Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 9 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Este profund greșit ca oamenii care au ceva de spus și de făcut pentru societate, oamenii normali, care au reușit în viață prin forțe proprii, fără proptele securiste sau sinecuri, să stea la nesfârșit la distanță de politică și administrație.

Este profund greșit ca oamenii care au ceva de spus și de făcut pentru societate, oamenii normali, care au reușit în viață prin forțe proprii, fără proptele securiste sau sinecuri, să stea la nesfârșit la distanță de politică și administrație.   

Establishment - ul politic determină, prin acțiuni greșite, incompente sau frauduloase, ori prin inacțiune vinovată, consecințe nefaste împotriva societății, dar mai ales împotriva clasei de mijloc, a profesiilor liberale sau independente și a consumatorilor, adică  a oamenilor care se susțin pe propriile picioare, care nu așteaptă cadouri de la stat, ci libertate economică, și nu își ascund averile, ci își plătesc cu conștiinciozitate taxele, impozitele și contribuțiile la bugetele publice. Clasa de mijloc, coloana vertebrală a unei națiuni, depinde într-o măsură crunt de ridicată de această clasă politică de la putere, iar indivizii care populează sus-zisa clasă politică sunt complet dezinteresați de această clasă de mijloc.

Lumea politică este și va fi mereu o lume intens populată. Dacă nu va fi populată cu oameni de valoare, care își știu menirea și își au rădăcinile adănc fixate în solul profesiei/meseriei/artei lor, această lume va fi populată în mod peren cu impostori, agramați, absolvenți ai “școlii vieții” și paraziți, care nu se simt în largul lor decât înconjurați de subordonați mai slabi valoric și mai puțin merituoși decât ei inșiși. Competiția, selecția valorică bazată pe merit, onestitatea, sunt valori complet străine acestor impostori care se înconjoară cu yesmeni și sicofanți.  

De aceea, mă gândesc ca nu ar trebui să ne ținem toți în permanență la distantă de această lume politică, în speranța iluzorie că nu ne vom contamina cu tarele ei și că nu ne va influența în rău viața, cariera și planurile de viitor, dacă "stăm pe bară".

Actualele partide politice main-stream par încremenite în proiect și compuse din același aluat care le permite, în funcție de context, alianțe toxice, comasări sau conflicte fake, care camuflează interesele transpartinice de grup, iar aceste interese sunt mereu aceleași - parazitarea banului public și pervertirea interesului public prin interese private.

Dar unele partide ar putea fi schimbate din interior. Evident, nu mă refer la partidele care ignoră drepturile omului (sau le consideră un “lux teoretic”) și libertățile cetățenesc, și nici la partidele care încalcă statul de drept, separația puterilor în stat ori loialitatea instituțională a colaborării între puterile statului și care împart opiniile politice în “ciume”, extremism, populism, pe de o parte, și ideologii “sănătoase”, “corecte politic”, bazate pe știință și ordine internațională “liberală” și supuse, potrivite oamenilor care au uitat să fie liberi, pe de altă parte.

“A gândi corect e mare lucru. A gândi liber e și mai mare lucru” – iată ce scrie pe frontispiciul Universitatii din Upsalla.

Nu pot gândi liber cei care s-au obișnuit să plece genunchiul în fața suzeranului pentru a obține privilegii personale, de vătaf peste slugi. Nu pot gândi corect paznicii coliviei de peruși care au uitat cum se zboară. 

E nevoie de politicieni noi, de politicieni care țin la independența lor, la libertatea, familia, credința și clasa lor profesionala, de politicieni să promoveze legi și politici publice referitoare la : 

(i) combaterea abuzului de putere economică,

(ii) reducerea sărăciei și a inegalității economice, 

(iii) educația de calitate și eficientă și combaterea analfabetismului, 

(iv) combaterea cu efecte sociale reale a corupției, a evaziunii fiscale, a spălării de bani, a traficului de persoane, a distrugerii sau înghețarii zăcămintelor și resurselor naturale, a tăierii iraționale a pădurilor, a degradarii mediului, 

(v) bioetica și prezervarea atributelor fundamentale ale ființei umane și a demnității sale ca ființa spirituală și unică, irepetabilă, 

(vi) combaterea efectelor nocive ale robotizării și ale alienării omului, 

(vii) economia circulară (colectarea ecologică și transformarea în materie primă a deșeurilor) și, dacă îmi este permis să sper, care să scrie și să adopte 

(viii) un nou Cod comercial al Romaniei.

