Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 23 octombrie 2023

Noul Testament - Epistola către Galateni - Cap. 4 - Robi şi fii (continuare). O alegorie: Agar şi Sarra. 3-31

 

Pictor Iconar Ovidiu Vasile

Noul Testament - Epistola către Galateni - Cap. 4 - Robi şi fii (continuare). O alegorie: Agar şi Sarra.

3 Tot aşa şi noi: când eram copii, robiţi eram sub stihiile lumii a;

Ga 3:23 Col 2:2

4 dar când a venit plinirea vremii b, Dumnezeu L-a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub lege,

Is 7:14 Mc 1:15 Lc 1:31 In 1:14 Rm 1:3 Ef 1:10 Col 2:20 1Tim 2:6 Evr 1:2

5 ca pe cei de sub lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea.

Ioil 3:2 Lc 20:36 Rm 8:15 Ga 3:13 Col 2:20

6 Şi pentru că sunteţi fii, Dumnezeu L-a trimis în inimile noastre pe Duhul Fiului Său care strigă: Avva, Părinte c!

Iz 16:62 Ioil 3:2 Mc 14:36 Lc 20:36 Rm 8:15-16 1Co 3:16 1Tes 4:8 1In 5:10

7 În felul acesta, tu nu mai eşti rob, ci fiu; iar dacă eşti fiu, eşti şi moştenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos.

Lc 20:36 Rm 8:17 Ga 3:29

8 Atunci însă, când voi nu-L cunoşteaţi pe Dumnezeu, slujeaţi celor ce prin firea lor nu sunt dumnezei;

2Par 13:9 Is 37:19 Ir 2:11 Ir 10:11 1Co 8:4-6 1Co 10:21

9 dar acum, după ce L-aţi cunoscut pe Dumnezeu – sau mai degrabă după ce aţi fost cunoscuţi de Dumnezeu –, cum de vă întoarceţi din nou la stihiile cele slabe şi sărace, cărora iarăşi vreţi să le slujiţi ca mai'nainte?:

1Co 8:3 Col 2:20

10 ţineţi zile şi luni şi anotimpuri şi ani!...

Rm 14:5 Col 2:16

11 Mă tem pentru voi, ca nu cumva să mă fi ostenit la voi în zadar.

12 Vă rog, fraţilor, fiţi aşa cum sunt eu, fiindcă şi eu am fost aşa cum sunteţi voi. Nu mi-aţi greşit cu nimic.

13 Dar voi ştiţi că din pricina unei slăbiciuni a trupului d v'am binevestit vouă întâia oară,

1Co 2:3

14 şi voi nu mi-aţi dispreţuit încercarea care era în trupul meu, nici nu v'aţi scârbit, ci m'aţi primit ca pe un înger al lui Dumnezeu, ca pe Hristos Iisus.

Mt 10:40

1Co 2:3

15 Unde este deci fericirea voastră? Căci vă mărturisesc că, de-ar fi fost cu putinţă, v'aţi fi scos ochii voştri şi mi i-aţi fi dat mie.

16 Am ajuns deci vrăjmaşul vostru pentru aceea că v'am spus adevărul?

3Rg 22:8 Am 5:10

17 Aceia vă râvnesc, dar nu cu gând bun; ci vor să vă despartă de mine ca să-i râvniţi pe ei.

18 Bine este însă ca binele să-l râvniţi întotdeauna, şi nu numai atunci când sunt eu de faţă la voi.

19 O, copiii mei, pentru care sufăr iarăşi durerile naşterii până ce Hristos va lua chip în voi!

Cant 8:5 1Co 4:15 Flm 1:10

20 Aş vrea acum să fiu la voi şi să-mi schimb felul de a vorbi e, că nu mai ştiu cum să vă iau!

21 Spuneţi-mi voi, care vreţi să fiţi sub lege: nu auziţi legea?

22 Căci scris este că Avraam a avut doi fii: unul dintr'o femeie roabă şi altul din femeia liberă f;

Fc 16:15 Fc 21:3

23 dar cel din femeia roabă s'a născut după trup, iar cel din femeia liberă s'a născut prin făgăduinţă.

Fc 17:16 Rm 9:8-9

24 Acestea sunt spuse ca alegorie g; căci aceste femei sunt două testamente: unul e cel din muntele Sinai, care naşte spre robie şi care este Agar

Rm 8:15 Ga 5:1

25 – căci Agar este muntele Sinai în Arabia h – şi-i corespunde Ierusalimului de-acum, care este rob împreună cu copiii lui;

26 dar Ierusalimul-cel-de-sus e liber, cel ce este mama noastră.

Ps 86:5 Is 60:1 Evr 12:22 Ap 3:12 Ap 21:2 Ap 21:10

27 Căci scris este: Veseleşte-te, tu, cea stearpă, tu, care nu naşti! Izbucneşte şi strigă, tu, care nu ai durerile naşterii: că mulţi sunt copiii celei părăsite, mai mulţi decât ai celei care are bărbat.

Is 54:1 Sol 3:13

28 Iar noi, fraţilor, potrivit lui Isaac suntem fii ai făgăduinţei.

Rm 9:8 Ga 3:29

29 Dar precum atunci cel ce se născuse după trup îl prigonea pe cel ce se născuse după Duh, tot aşa şi acum.

Fc 21:9

30 Dar ce zice Scriptura?: Izgoneşte pe roabă şi pe fiul ei, căci fiul roabei nu va moşteni împreună cu fiul celei libere.

Fc 21:10 In 8:35

31 Astfel că noi, fraţilor, nu suntem copii ai roabei, ci ai celei libere.

Ga 3:29

Biblia Ortodoxă

joi, 19 octombrie 2023

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Despre prezumția de vinovăție: a fi cetățean român înseamnă a fi suspect


Despre prezumția de vinovăție: a fi cetățean român înseamnă a fi suspect

Legea nr.129/2019 privind prevenția și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului conține discriminări și duble standarde inadmisibile din perspectiva domniei legii și a principiului legalității incriminării. Din păcate, Legea nr.265/2022 privind registrul comerțului a agravat aceste discriminări și duble standarde, adăugând portițe prin care adevărații vinovați pot să scape de rigorile legii.
1. Din art. 17 alin. 2-3 din Legea nr.129/2029 rezultă că tranzacţiile complexe, cele cu valori neobişnuit de mari, cele care nu se încadrează în tiparul obişnuit și cele care nu au un scop economic, comercial sau legal evident, sunt considerate suspecte și, de aceea, entităţile raportoare (bănci, societăți de asigurare, notari, avocați etc.) au obligaţia să crească gradul şi natura monitorizării relaţiei de afaceri în scopul de a stabili dacă respectivele tranzacţii sau activităţi sunt suspecte. Potrivit art. 17 alin.14, sunt situaţii cu risc potenţial mărit afacerea efectuată în circumstanțe neobișnuite, clienții din țări cu risc, societățile cu acționari aparenți (nominee shareholders) sau care dețin acțiuni la purtător, activitățile care rulează mult numerar, structura neobișnuit de complexă a acționariatului și produsele sau tranzacțiile care favorizează anonimatul. Produsele și tehnologiile noi, inclusiv cryptomonedele și non-fungible tokens (NFT) sunt, de asemenea, suspecte, având un risc ridicat. Se observă că reglementarea are idiosincrazie la plățile în numerar și dezavuează anonimatul. Digitalizarea este bună doar dacă asigură un spionaj total și eficient - altfel, este dezavuată. Suntem permanent monitorizați sau spionați și trebuie să ne identificăm. Protecția vieții private nu mai are nicio relevanță. Suntem toți suspecți și avem toți obligația de a-l turna pe partenerul de afaceri.
2. Cu toate aceste abdicări de la drepturile și libertățile individuale, ținta dispozițiilor legale nu numai că nu este doborâtă, ci crește mereu în intensitate. Adevărații suspecți de spălare de bani (proveniți din corupție, evaziune fiscală, trafic de droguri și carne vie, trafic de armament) sau de finanțare a terorismului sunt omiși de la verificări. Pentru acest standard diferit, care privilegiază marile companii globale, există motivații economice, geopolitice și sociale: aceste companii sunt prea mari pentru a fi lăsate să falimenteze și, mai ales, sunt prea importante geopolitic pentru ca managerii și acționarii lor majoritari să fie trimiși la închisoare.
Rar și nesemnificativ, ferite cu grijă de lumina reflectorului, corporațiile multinaționale sunt subiecte ale unor acuzații penale sau ale unor înțelegeri cu procurorii de tip american, pecuniarist, pentru recunoașterea vinovăției și pentru plata unor amenzi penale. În luna octombrie 2022, compania helveto-franceză Lafarge Holcim a semnat cu reprezentanții justiției americane o înțelegere de recunoaștere a vinovăției și de plată benevolă a unei amenzi penale de 790 de milioane de dolari pentru afaceri cu regimul dictatorial sirian, derulate în jurul anului 2014, afaceri pentru care compania plătise „taxe de protecție” liderilor ISIS, deci finanțase (mituise) teroriști*. Niciun manager al acestei companii nu a fost trimis la închisoare. Mai grav chiar, compania continuă să existe, să facă din nou afaceri controversate și să împrăștie aceste amenzi, în doze infinitezimale, în costurile afișate drept cheltuieli deductibile fiscal, costuri pe care le achităm toți, la final, în calitate de consumatori captivi ai produselor și serviciilor unor astfel de companii.
3. Discriminarea și dublul standard în acest domeniu au și „naționalitate”.
