Sfânta Biserica Ortodoxă

miercuri, 11 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Mario Draghi a primit 500 de mii de euro pentru un raport asupra cauzelor și soluțiilor recesiunii în UE, raport în care spune platitudini


Mario Draghi a primit 500 de mii de euro pentru un raport asupra cauzelor și soluțiilor recesiunii în UE, raport în care spune platitudini. 

Printre altele, spune că energia este cu vreo 150% mai scumpă în UE decât în SUA, iar gazele naturale, cu vreo 350%. Ca și când ăsta ar fi un secret alchimic… 

Nu pare a vrea să spună nimic Draghi despre cauză: războiul proxy pe care SUA îl duce cu rușii în Ucraina, (și) pe spezele europenilor, război care adâncește sărăcia europenilor și dependența UE de SUA, China și Rusia, cele trei state hiper-militarizate care ne joacă pe toți ca pe niște pioni pe tabla de șah. 

Dar cu această precizare relativă la costul energiei, Ursula aflat indirect de la Draghi, pe 500 de mii de euro, că nu trebuia să se avânte în acest război… 

Cică soluția ar fi ca UE să investească 800 de miliarde de euro anual… 

În ce, nu pare a fi clar. Probabil că majoritatea acestui munte de bani se vor duce la privații cu pile - pharma, tech (ca Atos, firma franceză falimentară pe care a condus-o timp de 10 ani Thierry Breton), banking, military, companii de croaziere de lux (ca cea la care lucrează dl. Metsola), companii care vor investi “verde” și “corect politic” etc.,

De unde bani? Din euro-obligațiuni… 

Adică împrumuturi… 

Dacă planul lui Draghi ar fi acceptat, euro s-ar subția cu încă 40% în cinci ani, ceea ce ar aduce sfârșitul zonei euro. 

De precizat că, în calitate de fost șef al BCE, Draghi a mai comis-o de câteva ori - a pus pe piață euro-obligațiuni ieftine cu care a finanțat băncile și unele corporații cu pile pentru a face creștere economică pe datorie în Franța, Italia, Spania, Olanda, țări care au azi datorii publice de peste 100% din PIB întinse pe zeci de ani. 

S-a numit “relaxare cantitativă”… 

Acum UE vrea majorări de taxe și impozite, plus taxe nou inventate, ca să achite aceste datorii, inclusiv cele din (post)plandemie. 

De la noi urmează să fie stoarse aceste taxe, desigur. 

PS Să nu uităm că și Ursula von der Leyen vrea euro-obligațiuni de 450 mld euro, pentru înarmare.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

marți, 10 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Stați, că nu e tot.(II)

Stați, că nu e tot.

 (II)

Având în vedere această minune de eficiență a luptelor duse de această magnifică birocrație de la UE, propunerile de buget pentru 2025 și, pe mai departe, până în 2035, sunt de majorare a procentelor de prelevare la bugetul UE a unor taxe și impozite. Mai mult decât atât, UE își (ne) propune crearea unor taxe și impozite noi, în siajul mărețelor realizări și proiecte propuse a fi îndeplinite până în 2050, când Green Deal va fi atât de bine realizat încât nu va mai rămîne piatră pe piatră din UE.

În legătură cu modul de cheltuire a acestor resurse financiare stoarse de la statele membre și de la cetățeni, să reamintim doar că există programul de luptă contra consecințelor economice și sociale grave ale „luptei” contra pandemiei, luptă comisă tot de birocrația UE. Este ceea ce, în România, este cunoscut sub numele de PNRR. Este un program de 750 de miliarde de euro, care a fost majorat cu 50 de miliarde de euro, pentru a se extinde ca program de dotare a UE cu energie „vrede”, ca să fie mai eficientă lupta contra schimbărilor climatice (RePower EU). De asemenea, acest buget inițial va fi majorat cu sumele necesare continuării războiului din Ucraina (minim 95 de miliarde de euro). Evident, acești bani sunt bani împrumutați de UE. Nu există, cel puțin aparent, o sursă de rambursare a acestor sute de miliarde. Așadar, e nevoie mare de alți bani, de alte taxe și impozite. Culmea este că a venit Mario Draghi în Parlamentul UE, a vorbit oarecum pereților și a spus că UE este în mare belea economică și socială și are nevoie de investiții de minim 800 de miliarde de euro...

