Sfânta Biserica Ortodoxă

miercuri, 21 august 2024

Avocat Elena Radu - am solicitat o întrevedere prim-ministrului pe următoarele teme

M-am săturat să stau să urmăresc proiectele de acte normative și să le critic. 

M-am saturat sa isi bată de joc noi reprezentanții ministerelor care publică proiecte de acte normative de ratificare a diverse acorduri, tratate, fără să publice si conținutul in limba romana al tratatelor, iar noi ca cetățeni nu avem cunoștință de conținutul lor ca să ne exercităm dreptul de a participa la elaborarea actelor normative. 

M-am saturat sa isi bată de joc noi reprezentanții ministerelor care ne afectează pe toți, dar nu respectă termenele din Legea privind transparența decizională și nu organizează dezbateri publice, dacă le sunt solicitate. 

M-am săturat să ni se comunice diverse decizii care se iau de către Guvern sau ministere, fără să avem cunoștință despre discuțiile care au avut loc în ședințele în care s-au luat deciziile și fără să ni se permită exercitarea dreptului de a participa la procesul de luare a deciziilor. 

M-am săturat să văd cum crește datoria publică a României la infinit, spunându-ni-se în același timp că România o duce extraordinar. 

M-am săturat să văd cum se adoptă politici europene și mondiale care ni se bagă pe gât, prin reducerea drepturilor și libertăților noastre până la dispariție, fără ca premisele care stau la baza acelor politici să existe în România. 

Așa că i-am solicitat o întrevedere prim-ministrului pe următoarele teme:

1. Aspecte legate de nerespectarea dispozițiilor legale privind elaborarea, redactarea și redactarea proiectelor de acte normative inițiate de către ministerele din componența Guvernului României, precum și calitatea proiectelor de acte normative; 

2. Nerespectarea dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională  de către ministerele din componența Guvernului prin: nerespectarea termenelor legale, refuzul organizării dezbaterilor publice solicitate sau organizarea unor dezbateri publice formale; 

3. Nerespectarea dispozițiilor art. 8 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională  de către Guvernul României și ministerele din componența acestuia privind participarea cetățenilor la procesul de luare a deciziei; 

4. Datoria publică a României, creșterea exponențială a acesteia în ultimii 4 ani, cu consecințe dezastruoase asupra României și viitorului cetățenilor români; 

5. Poziția României cu privire la adoptarea de politici europene și mondiale sub pretextul combaterii crizei climatice, inexistența premiselor pe care se fundamentează aceste politici pentru ca ele să fie implementate la nivel național, în România, prin adoptarea unor acte normative naționale.

Avocat Elena Radu

marți, 20 august 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - 800 de mii de pensii nu s-au majorat prin recalculare. Foarte mulți oameni spun că, de fapt, li s-au redus pensiile, deși Constituția interzice asta.

În România sunt 4,6 milioane de pensionari. Lor li s-a promis, de peste 2 ani, o majorare semnificativă a pensiilor. Nu de alta, dar a existat o lege din 2019, care ar fi trebuit să intre în vigoare în 2020 și care prevedea o majorare a punctului de pensie, deci a tuturor pensiilor, cu 40%, dar nu a fost niciodată pusă în aplicare. Între 2019 și 2024, puterea de cumpărare a leului a scăzut cu 60% - măcar din acest punct de vedere s-ar fi justificat o majorare a pensiilor. 

De fapt, recalcularea a fost ceva ca un banc de la Radio Erevan : nu toată lumea a primit majorări, o mare de oameni declară că, de fapt, li s-a redus pensia, iar grupe întregi de muncă a fost lăsate fără drepturile aferente dificultății muncii, fiind diluate în așa-numitele puncte de stabilitate care egalizează lumea în funcție de vechimea contributivității, iar nu în funcție de dificultatea și importanța socială a muncii. 

800 de mii de pensii nu s-au majorat prin recalculare. Foarte mulți oameni spun că, de fapt, li s-au redus pensiile, deși Constituția interzice asta. 

2 milioane de pensii au crescut cu sume de la 1 leu la 500 de lei. Cei mai mulți au “creșteri” de sub 100 de lei. 

1,8 milioane de pensii s-au majorat cu 500 - 2000 lei. 

80 de mii de pensii s-au majorat cu 2000 - 3000 de lei. 

7500 de pensii s-au majorat cu peste 3000 de lei. 

Precum se observă, recalcularea e ca o pâlnie: o mare de pensionari cu venituri reduse, înghețate sau majorate nesemnificativ, urmată de un fluviu de pensionari cu majorări decente (dar nu prea consistente), de un râu mic de pensionari cu majorări semnificative și de un pârâu de pensionari cu majorări semnificative ale veniturilor. 

Este exact ca în visele lui Cîțu : sărăcia se dispersează la cât mai mulți, bogăția se concentrează la cât mai puțini

Cei mai dezavantajați sunt cei cu grupe de muncă grea, agricultorii și persoanele cu dizabilități. 

Guvernul se laudă că a dat majorări de pensii, în medie, cu 650 de lei. 

Asta e ca în bancul statisticii: dacă baba Veta are zero găini și premierul Ciolacu are o găină, înseamnă că baba și Ciolacu mănâncă o juma’ de găină. De fapt, premierul Ciolacu aruncă 3/4 din găină, că e sătul, iar baba Veta nu mănâncă nimic. Este clar: lege pensiilor face “dreptate”… 

PS Pensia lui Isărescu s-a mărit, în ultimii doi ani, cu 30%. Asta înseamnă un plus de 5000 de euro/lună. Isărescu are și pensie specială, și salariu la stat. Cam micuțe. Doar 36 de mii euro/lună. Isărescu poate cumpăra într-un an 12 apartamente de 35 de mii de euro și tot îi rămân 12 mii de euro. Echitate, te iubesc, că_ca tine nu găsesc.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

luni, 19 august 2024

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui - Superluna albastră! Spectacol total.


Culoarea ei va fi în funcție de cât de încărcată e atmosfera, cu particule de funingine din incendii, cu particule de praf sau cenușă vulcanica, cu pulberi rezultate din războiul învecinat, etc. 

În această noapte, cel mai probabil, vor fi condiții să putem observa o luna cu un aspect mai luminos și aparent mai mare. Așa cum se știe, dincolo de spectacolul oferit ochiului, în aceste condiții, asupra Pamântului nu sunt influențe majore (ne amintim de mareele oceanice, mărilor, dar si "mareele" terestre), decât tensiuni minore, deformări tipice, elastice iar micile perturbatii gravitaționale, teoretic, pot induce anumite tensiuni în învelișul sau scoarța sa subțire exterioară, însă e puțin probabil (măcar prin prisma cercetarilor și observatiilor de pina acum) ca să fie afectat echilibrul energetic intern al Pământului, adică NU pot fi induse cutremure de asa magnitudine. Excepție, acolo unde, pentru ruperea faliei, e deja tensiune acumulata foarte mare si mai e nevoie de un prag critic, un stres suplimentar minim, o cantitate minima de energie. Acest prag contează. 

Atunci când au loc, simultan, două evenimente astronomice care implică poziția Lunii față de Pământ (Luna va fi mai aproape de Pamint cu 23000 km, adică cu aproximativ 3.5 raze terestre) și respectiv Luna nouă sau plină, vorbim de o superlună. O superlună este mult mai strălucitoare ca de obicei, cu circa 30 %. O lună albastră apare la fiecare doi-trei ani, când există două luni pline într-o singură lună calendaristică sau patru luni pline într-un sezon.

Cu toate acestea, luna nu va apărea albastră, nu exista nici o legătură dintre aceasta poziție astronomica și culoare. Dimpotrivă, ieri, în Marea Britanie, Luna a avut nuanțe roșii/portocalii. 

E adevărat, uneori nuanțele pot și albastre însă orice culoare e legată strict de atmosfera terestră, de poluanții din atmosferă care împrăștie mai mult sau mai puțin radiațiile cu anumite lungimi de undă. Spre exemplu, fenomenul înregistrat ieri e legat de o masâ mare de fum, particule micrometrice, din atmosferă, care provin de la o serie de incendii, și care au împrăștiat mai mult radiațiile cu lungimi de unda mici (albastru) lăsând mai degraba sa se transmită, spre sol, radiațiile de lungimi mai mari (roșii, portocalii).

Condițiile meteorologice cele mai probabile fac ca acest eveniment să poată fi observat bine, in multe zone din țară, în această noapte, inclusiv din Iași.

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Fără să vreau să bag bățul prin gard, ci doar pentru că sper să fiu auzit de „mărimile” birocratice de la Guvern, Ministerul Muncii și Casa Națională de Pensii, insist să vă uitați pe acest algoritm


Fără să vreau să bag bățul prin gard, ci doar pentru că sper să fiu auzit de „mărimile” birocratice de la Guvern, Ministerul Muncii și Casa Națională de Pensii, insist să vă uitați pe acest algoritm, mai jos enunțat: 

1., Procesul de recalculare a pensiilor nu putea începe, legal, înainte de 1 Septembrie 2024, întrucât Legea nr. 360/2023 privind sistemul public unitar de pensii intră în vigoare în data de 1 Septembrie 2024. Deși există câteva texte legale care au intrat deja în vigoare în data de 1 Ianuarie 2024, cele trei articole care se referă la recalculare (art. 144, art.154, art. 155) nu se află printre cele exceptate la intrarea în vigoare începând cu data de 1 Septembrie 2024. Iată cum sună art. 167: „Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024, cu excepţia art. 46 alin. (2), art. 84 alin. (6), art. 127, art. 168 alin. (2) şi art. 169, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024”

2., Pe data de 1 septembrie 2024 se abrogă fosta Lege 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, lege în baza căreia s-au stabilit toate pensiile publice bazate pe contributivitate, din 2010 încoace. Este textul art. 168 alin.1 lit.a) din Legea nr.360/2023. 

3., Pe data de 1 Ianuarie 2024, Legea nr.127/2019 privind sistemul public de pensii, care nu a intrat niciodată în vigoare, a fost abrogată. 

Concluzie 1: deciziile de recalculare a pensiilor emise din 16 august încoace sunt nule. Trebuie re-emise, după data de 1 septembrie, când Legea nr.360/2024 intră în vigoare. Aceste decizii de recalculare care ar urma să fie re-emise din 1 Septembrie, iar noua lege ar urma să intre în vigoare treptat, pe măsură ce deciziile de recalculare se re-emit în cele 6 luni de la data intrării legii în vigoare, date fiind dispozițiile art. 155 din Legea nr.360/2024. De unde : 

Concluzia 2: pentru cei care nu vor fi avut norocul recalculării rapide a pensiilor, va fi VID LEGISLATIV în domeniul pensiilor! Vid care va putea dura cca 6 luni, cât durează procesul de recalculare a pensiilor!    

Așa ceva nici în coșmaruri nu îți poți imagina! Se impune demiterea de urgență a celor (i)responsabili!

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

duminică, 18 august 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - La semnalarea unui cititor al acestei pagini, am descoperit ceva ce are „șanse” să constituie cea mai mare gafă admnistrativă și politică de după plandemie.


💥👉Pentru cei care așteaptă cu sufletul la gură pensia mărită, fix pe data de 1 septembrie: iată care este riscul major al acestei gafe de proporții naționale - cineva de la Curtea de Conturi va sesiza greșeala peste câteva luni și va obliga casa de pensii să ceară banii înapoi banii de la pensionari. Iar instanțele, desigur, vor da câștig de cauză gafeorului, iar nu pensionarului.👈💥

La semnalarea unui cititor al acestei pagini, am descoperit ceva ce are „șanse” să constituie cea mai mare gafă admnistrativă și politică de după plandemie.

Procesul de recalculare a pensiilor este derulat, în prezent, în baza unor texte legale care nu sunt încă în vigoare. După toate regulile de teorie generală a dreptului, acesta este un caz de nulitate a actului juridic. 

Deci, deciziile de recalculare sunt nule, indiferent dacă sunt benefice sau păguboase pentru destinatari. 

Precum se știe din interminabila propaganda de la tv, noua lege a pensiilor, adică Legea nr.360/2023, intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024. Textele legale care prevăd recalcularea, mă refer la art. 144 și la art. 154-155, nu figurează printre articolele care au intrat deja în vigoare în data de 1 iaunuarie 2024. Puteți să vă convingeți de asta citind cu atențe art. 167 din Legea nr.360/2023.

De altfel, concluzia că procesul de recalculare a pensiilor nu putea înepe decât din 1 septembrie rezultă din fiecare dintre cele trei articole care vorbesc despre recalculare. Toate încep cu formula „de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, se va face și se va drege … Or, data intrării în vigoare a legii este 1 septembrie, iar nu 16 august…

Dispozițiile art. 155 din lege sunt cele mai importante și grele de consecințe. Potrivit acestora, procedura de recalculare a pensiilor începe la data intrării în vigoare a legii, durează 6 luni și se derulează din oficiu, „prin valorificarea din adeverențele care îndeplinesc condițiile de valabilitate … ” (textul se oprește fără să spună ce anume se valorifică din acele adeverințe). Pe decizia de recalculare scrie că aceasta se poate contesta în justiție în termen de 45 de zile de la comunicare, în cazul omisiunii de a contesta devenind definitivă. Cu toate acestea, termenul de recalculare a pensiei este de 6 luni de la intrarea în vigoare a legii. 

Iată un motiv suplimentar de nulitate a deciziei de recalculare. 

În altă ordine de idei, acest art. 155 este contradictoriu în el însuși, pentru că, pe de o parte, stabilește că recalcularea se face din oficiu (adică fără a pune omul pe drumuri pentru formalități și birocrație), dar pe de altă parte pretinde omului adeverințe, greu și scump de obținut. În caz de întreprinderi lichidate, inclusiv prin falimente, aceste adeverințe sunt aproape imposibile. Rar se întâmplă ca arhivele firmelor falimentare să mai existe și să mai fie păstrate în condiții corecte. Unele au fost incendiate intenționat.

Trebuie observat, în plus, că în ciuda caracterului general al art. 144 din lege, NU toate pensiile se recalculează. În realitate, cca 800 de mii de pensii rămân înghețate la nivelul din 2018. Iar din cele 3,6 milioane de pensii supuse recalculării, probabil un million, nu vor avea deloc creșteri sau vor avea creșteri nesemnificative (sunt oameni care au primit creșteri de 2 sau 36 de lei – am dovezi, mi le-au trimis ei ieri …)

Cei doi responsabili ai procesului de recalculare a pensiilor, ministrul muncii și președintele casei naționale de pensii, trebuie să își dea imediat demisia sau să fie demiși și să permită altora să reia de la capăt procedura de recalculare, procedură care trebuie să dureze, conform legii, între 1 septembrie 2024 – 1 martie 2025. Nu are rost să continue: scopul de a-l scoate pe Ciolacu erou al clasei pensionare nu va fi atins. Dimpotrivă, deciziile de recalculare sunt nule și sunt foarte mari șanse ca instanțele de judecată să le declare ca atare, în sute de mii de procese.

💥În caz că cei doi nu sunt demiși, avalanșa de procese și proteste va fi atât de mare încât va justifica o moțiune de cenzură după 1 septembrie, ceea ce, se pare, pnlciucă chiar își dorește …💥

PS Dacă există o oug care să permită recalcularea pensiilor de la 16 august, iar nu de la 1 septembrie, să mi-o semnaleze cineva și renunț la cererea de demitere. Șterg și postarea. Dar eu, până acum, nu am găsit o astfel de oug…

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea 

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Atrag atenția celor care se consideră prejudiciați de recalcularea conform noii legi a pensiilor că au la dispoziție doar 45 de zile pentru a ataca decizia în justiție. După ce aceste 45 de zile trec, decizia devine definitivă și inatacabilă.

 

Dacă, în urma procesului de recalculare, primiți decizii de majorare a pensiilor cu sume între 2 lei și 99 de lei, sunteți rugați să îmi scrieți în privat și să îmi dați copii de pe decizii. Tot în privat vă voi da, în schimb, modele de acțiuni individuale contra statului. 

Dacă vor fi existând reclamanți, vom organiza și procese colective contra statului.

Notă ulterioară: și reducerea pensiei e ilegală.

În diaspora vor fi cele mai multe ilegalități și neregularități, pe motiv de certificat de viață. Poate nu știți, dar românii pensionari din diaspora trebuie să trimită măreței birocrații din România certificate emise autoritățile străine că sunt vii și încă mai mișcă…

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea