Sfânta Biserica Ortodoxă

miercuri, 15 martie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Sâmbătă: Paremii - La Vecernie: Fc 5,32-6, 8; Pr 6,20-35; La Liturghie:Evr 3, 12-16; al morților: 1 Tes 4,13-17; Evanghelia zilei - Mc 1, 35-44; a morților - In 5,24-30.


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: Paremii - La Vecernie: Fc 5,32-6, 8;

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 5 Patriarhii de dinainte de potop.

32 Noe era de cinci sute de ani când le-a dat naştere celor trei fii: Sem, Ham şi Iafet.

Fc 10:1 1Par 1:4 Lc 3:36

6 Set a trăit două sute cinci ani şi i s'a născut Enos.

1Par 1:1 Lc 3:38

8 Iar de toate, zilele lui Set au fost nouă sute doisprezece ani; şi a murit.

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: Paremii - La Vecernie: Pr 6,20-35;

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 6
Împotriva chezăşiei. Îndemn la muncă şi la viaţă curată.

20 Fiule, păzeşte legile tatălui tău
şi nu lepăda rânduielile maicii tale;
Pr 1:8

21 ţine-le pururea lipite de sufletul tău
şi'n jurul grumazului tău înfăşurate;
Dt 6:8

22 când umbli, călăuză să-ţi fie;
când dormi, să te păzească,
iar când te scoli, să stea de vorbă cu tine.
Pr 3:23

23 Că porunca legii este sfeşnic şi lumină
şi drum în viaţă şi mustrare şi învăţătură,
Ps 118:105 2Ptr 1:19

24 ca să te păzească de femeia cu bărbat
şi de pâra limbii străine.
Pr 7:5

25 Să nu te biruiască pofta de frumuseţe,
nici nu te lăsa vânat de înşişi ochii tăi
şi nici nu te lăsa înşelat de genele ei;
Sir 9:8 Mt 5:28

26 că preţul desfrânatei este cât al unei pâini,
dar femeia vânează sufletele cinstite ale bărbaţilor. 
Pr 5:10

27 Oare va ascunde cineva foc în sân fără să-şi ardă hainele?

28 Oare va călca cineva pe jăratic fără să-şi ardă picioarele?

29 Aşa-i cu cel ce intră la femeie cu bărbat:
tot cel ce se atinge de ea nu va fi fără vină.
Evr 13:4

30 Nu-i de mirare când cineva e prins furând,
că el fură ca să sature un stomac flămând;

31 şi dacă-i prins, de şapte ori va plăti
şi cu toate averile lui se va răscumpăra;
Ies 22:1

32 dar desfrânatul e lipsit de minte,
pricină pentru care-şi agoniseşte pieirea sufletului;
Lv 20:10 Evr 13:4

33 chinuri şi ocară suferă
şi batjocura lui în veac nu se va şterge.
Pr 5:9

34 Căci gelozia aprinde mânia bărbatului ei
şi milă nu-i va fi în ziua răzbunării;
nici o răscumpărare nu-i va stinge duşmănia,
nici mulţime de daruri va fi să-l îmblânzească.
Sir 9:1

35 El nu se uită la nici un preț de răscumpărare și chiar când îi vei spori darurile tot nu se îmblânzește
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Sâmbătă: Paremii - La Liturghie:Evr 3, 12-16; 

Noul Testament

Epistola Sfântului Apostol Pavel către Evrei

Cap. 3 Iisus e mai presus de Moise. Odihnă pentru poporul lui Dumnezeu.

12 Luaţi aminte, fraţilor, ca nu cumva în vreunul dintre voi să fie o inimă vicleană'ntru necredinţă g, care să vă'ndepărteze de la Dumnezeul Cel-Viu.

13 Dimpotrivă, unii pe alţii îndemnaţi-vă în fiecare zi, atâta vreme cât putem s'o chemăm astăzi, pentru ca nimeni dintre voi să nu se învârtoşeze cu înşelăciunea păcatului.
Rm 7:11 1Tes 5:11

14 Căci ne-am făcut părtaşi ai lui Hristos, numai dacă pân'la sfârşit vom ţine cu tărie începutul fiinţării noastre întru El h,
Rm 11:22 Ef 5:30 Col 1:23 Evr 3:6 2Ptr 1:4

15 de vreme ce s'a zis: Astăzi, dacă veţi auzi glasul Său, să nu vă învârtoşaţi inimile ca atunci, la Răzvrătire.
Ps 94:7-8 Evr 3:7-8 Evr 4:7

16 Cine sunt cei ce auzind s'au răzvrătit? Oare nu toţi cei ce au ieşit din Egipt cu Moise?
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri:La Liturghie: al morților: 1 Tes 4,13-17;

Noul Testament

Epistola Întâi către Tesaloniceni

Cap.4 Viaţa plăcută lui Dumnezeu. Venirea Domnului.