Dacă persoana – țintă a unei verificări sau monitorizări este rezidentă a unei ţări care, „conform unor surse credibile”, are un nivel ridicat al corupţiei sau al altor activităţi infracţionale, este automat suspectă și, deci, intră sub reflectorul unei supravegheri cu grad de intensitate mai ridicat decât cel obișnuit. Se va întâmpla la fel și dacă persoana – țintă a spionajului menit a preveni spălarea banilor și finanțarea terorismului ar proveni din țări supuse embargoului sau declarate teroriste. Suspect este și cel care face afaceri sau alte operațiuni juridice cu astfel de suspecți.
România este, alături de alte 139 de state ale lumii, subiect al unui studiu anual efectuat de World Justice Project (WJP) referitor la domnia legii pe mapamond. Rapoartele parvenite din cele 139 de țări ale lumii măsoară indicele de domnie a legii (rule of law index) și prezintă tendințele globale sau regionale în acest domeniu.
În anul 2021, România a înregistrat un regres al domniei legii și un declin democratic. La nivel european, România a ajuns pe locul 25 din 27 (în urma noastră sunt Ungaria și Bulgaria). La nivel global încă ocupăm un loc decent (41 din 139, față de 37 din 139 în 2020, dar cu mult înaintea Turciei și a Ucrainei). Practic, în România, în cei doi ani de pandemie (2020-2021), nu a fost vorba de domnia legii (rule of law), ci de domnia prin lege (rule by law), care este atributul unei autocrații, susținută cu biciul legii și ciomagul sancțiunii.
Dar România nu este singurul elev mediocru din acest top al (ne)domniei legii. Din WJP Rule of Law Index 2021 rezultă că domnia legii a intrat în declin, în ultimii 5 ani, în 61% dintre țările analizate. Mai mult de 80 de țări au coborât standardele democratice. Mai mult de 4,4 miliarde de oameni trăiesc în țări unde domnia legii a slăbit în ultimul an. În aceste categorii cu index scăzut intră acum țări care, cândva, erau modele de democrație și de domnie a legii: Australia, Noua Zeelandă și Canada. Este evident că Rusia și China dețin, ca dintotdeauna, „lanterna roșie” în clasament. Dar în aceeași situație, de lanternă roșie, se află și Ucraina. Iar SUA devin pe zi ce trece un antimodel de democrație.
Ce înseamnă, de fapt, “surse credibile”, mai ales în condițiile unei lipse totale de încredere în informațiile (ne)oficiale, pe motiv de „luptă” cu așa-numitele „știri false”?
Din perspectiva calității și predictibilității normei legale, aceste reglementări care evocă „surse credibile” încalcă în mod evident Constituția, mai ales în lumina deciziilor CCR referitoare la predictibilitatea și claritatea legii.
Din perspectiva principiului legalității incriminării, asemenea norme sunt evident în afara celor două principii arhi-cunoscute ale dreptului penal: nullum crimen sine lege și nulla poena sine lege.
4. Cu toate acestea, sancțiunile care se aplică pentru suspiciune de spălare de bani sau de finanțare a terorismului direct de către „raportor”, fără intervenția instanței, sunt de o extremă gravitate. De exemplu, dacă raportorul este o bancă, toate conturile bancare ale suspectului se închid, după care se impune un adevărat cazier bancar, care se extinde în tot sistemul financiar și care se „ridică” la mari distanțe în timp și cu proceduri judiciare extrem de cronofage și costisitoare. Rezultatele acestui spionaj permanent tind asimptotic către zero, întrucât ratează adevăratele ținte. Cei care se ocupă cu spălarea de bani și finanțarea terorismului practică în continuare această activitate criminală, ba chiar o fac mai abitir, dat fiind că autoritățile în domeniu și-au deviat și dispersat atenția către oamenii obișnuiți și către IMM-uri, făcându-ne pe toți suspecți, în totală contradicție cu principiul constituțional și convențional al prezumției de nevinovăție și de dobândire licită a averilor. În altă ordine de idei, în dreptul penal vinovăția este individuală și circumstanțiată, dar în acest domeniu, al „luptei” contra spălării banilor și finanțării terorismului, culpa este colectivă, iradiind de la persoana celui care, motivat sau nu, este suspectat de spălare de bani și de finanțarea terorismului, la toate persoanele cu care se află în relații de rudenie sau juridice. În dreptul penal, vinovatul poate fi reabilitat, iertat, i se poate înlătura răspunderea prin prescripție sau renunțarea la urmărirea penală, dar nu și în acest domeniu. Este un mare scandal moral și, în plan sociologic, o sursă de anomie și de sciziune socială prin aneantizarea încrederii – fără încredere, nu pot exista nici economie, nici societate.