Cel ce are urechi de auzit, să audă: vorbim de aproape 1700 de mii de miliarde de euro, care trebuie scoși cumva, de undeva.

Din ce? Din majorarea taxelor și impozitelor existente și din inventarea unora noi.

Între aceste noi taxe și impozite, la loc de „cinste” stau taxele pe tranzacții cu certificate de emisii (Emissions Trading System - ETS), operaționale deja de 10 ani, sau taxele pe importurile de produse non-UE, fabricate cu tehnologii neamicale cu mediul (Carbon Border Adjustment Mechanism CBAM), aplicabile din 2026. Statele membre vor colecta aceste taxe și le vor vira integral la UE.

Se mai propun:

-taxe pe tranzacțiile în spațiul digital; de aici obsesia pentru digitalizare, plăți și încasări digitale și moneda digital a băncilor centrale (CBDC);

-taxe pe tranzacțiile de pe piața de capital; sunt curios cum va mai putea fi competitivă această piață în UE, în raport de bursa din Londra, New York, Tokio, Shanghai sau Hong Kong;

-taxe pe (ne)colectarea deșeurilor și penalități pentru risipa de mâncare.

De departe cea mai cool și mai nouă „resursă financiară proprie” a UE va fi penalitatea aplicată statelor membre UE care nu respectă echilibrul de gen și care plătesc salarii, bonusuri și beneficii mai mari pentru bărbați și mai mici pentru femei și ... pentru alte persoane...

Dacă UE va fi independentă fiscal nu va mai „atârna” în trena statelor membre UE, în special a celor cu economii mari – Germania, Franța, Italia, Spania, Olanda. Va putea deveni, așa cum vor indivizi ca Timmermans sau ca Verhovstad, un supra-stat, o uniune sovietică având reguli și scopuri proprii. Va putea să își deruleze nestingherit politicile de inginerie socială și de demolare a omului natural, pentru a-l reconstrui „mai bine”, adică, sub forma unei păpuși emoționale sau a unei figurini de plastilină.

Precizez că România este membră a multor organizații internaționale – NATO, FMI, BM, ONU, OMS etc., dar numai Uniunea Europeană, care este o construcție juridică, iar nu un supra-stat, are ambiția de a ne impozita direct și pe față și de a transforma statele membre în ... filiale sau puncte de lucru ale administrației financiare din cadrul Comisiei Europene.

În orice organizație internațională se plătește un fel de taxă de participare la club, dar asta este tot ceea ce se cere, iar nu o taxă sau impozit aplicabile direct cetățenilor, companiilor și instituțiilor.

La fel ar trebui să fie și UE. Nu a acceptat nimeni ca acest atribut al suveranității să fie abandonat în favoarea vreunui soviet suprem al UE. Cel puțin, nu la cunoștința mea.

Noi ne vom opune, aici, în Parlamentul UE, acestui curent periculos și contrar Tratatelor UE. Ne vom opune atât politic, cât și juridic. Vom încerca să barăm acest plan sau, măcar parțial, să îl neutralizăm.

Dar e bine ca lumea să priceapă ce se întâmplă aici, chiar dacă pare plictisitor. De fapt, pe asta se și mizează aici – să nu știți, să nu vreți să știți pentru că e complicat, să nu puteți să știți pentru că atenția vă este deviată către crize, supraviețuire, șantaj emoțional sau non-subiecte.

Notă: În legătură cu unele taxe, UE chiar nu are comptența de a le majora sau schimba destinația. De exemplu, impozitul pe venit sau pe profit sunt de strictă competență a statelor membre. Este unul dintre motive pentru care birocrația UE și liderii partidelor parlamentare mari de aici se străduiesc să desființeze regula unanimității în luarea deciziilor de modificare a Tratelor UE.  

Notă înspăimântătoare: fiind vorba de „resurse financiare proprii” ale UE, înseamnă că de încasarea și cheltuirea lor se va ocupa EPPO, parchetul inventat de UE pentru a fi bățul pe spinarea recalcitranților, băț mânuit azi de Codruța Kovesi.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Stați, că nu e tot.(I)

 

Un proiect pe termen mediu și lung al birocrației UE, care s-a derulat pas cu pas, pe ascuns, printre picături și crize succesive ori suprapuse, este independența fiscală a UE față de statele membre. 

Odată cu noul mandat pe care și-l dorește Ursula von der Leyen și cu ocazia discutării bugetului UE pe anul 2025, acest scop nici nu mai este ascuns: se derulează la vedere, cu toată forța de panzer a majorității PPE (populari, așa zis de dreapta), S & D (socialiști - caviar) și Renew (neo-marxiști). 

Este de știut că bugetul de mii de miliarde de euro al UE este constituit din : 

(i) contribuția directă și explicită a statelor membre; o sumă reprezentând un procent din PIB – ul fiecărei țări membre merge anual la UE;  

(ii) fracțiuni din anumite taxe și impozite, pe care statele membre le colectează și apoi le virează, în anumite procente, la bugetul UE; așa este cazul : 

-taxelor vamale (trei sferturi din ele merg la UE), 

-al tva (un procent de 0,3% merge la UE), 

-al impozitului pe venit sau pe profit și, țineți-vă bine, 

-al noilor taxe și impozite generate de „lupta” UE cu schimbările climatice, respectiv, 

-taxa pe tranzacțiile cu certificatele de emisii de carbon, deja în vigoare de mai mult de 10 ani,

-taxa pe carbonul din emisiile instrumentelor cu care facem cald în casă, care va fi efectivă din 2025 (îi privește pe toți consumatori de utilități casnice) și

-taxa pe importurile de bunuri din state non-UE, fabricate cu tehnologii nepritenoase cu mediul), care va fi efectivă din 2026.   

Așadar, această sub-categorie de taxe înseamnă fix rezultatul invenției UE, care consideră că, plătind bani la împărăție, contribuim la răcirea globală sau, mai nou, la fixarea climei, ca să nu se mai schimbe. Cu ocazia acestei mărețe lupte, UE mai face și un piculuț de bani, dar noi nu ne supărăm, că UE ne protejează de viruși, cupole de foc, dictatori din est, conspiraționiși, dezinformatori și, mult mai nou, ne ferește de influența toxică a oamenilor sănătoși, cu logică naturală și cu bun simț firesc, adică de „medievali ne-evoluați”

Evident, aceste taxe și aceste costuri sunt suportate, la final, de contribuabilii și de consumatorii din statele membre. Aceiași cetățeni UE care, la nivelul lui 2019, erau într-o proporție de 20% săraci, iar azi sunt săraci în proporție de 30%. După pandemie, lupta cu schimbările climatice și implicarea în război, UE a generat un „supliment” de săraci de 45 de milioane de persoane. 

(va urma)

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

luni, 9 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Este profund greșit ca oamenii care au ceva de spus și de făcut pentru societate, oamenii normali, care au reușit în viață prin forțe proprii, fără proptele securiste sau sinecuri, să stea la nesfârșit la distanță de politică și administrație.

Este profund greșit ca oamenii care au ceva de spus și de făcut pentru societate, oamenii normali, care au reușit în viață prin forțe proprii, fără proptele securiste sau sinecuri, să stea la nesfârșit la distanță de politică și administrație.   

Establishment - ul politic determină, prin acțiuni greșite, incompente sau frauduloase, ori prin inacțiune vinovată, consecințe nefaste împotriva societății, dar mai ales împotriva clasei de mijloc, a profesiilor liberale sau independente și a consumatorilor, adică  a oamenilor care se susțin pe propriile picioare, care nu așteaptă cadouri de la stat, ci libertate economică, și nu își ascund averile, ci își plătesc cu conștiinciozitate taxele, impozitele și contribuțiile la bugetele publice. Clasa de mijloc, coloana vertebrală a unei națiuni, depinde într-o măsură crunt de ridicată de această clasă politică de la putere, iar indivizii care populează sus-zisa clasă politică sunt complet dezinteresați de această clasă de mijloc.

