Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 9 septembrie 2024

Avocat Elena Radu - Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă - 10.09.2024, ora 11.00 - dezbatere publică organizata de MF


Bătaia de joc a Ministerului Finanțelor la adresa cetățenilor continuă

Azi, 09.09.2024, pe la 10.30, cu 6.5 ore inainte de expirarea termenului de inscriere,  a publicat anuntul ca va avea loc maine, la ora 11.00, dezbaterea publica având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. 

În condițiile în care hotărâseră încă de la data de 06 septembrie 2024  ca această dezbatere publică să  aibă loc mâine, nu au postat pe site anunțul pentru a avea cunostinta cetățenii. L-au postat cu circa 24 ore inainte pentru participa cat mai putini cetățeni.  

Câți cetățeni pot în 24 ore să își ia și liber de la serviciu și să ajungă și în București pentru a participa la dezbaterea publică?

Dezbaterea publică va avea loc la sediul Ministerului Finanțelor din Bd. Libertății nr.16, Bucuresti. 

Pentru participare au solicitat sa le comunicăm persoanele care participă până la data de 09.09.2024, ora 17.00. 

Cetățenii care vor participa la dezbaterea publică din 10.09.2024, ora 11.00 transmit e-mail la adresa: PublicInfo@mfinante.gov.ro (pana la 09.09.2024, ora 17.00). 

Daca nu pot sa participe fizic, sa solicite organizarea dezbaterii publice si cu participare online. Noi am cerut, dar au ignorat. 

Este important să participati la aceasta dezbatere, deoarece cu ocazia solicitarii organizarii ei, ca urmare a faptului că acest acord creste valoarea datoriei publice a Romaniei, am cerut sa ni se prezinte si: 

- situatia detaliata a datoriei publice a României: cuantum, creditori, condiționările și condițiile acordării împrumuturilor, cum s-a ajuns la performanța ca în perioada 2020-2024 datoria publică a României să se tripleze și cum au fost folosite împrumuturile contractate; 

- care este valoarea împrumuturilor contractate până în prezent de la BIRD, scopul detaliat al contractării acestor împrumuturi, ce sume s-au tras din împrumuturile deja contractate și cum au fost utilizate; 

- care este temeiul legal în baza căruia BIRD-ul poate să decisă sau să influențeze politicile macroeconomice ale Statului Român, având în vedere că în conținutul Acordului

- dacă toate actele normative indicate în Secțiunea I din Anexa 1 la prezentul Acord au fost inițiate la solicitarea BIRD, ca o condiție preexistentă pentru acordarea împrumutului

- detalierea valorică pe destinații a împrumutului de 599.100.000 EUR care se dorește a fi contractat (prezentarea în mod detaliat a destinației sumei împrumutate: cât și pentru ce se va folosi suma împrumutată).

Dezbateri publice dezbateri-publice - Acasa ANUNȚ În baza prevederilor Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Ministerul Finanțelor organizează marți, 10 septembrie 2024, ora 11.00, la sediul din Bd.Libertății nr.16, dezbaterea publică având ca temă Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de imprumut (Împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul fiscal și creșterea verde) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare .

Avocat Elena Radu 

duminică, 8 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.


Ce scriam în 21 noiembrie 2023: 

„Plafonarea prețurilor la energie a fost atât de „bine” gândită și de „utilă” socialmente încât România a ajuns să practice al doilea cel mai mare preț din UE la energie.

Sărăcirea prin creșterea aberantă a ratelor bancare și a taxelor și impozitelor și prin înghețarea veniturilor din salarii și din pensii normale nu a fost suficientă.

Mai era “nevoie” și de sărăcirea prin prețuri aberante la energie.

Românii au pierdut mult pentru ca cineva să câștige enorm de mult.

Există o firmă, Tinmar, care prin ianuarie 2021 plângea public că, dacă guvernul introduce plafoane și compensări la energie, biata de ea, firma, intră în faliment și lasă fără energie sute de mii de consumatori.