13 Dar, fraţilor, nu vrem ca voi să fiţi în neştiinţă despre cei ce au adormit d, ca să nu vă întristaţi precum ceilalţi e, care nu au nădejde.
Sir 38:16 Ef 2:12 2Tes 2:1

14 Pentru că de credem f că Iisus a murit şi a înviat, tot aşa pe cei adormiţi prin Iisus îi va aduce Dumnezeu împreună cu El g.
Rm 14:9 1Co 6:14 1Co 15:3-4 1Co 15:12 1Co 15:20 1Tes 5:10 2Tes 2:1

15 Căci pe aceasta v'o spunem noi prin cuvântul Domnului: că noi, cei vii, cei rămaşi până la venirea Domnului, nu le-o vom lua înainte celor adormiţi.
Sir 22:11 Mt 24:27 Mt 24:37 Mt 24:39 1Co 7:10 1Co 7:25 1Co 15:23 1Co 15:51-52 2Tes 2:1

16 Că la un semn poruncitor, la glasul arhanghelului şi'n trâmbiţa lui Dumnezeu, Însuşi Domnul Se va pogorî din cer, şi cei morţi întru Hristos vor învia întâi;
Dn 12:13 Mt 24:31 Mt 26:64 In 5:27-29 1Co 15:51-52 1Tes 1:10 2Tes 1:7 2Tes 2:1

17 după aceea noi, cei vii, cei rămaşi, împreună cu ei vom fi răpiţi în nori ca să-L întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel pururea cu Domnul vom fi.
In 12:26 In 17:24 1Co 15:51-52 2Tes 2:1 Ap 1:7
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: Evanghelia zilei - Mc 1, 35-44

Noul Testament

Evanghelia după Marcu

Cap. 1 Ioan Botezătorul şi predica sa. Botezul lui Iisus. Ispitirea în pustie. Începutul predicii lui Iisus în Galileea. Chemarea primilor apostoli. Primele vindecări în Galileea. Vindecarea soacrei lui Petru şi alte tămăduiri. Curăţirea unui lepros.

35 Şi a doua zi, sculându-Se foarte de noapte, a ieşit şi S'a dus într'un loc pustiu şi Se ruga acolo.
Mt 14:23 Mc 4:35-37 Mc 6:46 Lc 5:16 Lc 6:12

36 Iar Simon şi cei ce erau cu el s'au dus după Dânsul.
Mc 4:35-37

37 Şi, aflându-L, I-au zis: „Toţi Te caută g“.
Mc 4:35-37

38 Iar El le-a zis: „Să mergem în altă parte, prin cetăţile şi satele învecinate, ca să propovăduiesc şi acolo, că pentru aceasta am venit“.
Is 61:1-3 Mc 4:35-37

39 Şi a propovăduit în sinagogile lor, în toată Galileea, scoţându-i pe demoni.
Mt 4:23 Mt 9:35 Mc 4:35-37

40 Şi a venit la El un lepros, rugându-L şi îngenunchind şi zicând: „Dacă vrei, Tu poţi să mă curăţeşti“.
Mt 8:2-4 Lc 5:12-14

41 Şi făcându-I-Se milă, Şi-a întins mâna şi S'a atins de el şi i-a zis: „Vreau, curăţeşte-te!“
Mt 8:2-4 Lc 5:12-14

42 Şi îndată s'a depărtat lepra de pe el şi s'a curăţit.
Mt 8:2-4 Lc 5:12-14

43 Şi dându-i poruncă aspră, îndată l-a scos afară
Mt 8:2-4 Lc 5:12-14

44 şi i-a zis: „Ia seama, să nu spui nimănui nimic, ci mergi de te arată preotului, iar pentru curăţirea ta să duci cele rânduite de Moise, să le fie lor mărturie“.
Lv 13:2 Lv 14:2 Mt 8:2-4 Mt 9:30 Mc 5:43 Mc 6:11 Mc 7:36 Lc 5:12-14 Lc 13:2 Lc 17:14
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Sâmbătă:La Liturghie: a morților - In 5,24-30.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 5 Vindecarea slăbănogului de la scăldătoarea Betezda. Iisus vorbeşte despre puterea Sa dumnezeiască.

24 Adevăr, adevăr vă spun: Cel ce ascultă cuvântul Meu şi crede în Cel care M'a trimis, are viaţă veşnică şi la judecată nu va veni, ci s'a mutat din moarte la viaţă.
In 3:15-16 In 3:18 In 8:51 In 12:44 1In 3:14

25 Adevăr, adevăr vă spun, că vine ceasul, şi acum este, când morţii vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu, şi cei ce vor auzi vor învia.
Mc 5:41 Lc 7:14 Lc 8:54 In 5:28 In 11:43 Ef 5:14

26 Că precum Tatăl are viaţă întru Sine, aşa I-a dat şi Fiului să aibă viaţă întru Sine;
In 1:4

27 şi putere I-a dat să facă judecată, pentru că El este Fiul Omului.
Fc 18:25 Dn 7:13-14 Lc 10:22 In 5:22 In 9:39 FA 10:42 FA 17:31

28 Nu vă miraţi de aceasta; că vine ceasul când toţi cei din morminte Îi vor auzi glasul;
Is 26:19 Iz 34:4-5 Sol 3:9-10 Mt 25:46 In 5:25 In 11:43 1Co 15:52 1Tes 4:16

29 şi cei ce au făcut cele bune vor ieşi spre învierea vieţii, iar cei ce au făcut cele rele, spre învierea osândei.
Dn 12:2 FA 24:15

30 Eu nu pot să fac de la Mine nimic; judec după cum aud b, şi judecata Mea este dreaptă; pentru că nu caut voia Mea, ci voia Celui ce M'a trimis.
Mt 26:39 Mc 14:36 Lc 22:42 In 4:34 In 5:19 In 6:38
Biblia Ortodoxă

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: Paremii - la Ceasul al VI-lea:Is 7, 1-14; La Vecernie:Fc 5,1-24; Pr 6, 3-20.


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: Paremii - la Ceasul al VI-lea:Is 7, 1-14;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 7 Isaia prevesteşte naşterea Mântuitorului din fecioară.

1 Şi a fost că'n zilele lui Ahaz, fiul lui Iotam, fiul lui Ozia, regele lui Iuda, s'a ridicat Raţon, regele Aramului, ca împreună cu Pecah, fiul lui Remalia, regele lui Israel, să lovească Ierusalimul, dar n'au izbutit să-l biruie.

4Rg 15:37 4Rg 16:5

2 Şi'n casa lui David s'a adus o veste care spunea: „Aram a ţinut un sfat de taină cu Efraim...“. Atunci sufletul i s'a uluit – şi sufletul poporului său – aşa cum un copac în pădure se clatină de vânt.

Ps 77:9 Ps 79:2

3 Şi a zis Domnul către Isaia: „Ieşi în întâmpinarea lui Ahaz, tu şi fiul tău Iaşub, cel ce a rămas, la iezerul din drumul de sus al ţarinii nălbitorului. a

Is 22:11 Is 36:2

4 Şi să-i zici: – Ai grijă să nu vorbeşti şi nu te teme, nici să-ţi tremure inima din pricina acestor doi tăciuni care fumegă; fiindcă atunci când Îmi va trece mânia cea iute, Eu iarăşi voi vindeca.

5 Cât despre fiul lui Aram şi fiul lui Remalia, de vreme ce ei s'au sfătuit în rău, zicând:

6 – Ne vom ridica împotriva Iudeii şi, după ce vom vorbi cu ei, îi vom întoarce de partea noastră, iar peste ea îl vom pune rege pe fiul lui Tabeel...,

7 aşa zice Domnul Atotţiitorul:

– Sfatul acesta nu va dura, şi nici măcar va fi;

Is 8:10

8 ci capul lui Aram e Damascul şi capul Damascului e Reţin;

încă şaizeci şi cinci de ani, şi regatul lui Efraim va înceta să mai fie popor.

Is 8:4 Is 17:1 Za 9:1

9 Iar capul lui Efraim e Somoron b şi capul lui Somoron e fiul lui Remalia;

dar dacă nu credeţi, nici că veţi fi în stare să înţelegeţi“.

Is 28:16

10 Şi Domnul i-a mai grăit lui Ahaz, zicând:

11 „Cere pentru tine un semn de la Domnul Dumnezeul tău,

în adânc sau în înălţime!“

Is 38:7 Mt 16:4 Lc 2:12

12 Şi a zis Ahaz: „Nu voi cere, nici Îl voi ispiti pe Domnul!“

Ies 20:7 Dt 6:16 Mt 4:7

13 Iar el [Isaia] a zis:

„Ascultă acum, tu, casa lui David:

Nu vă ajunge că staţi de capul oamenilor?

Staţi acum şi de capul lui Dumnezeu?

14 Pentru aceasta, Domnul Însuşi vă va da un semn:

Iată, fecioara c va purta în pântece d

şi va naşte fiu

şi-L vor chema cu numele de Emanuel e.

Mi 5:2 Mt 1:23 Lc 1:31 In 1:14 In 1:45 FA 26:6 Ga 4:4 Ap 12:5

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: La Vecernie:Fc 5,1-24;

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 5 Patriarhii de dinainte de potop.

1 Aceasta este cartea neamului lui Adam a. În ziua când l-a făcut Dumnezeu pe Adam, după chipul lui Dumnezeu l-a făcut.
Fc 1:27 Fc 9:6 1Par 1:1 Sol 2:23 Sir 17:3 Mt 1:1 1Co 11:7 Col 3:10
2 Bărbat şi femeie i-a făcut; şi i-a binecuvântat şi i-a numit cu numele de „om“ în ziua în care i-a făcut.
Fc 1:27 Mt 19:4 Mc 10:6
3 Adam a trăit două sute treizeci de ani şi atunci i s'a născut un fiu după asemănarea sa şi după chipul său b şi i-a pus numele Set.
1Par 1:1 Lc 3:38 1Co 15:49
4 Zilele pe care le-a trăit Adam după naşterea lui Set au fost şapte sute de ani; şi i s'au născut fii şi fiice.
5 Iar de toate, zilele vieţii lui Adam au fost nouă sute treizeci de ani; şi a murit.
6 Set a trăit două sute cinci ani şi i s'a născut Enos.
1Par 1:1 Lc 3:38
7 După naşterea lui Enos, Set a mai trăit şapte sute şapte ani, şi i s'au născut fii şi fiice.
8 Iar de toate, zilele lui Set au fost nouă sute doisprezece ani; şi a murit.
9 Enos a trăit o sută nouăzeci de ani şi atunci i s'a născut Cainan.
Lc 3:37-38
10 După naşterea lui Cainan, Enos a mai trăit şapte sute cincisprezece ani şi i s'au născut fii şi fiice.
11 Iar de toate, zilele lui Enos au fost nouă sute cinci ani; şi a murit.
12 Cainan a trăit o sută şaptezeci de ani şi atunci i s'a născut Maleleil.
1Par 1:2 Lc 3:37
13 După naşterea lui Maleleil, Cainan a mai trăit şapte sute patruzeci de ani şi i s'au născut fii şi fiice.
14 Iar de toate, zilele lui Cainan au fost nouă sute zece ani; şi a murit.
15 Maleleil a trăit o sută şaizeci şi cinci de ani şi atunci i s'a născut Iared.
Lc 3:37-38
16 După naşterea lui Iared, Maleleil a mai trăit şapte sute treizeci de ani şi i s'au născut fii şi fiice.
17 Iar de toate, zilele lui Maleleil au fost opt sute nouăzeci şi cinci de ani; şi a murit.
18 Iared a trăit o sută şaizeci şi doi de ani şi atunci i s'a născut Enoh.
Lc 3:37-38
19 După naşterea lui Enoh, Iared a mai trăit opt sute de ani şi i s'au născut fii şi fiice.
20 Iar de toate, zilele lui Iared au fost nouă sute şaizeci şi doi de ani; şi a murit.
21 Enoh a trăit o sută şaizeci şi cinci de ani şi atunci i s'a născut Matusalem.
Lc 3:37-38
22 Şi după naşterea lui Matusalem a umblat Enoh cu Dumnezeu c două sute de ani şi i s'au născut fii şi fiice.
23 Iar de toate, zilele lui Enoh au fost trei sute şaizeci şi cinci de ani.
24 Şi a umblat Enoh cu Dumnezeu şi nu s'a mai aflat, pentru că Dumnezeu îl strămutase d.
Sol 4:10 Sir 44:16 Sir 49:14 Sir 49:16 Evr 11:5
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna II a Sfântului și marelui Post - Vineri: La Vecernie: Pr 6, 3-20.

 Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 6
Împotriva chezăşiei. Îndemn la muncă şi la viaţă curată.

3 Fă, fiule, ceea ce-ţi poruncesc eu, şi te vei mântui
– că de dragul prietenului tău te vei da pe mâna celor răi –,
nu te lăsa, stârneşte-l şi pe prietenul pentru care te-ai pus chezaş;
Sir 29:20

4 să nu dai somn ochilor tăi
şi nici genelor tale dormitare,
Ps 131:4

5 ca să scapi ca o căprioară din cursă
şi ca o pasăre din laţ.
Ps 123:7

6 Mergi la furnică, leneşule!
Sârguieşte văzându-i deprinderile
şi fii mai înţelept decât ea!
Pr 30:25 Sir 25:3

7 Că aceea, fără să lucreze pământul,
fără să aibă pe cineva s'o îndemne
şi fără să fie sub oarecare stăpân,

8 îşi pregăteşte vara hrană
şi belşug de strânsură la vremea secerişului.
Sau mergi la albină
şi vezi cât e de harnică
şi cât de curat îi este lucrul;
de ostenelile ei se folosesc, spre sănătate, regii şi oamenii simpli;
ea de către toţi e iubită şi lăudată;
cu toate că puterile-i sunt slabe,
ea stă în frunte prin aceea că a cinstit înţelepciunea.
Ps 103:27-28

9 Până când, leneşule, vei sta culcat?
şi când te vei scula din somn?
Pr 26:14

10 Puţin somn, puţină şedere, puţină dormitare,
puţin să stai cu mâinile în sân,
Pr 24:33 Pr 26:15 Ecc 4:5

11 şi ca un rău călător îţi va veni sărăcia
şi ca un bun alergător, lipsa.

12 Dar dacă nu vei fi leneş,
atunci ca un izvor îţi va veni secerişul,
iar sărăcia ca un rău alergător va fugi de tine.
Sir 19:29

13 Omul fără minte şi fără lege umblă în căi rele;
el face semne cu ochiul, bate din picior
şi învaţă ameninţând cu degetul;
Sir 19:29 Pr 10:10-11 Pr 16:32

14 inimă îndărătnică, el în toată vremea meştereşte răul:
unul ca acela gâlceavă stârneşte prin cetate.
Pr 17:21 Mt 15:19 Mc 7:21

15 De aceea, năprasnic îi va veni pieirea,
fără de veste va fi tăiat şi sfărâmat de istov.
Ps 57:7-8

16 Că el se bucură de tot ceea ce Domnul urăşte
şi de aceea va fi sfărâmat, pentru necurăţia sufletului: 

17 Ochiul semeţului, limba nedreaptă,
mâinile ce varsă sânge nevinovat,
Pr 30:13

18 inima ce meştereşte gânduri rele,
picioarele grabnice în a face răul,
Pr 19:2

19 mărturia strâmbă care aţâţă minciuna
şi scornitorul de certuri între fraţi.
Pr 19:5

20 Fiule, păzeşte legile tatălui tău
şi nu lepăda rânduielile maicii tale;
Pr 1:8

21 ţine-le pururea lipite de sufletul tău
şi'n jurul grumazului tău înfăşurate;
Dt 6:8

22 când umbli, călăuză să-ţi fie;
când dormi, să te păzească,
iar când te scoli, să stea de vorbă cu tine.
Pr 3:23

23 Că porunca legii este sfeşnic şi lumină
şi drum în viaţă şi mustrare şi învăţătură,
Ps 118:105 2Ptr 1:19

24 ca să te păzească de femeia cu bărbat
şi de pâra limbii străine.
Pr 7:5

25 Să nu te biruiască pofta de frumuseţe,
nici nu te lăsa vânat de înşişi ochii tăi
şi nici nu te lăsa înşelat de genele ei;
Sir 9:8 Mt 5:28

26 că preţul desfrânatei este cât al unei pâini,
dar femeia vânează sufletele cinstite ale bărbaţilor.
Pr 5:10

27 Oare va ascunde cineva foc în sân fără să-şi ardă hainele?

28 Oare va călca cineva pe jăratic fără să-şi ardă picioarele?

29 Aşa-i cu cel ce intră la femeie cu bărbat:
tot cel ce se atinge de ea nu va fi fără vină.
Evr 13:4

30 Nu-i de mirare când cineva e prins furând,
că el fură ca să sature un stomac flămând;

marți, 14 martie 2023

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Două idei de dezbătut azi, referitor la falimentul SVB

 
Două idei de dezbătut azi, referitor la falimentul SVB

(i) cum a fost posibil ca obligațiunile americane, cele mai dezirabile din lume, cele mai “sigure”, să devină otrăvitoare în termeni de 2-3 luni? Note: SVB a rămas fără lichidități, printre altele, pentru că deținea cca 100 mld de dolari în bonduri americane; cea mai mare parte a rezervei valutare a României, cca 33 de mod dolari, este constituită din bonduri americane; cred că românii ar trebui să fie cel puțin curioși, dacă nu furioși, pe această decizie managerială referitoare la avuția națională;
(ii) digitalizarea totală a SVB a făcut posibilă retragerea, prin simple click-uri pe smartphone, a peste 41 mld dolari, în doar câteva ore; de aici, falimentul SVB a devenit inexorabil; la fel și celelalte două falimente americane, precum și panica (bank run) de pe piața europeană; iată un efect al digitalizării neprevăzut de arhitecții totalitarismului digital. Trebuie spus că, fără digitalizare, nu s-ar fi putut retrage din SVB suma de 41 mld dolari nici măcar în 2 săptămâni, timp în care s-ar fi putut lua măsuri de salvare… Acum, plătim toți.
Notă importantă la postarea de mai sus: fondurile de pensii administrate privat (pilonul II) dețin participații în băncile potențial afectate de cele trei falimente americane, precum și bonduri americane “otrăvitoare” și titluri de stat românești, și acestea potențial afectate de creșterea dobânzii legale, ghidonată e BNR. Cred că merităm niște infi/explicații, nu credeți?

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Tuiteriștii francezi zic că 30-40% din totalul start-up-urilor britanice sunt distruse de falimentul Silicon Valley Bank, unde își țineau banii și își făceau plățile către furnizori și fisc.


Tuiteriștii francezi zic că 30-40% din totalul start-up-urilor britanice sunt distruse de falimentul Silicon Valley Bank, unde își țineau banii și își făceau plățile către furnizori și fisc. Filiala britanică a SVB a fost cumpărată cu o liră de HSBC. Nicio vorbă despre necesara împușcăriere a managerilor SVB.

Un fond suedez de pensii a pierdut ireversibil 1,2 mld dolari din acțiuni deținute la banca falimentară. Nici aici nicio vorbă despre responsabilitatea managerilor.
Foarte multe start-up-uri și fonduri chineze aveau foarte multe zeci de miliarde de dolari în depozite la SVB. Administrația americană zice că va da toți banii deponenților (iar nu doar 250 mii dolari maxim per persoană, cum e regula pentru amărășteni). Cică nu va fi bail out (=salvarea băncii cu bani publici). Banii vor veni din majorarea contribuției băncilor “solide” la fondul de garantare a depozitelor. Asta va duce la majorarea costurilor bancare, deci la mai mulți bani de plată storși de la clienți și deponenți, deci la mai multe creșteri ale prețurilor. Săracii vor sărăci și mai mult. Pierderile băncii vor fi socializate. Din nou. Ca și în era falimentului Lehman Brothers. Nici din această perspectivă nu este nici măcar evocată răspunderea managerilor și a fondatorilor.
(Cum ar putea fi evocată pușcăria unor manageri atât de woke și pretenari ai Pământului? Ei nu sunt conspiraționiști, ca să li se pună ștreangul digital la gât…)
Profitul rămâne profit privatizat în mod acut, iar profitorii rămân imuni la răspundere, căci în locul lor răspundem noi, vulgul. Răspund inclusiv idiotii utili ai progresismului globalist - doar că ei se vor crede eroi care pun umărul la lupta contra … (completați voi cu orice narativ din ultimii 15 ani, câți au trecut de la falimentul Lehman Brothers, care a generat cele mai mari averi din galaxie în conturile celor mai puțini feudali din istorie).
Oameni buni și ne-stimabililor influențări progresiști: responsabilitatea managerială este singura metodă eficientă de prevenție a falimentelor sistemice, alea care falimentează state, sisteme de pensii și întregi pături sociale de genul clasei de mijloc. Plus democrații solide. Salvarea băncilor pe costul oamenilor simpli și imunitatea de răspundere juridică a managerilor vor face ca toate riscurile nebunești să continue să fie asumate contra noastră și toate distopiile drăcești să fie puse în practică în disprețul nostru. Falimentele nu doar că vor continua - ele se vor multiplica și amplifica până când nu va mai rămâne piatră pe piatră.
Dar poate că ăsta e scopul - marea resetare, nu?
PS Nu uitați, principala mea specializare este insolvența.

luni, 13 martie 2023

Inventator Iulian Hornet - Comunicat catre PALATE

 
Comunicat catre PALATE

FRAȚI DE NEAM ȘI DE CREDINȚĂ, DRAGI ROMÂNI, SUNTEM CONDAMNAȚI LA DISPARIȚIE CHIAR DE ALEȘII NOSTRI.
PROTESTĂM ȘI SOLICITĂM în mod public GUVERNULUI ROMÂNIEI să declare
STAREA de SIGURANȚĂ NAȚIONALĂ
și să aplice de îndată:
privind organizarea şi funcţionarea CSAT (Consiliului Suprem de Apărare a Ţării) pentru următoarele domenii:
Mediu, Energie, Agricultură, Sănatate, Educație, Infrastructură.
Când ai conducători iresponsabili, singura șansă este să responsabilizezi poporul, altfel totul se PRĂBUȘEȘTE.
Asătzi suntem condamnați la dispariție:
- prin frig (lipsă combustibil și pret insuportabil)
- otrăviți de mediu (poluare excesivă, management defectos)
- otrăviți prin hrana (comercializarea deșeurilor alimentare)
- prin lipsa medicamentelor și a actului medical.
- prin înfometare, (neputința agriculturii de a-și hrăni populația), etc.
STATUL ROMÂN, reprezentat prin cele 4 Palate:
Palatul COTROCENI,
Palatul PARLAMENTULUI,
Palatul VICTORIEI,
Palatul JUSTIȚIEI,
a eșuat în misiunea sa de a-și proteja cetățenii, și nu poate asigura:
starea de legalitate, de echilibru, de stabilitate socială, de stabilitate economică și politică necesară existenței și dezvoltării statului național român, ca stat suveran, unitar, independent și indivizibil, menținerii ordinii de drept, precum și climatului de exercitare neîngrădită a drepturilor, libertăților și îndatoririlor fundamentale ale cetățenilor, potrivit principiilor și normelor democratice statornicite prin Constituție.
Siguranța națională se realizează prin cunoașterea, prevenirea și înlăturarea amenințărilor interne sau externe ce pot aduce atingere valorilor mai sus mentionate.
Statul Român este parte a acestor amenințări.
Cetățenii români, ca expresie a fidelității lor față de țară, au îndatorirea morală de a contribui la realizarea siguranței naționale.
Să impunem Palatelor și Serviciilor să lucreze pentru poporul român și pentru țară, după cum au promis și au jurat.
SOLICIT în mod public Guvernului Român să repună în funcțiune:
- Legea Offset nr. 354/2003 singura protectie a economia României.
Toate achizițiile de produse și servicii să se facă prin participarea economiei românești, cu minim 60% și cu 80% pentru echipamente militare sau reinvestirea acestor procente în sectoare strategice prioritare.
SOLICIT în mod public tuturor decidenților de astăzi:
- opriți batjocura și prigoana asupra poporului român,
- încetați să mai umiliți cetățenii acestui neam prin impunerea de măsuri antiromânești,
- apărați tradițiile și credința neamului
Daca mai aveți un dram de mandrie, un pic de constiința, recunostința pentru inaintasii neamului, OPRIȚI-VĂ!!!
07.01.2022 Inventator Iuliean Hornet

+ 14 martie – 18 ani de la nașterea în Ceruri a Părintelui Gheorghe Opriș, mărturisitorul lui Hristos în temnițele comuniste de la Pitești (unde a trecut prin experimentul reeducării prin tortură), Jilava și Gherla: “Dumnezeu nu m-a lăsat”

Părintele Gheorghe Opriș, oficiind Sfânta Liturghie la Biserica Sfânta Treime din Rupea, județul Brașov
Părintele Gheorghe Opriș, oficiind Sfânta Liturghie la Biserica Sfânta Treime din Rupea, județul Brașov

+ 14 martie18 ani de la nașterea în Ceruri a Părintelui Gheorghe Opriș, mărturisitorul lui Hristos în temnițele comuniste de la Pitești (unde a trecut prin experimentul reeducării prin tortură), Jilava și Gherla: “Dumnezeu nu m-a lăsat”

Părintele Gheorghe Opriș s-a născut pe 14 februarie 1927, în satul Dridif, lângă Făgăraș. A urmat cursurile Liceului „Radu Negru” din Făgăraș și ale Liceului Comercial din Brașov, apoi s-a înscris la Institutul Teologic de la Sibiu. În timpul efectuării studiilor liceale s-a înscris în Frățiile de Cruce, organizație creștină și anticomunistă a elitei tinerilor români. A fost arestat la 9 iunie 1948, pe când era în sesiunea de examene din anul I, împreună cu alți studenți teologi, la ieșirea din Capela Institutului Teologic. A fost închis la Securitatea din Sibiu, apoi la cea din Brașov, unde a fost închis alături de luptătorii anticomuniști din Munții Făgărașului, de preoți și călugări, de tineri intelectuali, elevi și studenți anticomuniști. În închisoarea Brașov, tânărul Gheorghe Opriș îl întâlnește și pe Părintele Arsenie Boca, care se roagă pentru el, în timpul anchetei. "Vei scăpa tu și din asta și îți vei vedea de treabă", avea să-i spună Părintele Arsenie Boca, într-o discuție dinaintea procesului. De vorba aceasta își va aduce aminte tânărul deținut la Gherla, unde ajunsese sã nu mai aibă nicio nădejde de salvare.
În februarie 1949 a fost judecat și condamnat la trei ani de închisoare corecțională. A fost închis la Jilava, apoi la Pitești, unde a fost supus acțiunii de „demascare și reeducare”, de transformare a omului în neom, dirijată de slujbașii regimului sovietic de ocupație (Alexandru Nicolski, Ana Pauker și alții de teapa lor) și instrumentată de către satanicul torționar Eugen Țurcanu. În aprilie 1950 a fost trimis, pentru scurt timp, la Canalul Dunăre-Marea Neagră. A fost readus la Pitești, apoi la Gherla, unde experimentul reeducării comuniste avea să continue, de această data aceasta sub conducerea lui Popa Țanu. În septembrie 1951, când trebuia să fie eliberat, a primit o nouă “pedeapsă administrativă”, fiind trimis să muncească în lagărul de muncă de la șantierul Bicaz. A fost eliberat abia în februarie 1953. A fost reprimit, cu sprijinul Mitropolitului Nicolae Bălan, în institutul teologic sibian, cu dreptul de a susține peste vară examenele anului III.
După eliberare, se căsătorește în data de 22 iulie 1956 cu tânăra Mărioara Dan, din satul Mândra. Mirele, tatăl mirelui, tatăl miresei şi naşul erau luptători anticomunişti şi foşti deţinuţi politic. Cunoştinţa mirilor a fost intermediată de un alt fost deținut politic, Virgil Mateiaş, liderul incontestabil al luptătorilor anticomunişti din Ţara Făgăraşului.
A fost hirotonit preot la 6 august 1956 pentru Parohia Merghindeal, județul Sibiu, unde a păstorit timp de 12 ani. În 1967 a fost numit preot în orașul Rupea, la Biserica “Sfânta Treime”, iar în 1975 i s-a încredințat conducerea Protopopiatului Rupea, reînființat atunci. În 1998 a cerut pensionarea. A trecut la cele veșnice la 14 martie 2005.
Despre experimentul de la Piteşti, pe care scriitorul Aleksandr Soljenițîn îl consideră "cea mai teribilă barbarie a lumii contemporane", Părintele Opriș mărturisea despre duhul rău al torționarilor și despre intervenția divină, care avea să-l salveze: "Mi se părea că duhul cel rău îi inspiră, așa ca să fie biruitori asupra binelui din om. Nu mi-am putut explica acest fenomen de rătăcire colectivă decât ca un proces de demonizare în masã. Simțeam că o zi trăită în acest climat înseamnă consum de energie interioară cât într-un an de viață. Preferam moartea, dar ea nu se oferea.
Să fi fost doar spectator dintr-un colţ al camerei, fără ca cineva să ştie de tine şi ar fi fost greu să rezişti un timp mai îndelungat la atâtea scene de groază. Dar a face parte din rândul făptuitorilor acestor lucruri ce te înfiorau şi a trebui să te comporţi mereu, în orice clipă, în aşa fel încât să pari că eşti alături de ei, cu toată convingerea, că nu ai nici o reţinere, şi în acelaşi timp să nu laşi să se stingă fărâma de lumină din conştiinţă şi să-ţi păstrezi sufletul neîntinat de marea pată a săvârşirii unor astfel de fapte contra fratelui tău... Simţeam că nu mai rezist, că mă voi prăbuşi pierzându-mi controlul asupra mea, pierzându-mi mintea. Şi în acest cuptor de iad singura şi ultima nădejde era în ocrotirea Cerului. Mă rugam mereu, cu deznădejde. Şi Dumnezeu nu m-a lăsat. Când tensiunea din jur era mai puternică, iar eu eram ajuns la limita forţelor lăuntrice, intervenea ceva neprevăzut, atmosfera se mai relaxa şi mai puteam respira, puteam să mă mai refac".
Mărturisirea Părintelui Opriș, după cum avea să spună, nu a avut un ton de tânguire sau de răzvrătire contra forțelor răului, ci unul de bucurie, pentru a ne elibera de blestem. Părintele considera că suferința generației sale este “o jertfă adusă pentru salvarea neamului nostru de sub stăpânirea celor ce vor să-i scoată din suflet gândul și dorul de Dumnezeu și să-i sădească în inimă ura, în locul dragostei, să-l lipsească de darul libertății și al demnității”. Așa să fie! (Florin Palas)