Lumea politică este și va fi mereu o lume intens populată. Dacă nu va fi populată cu oameni de valoare, care își știu menirea și își au rădăcinile adănc fixate în solul profesiei/meseriei/artei lor, această lume va fi populată în mod peren cu impostori, agramați, absolvenți ai “școlii vieții” și paraziți, care nu se simt în largul lor decât înconjurați de subordonați mai slabi valoric și mai puțin merituoși decât ei inșiși. Competiția, selecția valorică bazată pe merit, onestitatea, sunt valori complet străine acestor impostori care se înconjoară cu yesmeni și sicofanți.  

De aceea, mă gândesc ca nu ar trebui să ne ținem toți în permanență la distantă de această lume politică, în speranța iluzorie că nu ne vom contamina cu tarele ei și că nu ne va influența în rău viața, cariera și planurile de viitor, dacă "stăm pe bară".

Actualele partide politice main-stream par încremenite în proiect și compuse din același aluat care le permite, în funcție de context, alianțe toxice, comasări sau conflicte fake, care camuflează interesele transpartinice de grup, iar aceste interese sunt mereu aceleași - parazitarea banului public și pervertirea interesului public prin interese private.

Dar unele partide ar putea fi schimbate din interior. Evident, nu mă refer la partidele care ignoră drepturile omului (sau le consideră un “lux teoretic”) și libertățile cetățenesc, și nici la partidele care încalcă statul de drept, separația puterilor în stat ori loialitatea instituțională a colaborării între puterile statului și care împart opiniile politice în “ciume”, extremism, populism, pe de o parte, și ideologii “sănătoase”, “corecte politic”, bazate pe știință și ordine internațională “liberală” și supuse, potrivite oamenilor care au uitat să fie liberi, pe de altă parte.

“A gândi corect e mare lucru. A gândi liber e și mai mare lucru” – iată ce scrie pe frontispiciul Universitatii din Upsalla.

Nu pot gândi liber cei care s-au obișnuit să plece genunchiul în fața suzeranului pentru a obține privilegii personale, de vătaf peste slugi. Nu pot gândi corect paznicii coliviei de peruși care au uitat cum se zboară. 

E nevoie de politicieni noi, de politicieni care țin la independența lor, la libertatea, familia, credința și clasa lor profesionala, de politicieni să promoveze legi și politici publice referitoare la : 

(i) combaterea abuzului de putere economică,

(ii) reducerea sărăciei și a inegalității economice, 

(iii) educația de calitate și eficientă și combaterea analfabetismului, 

(iv) combaterea cu efecte sociale reale a corupției, a evaziunii fiscale, a spălării de bani, a traficului de persoane, a distrugerii sau înghețarii zăcămintelor și resurselor naturale, a tăierii iraționale a pădurilor, a degradarii mediului, 

(v) bioetica și prezervarea atributelor fundamentale ale ființei umane și a demnității sale ca ființa spirituală și unică, irepetabilă, 

(vi) combaterea efectelor nocive ale robotizării și ale alienării omului, 

(vii) economia circulară (colectarea ecologică și transformarea în materie primă a deșeurilor) și, dacă îmi este permis să sper, care să scrie și să adopte 

(viii) un nou Cod comercial al Romaniei.

Voi mai reține că, din varii motive, inclusiv faptul că în România nu există diferențe și clarificări ideologice ale partidelor actuale, alternanța sau opoziția stânga – dreapta sunt chestiuni fumate, ce țin de secolul XX sau chiar sunt fake. Nu doar ca stânga și dreapta în Romănia sunt noțiuni fără corespondent în realitate (stânga și dreapta, la noi, sunt mai mult porecle decât atribute de partid, de fapt), dar la nivelul UE grupările politice unionale sunt conglomerate fără nicio coerență de curente, ideologii și doctrine politice diferite sau chiar contradictorii, fără nicio legatură cu stânga sau dreapta politică, dar dependente de geopolitica statelor puternic militarizate și de interesele globale ale corporațiilor multinaționale.

Politica viitorului deceniu este despre:

-globalizare versus suveranism,

-transhumanism versus umanism și credința într-un destin final al individului și al umanității,

-progresism versus conservatorism și tradiție,

-cancel culture versus cultură,

-biotehnologie versus bioetică.