Așa de rău i-a fost acestei amărâte de firme în 2022 încât a avut o cifra de afaceri de 9,2 miliarde de lei (cu 157% mai mult ca în 2021) și un profit de 524 de milioane de lei (cu 266% mai mult ca în 2021). Bănuiesc că cifra de afaceri și profiturile au fost și mai pricăjite în 2023, când marii guvernanți au ajuns să declare că nu mai e nevoie de plafonări/compensări. Doar că prețurile, anterior, nu se plafonase/compensase la nivelul posibilităților de plată ale consumatorilor, ci la prețuri care să asigure aceste profituri atât de pricăjite ale noilor băieți dăștepți din energie.

Nu e tot.

Tinmar deține o filială, Solprim, care a făcut afaceri de 771 de milioane de lei în 2022 și un profit de 103,5 milioane de lei. Diferențele? Cifră de afaceri cu 18.346% mai mare și profit cu 3.298% mai mare ca în 2021.

Șocul e și mai mare dacă vom observa că Solprim are un singur angajat: patronul Tinmar și acționarul “minoritar” al Solprim, Augustin Oancea.

Pariu că aceste profituri aiuritoare au fost mâncate de “pierderile” reportate din cei cinci ani anteriori. Deci, nu s-a prea plătit impozit. Căci, nu-i așa, optimizarea fiscală e în floare...

Acestea sunt cazurile pe care dl. Ciolacu, luptătorul anti-evaziune și anti-cash de modă nouă nu vrea să le vadă. Vede, însă, un moș Grigore sau o baba Veta care comit curent evaziune când achită 100 de lei peste plafonul de casă al alimentarei din colț”.

Iată că vine Curtea de Conturi la început de septembrie 2024 și, printr-un raport oficial, constată că, în malaxorul „compensărilor” facturii la energie, s-au furat 6 miliarde de lei. Oficial, cel arătat cu degetul este ex-ministrul liberal al energiei, Virgil Popescu, actualmente euro-parlamentar.

Interesant este că aceste compensări atât de inteligent concepute durează cel puțin până în martie 2025. Se vor mai fura până atunci câteva miliarde. Dar din martie 2025 – dacă nu se mai prelungește compensarea – facturile vor sălta la prețul necompensat, care este cu mult mai mare.

Unul dintre motivele cele mai pregnante ale sărăcirii acute și accelerate a populației este creșterea constantă a prețului energiei, actualmente cel mai ridicat din UE. Un alt asemenea motiv este nivelul mult prea ridicat al dobânzilor bancare – de trei ori mai mare decât media europeană. 

Absolut toate produsele și serviciile au prețuri umflate de aceste costuri inevitabile ale producției și circulației bunurilor. Absolut toate gospodăriile consumă utilități, care sunt sau utilizează energie. Mare parte din populație are credite.

Deci, cresc dobânzile și prețul energiei, se adâncește și se extinde sărăcia. 

Un popor sărac nu se mai duce la școală, spital și teatru. Devine carne de tun pentru războaie și figurină de plastilină în mâinile păpușarilor. 

În lipsa unei revoluții reale în aceste două domenii, creditele bancare și energia, orice efort (mimat sau real) de combatere a sărăciei este inutil.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

sâmbătă, 7 septembrie 2024

Avocat Elena Radu - Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți.


Văd postări că Patriarhia Română cere Guvernului și Președintelui să intervină pentru redeschiderea capelei "Sfinții Trei Ierarhi" din Cernăuți. 

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am  solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române pentru a analiza, a cerceta și a afla care este situația reală a bisericilor cu creștini-ortodocși din Ucraina, dacă există sau nu abuzuri care se înfăptuiesc împotriva acestora și dacă credința creștin-ortodoxă este în pericol, precum și pentru verificarea veridicității constatărilor la care face referire SBU in comunicatele sale. 

O asemenea analiză era cu atât mai importantă cu cât pe teritoriul ucrainean locuiesc circa 2 milioane de români creștin-ortodocși (în regiunile Trascarpatia, Cernăuți - Bucovina/Bucovina de Nord, Herța, Buceag, Regiunea Odessa și în alte regiuni ucrainene), iar din comunicatele SBU reiesea că parte din lăcașurile de cult vizate se află în regiunile ucrainene în care locuiesc români. 

Multe abuzuri s-au întâmplat de atunci în Ucraina. Închiderea capelei este numai o acțiune mai spre final.

Când vrei sa fii politically correct și nu iei atitudine la momentul oportun, permiți abuzurile. 

Nu e singura solicitate către BOR. Au mai fost și altele fara reacție. Sper sa nu devina realitate ce solicitam să preîntâmpine.

La 2 decembrie 2022 am scris către BOR, trăgând semnale de alarma referitor la perchezițiile Serviciului Secret Ucrainean asupra lăcașurilor de cult ortodoxe din Ucraina și am solicitat implicarea Bisericii Ortodoxe Române 

Avocat Elena Radu

vineri, 6 septembrie 2024

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui - Grija la cum folosim butoaiele cu lichide care fermentează!

 

Am acordat un interviu posturilor de televiziune naționale, Kanal D și Prima TV . Tot mai multe victime cauzate de plasarea instalațiilor de fermentație în spatii închise. Niciodată nu folosiți spatiile închise pt asa ceva. Niciodată nu întrați în așa spatii dacă nu aveți plasat în încăpere sau legat de dvs, un senzor de CO2 de alarmă, cu sunet puternic de avarie. Niciodată nu întrați singur ci sa fiți cu o persoana care sa va supravegheze, aflata afara, în vecinătatea baciului. Niciodată nu întrați în așa încăperi unde aveți așa instalații dacă nu aveți la dvs un minim de siguranță, măcar o luminare, un felinar aprins, cit timp stați acolo, sa o supravegheați. 

Fermentația este însoțită la început de un consum de oxigen din camera și, apoi, se degaja cantități mari de CO2. Mai sunt și alte gaze, compuși aromatici volatili care dau o "personalitate" vinului, prin miros, gust, nuanțe de culoare. Însă, cel mai periculos este CO2. Peste 5-10% dacă e crescut, CO2 provoacă imediat dureri de cap, slăbiciune, pierderea cunoștinței, și, în concentrații în creștere, provoacă decesul. Gazul nu poate fi simțit sau detectat ușor de om. Pur și simplu, acționează și cauzează alterarea mobilității omului, pierderea cunoștinței.

O luminare nu mai poate arde cam de pe la 15% CO2. E o limită foarte mare la care omul deja își poate pierde echilibrul. Concentrația normala în aerul respirabil e de 4%. Peste 5% apar amețeli, confuzie, pierderea cunoștinței și dureri de cap intense. Peste 10% CO2 poate provoca rapid pierderea cunoștinței și este letală în câteva minute din cauza lipsei de oxigen și a acidozei respiratorii.

Exista detectoare de CO2, încă foarte ieftine. Cu câteva sute de lei se rezolva. Exista detectoare la purtător, gen tip (funcție de ce gaz se monitorizeaza) senzori purtați de mineri în mina sau de operatori la centralele nucleare. Exista senzori de orice tip. Exista senzori de COV (compuși aromatici volatili). Nu va zgârciți la 200 de lei și nu puneți în balanta viata dvs. 

Nu uitați ca în acea încăpere pot întra copii, persoane care nu știu de pericolul de acolo. Puneți detectori de alarmă în orice beci, în orice spațiu închis!

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui

Avocat - Marina-Ioana Alexandru - să se semneze contractul educațional, dar cu următoarea mențiune care să fie scrisă de mână, direct pe contract, pe ambele exemplare (unul pentru școală, unul să rămână la părinți)...DECI...la final, unde este locul de semnături pentru beneficiar, să scrie așa: "Semnez pentru că sunt amenințat/ă cu amendă dacă nu semnez, iar semnătura și acordul meu nu sunt liber consimțite!" ...

