Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 15 aprilie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - The answer, my friends, is blowing in the wind ... Răspunsul, prieteni, e vânare de vânt (II)

 The answer, my friends, is blowing in the wind ... Răspunsul, prieteni, e vânare de vânt

(II)
Comisia Europeană a propus în data de 16 martie 2023 un proiect de Regulament privind industria net-zero - Net Zero Industry Act (NZIA). Pe 16 februarie 2024, Parlamentul și Comisia au ajuns la un acord politic provizoriu asupra proiectului.
Regulamentul, încă neintrat în vigoare, își propune să ofere un cadru de reglementare simplificat pentru capacitatea de producție a produselor care sunt esențiale pentru îndeplinirea obiectivelor în materie de neutralitate climatică, cum ar fi bateriile, turbinele eoliene, pompele de căldură, panourile solare, electrolizoarele și tehnologiile de captare și stocare a dioxidului de carbon (1), dar prezintă interes mai ales din perspectiva obligației de captare și stocare a CO2 (carbon capture and storage - CCS).
Este vorba, pur și simplu, de capt(ur)area, transportul și stocarea CO2 pentru a-l împiedica să ajungă în atmosferă.
Teoretic, este posibilă și convertirea CO2 stocat și captat în alte produse ce ar putea fi folosite ulterior – este vorba de captarea și utilizarea carbonului - carbon capture and utilisation (CCU). A se vedea mai jos în ce constă diferența.
Vânătoarea de vânt va determina abandonarare metodei naturale de inversare retroactivă a emisiilor de CO2. Plantarea copacilor în acest scop este, de altfel, este dezavuată de „mari” oameni de știință în domeniu, cum ar fi Bill Gates, patronul Micrsoft, cel care a cumpărat păduri pentru a sacrifica copaci și a împământa buștenii de pe sute de mii de hectare. Cam la fel sunt abandonate toate metodele naturale de primenire a Pământului, exact ca „universurile artificiale” ale lui Oscar Wilde ...
Chiar dacă scopul procedurii de vânare a vântului este unul bine intenționat, ne putem întreba dacă eonrmul și inutilul efort (financiar, dar nu numai) care trebuie depus în vederea aplicării acestei idei este proporțional cu rezultatele. Având în vedere că nu sunt expres reglementate ipotezele în care ar trebui să intervină captarea și stocarea emisiilor de CO2, ar fi rezonabil să presupunem că acest mecanism ar putea deveni un „get out of jail free card”(2), companiile simțindu-se îndrituite să emane la fel de mult sau poate chiar mai mult CO2 doar în baza faptului că au banii și resursele necesare vânării de vânt.
Evident că în această ecuație trebuie luate în calcul și costurile ridicate ale unui astfel de proces tehnologic. Finanțarea publică nu va putea acoperi întreaga sumă necesară derulării și finalizării unui proiect de o asemenea anvergură, astfel că vor fi necesare finanțări private care bineînțeles că se vor răsfrânge în mod inevitabil asupra consumatorilor finali. Companiile care se vor lansa în mod obligatoriu în operațiunea de vânare și stocare a vântului și a fumului vor fi nevoite să își acopere aceste costuri, „investiția” în viitorul verde găsindu-și urmări financiare în prețurile impuse ulterior consumatorilor.
Proiectul mai implică o incertitudine. Care vor fi statele membre care vor trebui să implementeze această tehnologie și, deci, să îi suporte costurile? Este evident că nu toate statele au „potențial” de stocare a CO2, însă ceea ce este și mai evident este că România nu face parte dintre acestea. România nu deține astfel de premize.
Obligația de stocare a CO2 vizează, în mod promordial, producătorii europeni de petrol și de gaze. Potrivit Regulamentului, provizoriu adoptat în aprilie 2024, fiecare entitate care deține o autorizație de explorare și/sau exploatare de hidrocarburi va trebui să aibă o contribuție individuală în vederea atingerii obiectivului stabilit la nivelul UE referitor la cantitatea de CO2 stocată, iar acest obiectiv consolidat la nivelul tuturor celor 27 de state membre este de cel puțin 50 de milioane de tone CO2 până în 2030. Aceste contribuții individuale vor fi calculate după o formulă de calcul care are în vedere producția din 1 ianuarie 2020 până pe 31 decembrie 2023. Este evident că nu toate statele au astfel de producători, deci nu toate economiile și nici toți cetățenii UE vor avea de suferit de pe urma acestei noi obligații impuse pentru a trăi în minunata lume nouă de după 2030.
România, fie că vrea sau nu vrea, este al doilea producător de petrol și gaze din Europa, având două mari companii - OMV Petrom și Romgaz, astfel că, prin aplicarea formulei Comisiei, o mare parte din sarcina stabilită de UE prin Regulamentul ce urmează a fi adoptat formal în curând urmează să implice aceste două companii și, deci, România. Având în vedere poziția României în ecuație, a rezultat că producătorilor români ar urma să le revină aproximativ 20% din obligația instituită, ceea ce ar însemna aproximativ 9 milioane de tone de CO2(3). Practic, până la primul termen vizat, adică anul 2030, România va trebui să aibă deja depozitele care ar avea potențialul de a stoca acele milioane de tone CO2 care trebuie captate și stocate în subsol. Această acțiune necesită investiții foarte mari, stațiile de colectare și de injectare fiind ele însele costisitoare.
În cazul nerespectării acestor obligații, UE lasă statele membre să stabilească penalitățile aferente (ce mărinimie ...).
Cu privire la perspectivele stakeholderilor din România asupra acestui mecanism și asupra implementării sale fost elaborat, desigur, și un studiu (4). Ce ne-am face noi fără studii ... Stakeholderii vizați au fost consultați, printre altele, cu privire la carbon capture and storage (CCS), precum și cu privire la carbon capture and utilisation (CCU). Majoritar, este preferată această din urmă procedură. Nimeni nu își dorește ca România să devină un loc de stocare de CO2, deoarece acest lucru va duce la acumularea de „pungi de CO2” în subteran(5). Evident că CCS ar putea constitui premisa CCU, astfel că aceste „pungi” nu ar fi automat stocate pentru totdeauna în subsol, ci doar până când ar interveni posibilitatea metamorfozării CO2 în alte produse, dar această discuție pare prematură.
Totuși, utilitatea acestui mecanism și aplicabilitatea efectivă a sa rămâne cel puțin pentru moment sub semnul întrebării. Sunt multe probleme care au fost abordate chiar de către petrolieri români care nu și-au găsit răspunsul sau consensul. În plus, nu este favorabilă nici împrejurarea lipsei de încredere acordată acestui mod de luptă împotriva schimbărilor climatice, nici impactul financiar puternic pe care îl impune chiar de la început un astfel de demers.