Poate că, prin pătrunderea în vechile și cvasi-nepieritoarele partide din România (beneficiare de rețele teritoriale, armate de sinecuriști, subvenții de la stat și legislație electorala care descurajează candidaturile independente și anti-sistem) a acestui potențial val de candidați fresh, bine poziționați pe propriile picioare și principii, se va face și schimbarea de paradigmă – trecerea de la bi-dimensionala și dihotomica împărțire ideologică stânga – dreapta, la tri- sau multidimensionala ideologie a deceniului viitor.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

Avocat Elena Radu - Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă - 10.09.2024, ora 11.00 - dezbatere publică organizata de MF


Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă

Azi, 09.09.2024, pe la 10.30, cu 6.5 ore inainte de expirarea termenului de inscriere,  a publicat anuntul ca va avea loc maine, la ora 11.00, dezbaterea publica având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. 

În condițiile în care hotărâseră încă de la data de 06 septembrie 2024  ca această dezbatere publică să  aibă loc mâine, nu au postat pe site anunțul pentru a avea cunostinta cetățenii. L-au postat cu circa 24 ore inainte pentru participa cat mai putini cetățeni.  

Câți cetățeni pot în 24 ore să își ia și liber de la serviciu și să ajungă și în București pentru a participa la dezbaterea publică?

Dezbaterea publică va avea loc la sediul Ministerului Finanțelor din Bd. Libertății nr.16, Bucuresti. 

Pentru participare au solicitat sa le comunicăm persoanele care participă până la data de 09.09.2024, ora 17.00. 

Cetățenii care vor participa la dezbaterea publică din 10.09.2024, ora 11.00 transmit e-mail la adresa: PublicInfo@mfinante.gov.ro (pana la 09.09.2024, ora 17.00). 

Daca nu pot sa participe fizic, sa solicite organizarea dezbaterii publice si cu participare online. Noi am cerut, dar au ignorat. 

Este important să participati la aceasta dezbatere, deoarece cu ocazia solicitarii organizarii ei, ca urmare a faptului că acest acord creste valoarea datoriei publice a Romaniei, am cerut sa ni se prezinte si: 

- situatia detaliata a datoriei publice a României: cuantum, creditori, condiționările și condițiile acordării împrumuturilor, cum s-a ajuns la performanța ca în perioada 2020-2024 datoria publică a României să se tripleze și cum au fost folosite împrumuturile contractate; 

- care este valoarea împrumuturilor contractate până în prezent de la BIRD, scopul detaliat al contractării acestor împrumuturi, ce sume s-au tras din împrumuturile deja contractate și cum au fost utilizate; 

- care este temeiul legal în baza căruia BIRD-ul poate să decisă sau să influențeze politicile macroeconomice ale Statului Român, având în vedere că în conținutul Acordului

- dacă toate actele normative indicate în Secțiunea I din Anexa 1 la prezentul Acord au fost inițiate la solicitarea BIRD, ca o condiție preexistentă pentru acordarea împrumutului

- detalierea valorică pe destinații a împrumutului de 599.100.000 EUR care se dorește a fi contractat (prezentarea în mod detaliat a destinației sumei împrumutate: cât și pentru ce se va folosi suma împrumutată).

Dezbateri publice dezbateri-publice - Acasa ANUNȚ În baza prevederilor Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Ministerul Finanțelor organizează marți, 10 septembrie 2024, ora 11.00, la sediul din Bd.Libertății nr.16, dezbaterea publică având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare .

Avocat Elena Radu 

duminică, 8 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.


Ce scriam în 21 noiembrie 2023: 

„Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.

Sărăcirea prin creșterea aberantă a ratelor bancare și a taxelor și impozitelor și prin înghețarea veniturilor din salarii și din pensii normale nu a fost suficientă.

Mai era “nevoie” și de sărăcirea prin prețuri aberante la energie.

Românii au pierdut mult pentru ca cineva să câștige enorm de mult.

Există o firmă, Tinmar, care prin ianuarie 2021 plângea public că, dacă guvernul introduce plafoane și compensări la energie, biata de ea, firma, intră în faliment și lasă fără energie sute de mii de consumatori.

