Sfânta Biserica Ortodoxă

joi, 31 octombrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Două cazuri judiciare grave, despre același comerciant, același vaccin, aceleași efecte adverse grave, soluționate favorabil consumatorului și defavorabil comerciantului, de două înalte instanțe europene, la distană de 3 ani: mai întâi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (2017), după care Curtea Europeană a Drepturilor Omului (2020)

wikipedia

Două cazuri judiciare grave, despre același comerciant, același vaccin, aceleași efecte adverse grave, soluționate favorabil consumatorului și defavorabil comerciantului, de două înalte instanțe europene, la distană de 3 ani: mai întâi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (2017), după care Curtea Europeană a Drepturilor Omului (2020).

Este vorba de producătorul de medicamente și vaccinuri Sanofi Pasteur și de efectele adverse grave, chiar fatale, ale vaccinului contra hepatitei B care, în Franța, în majoritatea cazurilor de angajați la stat sau la marile corporații, este obligatoriu.
Două cazuri ținute intenționat sub tăcere de presa main stream și de fact checkers…
Speța C-62/15, N. W. și alții contra Sanofi Pasteur MSD
N.W., om de 29 de ani, fără antecente medicale, a fost obligat să se vaccineze în anul 1999. Imediat după vaccinare, apar scleroza multiplă, paralizia și orbirea. În timpul procesului contra Sanofi Pasteur (care a durat mai mult de 13 ani în Franța și doi ani în fața CJUE), reclamantul N. W. moare.
Instanțele interne franceze au respins acțiunea în daune, pe motiv că nu s-a probat clar legătura de cauzalitate dintre vaccin și boală.
Curtea franceză de casație a sesizat CJUE pentru a răspunde dacă nu cumva dreptul UE trebuie interpretat altfel.
CJUE a statuat că: producătorul de vaccinuri poate răspunde de daunele provocate de vaccin „chiar dacă cercetarea medicală nu stabilește și nici nu infirmă existența unei legături între administrarea vaccinului și apariția bolii de care este afectată persoana prejudiciat”, cu condiția ca „anumite elemente de fapt invocate de reclamant să constituie indicii grave, precise și concordante care permit să se concluzioneze că există un defect al vaccinului și o legătură de cauzalitate între defect și boala respectivă”.
Din această perspectivă, mai ales având în vedere dispozițiile art. 148 alin.2 din Constituție, legea internă (Codul civil, Legea nr.240/2004) care impune reclamantului proba acestei legături de cauzalitate trebuie înlăturată de la aplicare, instanțele de judecată fiind obligate să dea prioritate Dreptului Uniunii Europene.
De asemenea, jurisprudențele românești ghidate de un adânc spirit de dreptate și de conștiința înaltă a unor judecători foarte inimoși și inteligenți, jurisprudențe care statuează că producătorul de vaccinuri nu răspunde, dat fiind că vaccinul a fost autorizat pentru punerea pe piață și, deci, riscurilor lor au fost deja analizate de autorități și considerate acceptabile, trebuie urgent amendate… Asta pentru a nu ajunge și noi cu asemenea spețe în fața CtEDO și a ne trezi că plătim noi daunele, în locul Pfizer, Moderna sau AstraZeneca…
Speța Sanofi Pasteur contra Franței (aplicația nr. 25137/16)
Cu toate că, în sistemul Convenției Europene a Drepturilor Omului, Curtea de la Strasbourg este o instanță la care persoanele fizice, naturale, pot apela pentru cazurile în care autoritățile interne, inclusiv cele judiciare, au comis abuzuri la adresa drepturilor omului, se întâmplă tot mai frecvent în ultima vreme ca și corporațiile să apeleze la CtEDO pentru a pretinde reparații pentru încălcările drepturilor omului, chit că o corporație nu e ceva natural, organic, palpabil, cu vocația de a suferi, ci o ficțiune juridică, o tehnică juridică de limitare a răspunderii membrilor, asociaților sau acționarilor corporației.