miercuri, 18 octombrie 2023

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Știți folclorul/credința populară că organismele modificate genetic sunt interzise în UE? Ei bine, nu e deloc așa. Ne-am dus cam toți după fentă.


Știți folclorul/credința populară că organismele modificate genetic sunt interzise în UE?

Ei bine, nu e deloc așa.
Ne-am dus cam toți după fentă.
În timp ce atenția întregii lumii este concentrată asupra tragediilor din Israel și Fâșia Gaza, Uniunea Europeană tocmai ce a emis o decizie care autorizează introducerea pe piață a produselor care conțin porumb modificat genetic (decizia de punere în aplicare nr.2133 din 17 octombrie 2023).
Dacă am înțeles bine, cultivarea nu este permisă, dar utilizarea unui asemenea porumb, modificat genetic, pentru produse alimentare sau furajere, este. Ba chiar este aplaudată.
Culmea este că, în preambulul deciziei Comisiei Europene, sunt enumerate extrem de multe alte cazuri în care asemenea produse tip Frankenstein au fost autorizate pentru punerea pe piață. Feel free to fact check.
Așa cum a fost și cazul serului experimental de manipulare genetică, autorizat pe repede înainte, și autorizarea porumbului Frankenstein al americanilor de la Dow Chmicals (acum cică se numesc Corteva Agrisciens LLC …) este aparent blindată de verificări, avize și certificări „științifice”, care se bazează, de fapt, pe declarațiile pe proprie răspundere și pe auto-verificările efectuate pro causa de petent (notă : mi-amintesc ca și când ar fi fost ieri cazul dieselgate, care a lovit Volkswagen, caz în care s-a descoperit că cinstiții nemți falsificau rapoartele de emisii de Nox cancerigen ale motoarelor lor diesel – era prin 2016, când ong-urile militante încă luptau contra Monsanto & Dow Chemicals, pe care le considerau „most evil companies în the world”).
Să vă dau, mai jos, câteva extrase din decizia de punere în aplicare nr.2133/2023, ca să puteți judeca singuri unde s-a ajuns cu joaca de-a Dumnezeu:
[…]
„Autoritatea a concluzionat că porumbul modificat genetic MON 89034 × 1507 × MIR162 × NK603 × DAS-40278-9 şi subcombinaţiile acestuia, astfel cum sunt descrise în cerere, sunt la fel de sigure (???! – n.n.) în ceea ce priveşte efectele potenţiale asupra sănătăţii umane şi animale şi asupra mediului ca organismul nemodificat genetic utilizat pentru comparare şi ca soiurile de referinţă nemodificate genetic care au fost selectate”.
[…]
„introducerea pe piaţă a produselor care conţin, constau în sau sunt fabricate din porumb modificat genetic MON 89034 × 1507 × MIR162 × NK603 × DAS-40278-9 şi din cele nouă subcombinaţii în cauză, TREBUIE să fie autorizată pentru utilizările enumerate în cerere”.
[…]
„În ceea ce priveşte produsele care fac obiectul prezentei decizii, se pare că nu este necesară nicio altă cerinţă specifică de etichetare […]. Cu toate acestea, pentru a se asigura că utilizarea produselor în cauză rămâne în limitele autorizaţiei acordate prin prezenta decizie, etichetarea produselor reglementate de aceasta, cu excepţia produselor alimentare, trebuie să conţină o indicaţie clară din care să reiasă că nu sunt destinate cultivării”.
[…]
„Avizul autorităţii nu justifică impunerea unor condiţii sau restricţii specifice pentru introducerea pe piaţă, pentru utilizare şi manipulare, inclusiv a unor cerinţe de monitorizare ulterioară introducerii pe piaţă în ceea ce priveşte consumul produselor alimentare şi al furajelor care conţin, constau în sau sunt fabricate din porumb modificat genetic”.
[…]
Următoarele produse sunt autorizate […], în conformitate cu condiţiile stabilite în prezenta decizie:
(a) alimentele şi ingredientele alimentare care conţin, constau în sau sunt fabricate din porumbul modificat genetic […];
(b) furajele care conţin, constau în sau sunt fabricate din porumbul modificat genetic;
(c) produsele care conţin sau care constau în porumbul modificat genetic […] pentru alte utilizări decât cele prevăzute la literele (a) şi (b), cu excepţia cultivării”.
Așadar, vom consuma produse din porumb modificat genetic, precum și carne de la animalele hrănite cu furaje din porumb modificat.
Mai e cazul să ne întrebăm DE UNDE PROVINE acest porumb modificat genetic?

marți, 17 octombrie 2023

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Duminică:la Utrenie – In 21, 15-25, iar la Liturghie – Ga 6, 11-18; Lc 16, 19-31.

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Duminică:la UtrenieIn 21, 15-25.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 21 Iisus Se arată la şapte dintre ucenicii Săi. Iisus şi Petru. Iisus şi ucenicul Său cel iubit.

15 Aşadar, după ce au prânzit, i-a zis Iisus lui Simon Petru: „Simone, fiu al lui Iona, Mă iubeşti tu mai mult decât aceştia?“ El I-a zis: „Da, Doamne, Tu ştii că Te iubesc“. Zisu-i-a lui: „Paşte mieluşeii Mei!“

16 Iisus i-a zis din nou, a doua oară: „Simone, fiu al lui Iona, Mă iubeşti?“ El i-a zis: „Da, Doamne, Tu ştii că Te iubesc“. Zisu-i-a lui: „Păstoreşte oile Mele!“
2Rg 7:20 FA 20:28 1Ptr 5:2

17 Iisus i-a zis a treia oară: „Simone, fiu al lui Iona, Mă iubeşti?“ Petru s'a întristat că i-a zis a treia oară: „Mă iubeşti?“, şi I-a zis: „Doamne, Tu pe toate le ştii, Tu ştii că Te iubesc“. Iisus i-a zis: „Paşte oile Mele! c
In 16:30

18 Adevăr, adevăr îţi spun: Când erai mai tânăr te încingeai singur şi umblai unde voiai; dar când vei îmbătrâni îţi vei întinde mâinile şi altul te va încinge şi te va duce unde tu nu vrei“.
2Ptr 1:14

19 Iar aceasta a zis-o însemnând cu ce moarte Îl va preamări el pe Dumnezeu d. Şi spunând aceasta, i-a zis: „Urmează-Mă!“ e
In 12:33 In 18:3

20 Dar Petru, întorcându-se, l-a văzut venind în urmă-i pe ucenicul pe care-l iubea Iisus, acela care la Cină se rezemase de pieptul Său şi-I zisese: „Doamne, cine este cel ce Te va vinde?“
In 13:23 In 19:26 In 20:2 In 21:7

21 Pe acesta deci văzându-l, Petru I-a zis lui Iisus: „Doamne, dar cu el ce va fi?“

23 Ca urmare, a ieşit cuvântul acesta între fraţi, cum că ucenicul acela nu va muri; dar Iisus nu i-a spus că nu va muri, ci: „Dacă vreau Eu ca acesta să rămână până voi veni, ce te priveşte?“

24 El este ucenicul care mărturiseşte despre acestea şi care a scris acestea, şi ştim că mărturia lui adevărată este.
In 19:35

25 Sunt încă şi multe altele pe care le-a făcut Iisus, care, dacă s'ar fi scris una câte una, socotesc că lumea aceasta n'ar cuprinde cărţile ce s'ar fi scris. Amin.
In 20:30
Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Duminică: la LiturghieGa 6, 11-18;

Noul Testament

Epistola către Galateni

Cap. 6 Purtaţi-vă sarcinile unii altora! Îndemnuri cu mâna lui Pavel. Salutare de sfârşit.

11 Vedeţi cu ce litere mari v'am scris eu, cu mâna mea f.
Flm 1:19

12 Câţi vor să fie binevăzuţi în trup g, aceia vă silesc să vă tăiaţi împrejur, numai ca să nu fie ei prigoniţi pentru crucea lui Hristos.
Ga 5:11 Flp 3:18

13 Fiindcă nici ei înşişi, cei care se taie'mprejur, nu păzesc legea, ci vor ca voi să vă tăiaţi împrejur pentru ca să se laude ei în trupul vostru.

14 Dar mie să nu-mi fie a mă lăuda decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine şi eu pentru lume.
1Co 1:31 1Co 2:2

15 Că în Hristos Iisus nici tăierea'mprejur este ceva, nici netăierea'mprejur, ci făptura cea nouă.
Ps 50:10 Rm 2:25 1Co 7:19 2Co 5:17 Ga 5:6 Col 3:11

16 Şi toţi cei ce vor umbla după dreptarul acesta, pace şi milă asupra lor şi asupra Israelului lui Dumnezeu!
Ps 118:61 Ps 118:165 Ps 124:5 Ps 127:6 Flp 3:16

17 De acum înainte nimeni să nu-mi mai facă supărare; căci eu în trupul meu port semnele Domnului Iisus h.
Lc 11:7 2Co 4:10 Flp 3:10

18 Harul Domnului nostru Iisus Hristos să fie cu duhul vostru, fraţilor! Amin.
Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Duminică: la LiturghieLc 16, 19-31.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 16 Parabola iconomului nedrept. Parabola bogatului nemilostiv şi săracului Lazăr.

19 Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră şi în vison f, în toate zilele veselindu-se în chip strălucit.
Sir 11:4 Sir 18:32

20 Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea în faţa porţii lui, plin de bube,

21 şi-ar fi poftit să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; cu toate acestea, înşişi câinii, venind, ei îi lingeau bubele g.
Mt 15:27 Mc 7:28 Lc 15:16

22 Şi a murit săracul şi a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam. Şi a murit şi bogatul şi a fost îngropat.

23 Şi în iad, fiind el în chinuri, îşi ridică ochii şi-l vede de departe pe Avraam, şi pe Lazăr în sânul lui.

24 Şi i-a zis, strigând: Părinte Avraam, ai milă de mine şi trimite-l pe Lazăr să-şi ude vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba, că mă chinuiesc în această văpaie.
Za 14:12

25 Dar Avraam i-a zis: Fiule, adu-ţi aminte că tu ţi-ai primit pe cele bune în viaţa ta, şi Lazăr, de asemenea, pe cele rele; iar acum, aici, el se mângâie, iar tu te chinuieşti.
Iov 21:7 Iov 21:13 Ps 36:35-40 Ps 125:5-6 Lc 6:42

26 Şi peste toate acestea, între noi şi voi prăpastie mare s'a întărit, încât cei ce vor să treacă de aici la voi să nu poată, nici de acolo să treacă la noi.

27 Şi el a zis: Atunci rogu-te, părinte, să-l trimiţi în casa tatălui meu,
Ps 36:37

28 că am cinci fraţi; să le dea lor mărturie, ca să nu vină şi ei în acest loc de chin.

29 Dar Avraam i-a zis: Îi au pe Moise şi pe profeţi; să asculte de ei.
In 5:45 FA 15:21

30 Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci dacă se va duce la ei cineva dintre morţi, se vor pocăi.

31 Şi i-a zis: Dacă nu ascultă de Moise şi de profeţi, nici dacă ar învia cineva din morţi, tot nu vor crede“.
In 11:44-48

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Sâmbătă:2Co 5,1-10; Lc 7, 1-10.

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Sâmbătă:2Co 5,1-10;

Noul Testament

Epistola A Doua către Corinteni

Cap. 5 A trăi prin credinţă (continuare). Slujirea împăcării.

1 Fiindcă noi ştim că dacă acest cort – locuinţa noastră pământească a – se va desface, avem zidire de la Dumnezeu, casă nefăcută de mână, veşnică în ceruri.
Iov 4:19 2Co 4:7 2Ptr 1:14 Evr 9:11

2 Că'ntru aceasta şi suspinăm, întru dorul de a ne îmbrăca pe deasupra cu locuinţa noastră cea din cer,
Rm 8:23

3 astfel încât, după ce vom fi fost îmbrăcaţi cu ea, să nu fim găsiţi goi b.
Is 61:10 Rm 8:23 Ap 16:15

4 Că noi, cei ce suntem în cortul acesta, suspinăm îngreuiaţi, de vreme ce dorim nu să ne scoatem haina, ci pe deasupra să ne îmbrăcăm cu cealaltă, pentru ca ceea ce este muritor să fie înghiţit de viaţă c.
Sol 9:15 Rm 8:23 1Co 15:53-54

5 Iar Cel ce ne-a făcut spre aceasta este Dumnezeu, Carele ne-a dat nouă arvuna Duhului.
Rm 8:16 Rm 8:23 2Co 1:22 Ef 1:13-14

6 Aşadar, întotdeauna plini de încredere şi ştiind noi că petrecând în trup suntem departe de Domnul,
Ps 38:13 Evr 11:13-16

7 căci umblăm prin credinţă, nu prin vedere...,
Ps 38:13 In 20:29 Rm 8:24-25 1Co 13:12 1Ptr 1:8

8 avem încredere, şi mai degrabă vrem să plecăm din trup şi să petrecem lângă Domnul.
Ps 38:13 Flp 1:23

9 De aceea ne şi străduim ca, fie că petrecem în trup, fie că plecăm din el, să-I fim bineplăcuţi Lui.
Col 1:10 1Tes 4:1

10 Pentru că noi toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să primească după cele ce a făcut prin trup, ori bine, ori rău.
Iov 34:11 Ecc 12:14 Mt 16:27 FA 17:31 Rm 2:6 Rm 2:16 Rm 14:10 Ef 6:8
Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Sâmbătă: Lc 7, 1-10.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 7 Vindecarea slugii sutaşului. Învierea tânărului din Nain. Trimişii lui Ioan Botezătorul. Mărturia lui Iisus despre Ioan. Ungerea lui Iisus de către o femeie păcătoasă.

1 După ce Şi-a sfârşit toate cuvintele în auzul poporului, a intrat în Capernaum.
Mt 7:28

2 Iar un sutaş avea un serv pe care-l preţuia şi care, bolnav, era pe moarte.
Pr 14:25 Mt 7:28 Mt 8:5-7 Mt 13:53 In 4:46-47 FA 10:1-2

3 Şi auzind despre Iisus, a trimis la El pe nişte bătrâni ai Iudeilor a, rugându-L să vină şi să-i vindece servul.
Mt 7:28 Mt 8:5-7 Mt 13:53 In 4:46-47 FA 10:1-2

4 Iar ei, venind la Iisus, L-au rugat stăruitor, zicându-I: „Vrednic este să faci asta pentru el;
FA 10:22

5 că iubeşte neamul nostru; şi sinagoga, el ne-a zidit-o“.
FA 10:22

6 Iar Iisus mergea cu ei. Şi nu era departe de casă, când sutaşul a trimis la El prieteni, zicându-I: „Doamne, nu Te osteni, că nu sunt vrednic să intri sub acoperişul meu.
Mt 8:8-10

7 De aceea nici pe mine nu m'am socotit vrednic să vin la Tine; ci spune prin cuvânt, şi servul meu se va tămădui.
Ps 40:3 Mt 8:8-10

8 Că şi eu sunt om pus sub stăpânire şi am sub mine ostaşi şi-i spun acestuia: Du-te! Şi se duce; şi altuia: Vino! Şi vine; şi slugii mele: Fă asta! Şi face“.
Mt 8:8-10

9 Iar Iisus, auzind acestea, S'a mirat de el şi, întorcându-Se, a zis către mulţimea care venea după El: „Vă spun Eu vouă că nici în Israel n'am aflat atâta credinţă!“
Mt 8:8-10

10 Şi când cei trimişi s'au întors acasă, l-au găsit pe serv sănătos.
Mt 8:13 In 4:50-51


Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Vineri: Col 4,10-18; Lc 10, 1-15.

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Vineri: Col 4,10-18

Noul Testament

Epistola Sfântului Apostol Pavel către Coloseni

Cap. 4 Datorii sociale întru viaţa cea nouă (continuare). Salutări. Încheiere.

10 Vă îmbrăţişează Aristarh e, cel întemniţat împreună cu mine; şi Marcu f, vărul lui Barnaba – în privinţa căruia aţi primit porunci; dacă vine la voi, primiţi-l;
FA 12:12 FA 12:25 FA 13:13 FA 15:37-39 FA 19:29 FA 27:2 2Tim 4:11 Flm 1:24

11 şi Isus cel numit Iustus g. Aceştia sunt singurii dintre cei tăiaţi împrejur care au lucrat împreună cu mine pentru împărăţia lui Dumnezeu; ei mi-au fost încurajare.

12 Vă îmbrăţişează Epafras h, care este dintre voi; rob al lui Iisus Hristos, el pururea se luptă pentru voi în rugăciunile sale i, ca să staţi desăvârşiţi şi'ntru totul să pliniţi voia lui Dumnezeu.
Col 1:7 Flm 1:23

13 Căci mărturisesc eu despre el că multă osteneală-şi ia pentru voi şi pentru cei din Laodiceea şi din Ierapole j.

14 Vă îmbrăţişează Luca k, doctorul cel iubit, precum şi Dimas l.
2Tim 4:10-11 Flm 1:24

15 Îmbrăţişaţi pe fraţii din Laodiceea şi pe Nimfas şi Biserica din casa lui m.

16 Şi după ce scrisoarea aceasta se va citi la voi, faceţi în aşa fel ca ea să fie citită şi în Biserica Laodiceenilor; iar pe cea din Laodiceea n s'o citiţi şi voi.

17 Şi spuneţi-i lui Arhip o: Ia seama la slujba pe care ai primit-o întru Domnul, ca s'o împlineşti.
Flm 1:2

18 Salutarea, cu mâna mea, a lui Pavel. Aduceţi-vă aminte de lanţurile mele. Harul fie cu voi! Amin.
1Co 16:21 2Tes 3:17

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Vineri: Lc 10, 1-15.
Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 10 Trimiterea celor şaptezeci. Vai de cetăţile nepocăite! Întoarcerea celor şaptezeci. Bucuria lui Iisus. Parabola samarineanului milostiv. Marta şi Maria.

1 Iar după acestea, Domnul a ales alţi şaptezeci a şi i-a trimis doi câte doi înaintea feţei Sale, în fiecare cetate şi loc unde El Însuşi avea să meargă b.
Mt 10:1 Mc 6:7

2 Şi le spunea: „Secerişul este mult, dar lucrătorii sunt puţini; aşadar, rugaţi-L pe Domnul secerişului să scoată lucrători la secerişul Său.
Mt 9:37-38 In 4:35

3 Mergeţi! Iată, Eu vă trimit ca pe nişte miei în mijlocul lupilor.
Mt 10:16

4 Nu purtaţi pungă, nici traistă, nici încălţăminte; şi nimănui să nu-i daţi bineţe pe cale.
4Rg 4:29 Mt 10:7-14 Mt 10:9-10 Mc 6:8-9 Mc 6:10 Lc 9:3 Lc 22:35

5 Iar în orice casă veţi intra, mai întâi ziceţi: Pace casei acesteia!
Mt 10:7-14 Mt 10:12-13 Mc 6:10 Lc 9:4

6 Şi de va fi acolo un fiu al păcii, pacea voastră se va odihni peste el; iar de nu, ea se va întoarce la voi.
Mt 10:7-14 Mt 10:12-13 Mc 6:10 Lc 9:4

7 Şi în această casă rămâneţi, mâncând şi bând ceea ce vă vor da, căci vrednic este lucrătorul de plata sa. Nu vă mutaţi din casă'n casă.
Nm 18:31 Mt 10:7-14 Mt 10:10 Mc 6:10 Lc 9:4 1Co 9:6-14 1Tim 5:18

8 Şi în oricare cetate veţi intra şi'n care vă vor primi, mâncaţi ceea ce vi se va pune înainte.
Mt 10:7-14 Mc 6:10 1Co 9:4 1Co 10:27

9 Şi vindecaţi-i pe bolnavii din ea, şi spuneţi-le: S'a apropiat de voi împărăţia lui Dumnezeu!
Mt 3:2 Mt 4:17 Mt 10:7 Mt 10:7-14 Mc 6:10 Lc 9:2 Lc 10:11

10 Şi în oricare cetate veţi intra şi'n care nu vă vor primi, ieşiţi în pieţele ei şi ziceţi:
Mt 10:7-14 Mt 10:14-15 Mc 6:10 Lc 9:5 FA 18:6

11 Din cetatea voastră, şi praful care s'a lipit de picioarele noastre vi-l scuturăm vouă. Dar pe aceasta s'o ştiţi: că s'a apropiat împărăţia lui Dumnezeu!
Mt 10:7 Mt 10:7-14 Mt 10:14-15 Mc 6:10 Mc 6:11 Lc 9:5 Lc 10:9 FA 13:51 FA 18:6