Da, să se semneze contractul educațional, dar cu următoarea mențiune care să fie scrisă de mână, direct pe contract, pe ambele exemplare (unul pentru școală, unul să rămână la părinți)...DECI...la final, unde este locul de semnături pentru beneficiar, să scrie așa:

"Semnez pentru că sunt amenințat/ă cu amendă dacă nu semnez, iar semnătura și acordul meu nu sunt liber consimțite!" ...

Și se semnează + data.

Nimeni nu poate spune că părinții nu au semnat!

P.S. această idee genială aparține unei doamne care a mărturisit-o pe pagina mea....eu am preluat-o și i-am dat această formă, în care fiecare cuvânt este important așa cum este așezat!

Rețineți: art.148(1) din Legea nr.198/2023 a învățământului preuniversitar, încadrează refuzul semnării contractului educațional la contravenții pentru care se aplică amendă contravențională între 1000 și 5000 de lei.

Asta înseamnă constrângere prin amenințare...adică dacă nu semnezi, te amendează....deci avem viciu de consimțământ.

Acest fapt "legal" este autentic anticonstitutional și anti-principii elementare de drept!

Deci avem tot dreptul să scriem adevărul pe contract!!!

Marina-Ioana Alexandru

joi, 5 septembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - prima participare în Comisia Parlamentului European pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO)

Prima participare în Comisia Parlamentului European pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor (IMCO). 

S-au „dezbătut” bugetul specific (de fapt, a fost o formalitate, expediată în 7 minute) și două rapoarte ale unor birocrați relative la „maparea” legislației în domeniul digital, al protecției consumatorilor și al standardizării. 

L-am întrebat pe Michael Speiser, „acting director” în cadrul directoratului pentru politici economice și științifice (?!!), ce măsuri se pot lua în scopul de a asigura calitatea și claritatea reglementărilor UE, care sunt din ce în ce mai prolixe și mai contradictorii. 

De asemenea, l-am întrebat ce proceduri vor putea fi puse în aplicare, eventual cu participarea IMCO, pentru a repara din greșelile de reglementare și a acoperi lacunele. 

Am dat 2 exemple: 

(i) recenta directivă din 2024 privind răspunderea pentru daunele cauzate de produse, care nu se aplică medicamentelor și „produselor financiare”, cu toate că aceste produse, mai ales serurile de imunizare, pot produce reacții adverse grave și chiar fatale,  

(ii) directiva din 2023 privind creditele de consum, care nu se aplică și creditelor aflate în derulare, cu toate că debitorii de azi sunt chiar cei prejudiciați și ruinați de dobânzi excesive, practici incorecte și defecte, iar nu numai cei care vor fi fiind debitori, din 20 noiembrie 2026. De altfel, problemele și supra-îndatorarea debitorilor cu contracte de credit în derulare sunt cei care au făcut necesară refacerea legislației în domeniu, inaplicabilitatea noii legislații în cazurile lor fiind lipsită de logică. 

Precizez că directiva creditelor de consum din 2023 prevede măsuri de protecție și de ușurare a poverii datoriilor, cum ar plafonarea dobânzilor și revizuirea contractelor în sensul reducerii dobânzilor, al ștergerii totale sau parțiale a datoriilor reziduale și al prevenției contra riscului de credit.    

Am arătat, pe scurt, că motivul pentru care directiva produselor pharma cu defecte este artificial. Se consideră că aceste produse sunt supuse deja unei autorizări prealabile din partea unor autorități, proceduri care ar „asigura”, oarecum, siguranța produsului. De asemenea, se consideră că există deja alte legi speciale prevăd alte forme de răspundere în domeniu. Dar o probă a faptului că acest sistem nu funcționează este raportul Curții Europene de Conturi publicat ieri, din care rezultă că serul de „imunizare” acceptat la vânzare celor de la Pfizer, Moderna și AstraZeneca pe baza unei autorizări condiționate, eliberată în urma preluării neselective a unor studii clinice făcute pe repede înainte în SUA și Marea Britanie, în numai 2 luni, ceea ce este nu numai neuzual, ci și dărâmător pentru știință, în general, și pentru medicină, în special. Remarc aici, suplimentar, că cei de la Curtea Europeană de Conturi au analizat și evoluția reacției UE la pandemia iscată în China – inițial, reacția a fost sceptică, în sensul că UE nu prea avea încredere în ce spun autoritățile din China (ceea ce nici eu nu am ...). În schimb, atunci când OMS a declarat urgență globală și, ulterior, pandemie, reacția a fost imediată și precipitată, iar știința, rațiunea, drepturile și libertățile și viața normală au fost înghețate timp de 2 ani și jumătate, pe baza unei acțiuni de propagandă chinezească, urmată de reacții emoționale, incompatibile cu democrația. 

Ce mi-a răspuns dl. Speiser la prima întrebare? Că am dreptate în legătură cu caracterul complicat și opac al reglementării, inclusiv pentru specialiști, dar că legile se fac de Comisia Europeană și de Parlament în calitate de co-legiuitori, deci vina e oarecum împărțită... 

Ce mi-a răspuns dl. Speiser la cea de-a doua întrebare? Nu mi-a răspuns. 

Dar eu voi fi în acea comisie timp de 5 ani. Nu voi lăsa lucrurile așa, în coadă de pește, în stil birocratic.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea 

Avocat Marina-Ioana Alexandru - Referitor la faptul că la începutul anului școlar se impune obligativitatea semnării contractului educațional, iar în sens contrar se aplică amenzi usturătoare, vă învederez următoarele


Referitor la faptul că la începutul anului școlar se impune obligativitatea semnării contractului educațional, iar în sens contrar se aplică amenzi usturătoare, vă  învederez următoarele:

Tratatele de drept spun clar că la încheierea unui act juridic...contractul educațional este un act juridic...

CONSIMȚĂMÂNTUL părților trebuie să fie liber exprimat și neviciat prin niciuna dintre formele viciului de consimțământ!

Altfel contractul este nul!!!

În cazul contractului educațional, sancțiunea amenzii la refuzul semnării contractului, înseamnă smulgerea consimțământului prin violență în primul rând...violență psiho-emoțională, urmată de inducerea în eroare cu privire la onestitatea clauzelor contractuale și mai ales la intenția pentru care vrei să determini încheierea contractului, recurgând astfel, la obligarea părinților în cauză la semnarea unui asemenea contract!!!

Dacă contractul educațional ar fi încheiat pentru o justă cauză, în condiții de legalitate, etică și moralitate, din partea prestatorului de servicii educaționale, respectiv din partea Ministerului Educației și pe scară ierarhică în jos, până la unitatea de învățământ, atunci este exclusă obligativitatea încheierii unui astfel de contract, obligativitate care oricum este exclusă, deoarece generează nulitate prin vicierea consimțământului.

În concluzie, avem toate motivele de bănuială legitimă în ceea ce privește onestitatea cadrelor din sistemul de învățământ din România, precum și cu privire la sistemul de învățământ în sine, așa cum a ajuns să fie mutilat.

Această bănuială legitimă cu privire la îndeplinirea unor acte ilicite în cadrul procesului educațional, rezidă și din faptul că din momentul în care ai încheiat un contract și ai dus copilul la școală, practic tu ca mamă și tată sau reprezentat legal, prin contract ți-ai predat "școlii" împreună cu copilul și dreptul și autoritatea părintească ce o ai asupra acestuia. 

Cadrele didactice au dreptul să facă ceea ce consideră de cuviință conform ROFUIP, inclusiv să predea copilul DGASPC pentru că așa a interpretat nu știm cum, ceva ce i s-a părut, după nu știm ce "reguli"

Iar în acest sens, există deja legislație în vigoare...celebra lege a separării copilului de familie, spre exemplu.

ATENȚIE maximă!!!

Voi reveni cu soluții, ca în fiecare an, din 2020 încoace!!!

DOAMNE ajută-ne!

Marina-Ioana Alexandru