Voi mai reține că, din varii motive, inclusiv faptul că în România nu există diferențe și clarificări ideologice ale partidelor actuale, alternanța sau opoziția stânga – dreapta sunt chestiuni fumate, ce țin de secolul XX sau chiar sunt fake. Nu doar ca stânga și dreapta în Romănia sunt noțiuni fără corespondent în realitate (stânga și dreapta, la noi, sunt mai mult porecle decât atribute de partid, de fapt), dar la nivelul UE grupările politice unionale sunt conglomerate fără nicio coerență de curente, ideologii și doctrine politice diferite sau chiar contradictorii, fără nicio legatură cu stânga sau dreapta politică, dar dependente de geopolitica statelor puternic militarizate și de interesele globale ale corporațiilor multinaționale.

Politica viitorului deceniu este despre:

-globalizare versus suveranism,

-transhumanism versus umanism și credința într-un destin final al individului și al umanității,

-progresism versus conservatorism și tradiție,

-cancel culture versus cultură,

-biotehnologie versus bioetică.

Poate că, prin pătrunderea în vechile și cvasi-nepieritoarele partide din România (beneficiare de rețele teritoriale, armate de sinecuriști, subvenții de la stat și legislație electorala care descurajează candidaturile independente și anti-sistem) a acestui potențial val de candidați fresh, bine poziționați pe propriile picioare și principii, se va face și schimbarea de paradigmă – trecerea de la bi-dimensionala și dihotomica împărțire ideologică stânga – dreapta, la tri- sau multidimensionala ideologie a deceniului viitor.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

Avocat Elena Radu - Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă - 10.09.2024, ora 11.00 - dezbatere publică organizata de MF


Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă

Azi, 09.09.2024, pe la 10.30, cu 6.5 ore inainte de expirarea termenului de inscriere,  a publicat anuntul ca va avea loc maine, la ora 11.00, dezbaterea publica având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. 

În condițiile în care hotărâseră încă de la data de 06 septembrie 2024  ca această dezbatere publică să  aibă loc mâine, nu au postat pe site anunțul pentru a avea cunostinta cetățenii. L-au postat cu circa 24 ore inainte pentru participa cat mai putini cetățeni.  

Câți cetățeni pot în 24 ore să își ia și liber de la serviciu și să ajungă și în București pentru a participa la dezbaterea publică?

Dezbaterea publică va avea loc la sediul Ministerului Finanțelor din Bd. Libertății nr.16, Bucuresti. 

Pentru participare au solicitat sa le comunicăm persoanele care participă până la data de 09.09.2024, ora 17.00. 

Cetățenii care vor participa la dezbaterea publică din 10.09.2024, ora 11.00 transmit e-mail la adresa: PublicInfo@mfinante.gov.ro (pana la 09.09.2024, ora 17.00). 

Daca nu pot sa participe fizic, sa solicite organizarea dezbaterii publice si cu participare online. Noi am cerut, dar au ignorat. 

Este important să participati la aceasta dezbatere, deoarece cu ocazia solicitarii organizarii ei, ca urmare a faptului că acest acord creste valoarea datoriei publice a Romaniei, am cerut sa ni se prezinte si: 

- situatia detaliata a datoriei publice a României: cuantum, creditori, condiționările și condițiile acordării împrumuturilor, cum s-a ajuns la performanța ca în perioada 2020-2024 datoria publică a României să se tripleze și cum au fost folosite împrumuturile contractate; 

- care este valoarea împrumuturilor contractate până în prezent de la BIRD, scopul detaliat al contractării acestor împrumuturi, ce sume s-au tras din împrumuturile deja contractate și cum au fost utilizate; 

- care este temeiul legal în baza căruia BIRD-ul poate să decisă sau să influențeze politicile macroeconomice ale Statului Român, având în vedere că în conținutul Acordului

- dacă toate actele normative indicate în Secțiunea I din Anexa 1 la prezentul Acord au fost inițiate la solicitarea BIRD, ca o condiție preexistentă pentru acordarea împrumutului

- detalierea valorică pe destinații a împrumutului de 599.100.000 EUR care se dorește a fi contractat (prezentarea în mod detaliat a destinației sumei împrumutate: cât și pentru ce se va folosi suma împrumutată).

Dezbateri publice dezbateri-publice - Acasa ANUNȚ În baza prevederilor Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Ministerul Finanțelor organizează marți, 10 septembrie 2024, ora 11.00, la sediul din Bd.Libertății nr.16, dezbaterea publică având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare .

Avocat Elena Radu 

duminică, 8 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.


