Sfânta Biserica Ortodoxă

joi, 22 august 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Vreau să mă ridic la înălțimea celor 1,4 milioane de voturi obținute în 9 iunie 2024.

Vreau să mă ridic la înălțimea celor 1,4 milioane de voturi obținute în 9 iunie 2024. De aceea, am pus la punct două birouri de euro-parlamentar, în București (Splaiul Unirii nr.223, et.4, sector 3) și în Giurgiu (str. Gării nr.39). În plus, voi avea puncte de întâlnire cu cetățenii în alte 5 județe – Dâmbovița, Călărași, Teleorman, Olt, Dolj, fără ca acest lucru să însemne că nu voi merge și în restul țării, precum și în acele zone ale Uniunii Europene sau ale Marii Britanii unde sunt comunități de români.

În principiu, programul meu lunar va însemna: 3 săptămâni la Bruxelles și Strasbourg, o săptămână acasă.

Voi organiza întâlniri cel puțin o dată la 2 săptămâni, în zile de vineri – sîmbătă, la ambele birouri, precum și în țară.

Vreau să aflați direct de la mine (sau de la asistenți mei, care vor fi purtătorii mei de mesaj în lipsa mea) ce se întâmplă la UE și cum pot fi, pe de o parte, maximizate beneficiile apartenenței României la UE și, pe de altă parte, cum pot fi neutralizate dezvantajele și tendințele totalitare ale birocrației UE.

De asemenea, vreau să aud direct de la voi ce anume vă deranjează, ce ați vrea de la UE, ce propuneri de măsuri aveți. În genere, vreau să ne luăm împreună în serios calitatea de cetățean al UE și să nu mai primim doar castanele și măciucile. Mai mult chiar, nu mai vreau să permitem ca beneficiile și privilegiile să se concentreze în corporații, birocrație și oeng – uri, iar nouă să ne rămână firimiturile.

Vreau ca drepturile și libertățile noastre să nu mai fie puse în umbră de „drepturi” marginale și să nu mai fie anihilate de tirania unor vătafi ai stăpânilor neo-feudali ai Occidentului Colectiv.

Și mai vreau să ne trăim viața în pace, în mijlocul neamului nostru, în armonie cu celelalte națiuni suverane ale UE.

Îi aștept pe toți cei interesați, vineri, 23 august, ora 16,30, la sediul biroului de euro-parlamentar din Giurgiu (str. Gării nr.39), la conferința de deschidere, precum și la prima oră de audiențe (17-18).

Am în față un mandat de 5 ani, dar sunt convins că voi face față cu ajutorul vostru, cei care mi-ați încredințat onoarea de a vă reprezenta în Parlamentul European. Vreau să fiu vocea voastră acolo.     

PS În anul 2021 am scris o carte de eseuri, care conține un jurnal de plandemie. La deschiderea de vineri voi oferi 10 exemplare din această carte celor care vor fi fost interesați de ea. Cartea aceasta chiar e scrisă, chiar e pe piață (mai sunt vreo 50 de exemplare din 2000), fiind editată de Rao, chiar e scrisă de mine și chiar are un oarecare grad de interes – este despre amurgul deplorabil al zeilor și valorilor, despre stare lamentabilă a lumii conduse de impostori în care suntem nevoiți să trăim.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Îmi pare rău să o spun, dar Legea recalculării pensiilor nr.360/2023 conține, atât la nivel de intenție, cât și la nivel de formă a reglementării, o ticăloșie.


Îmi pare rău să o spun, dar Legea recalculării pensiilor nr.360/2023 conține, atât la nivel de intenție, cât și la nivel de formă a reglementării, o ticăloșie. 

În anul 2019, cu chinuri și atacuri la CCR, s-a emis Legea nr.127/2019, care prevedea că punctul de pensie trebuia să crească, până în 2023, cu 40%. Toate pensiile urmau să crească prin acest algoritm simplu. În 2024, ar fi trebuit să se adauge pensiilor aflate în plată atât procentul de inflație anual, cât și un spor de 50% din creșterea venitului mediu brut pe economie pe anul 2023.

Mi-amintesc și acum dezbaterile de la A3 și Rtv. Ce eforturi magnifice, volute aritmetice și retorici de circ se derulau ca să se probeze că “nu e, domne, bani” pentru această majorare… M-am opus trendului, am zis mereu că e drept și e logic ca pensionarii să primească această majorare, căci era vorba de un drept câștigat prin contributivitate. A nu plăti acea sumă suplimentară ar însemna ruperea solidarității între generații și refuzul societății de azi de a-și plăti o datorie către seniori.  

Notă: între timp cuantumul și numărul pensiilor “speciale”, adică, neo-feudale, au crescut continuu. La fel și numărul sinecurilor pe bani publici. 

Toate guvernele de atunci încoace, toți politicienii psd, pnl, usr și udmr, toți „săfii” la România, de la Iohannis, la Șică Orban, Cîțu, Ciucă și Ciolacu, au amânat mereu acea lege, pe diverse pretexte. Prin Legea nr.360/2023 au abrogat-o. Nu din 1 septembrie, ci din 1 ianuarie, ca să nu mai fie niciun dubiu în privința intenție ticăloase de a refuza oamenilor acea majorare cu 40%. Ironic, această majorare nici nu era mare brânză, pentru că, între timp, putrea de cumpărare a leului a scăzut cu 60%... 

Legea din 2019 a fost abandonată, în favoarea unei bazaconii de “recalculări”, care reduce, îngheață sau majorează cu 3 lei pensiile aflate în plată. 

Există grupe persoane cu dizabilități care spun că li s-au înjumătățit drepturile. De exemplu, nevăzătorii, care vor ieși zilele astea la protest, susțin că li s-au redus drepturile cu 60%. Să iei bani de la persoane cu dizabilități este răutate pură, e cinism de tipul celui care pretinde că un pacient aflat la reanimare este un deficit bugetar. 

Sunt foarte multe zeci de mii de cazuri de pensii majorate prin decizii ale instanțelor, dar care se reduc masiv prin “recalculare”. Pur și simplu, softul a fost conceput în așa fel încât să nu ia în calcul deciziile instanțelor. Softul ignoră chiar și acele decizii care au efect erga omnes (hotârâri preliminare de interpretate, decizii date în recurs în interesul legii), unele dintre ele fiind foarte recente, datând din 2023-2024. Legea minunatei „recalculări” a reușit să inventeze, iată, și o metodă de a încălca hotărâri judecătorești definitive. Venind de la Statul român, așa ceva pune categoric în umbră orice efort de a reclădi și consolidat statul de drept, aproape iremediabil compromis în plandemie de oameni ca Arafat, care spunea că pentru el nu contează Constituția ...  

Sistemul “punctelor de stabilitate” a luat mie de lei de la cei care au lucrat în condiții grele/deosebite. Punctele de stabilitate se aplică doar în caz de vechime de minim 25 de ani în muncă. Or, minerii sau salariații din nuclear, chimie, mari șantiere, ieșeau la pensie mai devreme, lor alocându-se luni suplimentare pentru fiecare an de muncă. Un astfel de ex-salariat, acum pensionar, avea 15 ani de muncă efectivă, dar peste 25 de ani prin alocare de luni suplimentare pentru muncă în condiții dificile. Numai că acestuia nu i se mai acordă nimic, căci textul a fost conceput de un nepriceput, care nu a avut în față imaginea de ansamblu, ci doar porunca de a nu mai permite pensionarea la vechimi prea mici.  

Pentru că încalcă principiul speranței legitime, toate aceste decizii pot fi contestate. Azi voi face publice câteva modele de contestație.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

miercuri, 21 august 2024

Avocat Elena Radu - Pentru cei care ma tot intrebau pe mine ce e cu canalul Bîstroe

Canalul Bîstroe

Pentru cei care ma tot intrebau pe mine ce e cu canalul Bîstroe (de parcă puteam eu să le răspund): 
vedeți că pe 24 iulie a pus Ministerul Mediului în consultare un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Protocolului Sesiunii a XII-a a Împuterniciţilor, convenit la 24 aprilie 2024, pentru aplicarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Ucrainei privind cooperarea în domeniul gospodăririi apelor de frontieră, semnat la Galaţi, la 30 septembrie 1997, ratificat prin Legea nr. 16/1999


Analizati-l, că nu mă pricep.

PS: nu cred ca Protocolul a fost postat odata cu publicarea anuntului pe site-ul Ministerului Mediului, deoarece pe pagina e-consultare.gov.ro nu apare si textul protocolului:

Avocat Elena Radu

Avocat Elena Radu - am solicitat o întrevedere prim-ministrului pe următoarele teme

M-am săturat să stau să urmăresc proiectele de acte normative și să le critic. 

M-am saturat sa isi bată de joc noi reprezentanții ministerelor care publică proiecte de acte normative de ratificare a diverse acorduri, tratate, fără să publice si conținutul in limba romana al tratatelor, iar noi ca cetățeni nu avem cunoștință de conținutul lor ca să ne exercităm dreptul de a participa la elaborarea actelor normative. 

M-am saturat sa isi bată de joc noi reprezentanții ministerelor care ne afectează pe toți, dar nu respectă termenele din Legea privind transparența decizională și nu organizează dezbateri publice, dacă le sunt solicitate. 

M-am săturat să ni se comunice diverse decizii care se iau de către Guvern sau ministere, fără să avem cunoștință despre discuțiile care au avut loc în ședințele în care s-au luat deciziile și fără să ni se permită exercitarea dreptului de a participa la procesul de luare a deciziilor. 

M-am săturat să văd cum crește datoria publică a României la infinit, spunându-ni-se în același timp că România o duce extraordinar. 

M-am săturat să văd cum se adoptă politici europene și mondiale care ni se bagă pe gât, prin reducerea drepturilor și libertăților noastre până la dispariție, fără ca premisele care stau la baza acelor politici să existe în România. 

Așa că i-am solicitat o întrevedere prim-ministrului pe următoarele teme:

1. Aspecte legate de nerespectarea dispozițiilor legale privind elaborarea, redactarea și redactarea proiectelor de acte normative inițiate de către ministerele din componența Guvernului României, precum și calitatea proiectelor de acte normative; 

2. Nerespectarea dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională  de către ministerele din componența Guvernului prin: nerespectarea termenelor legale, refuzul organizării dezbaterilor publice solicitate sau organizarea unor dezbateri publice formale; 

3. Nerespectarea dispozițiilor art. 8 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională  de către Guvernul României și ministerele din componența acestuia privind participarea cetățenilor la procesul de luare a deciziei; 

4. Datoria publică a României, creșterea exponențială a acesteia în ultimii 4 ani, cu consecințe dezastruoase asupra României și viitorului cetățenilor români; 

5. Poziția României cu privire la adoptarea de politici europene și mondiale sub pretextul combaterii crizei climatice, inexistența premiselor pe care se fundamentează aceste politici pentru ca ele să fie implementate la nivel național, în România, prin adoptarea unor acte normative naționale.

Avocat Elena Radu

marți, 20 august 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - 800 de mii de pensii nu s-au majorat prin recalculare. Foarte mulți oameni spun că, de fapt, li s-au redus pensiile, deși Constituția interzice asta.

În România sunt 4,6 milioane de pensionari. Lor li s-a promis, de peste 2 ani, o majorare semnificativă a pensiilor. Nu de alta, dar a existat o lege din 2019, care ar fi trebuit să intre în vigoare în 2020 și care prevedea o majorare a punctului de pensie, deci a tuturor pensiilor, cu 40%, dar nu a fost niciodată pusă în aplicare. Între 2019 și 2024, puterea de cumpărare a leului a scăzut cu 60% - măcar din acest punct de vedere s-ar fi justificat o majorare a pensiilor. 

De fapt, recalcularea a fost ceva ca un banc de la Radio Erevan : nu toată lumea a primit majorări, o mare de oameni declară că, de fapt, li s-a redus pensia, iar grupe întregi de muncă a fost lăsate fără drepturile aferente dificultății muncii, fiind diluate în așa-numitele puncte de stabilitate care egalizează lumea în funcție de vechimea contributivității, iar nu în funcție de dificultatea și importanța socială a muncii. 

800 de mii de pensii nu s-au majorat prin recalculare. Foarte mulți oameni spun că, de fapt, li s-au redus pensiile, deși Constituția interzice asta. 

2 milioane de pensii au crescut cu sume de la 1 leu la 500 de lei. Cei mai mulți au “creșteri” de sub 100 de lei. 

1,8 milioane de pensii s-au majorat cu 500 - 2000 lei. 

80 de mii de pensii s-au majorat cu 2000 - 3000 de lei. 

7500 de pensii s-au majorat cu peste 3000 de lei. 

Precum se observă, recalcularea e ca o pâlnie: o mare de pensionari cu venituri reduse, înghețate sau majorate nesemnificativ, urmată de un fluviu de pensionari cu majorări decente (dar nu prea consistente), de un râu mic de pensionari cu majorări semnificative și de un pârâu de pensionari cu majorări semnificative ale veniturilor. 

Este exact ca în visele lui Cîțu : sărăcia se dispersează la cât mai mulți, bogăția se concentrează la cât mai puțini

Cei mai dezavantajați sunt cei cu grupe de muncă grea, agricultorii și persoanele cu dizabilități. 

Guvernul se laudă că a dat majorări de pensii, în medie, cu 650 de lei. 

Asta e ca în bancul statisticii: dacă baba Veta are zero găini și premierul Ciolacu are o găină, înseamnă că baba și Ciolacu mănâncă o juma’ de găină. De fapt, premierul Ciolacu aruncă 3/4 din găină, că e sătul, iar baba Veta nu mănâncă nimic. Este clar: lege pensiilor face “dreptate”… 

PS Pensia lui Isărescu s-a mărit, în ultimii doi ani, cu 30%. Asta înseamnă un plus de 5000 de euro/lună. Isărescu are și pensie specială, și salariu la stat. Cam micuțe. Doar 36 de mii euro/lună. Isărescu poate cumpăra într-un an 12 apartamente de 35 de mii de euro și tot îi rămân 12 mii de euro. Echitate, te iubesc, că_ca tine nu găsesc.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

luni, 19 august 2024

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui - Superluna albastră! Spectacol total.


Culoarea ei va fi în funcție de cât de încărcată e atmosfera, cu particule de funingine din incendii, cu particule de praf sau cenușă vulcanica, cu pulberi rezultate din războiul învecinat, etc. 

În această noapte, cel mai probabil, vor fi condiții să putem observa o luna cu un aspect mai luminos și aparent mai mare. Așa cum se știe, dincolo de spectacolul oferit ochiului, în aceste condiții, asupra Pamântului nu sunt influențe majore (ne amintim de mareele oceanice, mărilor, dar si "mareele" terestre), decât tensiuni minore, deformări tipice, elastice iar micile perturbatii gravitaționale, teoretic, pot induce anumite tensiuni în învelișul sau scoarța sa subțire exterioară, însă e puțin probabil (măcar prin prisma cercetarilor și observatiilor de pina acum) ca să fie afectat echilibrul energetic intern al Pământului, adică NU pot fi induse cutremure de asa magnitudine. Excepție, acolo unde, pentru ruperea faliei, e deja tensiune acumulata foarte mare si mai e nevoie de un prag critic, un stres suplimentar minim, o cantitate minima de energie. Acest prag contează. 

Atunci când au loc, simultan, două evenimente astronomice care implică poziția Lunii față de Pământ (Luna va fi mai aproape de Pamint cu 23000 km, adică cu aproximativ 3.5 raze terestre) și respectiv Luna nouă sau plină, vorbim de o superlună. O superlună este mult mai strălucitoare ca de obicei, cu circa 30 %. O lună albastră apare la fiecare doi-trei ani, când există două luni pline într-o singură lună calendaristică sau patru luni pline într-un sezon.

Cu toate acestea, luna nu va apărea albastră, nu exista nici o legătură dintre aceasta poziție astronomica și culoare. Dimpotrivă, ieri, în Marea Britanie, Luna a avut nuanțe roșii/portocalii. 

E adevărat, uneori nuanțele pot și albastre însă orice culoare e legată strict de atmosfera terestră, de poluanții din atmosferă care împrăștie mai mult sau mai puțin radiațiile cu anumite lungimi de undă. Spre exemplu, fenomenul înregistrat ieri e legat de o masâ mare de fum, particule micrometrice, din atmosferă, care provin de la o serie de incendii, și care au împrăștiat mai mult radiațiile cu lungimi de unda mici (albastru) lăsând mai degraba sa se transmită, spre sol, radiațiile de lungimi mai mari (roșii, portocalii).

Condițiile meteorologice cele mai probabile fac ca acest eveniment să poată fi observat bine, in multe zone din țară, în această noapte, inclusiv din Iași.

Profesor.Univ.Dr.Silviu Gurlui

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Fără să vreau să bag bățul prin gard, ci doar pentru că sper să fiu auzit de „mărimile” birocratice de la Guvern, Ministerul Muncii și Casa Națională de Pensii, insist să vă uitați pe acest algoritm


Fără să vreau să bag bățul prin gard, ci doar pentru că sper să fiu auzit de „mărimile” birocratice de la Guvern, Ministerul Muncii și Casa Națională de Pensii, insist să vă uitați pe acest algoritm, mai jos enunțat: 

1., Procesul de recalculare a pensiilor nu putea începe, legal, înainte de 1 Septembrie 2024, întrucât Legea nr. 360/2023 privind sistemul public unitar de pensii intră în vigoare în data de 1 Septembrie 2024. Deși există câteva texte legale care au intrat deja în vigoare în data de 1 Ianuarie 2024, cele trei articole care se referă la recalculare (art. 144, art.154, art. 155) nu se află printre cele exceptate la intrarea în vigoare începând cu data de 1 Septembrie 2024. Iată cum sună art. 167: „Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024, cu excepţia art. 46 alin. (2), art. 84 alin. (6), art. 127, art. 168 alin. (2) şi art. 169, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024”

2., Pe data de 1 septembrie 2024 se abrogă fosta Lege 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, lege în baza căreia s-au stabilit toate pensiile publice bazate pe contributivitate, din 2010 încoace. Este textul art. 168 alin.1 lit.a) din Legea nr.360/2023. 

3., Pe data de 1 Ianuarie 2024, Legea nr.127/2019 privind sistemul public de pensii, care nu a intrat niciodată în vigoare, a fost abrogată. 

Concluzie 1: deciziile de recalculare a pensiilor emise din 16 august încoace sunt nule. Trebuie re-emise, după data de 1 septembrie, când Legea nr.360/2024 intră în vigoare. Aceste decizii de recalculare care ar urma să fie re-emise din 1 Septembrie, iar noua lege ar urma să intre în vigoare treptat, pe măsură ce deciziile de recalculare se re-emit în cele 6 luni de la data intrării legii în vigoare, date fiind dispozițiile art. 155 din Legea nr.360/2024. De unde : 

Concluzia 2: pentru cei care nu vor fi avut norocul recalculării rapide a pensiilor, va fi VID LEGISLATIV în domeniul pensiilor! Vid care va putea dura cca 6 luni, cât durează procesul de recalculare a pensiilor!    

Așa ceva nici în coșmaruri nu îți poți imagina! Se impune demiterea de urgență a celor (i)responsabili!

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea