care romani nu prea sunt?
Și mai sunt vreo 4 HG -uri pentru exproprierea unor terenuri agricole, ca să se mai facă niște bucățele de conductă.
La prima vedere, pare că nu ar mai putea de cetățenii din zonă că nu au gaze naturale.
Însă: Termocentrala Turceni, Termocentrala Ișalnița, Termocentrala Mintia = la toate se menționează că au un rol important în sistemul energetic național, deoarece SUNT PUNTE IMPORTANTE DE INTERCONEXIUNE CU SISTEMUL VEST EUROPEAN.
La toate ni se spune dezvoltare durabilă = Agenda 2030.
Termocentrala Mintia (aia de s-au perindat mulți politicieni pe acolo care își rupeau cămașa după ei că ”o salvează” și au salvat-o de au cumpărat-o ăia de la Mass Grup Holding – Irak, nu se știe pe cât): fac o conductă pe traseul Sântămăria Orlea -Băcia – Mintia să o ”înțepe” în conducta BRUA, că va produce Termocentralia Mintia energie electrică din gaze naturale.
Termocentrala Turceni fac o conductă pe traseul Tânțăreni – Turceni, ca să facă și termocentrala asta energie electrică din gaze naturale.
Termocentrala Isalnița: și-asta ar trebui să facă energie electrică din gaze naturale și fac două conducte: una care nu are legătură cu Ișalnița (Hurezani – Bibești – Turburea) si una Ișalnița – CCGT Ișalnița.
Văd că și pentru cei din Gorj și Vâlcea sunt îngrijorați tare că nu au gaze, așa că le fac o conductă Tetila – Horezu – Vâlcea pe care să o ”înțepe” în BRUA.
Cum astea 4 proiecte s-au pus în consultare odată cu ce cu ”legarea” de Serbia cred că au importanța lor în imaginea de ansamblu.
💥👉În fine, cei care știu mai bine ce e cu rețeaua națională de transport gaze naturale pot să le analizeze mai bine și să ne spună ce părere au.
Și ar fi cazul sa trimita si puncte de vedere pe proiectele astea de HG.💥👈
miercuri, 11 septembrie 2024
Avocat Elena Radu - Dezbaterea publică de la Ministerul Finanțelor
Ce am înțeles eu de la dezbaterea publică de azi de la Ministerul Finanțelor.
Au fost 4 proiecte de acte normative elaborate de MF cu privire la care am solicitat organizarea de dezbatere publică pe tema acestora.
Însă, s-a organizat dezbatere publică numai cu privire la unul dintre proiecte, proiectul de lege pentru ratificarea Acordului cu BIRD prin care România se împrumută de la BIRD cu 599.100.000 euro.
Să zicem că era cel mai ”simplu” proiect de act normativ, deoarece Acordul de împrumut era deja negociat si semnat, mai trebuie numai ratificat.
Dezbaterea de azi:
- Deficitar organizata si au recunoscut, anunțată oficial cu o zi înainte. Au invocat niște scuze, probleme interne de conectare a unui angajat;
- Cetățenii puteau participa si online, însă neprecizând in anunț, nu știa nimeni. Mi-au comunicat înainte de a începe, mi-au trimis link-ul de la zoom. Am dat copy/paste la e-mail si am postat pe Facebook. Greșeala mea ca nu am văzut că nu am copiat integral textul e-mailului si că era si parola. Așa ca degeaba am postat link-ul fără parolă pentru că nu s-a putut conecta nimeni in urma postării mele pe Facebook.
Am transmis e-mail in seara aceasta si i-am rugat sa posteze pe site înregistrarea dezbaterii.
Dna Moraru Carmen – secretar de stat a menționat că trebuie îmbunătățită transparența decizională la nivelul MF. Așa că sper că pe viitor lucrurile să se schimbe. Că s-a putut constata azi că pot să organizeze dezbateri publice, atât cu participare fizică cât și online.
În privința neorganizării de dezbateri publice cu privire la restul proiectelor de acte normative cu privire la care am solicitat organizarea de dezbatere publică, dna Moraru Carmen ne-a comunicat că este singura solicitare pe care a primit-o.
Se pare că la nivel de MF decizia dacă se organizează dezbatere publică se ia ”la nivel înalt” și ”se triază” solicitările, neavând importanță dispozițiile exprese ale Legii nr. 52/2003;
- Reprezentanți ai MF participanți la dezbatere? Mulți, cu atribuții legate de datoria publică. Au venit pregătiți să dezbată, contrar prevederilor din anunț că participanții pot lua cuvântul 3 minute. Nu ne-a interzis nimeni să vorbim, dar la 2 participanți câți am fost (eu și Angela Negrotă) n-ar fi avut sens.
- Acordul în sine și proiectul de lege neclare sub unele aspecte. Eu citind conținutul lor n-am înțeles nici pe departe că sensul normelor era cel pe care l-au înțeles cei de la MF raportat la explicațiile pe care ni le-au dat azi in cadrul dezbaterii publice.
A rămas sa fac propuneri de modificare a textului proiectului de lege. Pe acord nu se poate că e deja negociat si semnat. S-o reglezi acum din textul legii de ratificare e mai greu, o sa vad ce pot. Însă, deschidere pentru a primi propuneri de modificare si a transmite documentele suplimentare pe care le-am solicitat (Scrisoarea de politici de dezvoltare transmisa de MF si Condițiile generale) mi le-au transmis deja. În cadrul dezbaterii s-a susținut că toate acestea sunt publice, găsindu-se pe diverse site-uri. Se pare că au o percepție eronată, fiind specializarea dumnealor și știind pe unde să caute, consideră eronat că toți cetățenii ar ști unde să le găsească. Le-am explicat că nu avem de unde să le știm și tocmai de aceea când se publică un proiect de act normativ trebuie publicate toate documentele la care face referire, astfel încât cetățeanul care vrea să le analizeze și să transmită propuneri să le aibă pe toate la un loc ca să poată să își formeze o opinie. Cel puțin din declarații, au înțeles argumentul.
- Împrumutul de la BIRD cică e mai ieftin ca si cost și n-avem multe împrumuturi luate de la BIRD. BIRD-ul ne dă împrumuturi pentru reforme, adică după ce se adoptă legile.
Au ținut sa precizeze că nu ne impune BIRD -ul nimic, statul roman doar se duce si ii zice uite ce vreau sa fac, ce reforme am deja adoptate (legiferate) si vreau sa mă împrumuți ca să ”finanțez”, iar dacă BIRD -ului îi plac și cred că ajută la dezvoltare zice bine. Numai că unele clauze lasă loc de interpretare. Noi suntem deja ”arși” cu modalitatea de interpretare la punerea în aplicare a actelor normative, așa că am insistat pe claritatea și precizia normelor (măcar pe viitor).
Eh, acum problema este cu reformele astea care se fac în România. Bineînțeles că dacă până acum lipsă, pauză dezbateri publice pe la MF, dacă tot ”i-am prins”, am început să le povestesc și de reformele alea are se tot finanțează și cresc datoria publică și pe de altă parte ne irită pe noi ca și cetățeni și vedem că ne cam lasă fără multe drepturi și libertăți
Reformele astea se adoptă de către alte ministere, MF încearcă numai să vadă cum ”cârpește” bugetul ca să susțină cheltuielile publice aferente. Împrumutul ăsta de la BIRD are treabă și cu ”reforma verde”. Am deschis eu subiectul însă, am înțeles că nu prea era cadrul în care să discutăm, pentru că presupunea și prezența reprezentanților ”ministerelor reformatoare”.
Cum am înțeles eu azi că ar funcționa relațiile dintre aceste ministere. Când se fac proiectele de diverse și-ar da fiecare cu părerea și teoretic s-ar avea în vedere părerile celorlalți. Acum problema este cam cât se apleacă ceilalți pe proiectele unui minister. Ne-au dat exemplu Ministerului Justiției care dă avize. Păi dacă ne uităm prin proiectele de acte normative și vedem ce scrie prin ele, ne-ndoim de cine și cum analizează proiectele de acte normative.
În fine, cum tind eu să cred că este ”relația” dintre Ministerul Finanțelor și celelalte Ministere?
Cum m-am întâlnit cu o situație la o societate comercială unde producția se lăuda că pune adaos comercial de 70%, iar financiar-contabilitatea susținea că se cauzează pierderi de milioane. Și cum susținea fiecare adevărul lui, m-am apucat să îi pun la masă. Ocazie cu care ce să vezi? Adaosul comercial nu prea exista, pentru că producția făcea un calcul de cost luând în calcul niște cheltuieli fixe si variabile care nu aveau nicio treabă cu realitatea și ce să vezi? Cifrele de la contabilitate cam alea erau, pentru că plusul cu minusul de la contabilitate au la baza matematica, știință exactă. Și-i mai explica contabilitatea că producția ca să facă calitatea aia pe care o vinde refăcea produsul de vreo 3 ori, dar uita să ia în calcul cheltuielile aferente atunci când stabilea prețul.
De ce cred eu că e așa și la nivel de relație interministerială?
Pentru că am văzut că oricare ”a ajuns al putere” la un moment dat, pe la diverse ministere s-au apucat să ”reformeze” și au reformat de ne-au omorât. Dar ce să vezi?
Reformele alea înseamnă legi adoptate, legile rămân, impactul după punerea în aplicare al legilor nu îl mai analizează nimeni cu adevărat. Și uite așa ne-au ”reformat” toți după cum i-a tăiat capul, nemaiținând cont nici de principiile de bază, de-am rămas reformați în multe și nu funcționează nimic. În schimb, datoria publică urcă și tot urcă, România împrumutându-se ca să se implementeze reformele care ori nu sunt necesare ori au impact total contrar așteptărilor sau susținerilor inițiale.
Ce zic cei de la Ministerul Finanțelor? Sunt reforme adoptate de statul român, asta e politica de stat și aia e.
Părerea mea e că nu se poate merge pe aia e. Impactul unui act normativ se estimează la elaborarea lui. Însă, după adoptarea, intrarea în vigoare și punerea în aplicarea a legii, trebuie să mai analizeze cineva care este impactul real.
Or, la fel este și cu reformele astea care tot prin acte normative se implementează. Păi după ce începi să implementezi reforma, te-apuci să verifici ce se întâmplă efectiv: câți bani ai băgat și ce s-a întâmplat, care e efectul real care se vede? Se-mbunătățește ceva? Aduce vreun plus pe undeva? Plusul ăla acoperă sumele alea investite? Își atinge scopul? Sau vezi că efectul este numai negativ, creează și haos în domeniu, stârnește și nemulțumire în rândul societății și n-are nicio treabă cu scopul care se intenționa să fie atins prin ea. Păi dacă vezi că tot pe minus, tot pe minus, tot rău, tot rău, nu te mai apuci să finanțezi reforma aia. O stopezi, oprești sursa răului, nu îl propagi așa ... la infinit.
Se dăduse exemplul PNRR așa ... în treacăt, adoptat în 2020, care ”ne reformează”. Păi, dacă ne uităm așa puțin, datoria publică cam de prin 2020 a început să o ia razna și să crească exponențial. A sărit România în sus de bunăstare? Nu mai poate cetățeanul român de un nivel de trai extrem de ridicat în ultimii 4 ani jumate? ”S-a schimbat România la față?” Cam nu. Și-atunci nu o fi totuși o problemă? N-o trebui să ne gândim că ”reformarea” aia e neperformantă? Sau dacă tot o luarăm la vale rău cu deficitul bugetar și datoria publică o luă exponențial în sus, mergem în continuare tot prost pentru că de undeva trebuie să se acopere gaura de la buget, chiar dacă datoria publică se duce tot în sus, ca să nu se stopeze plaților bugetare (salarii, pensii etc).
Și dacă tot abordai digitalizarea tangențial, cu e-uri peste e-uri introduse de MF care se digitalizează, m-apucasem să înșir ministerul digitalizat- negitalizat căruia dacă îi transmiți un e-mail trebuie să i-l transmiți pe formular de contact la care nu poți să atașezi vreun document prea mare și nu primești nicio dovadă că l-ai transmis, trebuie să suni ca să îți trimită număr de înregistrare pe e-mail. N-apucai să expun lista de ”nedigitalizare a MF” că deh, nu era cadrul.
O să încerc să cer niște întâlniri și cu reprezentanții de la datoria publică și cu cei de la departamentul buget. Nu de alta, dar e haos și nu mai e mult și bugetul ăla al României crapă de tot și va fi vai de noi. 11 miliarde datorie publică care se strânge lună de lună n-are de unde să fie acoperită, că nu este România asta sac fără fund.
Cu cine face Ministerul finanțelor consultări?
Cu mediul de afaceri. Cu privire la ce aspecte se consultă? Habar n-am. Însă ce văd este că transparența aia decizională și dreptul cetățeanului de a participa la elaborarea actelor normative este ignorat. Consultările au loc înainte de a se face public oficial proiectul de act normativ, după care țaca -paca în 2-3 zile este deja supus la vot și aprobat.
Cam pe ce se axează cei din mediul de afaceri în cadrul acestor consultări? Dacă mă uit așa cam la ce se întâmplă, cred că mai mult pe cum ”să investească” statul în anumite domenii, din împrumuturi normal, că buget excedentar n-avem, ca să le mai crească și lor cifra de afaceri pe relația cu statul, că de impactul asupra României și a cetățenilor României nu prea pare să le fi păsat, dacă ne uităm la ”realitatea mediului înconjurător”.
Ce mi s-a mai spus azi? Că nu au văzut vreun interes din partea cetățenilor. Așa că dacă v-a păsat puțin spre deloc să vă implicați, se pare că au ajuns la concluzia că de ce să mai piardă timpul cu cetățenii, dacă tot nu le pasă?
În fine, pe părticica asta de datorie publică a Ministerului Finanțelor, reprezentanții care azi participat azi la dezbaterea publică au părut cooperanți. Eu o să îi mai bat la cap pentru că cine știe, poate se extinde. Și poate de undeva, cumva se va începe să se facă și ordine. Că dacă nu începe să se facă ordine, ne ducem pe apa sâmbetei.
PS:
Documentele primite:
- scrisoarea de politici este un document specific acestui tip de împrumut. Aceasta face referire la cadrul macro-economic şi la măsurile de reformă întreprinse de partea română în domeniile respective. Scrisoarea se anexează de către Bancă la Documentul de program aferent împrumutului întocmit de acesta, publicat de Bancă pe pagina de web a acesteia și care poate fi regăsit prin accesarea următorului link.
Pentru simplificare vă transmitem anexat Scrisoarea în limba engleză astfel cum a fost semnată, precum și o traducere în limba română. (vointa-poporului.ro/.../Scrisoarea-de-politici.docx )
• Condițiile Generale reprezintă un document standard al Băncii. Acesta are caracter general și se aplică similar tuturor Împrumutaților Băncii, fiind publicat pe pagina de web a băncii, potrivit politicii sale de transparență. Poate fi regăsit prin accesarea următorului link:
Policy & Procedure Framework General Conditions for IBRD Financing: Development Policy Financing