Ce scriam în 21 noiembrie 2023: 

„Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.

Sărăcirea prin creșterea aberantă a ratelor bancare și a taxelor și impozitelor și prin înghețarea veniturilor din salarii și din pensii normale nu a fost suficientă.

Mai era “nevoie” și de sărăcirea prin prețuri aberante la energie.

Românii au pierdut mult pentru ca cineva să câștige enorm de mult.

Există o firmă, Tinmar, care prin ianuarie 2021 plângea public că, dacă guvernul introduce plafoane și compensări la energie, biata de ea, firma, intră în faliment și lasă fără energie sute de mii de consumatori.

Așa de rău i-a fost acestei amărâte de firme în 2022 încât a avut o cifra de afaceri de 9,2 miliarde de lei (cu 157% mai mult ca în 2021) și un profit de 524 de milioane de lei (cu 266% mai mult ca în 2021). Bănuiesc că cifra de afaceri și profiturile au fost și mai pricăjite în 2023, când marii guvernanți au ajuns să declare că nu mai e nevoie de plafonări/compensări. Doar că prețurile, anterior, nu se plafonase/compensase la nivelul posibilităților de plată ale consumatorilor, ci la prețuri care să asigure aceste profituri atât de pricăjite ale noilor băieți dăștepți din energie.

Nu e tot.

Tinmar deține o filială, Solprim, care a făcut afaceri de 771 de milioane de lei în 2022 și un profit de 103,5 milioane de lei. Diferențele? Cifră de afaceri cu 18.346% mai mare și profit cu 3.298% mai mare ca în 2021.

Șocul e și mai mare dacă vom observa că Solprim are un singur angajat: patronul Tinmar și acționarul “minoritar” al Solprim, Augustin Oancea.

Pariu că aceste profituri aiuritoare au fost mâncate de “pierderile” reportate din cei cinci ani anteriori. Deci, nu s-a prea plătit impozit. Căci, nu-i așa, optimizarea fiscală e în floare...

Acestea sunt cazurile pe care dl. Ciolacu, luptătorul anti-evaziune și anti-cash de modă nouă nu vrea să le vadă. Vede, însă, un moș Grigore sau o baba Veta care comit curent evaziune când achită 100 de lei peste plafonul de casă al alimentarei din colț”.

Iată că vine Curtea de Conturi la început de septembrie 2024 și, printr-un raport oficial, constată că, în malaxorul „compensărilor” facturii la energie, s-au furat 6 miliarde de lei. Oficial, cel arătat cu degetul este ex-ministrul liberal al energiei, Virgil Popescu, actualmente euro-parlamentar.

Interesant este că aceste compensări atât de inteligent concepute durează cel puțin până în martie 2025. Se vor mai fura până atunci câteva miliarde. Dar din martie 2025 – dacă nu se mai prelungește compensarea – facturile vor sălta la prețul necompensat, care este cu mult mai mare.

Unul dintre motivele cele mai pregnante ale sărăcirii acute și accelerate a populației este creșterea constantă a prețului energiei, actualmente cel mai ridicat din UE. Un alt asemenea motiv este nivelul mult prea ridicat al dobânzilor bancare – de trei ori mai mare decât media europeană. 

Absolut toate produsele și serviciile au prețuri umflate de aceste costuri inevitabile ale producției și circulației bunurilor. Absolut toate gospodăriile consumă utilități, care sunt sau utilizează energie. Mare parte din populație are credite.

Deci, cresc dobânzile și prețul energiei, se adâncește și se extinde sărăcia. 

Un popor sărac nu se mai duce la școală, spital și teatru. Devine carne de tun pentru războaie și figurină de plastilină în mâinile păpușarilor. 

În lipsa unei revoluții reale în aceste două domenii, creditele bancare și energia, orice efort (mimat sau real) de combatere a sărăciei este inutil.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

sâmbătă, 7 septembrie 2024

Avocat Elena Radu - Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți.


Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți. 

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am  solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române pentru a analiza, a cerceta și a afla care este situația reală a bisericilor cu creștini-ortodocși din Ucraina, dacă există sau nu abuzuri care se înfăptuiesc împotriva acestora și dacă credința creștin-ortodoxă este în pericol, precum și pentru verificarea veridicității constatărilor la care face referire SBU in comunicatele sale. 

O asemenea analiză era cu atât mai importantă cu cât pe teritoriul ucrainean locuiesc circa 2 milioane de români creștin-ortodocși (în regiunile Trascarpatia, Cernăuți - Bucovina/Bucovina de Nord, Herța, Buceag, Regiunea Odessa și în alte regiuni ucrainene), iar din comunicatele SBU reiesea că parte din lăcașurile de cult vizate se află în regiunile ucrainene în care locuiesc români. 

Multe abuzuri s-au întâmplat de atunci în Ucraina. Închiderea capelei este numai o acțiune mai spre final.

Când vrei sa fii politically correct și nu iei atitudine la momentul oportun, permiți abuzurile. 

Nu e singura solicitate către BOR. Au mai fost și altele fara reacție. Sper sa nu devina realitate ce solicitam să preîntâmpine.

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române 

Avocat Elena Radu

vineri, 6 septembrie 2024

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui - Grija la cum folosim butoaiele cu lichide care fermentează!

 

Am acordat un interviu posturilor de televiziune naționale, Kanal D și Prima TV . Tot mai multe victime cauzate de plasarea instalațiilor de fermentație în spatii închise. Niciodată nu folosiți spatiile închise pt asa ceva. Niciodată nu întrați în așa spatii dacă nu aveți plasat în încăpere sau legat de dvs, un senzor de CO2 de alarmă, cu sunet puternic de avarie. Niciodată nu întrați singur ci sa fiți cu o persoana care sa va supravegheze, aflata afara, în vecinătatea baciului. Niciodată nu întrați în așa încăperi unde aveți așa instalații dacă nu aveți la dvs un minim de siguranță, măcar o luminare, un felinar aprins, cit timp stați acolo, sa o supravegheați. 

Fermentația este însoțită la început de un consum de oxigen din camera și, apoi, se degaja cantități mari de CO2. Mai sunt și alte gaze, compuși aromatici volatili care dau o "personalitate" vinului, prin miros, gust, nuanțe de culoare. Însă, cel mai periculos este CO2. Peste 5-10% dacă e crescut, CO2 provoacă imediat dureri de cap, slăbiciune, pierderea cunoștinței, și, în concentrații în creștere, provoacă decesul. Gazul nu poate fi simțit sau detectat ușor de om. Pur și simplu, acționează și cauzează alterarea mobilității omului, pierderea cunoștinței.

O luminare nu mai poate arde cam de pe la 15% CO2. E o limită foarte mare la care omul deja își poate pierde echilibrul. Concentrația normala în aerul respirabil e de 4%. Peste 5% apar amețeli, confuzie, pierderea cunoștinței și dureri de cap intense. Peste 10% CO2 poate provoca rapid pierderea cunoștinței și este letală în câteva minute din cauza lipsei de oxigen și a acidozei respiratorii.

Exista detectoare de CO2, încă foarte ieftine. Cu câteva sute de lei se rezolva. Exista detectoare la purtător, gen tip (funcție de ce gaz se monitorizeaza) senzori purtați de mineri în mina sau de operatori la centralele nucleare. Exista senzori de orice tip. Exista senzori de COV (compuși aromatici volatili). Nu va zgârciți la 200 de lei și nu puneți în balanta viata dvs. 

Nu uitați ca în acea încăpere pot întra copii, persoane care nu știu de pericolul de acolo. Puneți detectori de alarmă în orice beci, în orice spațiu închis!

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui

Avocat - Marina-Ioana Alexandru - să se semneze contractul educațional, dar cu următoarea mențiune care să fie scrisă de mână, direct pe contract, pe ambele exemplare (unul pentru școală, unul să rămână la părinți)...DECI...la final, unde este locul de semnături pentru beneficiar, să scrie așa: "Semnez pentru că sunt amenințat/ă cu amendă dacă nu semnez, iar semnătura și acordul meu nu sunt liber consimțite!" ...

Da, să se semneze contractul educațional, dar cu următoarea mențiune care să fie scrisă de mână, direct pe contract, pe ambele exemplare (unul pentru școală, unul să rămână la părinți)...DECI...la final, unde este locul de semnături pentru beneficiar, să scrie așa:

"Semnez pentru că sunt amenințat/ă cu amendă dacă nu semnez, iar semnătura și acordul meu nu sunt liber consimțite!" ...

Și se semnează + data.

Nimeni nu poate spune că părinții nu au semnat!

P.S. această idee genială aparține unei doamne care a mărturisit-o pe pagina mea....eu am preluat-o și i-am dat această formă, în care fiecare cuvânt este important așa cum este așezat!

Rețineți: art.148(1) din Legea nr.198/2023 a învățământului preuniversitar, încadrează refuzul semnării contractului educațional la contravenții pentru care se aplică amendă contravențională între 1000 și 5000 de lei.

Asta înseamnă constrângere prin amenințare...adică dacă nu semnezi, te amendează....deci avem viciu de consimțământ.

Acest fapt "legal" este autentic anticonstitutional și anti-principii elementare de drept!

Deci avem tot dreptul să scriem adevărul pe contract!!!

Marina-Ioana Alexandru

joi, 5 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - prima participare în Comisia Parlamentului European pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO)

Prima participare în Comisia Parlamentului European pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO). 

S-au „dezbătut” bugetul specific (de fapt, a fost o formalitate, expediată în 7 minute) și două rapoarte ale unor birocrați relative la „maparea” legislației în domeniul digital, al protecției consumatorilor și al standardizării. 

L-am întrebat pe Michael Speiser, „acting director” în cadrul directoratului pentru politici economice și științifice (?!!), ce măsuri se pot lua în scopul de a asigura calitatea și claritatea reglementărilor UE, care sunt din ce în ce mai prolixe și mai contradictorii. 

De asemenea, l-am întrebat ce proceduri vor putea fi puse în aplicare, eventual cu participarea IMCO, pentru a repara din greșelile de reglementare și a acoperi lacunele. 

Am dat 2 exemple: 

(i) recenta directivă din 2024 privind răspunderea pentru daunele cauzate de produse, care nu se aplică medicamentelor și „produselor financiare”, cu toate că aceste produse, mai ales serurile de imunizare, pot produce reacții adverse grave și chiar fatale,  

(ii) directiva din 2023 privind creditele de consum, care nu se aplică și creditelor aflate în derulare, cu toate că debitorii de azi sunt chiar cei prejudiciați și ruinați de dobânzi excesive, practici incorecte și defecte, iar nu numai cei care vor fi fiind debitori, din 20 noiembrie 2026. De altfel, problemele și supra-îndatorarea debitorilor cu contracte de credit în derulare sunt cei care au făcut necesară refacerea legislației în domeniu, inaplicabilitatea noii legislații în cazurile lor fiind lipsită de logică. 

Precizez că directiva creditelor de consum din 2023 prevede măsuri de protecție și de ușurare a poverii datoriilor, cum ar plafonarea dobânzilor și revizuirea contractelor în sensul reducerii dobânzilor, al ștergerii totale sau parțiale a datoriilor reziduale și al prevenției contra riscului de credit.    

Am arătat, pe scurt, că motivul pentru care directiva produselor pharma cu defecte este artificial. Se consideră că aceste produse sunt supuse deja unei autorizări prealabile din partea unor autorități, proceduri care ar „asigura”, oarecum, siguranța produsului. De asemenea, se consideră că există deja alte legi speciale prevăd alte forme de răspundere în domeniu. Dar o probă a faptului că acest sistem nu funcționează este raportul Curții Europene de Conturi publicat ieri, din care rezultă că serul de „imunizare” acceptat la vânzare celor de la Pfizer, Moderna și AstraZeneca pe baza unei autorizări condiționate, eliberată în urma preluării neselective a unor studii clinice făcute pe repede înainte în SUA și Marea Britanie, în numai 2 luni, ceea ce este nu numai neuzual, ci și dărâmător pentru știință, în general, și pentru medicină, în special. Remarc aici, suplimentar, că cei de la Curtea Europeană de Conturi au analizat și evoluția reacției UE la pandemia iscată în China – inițial, reacția a fost sceptică, în sensul că UE nu prea avea încredere în ce spun autoritățile din China (ceea ce nici eu nu am ...). În schimb, atunci când OMS a declarat urgență globală și, ulterior, pandemie, reacția a fost imediată și precipitată, iar știința, rațiunea, drepturile și libertățile și viața normală au fost înghețate timp de 2 ani și jumătate, pe baza unei acțiuni de propagandă chinezească, urmată de reacții emoționale, incompatibile cu democrația. 

Ce mi-a răspuns dl. Speiser la prima întrebare? Că am dreptate în legătură cu caracterul complicat și opac al reglementării, inclusiv pentru specialiști, dar că legile se fac de Comisia Europeană și de Parlament în calitate de co-legiuitori, deci vina e oarecum împărțită... 

Ce mi-a răspuns dl. Speiser la cea de-a doua întrebare? Nu mi-a răspuns. 

Dar eu voi fi în acea comisie timp de 5 ani. Nu voi lăsa lucrurile așa, în coadă de pește, în stil birocratic.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea