Constitutia Romaniei. Conventia Europeana a Drepturilor Omului Ed.19 Act.18 martie 2024
Va mai scriu odată la ce poate conduce modificarea Constituției în perioada asta tulbure și de ce.
Doamne. Ia-mi vălul de pe ochi şi voi înţelege minunatele lucruri din legea Ta. Doamne arată-mi mie cele nearătate și cele ascunse ale înțelepciunii Tale!
Constitutia Romaniei. Conventia Europeana a Drepturilor Omului Ed.19 Act.18 martie 2024
Va mai scriu odată la ce poate conduce modificarea Constituției în perioada asta tulbure și de ce.
(III) Comisia Europeană are în plan reunirea într-un coș unic a unui număr mare de fonduri europene cu dedicație specială: fondurile de coeziune, fondurile pentru politici agricole, fondurile pentru pescuit, fondul de solidaritate și chiar fondul de redresare și reziliență post-covid (mai cunoscut în România sub acronimul PNRR).
Iată 3 noi surse prin care UE vrea să-și „consolideze” bugetul:
- țările unde „gender gap” (diferența de salarizare între femei și bărbați) e mai mare vor trebui să contribuie mai mult la bugetul UE;
- țările care poluează mai mult (care au emisii/amprentă de carbon mai mari) vor trebui să plătească mai mult;
- țările care fac mai multă risipă de produse alimentare vor trebui să contribuie mai mult la buget.
România iese prost la fiecare din criteriile propuse.
Mai mult chiar, lipsa de străduință în atingerea scopurilor politicilor total iraționale și iresponsabile ale CE în domeniul climatic, sanitar sau militar va putea determina reduceri, ștergeri sau chiar rambursări de fonduri europene.
Ironic, banii luați înapoi de la țări ca România se vor duce în industria militară, în crearea și consolidarea unor “campioni comerciali” (=multinaționale cu originea în Germania, Franța, Olanda, Italia care vor să se ia la trântă cu cele americane sau chineze) și, desigur, în susținerea Ucrainei până la “victoria finală”.
Cam așa dispar democrația europeană reprezentativă și coeziunea unui țel comun al libertății, al egalității de destin, al bunăstării și al păcii…
Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - (II) Comisia Europeană are în plan reunirea într-un coș unic a unui număr mare de fonduri europene cu dedicație specială: fondurile de coeziune, fondurile pentru politici agricole, fondurile pentru pescuit, fondul de solidaritate și chiar fondul de redresare și reziliență post-covid (mai cunoscut în România sub acronimul PNRR).
Continuând neabătut parcursul regresiv de la rolul de administrator la cel de soviet suprem atotputernic, parcurs care a început în 2001 și s-a consolidat nepermis de mult în pandemie și în perioada războiului din Ucraina, Comisia Europeană și, mai ales, Ursula von der Leyen au redus la nesemnificativ importanța principiului subsidiarității. Comisia și-a luat treptat competențe pe care nu le are, uzurpând rolul statelor membre în cadrul construcției europene care este UE. Mai nou, chiar și direcțiile generale și agențiile adiacente cu roluri (im)precise în aplicarea Tratatelor Uniunii sunt înlăturate de la decizie, în favoarea concentrării puterii în mâinile unor comisari sau ale unor birocrați de rang foarte înalt în UE.
Situația se repetă fără jenă la nivel de Consiliu – deciziile nu se iau în consens, de către cei 27 de șefi de state, ci se impun de Scholz, Macron, Sanchez și, uneori, de Tusk și Mitsotakis, iar ceilalți șefi de stat se supun. La nivel de Parlament European deciziile majore se iau în „conferința președinților”, unde nu au loc outsiderii sau dizidenții, ci numai 3-4 șefi de partide europene, plus conducerea restrânsă a UE.
Evident, așa ceva nu mai seamănă a democrație reprezentativă, dar bine măcar că știm, ca să încercăm să luăm măsuri de contracarare ...
Oricum, se pare că dictonul „nu lăsăm pe nimeni în urmă” a fost doar o minciună recitată în campanie de doamna Ursula vin der Leyen – toate țările și regiunile care nu au reușit încă să depășească condiția de codașe în competiția economică, fie din motive de proastă putere politică internă, fie din motive obiective, vor fi efectiv lăsate în urmă, după criteriul „Europei cu 2-3 viteze” de care vorbea un ex – președinte al Comisiei Europene, Jean – Claude Juncker.
Interesant este că această preocupare a noastră, a conservatorilor europeni, este reliefată de o recentă scrisoare adresată Ursulei von der Leyen de un grup de euro-deputați socialiști spanioli și portughezi. Scrisoarea ajunge la concluzia că birocrația din cadrul Comisiei Europene va controla în mod absolut discreționar noul Cadru Financiar Multianual. Se atrage atenția că prin acest nou instrument, Comisia Europeană se va putea implica direct în economia și chiar în politica internă a statelor membre.
Sub pretextul reducerii poverii administrative și al simplificării legislației, CE va putea decide ce investiții majore se vor face, în ce zone și în ce domenii, indiferent de cerințele statelor membre și ale comunităților locale.
Sa va povestesc de apartamentele desenate pe hartie "cumpărate"
Comisia Europeană are în plan reunirea într-un coș unic a unui număr mare de fonduri europene cu dedicație specială: fondurile de coeziune, fondurile pentru politici agricole, fondurile pentru pescuit, fondul de solidaritate și chiar fondul de redresare și reziliență post-covid (mai cunoscut în România sub acronimul PNRR).
Pericol pentru securitatea energetică a României: o tranzacție comercială majoră, cu efecte negative în plan strategic național, care nu ar trebui aprobată de autoritățile naționale...
Dezvoltătorul imobiliar Nordis a intrat în insolvență, lăsând o grămadă de proiecte nefinalizate și sute de cumpărători ai unor imobile existente doar pe hârtie. Plus datorii la bănci, fisc, constructori, furnizori de utilități.