Mai mult chiar, deși Directiva (UE) 2024/1670 pune corporațiile mari pe picior de „egalitate” cu statele din perspectiva abuzurilor și violurilor la adresa drepturilor omului, CtEDO consideră admisibile petițiile corporațiilor, așa cum s-a întâmplat în speța mai sus indicată.
Remarc aici că, în cazul reclamanților din România, admisibilitatea petițiilor s-a redus cu mult sub 1% în ultimii 10 ani, iar acele cauze puține care sunt și soluționate pe fond vin la distanțe de 7-8 ani. Nu și în cazul corporațiilor.
Pe scurt, faptele din speța 25137/16 s-au derulat aproape identic cu cele din speța de la CJUE – reclamanta, o asistentă medicală debutantă, este obligatoriu vaccinată contra hepatitei B, cu produsul Sanofi Pasteur, în anul 1993, face scleroză multiplă și paralizează, devenind deplasabilă doar în scaun cu rotile și cu însoțitor.
Instanțele interne i-au dat, însă, câștig de cauză reclamantei, dispunând despăgubiri de peste 650 de mii de euro și o pensie lunară de 11 miu de euro, plus salariul unui însoțitor.
Despăgubirile sunt achitate de statul francez – conform Codului francez al sănătății, aceste despăgubiri sunt achitate rapid de stat, dar statul are posibilitatea de a le cere înapoi de la producător. Așadar, nu e un cadou făcut producătorului vaccinului, ci o facilitate acordată victimei.
În timp, boala reclamantei s-a agravat progresiv, motiv pentru care s-au cerut despăgubiri suplimentare, de data aceasta, direct de la producătorul vaccinului. Și aceste despăgubiri au fost acordate de instanțeie franceze.
Numai că Sanofi Pasteur a considerat că ar fi trebuit să se aplice prescripția și să i se șteargă datoria, pe motiv că a trecut prea mult timp de la incidentul din 1993, iar „stabilitatea circuitului civil” s-ar opune ca răspunderea onorabilului producător de vaccinuri să se intindă la nesfârșit.
Speța de la CtEDO ridică o problemă mai degrabă de drept civil (prescripția răspunderii civile delictuale) decât una de drepturile omului, dar ea interferează și cu dreptul reclamantei de liber acces la justiție.
De vreme ce boala a fost evolutivă, iar momentul în care ar fi trebuit să înceapă să curgă termenul de prescripție era incert, nu se poate susține că este afectată siguranța circuitului civil printr-o nouă cerere de despăburi, suplimentare față de cele inițiale, ci că s-ar încălca dreptul reclamantei de liber acces la justiție dacă i s-ar considera prescrisă acțiunea.
Aceasta este soluția CtEDO, favorabilă reclamantei, deși soluția a fost defavorabilă Franței, care a și fost amendată pentru că nu a permis Sanofi Pasteur să invoce cu succes problematica prescripției.
Concluzie pentru România: având în vedere art. 20 din Constituție, din care rezultă că deciziile CtEDO, care fac parte din categoria dreptului internațional al drepturilor omului, sunt obligatorii în dreptul intern, nu se poate considera că este prescrisă o acțiune contra producătorilor vaccinurilor din plandemie pe motiv că au trecut 3-4 ani de la injectare, cu excepția cazului în care daunele sunt vizibile și constatate de mai mult de 3 ani.

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Poluarea cu praf saharian și cu particule de sulfat - catalizator pentru fenomene meteo extreme (precipitații violente)

 

O scurta observație privind 💥cataclismul💥 inundațiilor din Spania, zona Valencia care a cauzat aproape 100 de decese si pagube imense. Pare un scenariu deja la indigo cu cel din România, evident, 💥fiind amplificat de o racire a solului in perioada nocturna💥 si 💥de o potentiala inversiune termica.💥 În acea regiune din Valencia,👉 în acel interval de timp s-a inregistrat si o poluare mare cu particule de sulfat👈 și 👉particule de praf fin, saharian.👈

Sulfatul și praful saharian au contribuit la creșterea numărului de particule în atmosferă, iar acest lucru a intensificat nucleația. Praful și sulfații din atmosferă au amplificat și mai mult cantitatea de apă acumulată în nori.
Aceste particule au acționat ca nuclee de condensare, ceea ce a permis ca apa să se acumuleze în atmosferă, iar norii să devină din ce în ce mai încărcați cu picături mici. Acumularea a continuat pina cind o perturbație atmosferica a făcut ca aceste picături sa se uneasca rapid cazind violent in cantități mari. Aceasta a dus la o „cascadă” de precipitații pe o perioadă scurtă, sub formă de ploaie torențială.
La altitudini mai mari, praful saharian ar fi putut acționa de asemenea ca nuclee de îngheț, facilitând formarea cristalelor de gheață tot mai mari prin atragerea vaporilor de apă.
Așadar,
Avem rezultatul unui efect cumulativ de poluare atmosferică cu sulfați și praf saharian, care a destabilizat atmosfera și a intensificat procesele de formare a norilor încărcați de apă. Poluarea ar fi putut funcționa ca un catalizator pentru formarea precipitațiilor extreme, amplificând riscul de inundații rapide.

marți, 29 octombrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Vestea bună este că Directiva (UE) 2024/1670 privind diligența necesară în materie de durabilitate a întreprinderii reiterează interdicția pedofiliei, a exploatării sexuale a copiilor, a sclaviei și a muncii copiilor cu vârsta sub 15 ani.

 

Vestea bună este că Directiva (UE) 2024/1670 privind diligența necesară în materie de durabilitate a întreprinderii reiterează interdicția pedofiliei, a exploatării sexuale a copiilor, a sclaviei și a muncii copiilor cu vârsta sub 15 ani.

Important de reținut este că, în sistemul acestei directive, nu numai statele trebuie să respecte aceste interdicții, care fac parte din drepturile fundamentale ale omului, ci și corporațiile. Filialele lor din țările sărace, unde copiii, aceste victime inocente, cad pradă sclaviei, exploatării sexuale ori testelor clinice mult prea simplu, prea ieftin și prea des, trebuie să respecte aceleași interdicții. Chiar și partenerii de afaceri din țări terțe ai corporațiilor europene trebuie determinați, prin soft power sau prin amenințarea cu rezilierea contractelor mari de afaceri bănoase, să renunțe la aceste practici.
Trendul progresist neo-marxist care e plin de sugestii conform cărora „pedofilia este o simplă practică sexuală” și că pedofilii ar trebui numiți „persoane atrase sexual de minori”, pentru a nu fi ofensați și excluși social este, pentru moment, oprit.
Mai rămâne să vedem dacă aceste noi reguli chiar se aplică sau dacă nu cumva vor fi blocate la nivel de intenție. Într-o prima fază, corporațiile vor fi asaltate cu plângeri și cereri de despăgubiri pentru drepturi marginale, ridicate de ong - urile militante la rand de drepturi fundamentale. Să sperăm că nu vor fi abandonate aceste idei bune pentru că le vor fi dus în trivial și răsfăț ong - urile curcubeice, care fac bani și influență din pinkwashing.

Avocat Elena Radu - Când poporul se duce la vot și votează sloganurile pe care i le vând unii, fără să gândească care vor fi consecințele. "Vrem Parlament unicameral!" Pe bune? V-ați gândit cumva ce înseamnă asta?

 

Când poporul se duce la vot și votează sloganurile pe care i le vând unii, fără să gândească care vor fi consecințele.