Așa de rău i-a fost acestei amărâte de firme în 2022 încât a avut o cifra de afaceri de 9,2 miliarde de lei (cu 157% mai mult ca în 2021) și un profit de 524 de milioane de lei (cu 266% mai mult ca în 2021). Bănuiesc că cifra de afaceri și profiturile au fost și mai pricăjite în 2023, când marii guvernanți au ajuns să declare că nu mai e nevoie de plafonări/compensări. Doar că prețurile, anterior, nu se plafonase/compensase la nivelul posibilităților de plată ale consumatorilor, ci la prețuri care să asigure aceste profituri atât de pricăjite ale noilor băieți dăștepți din energie.

Nu e tot.

Tinmar deține o filială, Solprim, care a făcut afaceri de 771 de milioane de lei în 2022 și un profit de 103,5 milioane de lei. Diferențele? Cifră de afaceri cu 18.346% mai mare și profit cu 3.298% mai mare ca în 2021.

Șocul e și mai mare dacă vom observa că Solprim are un singur angajat: patronul Tinmar și acționarul “minoritar” al Solprim, Augustin Oancea.

Pariu că aceste profituri aiuritoare au fost mâncate de “pierderile” reportate din cei cinci ani anteriori. Deci, nu s-a prea plătit impozit. Căci, nu-i așa, optimizarea fiscală e în floare...

Acestea sunt cazurile pe care dl. Ciolacu, luptătorul anti-evaziune și anti-cash de modă nouă nu vrea să le vadă. Vede, însă, un moș Grigore sau o baba Veta care comit curent evaziune când achită 100 de lei peste plafonul de casă al alimentarei din colț”.

Iată că vine Curtea de Conturi la început de septembrie 2024 și, printr-un raport oficial, constată că, în malaxorul „compensărilor” facturii la energie, s-au furat 6 miliarde de lei. Oficial, cel arătat cu degetul este ex-ministrul liberal al energiei, Virgil Popescu, actualmente euro-parlamentar.

Interesant este că aceste compensări atât de inteligent concepute durează cel puțin până în martie 2025. Se vor mai fura până atunci câteva miliarde. Dar din martie 2025 – dacă nu se mai prelungește compensarea – facturile vor sălta la prețul necompensat, care este cu mult mai mare.

Unul dintre motivele cele mai pregnante ale sărăcirii acute și accelerate a populației este creșterea constantă a prețului energiei, actualmente cel mai ridicat din UE. Un alt asemenea motiv este nivelul mult prea ridicat al dobânzilor bancare – de trei ori mai mare decât media europeană. 

Absolut toate produsele și serviciile au prețuri umflate de aceste costuri inevitabile ale producției și circulației bunurilor. Absolut toate gospodăriile consumă utilități, care sunt sau utilizează energie. Mare parte din populație are credite.

Deci, cresc dobânzile și prețul energiei, se adâncește și se extinde sărăcia. 

Un popor sărac nu se mai duce la școală, spital și teatru. Devine carne de tun pentru războaie și figurină de plastilină în mâinile păpușarilor. 

În lipsa unei revoluții reale în aceste două domenii, creditele bancare și energia, orice efort (mimat sau real) de combatere a sărăciei este inutil.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

sâmbătă, 7 septembrie 2024

Avocat Elena Radu - Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți.


Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți. 

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am  solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române pentru a analiza, a cerceta și a afla care este situația reală a bisericilor cu creștini-ortodocși din Ucraina, dacă există sau nu abuzuri care se înfăptuiesc împotriva acestora și dacă credința creștin-ortodoxă este în pericol, precum și pentru verificarea veridicității constatărilor la care face referire SBU in comunicatele sale. 

O asemenea analiză era cu atât mai importantă cu cât pe teritoriul ucrainean locuiesc circa 2 milioane de români creștin-ortodocși (în regiunile Trascarpatia, Cernăuți - Bucovina/Bucovina de Nord, Herța, Buceag, Regiunea Odessa și în alte regiuni ucrainene), iar din comunicatele SBU reiesea că parte din lăcașurile de cult vizate se află în regiunile ucrainene în care locuiesc români. 

Multe abuzuri s-au întâmplat de atunci în Ucraina. Închiderea capelei este numai o acțiune mai spre final.

Când vrei sa fii politically correct și nu iei atitudine la momentul oportun, permiți abuzurile. 

Nu e singura solicitate către BOR. Au mai fost și altele fara reacție. Sper sa nu devina realitate ce solicitam să preîntâmpine.

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române 

Avocat Elena Radu