sâmbătă, 13 aprilie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - The answer, my friends, is blowing in the wind ... (Deșertăciunea deșertăciunilor: vânare de vânt) (I)

 

The answer, my friends, is blowing in the wind ...

(Deșertăciunea deșertăciunilor: vânare de vânt)
(I)
Regulamentul (UE) 2023/956 privind instituirea unui mecanism de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM) instituie o adevărată Taxă pe carbon care va acoperi, în primă fază, importurile bunurilor și precursorilor a căror producție necesită o mare cantitate de carbon (ciment, fier și oțel, aluminiu, îngrășăminte, electricitate și hidrogen), în faza ulterioară urmând a i se extinde domeniul de aplicare în așa fel încât să cuprindă mai mult de 50% din emisiile din sectoarele acoperite de Sistemul European de Tranzacționare a Emisiilor (ETS).
CBAM impune o altă obligația de raportare cu privire la consumul de energie, emisiile incorporate (emisiile directe, emisiile indirecte, emisii provenind din procese și activități ce țin de întregul lanț valoric), țara de origine a mărfurilor importate, identitatea și locația unităților în care au fost produse mărfurile și prețul carbonului care trebuie plătit în țara de origine pentru emisiile conținute de mărfurile importate.
După faza de tranziție, importatorii vor fi obligați să achiziționeze certificate CBAM.
[Se poate face o paralelă cu sistemul deja existent al pieței certificatelor de emisii de CO2, care se aplică producătorilor industriali interni – în afară de caracterul puternic speculativ pe care l-a căpătat, acest sistem de tranzacționare a emisiilor de carbon s-a dovedit deja nociv pentru economii slabe, conduse prin politici publice neîndemânatice, așa cum este România; de asemenea, s-a dovedit anti-concurențial, întrucât între întreprinderile normale și întreprinderile „prea mari pentru a fi lăsate să falimenteze” s-a înfiripat un iritant dublu-standard, care face ca marile companii germane, franceze, olandeze, italiene sau spaniole să fie ignorate de la sancțiuni pentru poluare sau să fie „calificate” șă își deruleze propriile metode de calcul al reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, în timp ce întreprinderile normale, cum ar fi cele publice românești sunt intenționat falimentate chiar și pentru lipsa unei virgule; este clar, oricum, că noul sistem al certificatelor de CO2 pentru importuri este un nou glonț tras de UE în propriul picior, care îi va vătămă și mai abitir economia slăbită și îi va sărăci și mai mult populația]
Acest mecanism își dorește să stabilească un echilibru între importatorii de produse pentru a căror obținere este necesară emiterea unei cantități considerabile de CO2 și producătorii din cadrul UE, cărora li se aplică schema UE de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS). Evident că, în acest sens, obiectivul Regulamentului este unul întemeiat, echilibrând raporturile dintre comercianți. Totuși, pentru ca acest echilibru să existe, consumatorul „trebuie” să fie dezavantajat, căci în sarcina sa va ajunge suportarea efectivă a acestor taxe.
Nerespectarea cerințelor de raportare CBAM sau inexactități cuprinse în cadrul raportului pot conduce la penalități pe care le va stabili fiecare stat membru. Cuantumul penalității este cuprins între 10 EUR și 50 EUR pe tonă de emisii neraportate/raportate cu inexactități. Desigur că și aceste costuri vor fi incluse în prețul produselor și serviciilor, care va fi suportat de consumatorul final. Consecința va fi accentuarea sărăciei. Colateral, consecința va fi abținerea de la consum și austeritatea, adică, mai puțin bani colectați la bugetele publice, cu titlu de tva și accize, mai puțină producție și comerț, mai puține locuri de muncă, mai mult șomaj, mai prostești așteptările ca toată această nefericire în lanț să fie acoperită de digitalizare și de „inteligența” artificială.
*Regulamentul (UE) 2023/956 a intrat în vigoare, în faza sa de tranziție, de la 1 octombrie 2023, prima perioadă de raportare încheindu-se la 31 ianuarie 2024. Perioada 1 octombrie 2023 - 31 decembrie 2025 este definită ca perioadă de tranziție, în care importatorii vor avea obligații de raportare a emisiilor încorporate în produsele CBAM importate, fără obligația de plată a unei taxe.
NOTĂ importantă: acest text este o prelucrare minimală făacută de mine unui pasaj care face parte dintr-un studiu mai amplu, redactat de Arina Vasilescu, studentă în anul 3 la Facultatea de Drept a Universității din București și intern/voluntar la Piperea și asociații. Studiul de specialitate este redactat sub coordonarea mea și face proba dublă a faptului că dreptul este încă obiect de interes și pasiune pentru tinerii români care au decis să rămână în țară și, respectiv, că eu, personal, nu fac umbră Pământului degeaba la acea facultate, unde predau de 29 de ani drept comercial. Studiul, integral, va fi publicat curând în revistele de specialitate, pentru că merită. Aici, pe această pagină, voi mai publica spicuiri din el, în intenția de a arăta că temerile privind taxele pe aerul pe care îl expirăm nu sunt cauzate de fantasme, ci au baze cât se poate de reale și de palpabile. Iar realitatea acestor politici demențiale este echivalentă cu tigrul din odaie pe care refuzăm să îl vedem ...

vineri, 12 aprilie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - În normativele UE, libertatea de expresie a devenit cel mai mare risc existential al planetei, din cauza „riscului dezinformării” și a discursului urii. Care ură, azi, poate însemna orice, inclusiv afirmația „afară e frig” ...


În normativele UE, libertatea de expresie a devenit cel mai mare risc existential al planetei, din cauza „riscului dezinformării” și a discursului urii. Care ură, azi, poate însemna orice, inclusiv afirmația „afară e frig” ...

💥Uniunea Europeană a inclus discursul urii în categoria „crimelor europene”, fiind pus alături de infracțiunile de mare gravitate cum sunt terorismul, traficul de droguri sau arme și traficul de persoane. De acest gen de infracțiuni se poate ocupa Parchetul European, încă aflat sub managementul competent al dnei Kovesi.💥
Discursul urii nu e doar în legătură cu dreptul bărbatului de a avorta și, eventual, de a executa pedeapsa pentru viol într-o închisoare de femei (pentru că a considerat absurd o asemenea situație faptică din închisorile scoțiene, J. K. Rowling, autoarea seriei Harry Potter, este azi în pericol de pușcărie și, mai ales, ținta unui mare val de hate, un hate bun, care face bani mulți, pentru că este un hate protejat și aplaudat), nici cu dreptul copilului de 12 ani de a se manifesta la școală ca o pisică, nici doar în legătură cu crima de a nu te înțepa cu un ser experimental inutil și nociv (pe principiul constitutional care se aplică și în cazul avortului, precum și în cazul operației de schimbare de sex, dar este refuzat în cazul vakseenării – corpul meu, alegerea mea).
Mai nou, este o crimă refuzul de a achiziționa gunoiul pseudo-științific al teoriei luptei contra schimbării climatice.
Este un discurs al urii, pe care îl va ancheta curând mme. Kovesi, urmând a umple pușcăriile cu dizidenți climatici (nu de alta, dar am terminat deja cu corupții, hoții politico-birocratici, traficanții, criminalii, violatorii etc.).
În fapt, în lumea de azi, nu avem dreptul să deschidem gura dacă vorbele noastre NU sunt certificate și avizate prealabil de diverse autorități administrativ-științifico-fantastice (care, de altfel, își schimbă variantele adevărului oficial la intervale scurte și imprevizibile, pe principiul „așa s-a crezut atunci”).
Orice opinie contrară adevărului oficial și opiniei protejate este automat ștampilată drept conspiraționistă și emitentul opiniei devine „un periculos terorist intern” (după expresia din septembrie 2020 a ex – premierului român Șică Orban, refolosită ulterior de purtătorul de cuvânt al Casei Albe, în mai 2022).
E mult mai rău decât „crede și nu cerceta”, dictonul ne-creștin al Inchiziției spaniole din sec. XV – XVI.
E mult mai rău decât în romanul distopic al lui George Orwell, 1984.
Este realitatea imediată, palpabilă.
Este motivul unui pogrom în pregătire.
Secretarul General al ONU a spus: „Schimbarea climatică este deja aici. Este terifiantă, și este numai începutul. Era încălzirii globale s-a încheiat. A venit era fierberii globale […] Ne aflăm pe o autostradă a iadului către infernul climatic, cu piciorul pe pedala de accelerație”.
Cu toată evidenta (și recunoscuta) exagerare stilistică, aceasta este o opinie protejată, iar dizidența față de o asemenea opinie te pune în postura de terorist intern periculos.
Dacă ești stat membru al Consiliului Europei, ca de exemplu, Elveția, ești stat – delincvent, pentru că nu întreprinzi suficiente demersuri pentru a combate încălzirea globală. CtEDO a decis recent să condamne Elveția, la cererea a peste 2300 de pensionare helvete, pentru că nu a făcut ce trebuie ca reclamantele să nu moară de cald. Decizia CtEDO este obligatorie pentru toate cele 48 de state memebre ale Consiliului Europei, inclusiv Turcia, Rusia și Ucraina. Orice rus, turc sau ucrainean va putea traduce în fața CtEDO statele lor de cetățenie/rezidență, pentru același motiv. Sunt curios cum va reacționa la așa ceva CtEDO: în loc de prea cald, persoanele în vârstă, meteo-sensibile, din aceste țări nu se vor plînge de prea cald, ci se vor plânge, de fapt, de prea frig …
Mai grav este că, într-o declarație recentă, Joe Biden, viitorul ex-președinte al SUA, a spus că editorii ziarelor, televiziunilor și radiourilor și cenzorii rețelelor de socializare ar trebui să se preocupe la modul serios de limitarea informației la adevărul oficial și a expresiei la opinia protejată, pe motiv că, dacă nu s-ar comite această sfântă cenzură și nu s-ar modela rațiunile și emoționalitatea publicului, nu am mai putea afla cum arată adevărul și nu am mai avea pluralism politic …
Și, cică, asta ar fi „ordinea liberal mondială bazată pe reguli”.
Putin și Xi Jingping apreciază asta și dau share, desigur …

joi, 11 aprilie 2024

Avocat Elena Radu - Am nevoie de ajutor pentru strangerea de date și informații! Sa ne reamintim niste momente importante din pandemie care se repeta!

 Criza climatica incepe sa mă intereseze tare și este cazul sa luam atitudine că statul român să ia măsuri pentru combaterea ei!

Am nevoie de ajutor pentru strangerea de date și informații!
Sa ne reamintim niste momente importante din pandemie care se repeta!
Criza pandemica:
Aprilie 2021: CEDO pronunța o hotărâre referitor la vaccinare, după ce a fost sesizată de părinţii unor copii cărora li s-a refuzat înscrierea la grădiniţă în Cehia pentru că nu erau vaccinaţi.
Cam ce zicea CEDO in decizia respectiva?
Ca vaccinarea obligatorie a copiilor în Cehia cu un vaccin nonavalent (împotriva a nouă boli, printre care difterie, tetanos, poliomielită) nu constituie o încălcare a dispoziţiilor Convenţiei Europene a Drepturilor Omului cu privire la "dreptul la respectarea vieţii private".
Ce s-a întâmplat după aceea?
Ne-au băgat vaccinul C-19 pe gat!
Criza climatica:
Aprilie 2024 (09 aprilie) CEDO pronunța hotărârea CAUZA ASOCIAREA FEMEILOR SENIOR CLIMATICE DIN ELVETIA SI ALTI v. ELVEŢIA (Cererea nr. 53600/20 )
Prin aceasta hotărâre Cedo a constatat că Elveția a incalcat art 8 din CEDO (dreptul la viață privată), deoarece "au existat câteva lacune critice în procesul autorităților elvețiene de a pune în aplicare cadrul de reglementare național relevant, inclusiv eșecul acestora de a cuantifica, printr-un buget de carbon sau în alt mod, limitările naționale ale emisiilor de GES. În plus, Curtea a observat că, după cum a recunoscut autoritățile relevante, statul nu și-a îndeplinit anterior obiectivele de reducere a emisiilor de GES. Neacționând în timp util și într-o manieră adecvată și consecventă în ceea ce privește elaborarea, dezvoltarea și punerea în aplicare a cadrului legislativ și administrativ relevant, statul pârât și-a depășit marja de apreciere și nu și-a respectat obligațiile pozitive în contextul de față" (pentru combaterea crizei climatice).
Daca ne reamintim ce s-a întâmplat după ce s-a pronunțat Cedo in pandemie, putem sa estimam ce va urma "in criza climatica": ne vor baga pe gat toate măsurile pentru "reducerea de CO2", pentru binele nostru, prin restrângerea tuturor drepturilor și libertăților fundamentale până la dispariție.
Adică toate măsurile alea "conspirationiste" devenite realitate prin legile deja adoptate (oraș de 15 min, monitorizarea întregii activități si a consumului fiecărui cetățean că să vadă cât CO2 genereaza fiecare cetățean și să îl "limiteze" sa mai emită atata CO2).
Adică, din nou statele vor impune comportamente cetățenilor și diverse masuri obligatorii cetățenilor "pentru binele lor", că sa îi salveze prin "negenerarea de CO2".
Însă, ce fac statele pentru combaterea crizei climatice raportat la politicile și deciziile care țin exclusiv de ele?
Genereaza și mențin conflicte armate care contribuie la amploarea "crizei climatice".
Păi toate astea nu or contribui la amploarea crizei climatice, nu o contribui la creșterea poluării?
Păi ia sa vedem:
- coloane de mașini militare care transporta constant echipament, armament in Ucraina nu or genera CO2?
- antrenamentele militare cu muniție nu or genera CO2?
- contribuția la menținerea războiului de la granița, război în care se folosesc bombe, tancuri și altele, nu o genera CO2?
- un război pe teritoriul României nu o genera CO2?
Văd că puțin le pasa daca ne transforma in carne de tun sau in camp de lupta.
Atunci sa le vorbim pe limba lor pe care o înțeleg: criza climatica!
Prin ceea ce fac autoritățile românești în privința susținerii războiului ruso- ucrainean, menținerii pe termen lung a acestui război și extinderii lui contribuie la amploarea crizei climatice și afectează dreptul la viață privată a cetățenilor României, garantat de art 8 CEDO (că doar așa a constatat CEDO luna asta).
Așa că e cazul sa le cerem autorităților române să înceteze cu orice acțiune de susținere, menținere și extindere a războiului ruso-ucrainean, deoarece nu își respectă obligațiile pozitive și contribuie la amploarea crizei climatice!
Să înceteze cu declarațiile publice și acțiunile prin care instiga la război, băgând batul printre gard, că ne pun in pericol!
Ne este afectat dreptul garantat de art 8 CEDO pentru că prin tot ceea ce fac contribuie la amploarea crizei climatice!
Iar pentru asta le vom prezenta și date concrete: cum au fost influențați parametri privind poluarea de războiul la a cărui menținere au contribuit, coloanele de "transport militar" si nu numai către Ucraina.
Așa că pentru asta am nevoie de toți cei care pot sa furnizeze informații: date, rute, stații de monitorizare a poluării și indicatori de poluare, zile de "antrenament militar", orice alte informații prin care putem demonstra legătura dintre "acțiunea militară", de sprijin militar și indicatorii poluării.
Și uite așa sa le spunem reprezentanților statului român să se oprească ei din acțiunile care contribuie la amploarea crizei climatice și să ne lase pe noi în pace și să uite de impunerea de măsuri cetățenilor prin care le sunt restrânse drepturile și libertățile fundamentale!

marți, 9 aprilie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Uniunea Europeană este o construcție juridică, iar nu o realitate naturală, așa cum sunt ca națiunea, familia și comunitatea imediată. Este un contract, iar nu o federație.

Uniunea Europeană este o construcție juridică, iar nu o realitate naturală, așa cum sunt ca națiunea, familia și comunitatea imediată. Este un contract, iar nu o federație. 
Nu există identitate europeană, ci o sumă de identități naționale europene. 
Uniunea Europeană a fost concepută ca un parteneriat pentru pace și ca un instrument pentru cooperare economică și bunăstare. A fost fundația unui spațiu de liberă circulație, unde drepturile și libertățile fundamentale ale omului sunt cruciale. 
Uniunea Europeană nu este un supra-stat constrângător care să aibă căderea să înghețe drepturi și libertăți și să pună lumea în stare de război perpetuu. Dimpotrivă, Uniunea Europeană  a fost menită să evite războiul europenilor contra europenilor.
Cu toate acestea, exercițiul prea îndelungat al puterii, încredințată timp de zeci de ani uneia și aceleiași clase de politruci, a pervertit Tratatele originare și a permis armatei de birocrați construită între timp pe butaforia instituțională europeană să uzurpe puterea și chiar să o transfere ilegitim unor elite auto-mandatate, cinice, interesate doar de control și de păstrarea privilegiilor lor neo-feudale.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - În momente cruciale în viață, cel mai important este suportul familiei și al prietenilor.


În momente cruciale în viață, cel mai important este suportul familiei și al prietenilor.

Ieri am fost desemnat oficial candidat eligibil la alegerile pentru Parlamentul European, din 9 iunie 2024, pe listele Alianței pentru Unitatea Românilor*.
Aseară, târziu, m-a sunat mama mea.
Mi-a spus că se simte ca acum 34 de ani, când am intrat la Facultatea de Drept din București. Dar mai tânără ca acum 34 de ani…
I-am spus că am același sentiment.
Ce nu i-am spus este că am și sentimentul unui nou drum greu, cu bolovanul în spate, de cărat în vârful muntelui.
Am timp, curelele mă țin, dar am și niște furnicături pe șira spinării, de la provocarea pe care mi-o “oferă” noul necunoscut…
Adevărul e că instituțiile acelea de la Bruxelles, Strasbourg și Luxemburg au ajuns șandramale care, dacă nu-s rapid reconsolidate și readuse la design - ul inițial, vor cădea la pământ. Rațional, nu putem să ne dorim o asemenea cădere.
Doamne ajută și, nu uitați: hai Liberare!
*de mâine, profilul personal paralel acestei pagini se va transforma în pagină de politician; pagina de față va rămâne una profesională și personală

luni, 8 aprilie 2024

Avocat Elena Radu - MAPN a pus in consultare publica, la 01.04.2024, pe lângă proiectul de lege cu o ”noua lege a apărării naționale”, si un proiect de lege privind ”Sistemul National de Management Integrat al Situatiilor de Criza”.


MAPN a pus in consultare publica, la 01.04.2024, pe lângă proiectul de lege cu o ”noua lege a apărării naționale”, si un proiect de lege privind ”Sistemul National de Management Integrat al Situatiilor de Criza”.

Sa va reamintesc care a fost in pandemie textul din Legea nr. 55/2020 in baza căruia Guvernul a dat HG -urile prin care ne-au restrâns sau negat drepturile dupa cum a vrut si ne-a impus certificatul vietii:
Art 5 alin 2 lit d: ”Măsurile pentru asigurarea rezilienței comunităților sunt: d) măsuri de protecție a vieții și pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătății persoanelor, inclusiv instituirea carantinei sau a izolării la domiciliu”.
Textul ăsta care nu spunea nimic, a fost interpretat de Guvern după cum a avut chef și a impus ce măsuri a dorit cetățenilor care erau obligați să se conformeze sub sancțiunea amenzilor sau chiar dosarelor penale.
Am făcut această introducere ca să înțelegeți ce vă scriu mai departe.
Proiectul de lege al MAPN cu sistemul vietii este de fapt un proiect de lege prin care vor să creeze o ”bază legală” care să îi ajute mai târziu să declare stare de criză DE ORICE si sa NE IMPUNA ORICE MASURI STABILITE DE NATO, UE, ORICE ORGANISME INTERNAȚIONALE.
Cu toate că în legislația deja în vigoare avem definite și reglementate tot felul de stări excepționale (stare de asediu, de mobilizare, de urgență, de război), stari de alertă, etc,
prin minunatul proiect de lege stabilesc o definiție foarte largă pentru termenul de CRIZĂ, termen care va conține tot felul de stări deja reglementate (făcându-se trimitere la definițiile din legislația în vigoare) precum și ”alte crize” care nu sunt reglementate de nicio lege, nefiind stabilit prin lege: cine, când și în ce condiții le poate institui.
În acest sens, a se vedea:
- art. 1 alin. (3) lit g) criza în domeniile ECONOMIC, ENERGETIC, FINANCIAR-BANCAR, SĂNĂTĂȚII PUBLICE ȘI SOCIAL ”ale cărei consecințe pun sau RISCĂ să pună în pericol securitatea și apărarea națională”.
- art 2 lit a) CRIZA este situația in care societatea se confruntă cu mari dificultăți generate de apariția unuia sau mai multor incidente pe teritoriul național, la nivel regional sau internațional sau de amenințări, riscuri și vulnerabilități prin care sunt grav perturbate sau amenințate CONDIȚIILE DE VIATĂ, SĂNĂTATE ȘI MEDIU, PROPRIETATEA, STABILITATEA POLITICĂ, ECONOMICĂ SAU SOCIALĂ, ORDINEA PUBLICĂ, SECURITATEA ȘI APĂRAREA NAȚIONALĂ, PRECUM ȘI ALTE VALORI CONSTITUȚIONALE care impun adoptarea de măsuri specifice prin acțiunea unitară a autorităților și instituțiilor statului roman, pentru înlăturarea cauzelor, gestionarea efectelor și revenirea la starea de normalitate”.
- cu alte cuvinte: ”măsurile de răspuns la criză” (de oricare o fi ea) vor fi cele impuse de către NATO, UE, ALTE ORGANISME INTERNAȚIONALE (a se vedea art 3 lit f, art. 22 alin 1 lit i, art 25 alin 2).
- toate astea vor fi stabilite prin hotarari ale CSAT care știm că sunt secrete;
- la art 19 alin. 2 lit b se vorbeste si de CRIZE POTENTIALE (adică nu e nicio criză, dar ar putea unii să viseze că poate o fi vreodată și preventiv să ne conformam la unele măsuri).
Așa că: criza ”pandemica” (tratat pandemic OMS, afectează sănătatea publică) , criza climatica (afectează mediu), criza financiara, bancara, sociala si criza pe orice motiv (afectează „alte valori constituționale”) le poate inventa oricine, oricând si în orice condiții, iar printr-o hotărâre a CSAT dată peste noapte ne vom trezi că vom fi obligați să respectăm orice măsuri impuse de NATO, UE, OMS sau alte organisme internaționale.
NU ARE NICIO TREABA PROIECTUL ASTA DE LEGE CU VREUN MANAGEMENT INTEGRAT DE CEVA, CI ESTE REDACTAT NUMAI PENTRU CA IN CAZUL IN CARE SE VA INITIA, ADOPTA SI VA DEVENI LEGE, ORICAND CETATENILOR ROMANIEI SA LI SE POATA IMPUNA ORICE A DECIS ORICINE (UE, NATO, organisme internationale) și CSAT-ul să zică că ce impun ăia este literă de lege în România și obligatoriu pentru cetățenii României.
În cazul în care nu vi s-a șters memoria atât de repede cu privire la abuzurile la care am fost supuși în pandemie, este cazul să reacționați și să nu acceptați ca un asemenea proiect de lege cu norme foarte largi și care nu spun nimic în concret, să fie inițiat vreodată și să devină vreodată lege.
Dacă ați uitat și nu veți face nimic, nu e bai, veți vedea mai târziu cum va fi folosit împotriva noastră, a cetățenilor României.
Multe legi s-au adoptat și se adoptă. Ele nu par a fi legate între ele, dar sunt parte din același puzzle.