"Vrem Parlament unicameral!"
Pe bune?
V-ați gândit cumva ce înseamnă asta?
Înseamnă o singură cameră în Parlament.
Azi avem 2 camere in Parlament: Senatul și Camera Deputaților.
Un proiect de lege se depune întâi în prima camera care indiferent că îl votează sau nu sau se adoptă tacit (dacă nu îl supune votului în 45 zile) ajunge în cea de a doua cameră care este camera decizională (adică votul ei contează, dacă proiectul de lege se adoptă sau se respinge).
Știți pe unde am oprit proiectele alea de lege cu certificatul, din pandemie?
În a doua camera, cea decizionala, că i-am bătut la cap și nu au mai supus proiectele de lege la vot, rămânând uitate prin sertare.
Știti pe unde am mai oprit și alte proiecte de lege din alea de ne făceau rău?
În a doua cameră.
Știti ce se întâmplă cu proiectele de lege pe care le bagă ăștia la vot în procedura de urgență și nu mai respecta nicio procedură, în 48 ore fiind votate fluierând în ambele camere?
Habar nu avem de ele sau nu avem timp sa reacționăm ca popor, chiar dacă mai afla unul, altul despre ele
Și voi vreți parlament unicameral?
Nimeni nu ar mai putea să oprească niciun proiect de lege, chiar dacă ar scrie in el că fiecare român trebuie sa stea în cap toată viața lui.
Asta pentru că toate proiectele "problema" ar fi votate în ziua în care se depun și nu ar avea nimeni habar.
Așa că atunci când auziți idioți care zic "s-avem parlament unicameral!", gândiți - vă întâi la consecințele asupra voastră, înainte de a îi susține!
PS: referitor la "să avem 300 parlamentari, nu 600!"
La consecinte s-a gândit cineva?
Nu avem 600 parlamentari. Avem numai 467, din care 17 sunt mandatele minorităților.
Numărul de mandate aferente fiecărei circumscripții electorale sunt prevăzute în anexa 1 la Legea nr. 208/2015
Ia uitati-va câte mandate sunt pe fiecare județ!
Acum să o luăm logic:
Sunt 133 mandate la Senat. De unde s-ar "reduce" mandatele? De la Camera Deputaților. Ar trebui sa se cam înjumătățească.
Păi ia uitati-va așa la Nr de mandate pe care le are fiecare circumscripție electorală (fiecare județ)!
La 2-3 mandate maxim, pentru majoritatea circumscripțiilor, în fiecare cameră, cine credeți că le-ar obține?
Partidele mari!
Așa că vreți să avem un parlament in care sa fie parlamentari numai din 3 partide?
Nu?
Păi atunci gândiți înainte de a bate câmpii.
Dacă nu ați gândit la referendum, că v-au manipulat unii, gândiți măcar acum!

duminică, 27 octombrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - “termeni și condiții” clauză obligatorie de mediere și arbitraj raporturi juridice - nu ai voie să dai corporațiile în judecată la tine în țară, ci trebuie să te duci la ei, la mediere, cu jalba în proțap, sau la arbitrajul care, de regulă, le dă lor dreptate (sau îi obligă la despăgubiri de 25 de cenți).

 

Am renunțat la abonamentul la canalul de streaming Disney +. Nu numai pentru că are filme pentru copii de 7 ani cu propagandă cu un acronim și cu alt +, ci și pentru că francizele lor sunt plicticoase, ci și pentru că este deseori vomitiv de woke și candel culture să te uiți la filmele de pe Disney +.

Există, însă, un motiv mai important.
Acum două luni a fost mediatizat cu juma’ de gură un caz judiciar incredibil.
Un cuplu american, el și ea, au fost la Disneyland. Ea a murit în urma unui tragic accident petrecut în roller coaster, adică în chestia cu care mai toată lumea se distrează în acele parcuri de povești.
El a dat în judecată Disneyland pentru a cere despăgubiri ce ar fi urmat să fie acordate de un juriu de oameni obișnuiți. Cam cum se întâmplă în filmele holiudiene.
Avocații Disneyland au pretins că procesul nu se poate judecat de o curte cu jurați, ci de către arbitri specializați, dar numai după o procedură confidențială de mediere.
Ce temei au invocat pricepuții avocați?
Cuplul nenorocit de roller coaster - ul de la Disneyland era abonat la Disney +, iar în “termenii și condițiile” impuse de corporația Disney odată cu acordarea accesului la canalul de streaming scrie că pentru orice dispută cu ei, supremii, consumatorul amărăștean trebuie să urmeze calea medierii și a arbitrajului, iar nu calea curții cu juri. Cale care, în America, poate duce la despăgubiri de zeci sau chiar sute de milioane de dolari.
Evident, cuplul format din el și ea nu cunoștea această clauză. Nici măcar 0,1% dintre abonații Disney + nu știu asta. Nici măcar 0,1% dintre abonații tuturor canalelor de streaming nu știu asta.
Mai șocant este că nici măcar 0,001% din populația de miliarde de abonați la canalele de streaming nu știu că, dacă oamenii sunt supuși acestor “termeni și condiții” în privința Netflix, HBO (Max), Disney +, Amazon Prime, Rakuten etc., respectiva clauză obligatorie de mediere și arbitraj este by default aplicabilă și restului raporturilor juridice cu alte companii din grup. De exemplu, poți face un atac de panică la un film de groază foarte prost al Disney Cinema sau poți face urticarie de la o țoală proastă și scumpă de pe Amazon - nu ai voie să dai corporațiile în judecată la tine în țară, ci trebuie să te duci la ei, la mediere, cu jalba în proțap, sau la arbitrajul care, de regulă, le dă lor dreptate (sau îi obligă la despăgubiri de 25 de cenți).
Acesta este unul dintre cele mai grave și cele mai bine ascunse riscuri ale digitalizării generalizate. Iar lumea este în mod insidios determinată să creadă că, dacă te opui digitalizării, ești un conspiraționist medieval…
Acesta este și motivul pentru care s-au scris DMA (Digital Market Act) și DSA (Digital Services Act) și pentru care reglementările UE sunt făcute pentru a fi încălcate de către marile corporații. Căci, dacă ar fi făcute pentru a fi respectate, pentru o astfel de clauză Disney + și Disneyland ar fi trebuit să fie amendate de CE cu 10% din cifra de afaceri.
PS 1: În România, o asemenea clauză este considerată nescrisă de art. 1203 Cciv.
PS 2: Mai nou, marile evenimente sportive migrează pe canalele de streaming. Nu le mai poți urmări pe canalele furnizate orin cablu și, cu atât mai puțin, nu le mai poți “prinde” pe antenă, gratuit, ca acum 25 de ani. Nu doar că asta costă. Asta determină și aplicabilitatea clauzei respective, fără ca microbiștii să realizeze că, dacă au pierdut transmisia live din motiv de lipsă de semnal, tre’ să meargă pentru o mediere sau un arbitraj cu HBO (Max) la San Francisco.

sâmbătă, 26 octombrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Trei știri majore: 1. Nu doar Austria este ostilă ideii ca Ro să fie în Schengen, ci și multe alte state membre și grupuri politice; 2. Coaliția populari - socialiști e dizolvată de facto, la fel ca cea dintre psd - pnl; 3. Parlamentarii UE vor granițe mai sigure și limitarea migrației, Comisia și Consiliul, nu


Miercuri, la Strasbourg, a fost supus la vot un raport asupra Bugetului general al Uniunii Europene pentru anul 2025. Raportori principali au fost Victor Negrescu, din partea socialiștilor și Niclas Herbst, din partea popularilor europeni. Cei doi raportori au fost desemnați de Comisia pentru buget, respectiv Comisia pentru control bugetar.

În mare, acest raport propunea o modificare a bugetului originar, propus de Comisia Europeană. Raportul avea și unele părți bune...
În mod surprinzător, raportul a fost respins la vot.
Raportul propunea un buget al Uniunii Europene pentru anul viitor de circa 201 miliarde de euro - credite de angajament și de peste 153 de miliarde de euro - credite bugetare (de plată). Precize că bugetul UE este destul de diferit de bugetele naționale: în principal, bugetul UE este un buget de investiții.
Deși Consiliul European propusese anterior tăieri bugetare de peste un miliard și jumătate de euro, deputații europeni nu au fost de acord, considerându-le măsuri de austeritate ne-necesare, în contextul în care Uniunea Europeană trebuie să recupereze un decalaj din ce în ce mai mare față de principalii competitori internaționali.
Parlamentul European a solicitat revenirea la nivelul bugetar propus inițial de Comisia Europeană, propunând și suplimentarea creditelor de angajament cu 1,24 miliarde de euro în plus față de propunerea inițială a Comisiei.
Bugetul propus de Parlament pentru 2025 urma să includă, de asemenea, investiții suplimentare în domeniul sănătății, în prevenirea și gestionarea dezastrelor naturale, precum și în agricultură, cu un accent crescut pe sprijinul oferit fermierilor tineri și pe infrastructura de transport – prin mecanismul "Connecting Europe".
Referitor la risipa bugetară pricinuită de funcționarea Parlamentului European în trei sedii (unul la Bruxelles, unul la Strasbourg și unul în Luxembourg, cu mențiunea că deplasarea lunară a întregului personal parlamentar și a resurselor către Strasbourg, pentru sesiunile plenare, reprezintă pierderea principală, peste 200 de milioane de euro anual), unul dintre amendamentele adoptate prin vot propunea stabilirea unui singur sediu al Parlamentului European. Propunerea, deși corectă și reiterată în fiecare an, presupune o modificare a Tratatelor UE, care nu se poate face decât în unanimitate, iar opoziția Franței este binecunoscută, în contextul în care ar urma să piardă sediul de la Strasbourg.
Câteva dintre numeroasele amendamente propuse de raportul Negrescu – Herbst se refereau la alocarea mai multor fonduri pentru echipamente și mecanisme de protecție a frontierelor externe ale UE și pentru crearea unor Centre de azil în afara UE – măsuri menite să limiteze și să țină sub control fenomenul migrației. Parlamentul a cerut majorări de 25 de milioane de euro pentru Fondul Azil, Migrație și Integrare, 35 de milioane pentru gestionarea frontierelor și 5 milioane pentru securitatea internă.
Asemenea modificări bugetare ar fi fost foarte importante și pentru România.
Crucial pentru România era un amendament care menționa necesitatea admiterii țării noastre în Spațiul Schengen și cu frontierele terestre. Amendamentul a fost, de altfel, împărțit în 12 segmente votate separat, deoarece fiecare grup politic a cerut ajustarea lui. Este destul de clar acum că nu numai Austria este ostilă ideii ca România să fie pe deplin în UE, prin integrare deplină în spațiul de liberă circulație Schengen…
Nu considerăm, însă, utile pentru România investițiile propuse pentru accelerarea agendei Green Deal fără a ține cont de realitatea din fiecare stat membru, și nici cheltuielile de circa 240 de milioane de euro propuse de Stânga neo-marxistă pentru proiecte care să promoveze agenda LGBT.
Deși europarlamentarii păreau a susține acest proiect de modificare a bugetului UE pe 2025, rezultatul votului final pe forma integrală a textului a fost, în mod surprinzător, unul negativ: 233 de voturi pentru, 360 împotrivă și 59 de abțineri.
Astfel, majoritatea parlamentară PPE – S&D – Renew, poziționată inițial în favoarea raportului Negrescu-Herbst și considerată sigură și stabilă, s-a DIZOLVAT miercuri ca urmare a acestui vot total surprinzător.
Situația seamănă izbitor cu lipsa de coeziune dintre partidele aflate acum la guvernare în România: PSD și PNL, torpilați mereu de USR …
Într-o conferință de presă după vot, Victor Negrescu a făcut chiar afirmația gravă (și falsă) că ruptura dintre PPE și S&D a fost cauzată de „apropierea tot mai mare între grupul popularilor europeni și extremiștii europeni”.
Negrescu nu spune adevărul. În timp ce popularii europeni (Grupul PPE) au votat aproape integral în favoarea rezoluției, Grupul Patrioților pentru Europa (condus de partidele lui Marine le Pen și Viktor Orban) a votat împotrivă. În același timp, celălalt grup considerat „extremist” de establishmentul politic globalist, anume Grupul ECR, din care face parte și AUR, a avut o poziție eterogenă – o parte a votat pentru (delegația AUR a votat amendamentele care priveau România și aveau caracter pozitiv), o parte s-a abținut, iar 10 dintre membri s-au opus.
Ce este cu adevărat jenant pentru Negrescu este că mare parte a propriului său grup politic, S&D (socialiștii europeni), a votat împotriva sa. Oricât încearcă acum să explice că eșecul rezoluției sale nu a fost un eșec personal, Negrescu știe bine că realitatea e alta.
Ce se va întâmpla în continuare? Vor urma trei săptămâni de negocieri între Parlament și Consiliu, cu scopul obținerii unei înțelegeri între cele două instituții ale UE cât mai rapid, astfel încât Bugetul pentru 2025 să fie votat de Parlament și semnat de Roberta Metsola până la sfârșitul anului curent.

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Perioada de poluare majora!

 Seara trecuta, în Iași și, de altfel, într-o mare parte din regiunea de est a României, s-au înregistrat pe seara, unele dintre cele mai mari vârfuri de poluare din acest an. Incluzând particule micrometrice dar și benzen! E o perioada când, mai ales seara, după orele 20, pina dimineața, avem un fenomen fizic care perturba dispersia gazelor în atmosferă, pe altitudine. Acest fenomen, cauzat de o stratificate inversata a temperaturii maselor de aer, duce la o acumulare și la transformări fizico-chimice ale poluanților, devenind mai concentrați, mai toxici. Aceasta, se amplifica, cu atit mai mult cu cit nu bate vintul, adică cu cit sunt mai reduse mișcările maselor de aer. Adică, e cu atit mai rău, în zonele izolate dintre blocuri, în zonele cele mai joase.

Între masurile care trebuie sa fie luate de populație, între orele 9 seara - 9 dimineata sa știm ca exista riscul unor vârfuri de poluare. Copiii sunt cei mai vulnerabili, urmează cei cu afecțiuni pulmonare și cei mai în vârstă.
💥Acasă, în spatiile birourilor, la serviciu, pornim clima, pornim puternic filtre de aer.💥 Dacă nu le aveți, sa știți ca sunt extrem de utile, în casa. Reduc poluarea cu microparticule sau chiar și o serie de gaze volatile cu câteva zeci de ori!
Aceasta postare vine sa răspundă mai multor persoane care mi-au scris, în ultima vreme, din mai multe zone ale tarii. Sunt tot felul de aplicații, cu tot felul de senzori care indica, în anumite condiții, poluare severa. Da, sunt de luat în considerare deși, valorile trebuie privite măcar calitative, pentru ca, acuratetea lor, pot depinde de alte conditii de mediu.
💥👉Trebuie sa reținem un lucru simplu. Când urma fumului de pe cos se apleacă spre sol, nu urca pe verticala, e de rău cu calitatea aerului. Sunt condiții grele, va fi poluare mare!💥👈 Nu e nevoie de nici un senzor, nici o aplicație, nici o alta prognoza! Direcția fumului arata cit de poluata e zona, seara sau dimineața! Fumul e un indiciu al poluării. Nu fumul în sine e sursa totala a poluării ci un indicator foarte vizibil. Sunt gaze, sunt alte particule, de la alte surse locale sau externe care se vor însuma.
👉Autoritățile ar trebui sa avertizeze populația, în aceasta perioada. Prin comunicate de presa, prin panouri. Apoi, sa caute sa identifice sursele de poluare de nocivitate majora care pot provoca cancer, pot afecta mamele gravide sau copiii nou nascuti dacă expunerea se face continuu la un mediu încărcat cu toxine.👈