12 Vă spun Eu vouă că în ziua aceea mai uşor îi va fi Sodomei decât cetăţii aceleia.
Fc 19:24-25 Mt 10:14-15 Mt 10:15 Mt 11:24 Mc 6:11

13 Vai ţie, Horazine! Vai ţie, Betsaido! Că dacă în Tir şi în Sidon s'ar fi făcut minunile care s'au făcut la voi, de mult s'ar fi pocăit, stând în sac şi'n cenuşă.
Is 23:1 Iz 26:2 Am 1:9-10 Ioil 4:4-8 Za 9:2-4 Mt 11:21-23

14 Dar Tirului şi Sidonului mai uşor le va fi la judecată decât vouă.
Is 23:1 Am 1:9-10 Ioil 4:4-8 Za 9:2-4 Mt 11:21-23

15 Şi tu, Capernaume, nu pân'la cer ai fost înălţat?: Pân'la iad vei fi coborât!
Is 14:12-15 Ir 14:51-53 Mt 11:21-23

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Joi: Col 4,2-9;Lc 9, 49-56.


Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Joi: Col 4,2-9;

Noul Testament

Epistola Sfântului Apostol Pavel către Coloseni

Cap. 4 Datorii sociale întru viaţa cea nouă (continuare). Salutări. Încheiere.

2 Stăruiţi în rugăciune, priveghind în ea cu mulţumire,

Lc 18:1 Ef 6:18 Flp 4:6 Col 2:2 1Tes 5:1

3 rugându-vă totodată şi pentru noi, ca Dumnezeu să-i deschidă cuvântului nostru o uşă spre a grăi taina lui Hristos pentru care sunt eu în lanţuri,

Mt 13:11 Rm 15:30 1Co 16:9 2Co 2:12 Ef 6:18-19 Ef 6:20 2Tes 3:1

4 ca s'o arăt aşa cum trebuie să grăiesc.

Ef 6:20

5 Umblaţi cu înţelepciune faţă de cei ce sunt în afară b, răscumpărând vremea c.

Ef 5:15-16 1Tes 4:11-1

6 Cuvântul vostru să fie'ntotdeauna plăcut, dres cu sare, ca să ştiţi cum trebuie să-i răspundeţi fiecăruia.

Ecc 10:12 Cant 4:3 Mc 9:50 Ef 4:29 1Ptr 3:15

7 Toate câte mă privesc pe mine vi le va face cunoscute Tihic, iubitul frate şi slujitor credincios şi împreună-ostenitor întru Domnul.

Ef 6:21-22 2Tim 4:12 Tit 3:12

8 Anume pentru aceasta l-am trimis, ca să ştiţi cum ne aflăm şi ca să vă mângâie inimile,

Ef 6:21-22 2Tim 4:12 Tit 3:12

9 împreună cu Onisim, credinciosul şi iubitul frate, care este dintre voi d; ei vi le vor face cunoscute pe toate cele de aici.

Flm 1:10-12

Lecționar - Săptămâna XXII după Rusalii: Joi: Lc 9, 49-56.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 9 Trimiterea celor doisprezece. Irod şi Iisus. Săturarea celor cinci mii. Mărturisirea lui Petru. Întâia vestire a Patimilor. Schimbarea la faţă. Vindecarea copilului demonizat. A doua vestire a Patimilor. Cine este cel mai mare? Folosirea numelui lui Iisus.

49 Iar Ioan, răspunzând, I-a zis: „Învăţătorule, noi am văzut pe unul scoţând demoni întru numele Tău şi l-am oprit, pentru că el nu merge cu noi“.
Nm 11:28 Mt 7:22 Mc 9:38-40 FA 19:13

50 Iar Iisus i-a zis: „Nu-l opriţi; căci cel ce nu este împotriva voastră este pentru voi“.
Mt 12:30 Mc 9:38-40 Lc 11:23

51 Şi a fost că atunci când s'au apropiat zilele înălţării Sale c, El Şi-a întărit gândul de a merge la Ierusalim.
Mc 10:32 Lc 17:11

52 Şi a trimis vestitori înaintea Sa. Şi mergând ei, au intrat într'un sat de Samarineni, ca să-I pregătească totul.
Lc 17:11 In 4:4 In 4:9

53 Dar ei nu L-au primit, pentru că El Se îndrepta spre Ierusalim d.
In 4:9

54 Şi văzând aceasta, ucenicii Iacob şi Ioan I-au zis: „Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer să-i mistuie, cum a făcut şi Ilie?...“.
4Rg 1:10 4Rg 1:12 Mc 3:17 Mc 10:35

55 Iar El, întorcându-Se, i-a certat şi le-a zis: „Nu ştiţi ai Cărui Duh sunteţi? Că Fiul Omului n'a venit să piardă sufletele oamenilor, ci să le mântuiască“.
Mt 18:11 In 3:17 1Tim 1:15

56 Şi s'au dus în alt sat.