Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 7 decembrie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Motivația faptică a contestației în anulare contra deciziei CCR de vineri, 6 decembrie 2024, prin care s-a anulat întregul proces electoral privind alegerea Președintelui României


Motivația faptică a contestației în anulare contra deciziei CCR de vineri, 6 decembrie 2024, prin care s-a anulat întregul proces electoral privind alegerea Președintelui României

După o serie de decizii administrative și comunicate publice din care rezulta optica CCR de a nu permite nicio cerere de anulare sau de revizuire a deciziei de luni, CCR a fost convocată de urgență în ziua de vineri, fără formalitățile legale necesare, fără a invita reprezentantul parchetului la ședință și fără a avertiza în vreun fel opinia publică.
Din motivarea deciziei de vineri, foarte succintă și total neuzuală ca exprimare (stilul elaborat, tehnic și uneori prolix al deciziilor CCR este înlocuit cu un stil de extemporal grăbit și lacunar), rezultă că CCR s-ar fi auto-sesizat pentru a lua această decizie. Nu există nicio situație legală în care CCR să se pronunțe asupra unei chestiuni juridice fără a fi sesizată de o persoană sau o instituție anume. Dimpotrivă, așa cum rezultă din Legea alegerilor pentru funcția de președinte al României nr.370/2004, mai precis, art. 52 alin.2, în această materie CCR se poate pronunța numai la cererea unui partid sau competitor electoral. În niciun caz, într-o astfel de procedură, CCR nu se pronunță din oficiu. Este exact ceea ce s-a întâmplat în cazul deciziei din 2 decembrie – cererea formulată de un competitor electoral a fost respinsă ca tardivă, cealaltă cerere formulată de un competitor electoral a fost respinsă ca neîntemeiată. Autoritatea de lucru judecat a acestei decizii a fost înfrântă.
Mult mai grav este că decizia CCR pronunțată vineri a anulat în totalitate procesul electoral. Nu doar turul I de scrutin a fost anulat, ci întregul proces electoral. Trebuie acum ca totul să fie luat de la capăt – minus, foarte probabil, candidații care vor fi invalidați pe parcurs pe motiv de note informative de la serviciile secrete. Se observă din motivarea deciziei CCR de vineri că singurele „probe” pe care s-a bazat decizia de anulare a întregului proces electoral sunt notele informative de la SRI, SIE și Ministerul de Interne, așa-zis desecretizate de CSAT. Nu există niciun motiv în acest moment, rațional sau emoțional, să credem că acest precedent nu va fi devenit un tipar de acțiune statală în viitoarele alegeri.
Așa cum rezultă din art. 52 alin.1 din Legea nr.370/2004, competența CCR se limitează la a constata dacă, în urmarea unei fraude electorale, se modifică sau nu ierarhia candidaților. Dacă da, CCR poate doar să anuleze turul I, dispunând repetarea acestuia, iar nu anularea întregului proces electoral. Din motivarea lapidară a deciziei criticate prin prezenta cale extraordinară de atac rezultă că doar unul dintre candidați ar fi manipulat electoratul. Așadar, CCR putea doar să anuleze turul I, iar nu întregul proces electoral.
Din nefericire, CCR a interpretat un text constituțional, respectiv, art. 146 lit.f) din Constituție, cu totul contrar înțelesului normal al acestuia. Constituția dă CCR dreptul de a veghea la respectarea procedurii de alegere a Președintelui României, precum și competența de a confirma rezultatele sufragiului.
Nu există în Constituție niciun text care să confere CCR competența de a anula întregul proces electoral, ci numai comptența de a confirma rezultatele alegerilor.
A veghea asupra procesului electoral nu înseamnă a-l anula, ci a nu permite ca evenimente sau fapte administrative ori electorale să îl împiedice sau să îl deturneze de la parcursul normal. Această atribuție de a veghea se exercită în timpul, iar nu după alegeri.
Competența CCR de a anula turul I sau II este stabilită în Legea nr.370/2004, iar nu în Constituție.
Este de o crucială importanță ca aceste limite de competență să fie respectate, iar nu extinse dincolo de litera legii și spiritul Constituției. Altfel, CCR va ajunge să nege, prin votul unei majorități a votului unui număr de 9 persoane (judecătorii CCR), votul unui numar de peste 9,5 milioane de oameni.
Decizia CCR din 6 decembrie 2024 este un precedent extrem de periculos, întrucât:
-pe de o parte, este o negare pe față a art. 2 din Constituție (suveranitatea națională aparține poporului român și se exercită prin reprezentanții săi aleși), repetabilă ori de câte ori puterea se vrea stabilă la putere, deci ne-înlocuibilă prin alegeri, iar
-pe de altă parte, este o motivație foarte serioasă pentru ca poporul să își piardă încrederea în democrație, alegeri și statul de drept.
Tot în legătură cu depășirea atribuțiilor CCR, se observă că, prin intermediul punctului 22 din motivare, adăugat deciziei de vineri fără absolut nicio motivație și în lipsa oricărei solicitări a vreunei persoane sau instituții legal îndrituite, CCR a decis discreționar că actualul președinte al României, căruia îi expiră mandatul în data de 21 decembrie 2024, va putea exercita această funcție și ulterior, până la momentul la care se va fi validat mandatul noului președinte ales. Aceasta este o anti-constituțională și unică în istoria democrației de tip constituțional prelungire sine die a mandatului actualului președinte, întrucât nu este deloc sigur că, în viitorul apropiat, cei 9 judecători ai CCR vor mai valida vreodată vreun scrutin care nu corespunde „criteriilor” impuse de serviciile secrete prin notele lor informative. Este vorba, pur și simplu, de o lovitură de stat.
În fine, vom mai nota că la ședința informală de vineri, 6 decemrie 2024, a celor 9 judecători CCR, nu a participat niciun reprezentant al Parchetului General, deși ar fi fost obligatoriu conform legii.
*notă: nu există prea mari șanse ca această contestație să fie considerată admisibilă, întrucât se consideră că toate deciziile CCR sunt general obligatorii și, deci, inatacabile; este, desigur, o prejudecată și o potențială denegare de dreptate să respingi orice cale da atac, mai ales când e vorba de o asemenea decizie aberantă ca cea de vineri a CCR, dar acesta este terenul ostile pe care trebuie să jucăm

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Aflu cu surprindere că, mai nou, Ministerul de Interne se ocupă cu contra-spionajul.

Aflu cu surprindere că, mai nou, Ministerul de Interne se ocupă cu contra-spionajul.

Iată ce scrie într-un recent comunicat public al MI:
“În urma activităților specifice pe linie de contraspionaj au fost obţinute date certe care relevă intenţiile unor persoane de pe teritoriul României de a iniţia acţiuni de natură să afecteze suveranitatea statului român”.
Dincolo de limbajul de milițian (“activități specifice, pe linie de…”) care a procedat la urcarea în copac, comunicatul oamenilor lui Predoiu probează că serviciile secrete nu sunt ceea ce par - ele sunt în toate cele ce sunt și mai mult decât atât. Iar înduioșarea e mare când vezi că_contrasșșpionii milițieni apără suveranitatea României, deși a fi suveranist = a fi extremist (apud usr & CE = love).

miercuri, 4 decembrie 2024

Avocat Elena Radu - Apel către IT-isti și nu numai

 

Apel către IT-isti și nu numai

Cică alegerile presedintiale s-ar vrea sa fie fraudate, în sensul să fie scos "din soft" președintele, nu ăla de iasă conform votului românilor.

Eh, chestia asta nu s-ar putea face decât la centralizare.
Însă, pentru a face asta ar însemna ca noi să stăm în pasivitate, deoarece toate procesele verbale aferente fiecărei secții sunt încărcate pe platforma roaep.

De ex, în primul tur al alegerilor președințiale, prezenta la vot și rezultatul numărătorii se vedea în timp real aici: Alegeri prezidențiale - Tur 1 , 24 Noiembrie 2024

Pe parcurs ce se termina numărătoarea într-o secție, se incarca procesul-verbal in platforma .
Așa că toate procesele-verbale aferente secțiilor de vot se incarca pe platforma roaep, inclusiv în format pdf. (Vedeți foto atașat de la o secție de votare).

Așa că pentru a face și noi, fraierii de cetățeni, o numărătoare paralela, ca să ne asigurăm că președintele care iasă la vot în turul 2 este chiar ăla votat de români, este nevoie sa se facă o aplicație in care sa se introducă toate secțiile de votare din țară și străinătate și să se preia și să se treacă în timp util rezultatele din fiecare secție de votare.

Eu vreau sa avem presedinte pe ăla ales de cetățeni, bun prost cum or vota cetățenii, nu ăla de ni-l baga unii pe gat.

Așa că cine se pricepe sa facă un soft ca să numărăm in paralel?

Nu de alta, dar față de nebunia care este in campania asta electorală și toate dezinformările care sunt la ordinea zilei, sa fim sigur că președinte va fi ăla care iasă în mod real. 

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Cenzura nu este soluția. Cenzura e mereu soluția care duce la totalitarism.

 

(transcrierea discursului Domnului Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea de ieri, din PE, comisia IMCO, relativ la tic tok și eventuala sa implicare ilegitimă în alegeri)

Influența social media asupra procesului electoral indică utilitatea unei reglementări corecte și oneste a domeniului. Educația digitală și monitorizarea conținutului din perspectiva manipulării ilegale a opțiunilor politice sau a prevenției și stopării spălării banilor pot fi soluții complementare, dar nu unice. Cenzura nu este soluția. Cenzura este mereu grețeala, clișeiul care conduce la totalitarism.

Propaganda politică, inclusiv cea care se face cu bani publici, nu este altceva decât cumpărarea emoțiilor electoratului. Exagerarea în politică este în sine o potențială manipulare, dar nu este nici ilegală, nici ilegitimă. Politicienii trebuie să se facă auziți, de aceea au nevoie de amplificatori (social)media ai vocii lor, care se întâmplă deseori să fie chiar vocea poporului. CtEDO a statuat constant că libertatea de opinie a politicianului trebuie protejată chiar și când este exagerată, pentru că este esențială pentru democrație, diversitate de opinie și pluralism politic și cultural.
Tic tok este o platformă social media care practică insisten și ilegitim cenzura conținutului și a opiniilor. O face din proprie inițiativă și fără drept de apel. Tic tok nu trebuie să cenzureze mai mult – trebuie să cenzureze mai puțin sau deloc.
A cenzura tic tok, a obliga tic tok să cenzureze mai mult, înseamnă a cenzura și facebook, instratram, youtube sau X, precum și mass media convențională (televiziunea, radioul, presa scrisă). Or, asta ar însemna sacrificarea principiilor din Tratatel UE relative la democrația reprezentativă, pe temeiul falsei probleme a dezinformării. O parte a vocii poporului ar rămâne discretă, tăcută, nereprezentată, ceea ce ar fi inacceptabil pentru construcția juridică a UE, ca un instrument al democrației. Nimeni nu poate pretinde că deține democrația în proprietate.
În altă ordine de idei, când este vorba de propagandă politică pe bani publici, nu monitorizarea este prioritată, ci transparența cheltuirii banilor publici și necesitatea prevenției spălării banilor. Platformele de social media pot fi determinate să fie transparente în acest scop, precum și să elimine conținutul ilegal sau ilegitim. În rest, numai instanțele de judecată ar putea dispune alte sancțiuni.
Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea

marți, 3 decembrie 2024

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Radio Iasi, dezbatere electorala despre problemele si solutiile identificate de candidatii la alegerile parlamentare de duminica.

 

Astazi 28.11.2024, la Radio Iasi, intr-o dezbatere electorala despre problemele si solutiile identificate de candidatii la alegerile parlamentare de duminica. Au participat reprezentanti ai partidelor : AUR, PSD, PNL, SOS, USR, Forta Dreptei.

Au fost mai multe intrebari formulate de catre moderatoarea si realizatoarea emisiiunii, dna Munteanu Mihaela Steliana si, de asemenea, intrebari pe care, fiecare, le-am pus cite unui contracandidat.
1. Prezentarea candidatilor.
Am prezentat experienta mea profesionala de aproape 30 de ani de cariera universitara si de cercetare avansata, proiectele si parteneriatele internationale, programele si proiectele de ajutor pentru cei aflati in dificultate, sinistrati, bolnavi, neajutorati, etc.
2. Care ar fi unul dintre proiectele vizate de fiecare candidat?
Am prezentat unul dintre proiectele pilon ale tarii, realizarea la Iasi a clusterului de cercetare fundamentala si aplicativa, industriala, pol al tehnologiei de virf pentru Romania. Asemeni clustetului din Paris, nr 1 in Europa.
3. Cum vedem sau cum ne pozitionam fata de UE/NATO
E o tema exagerata. Nu pleaca nimeni din aceste familii economice, culturale si de securitate. Este un drept al Romaniei care si-a cistigat acest rol prin munca, prin mult sacrificiu. Noi avem nevoie de suportul tarilor UE si NATO cum si ele au nevoie de Romania! Romania a injectat in vest milioane de persoane, cite sute de mii de creiere, oameni cu asa capacitate, de asa valoare care imping masiv tehnologia acelor tari. Nu a noastra! E un cistig incomensurabil, cadou din partea noastra. La fel putem preciza materia prima trimisa peste granite sau cea valorificata aici de companii de oriunde din vest, americane, etc. Libertatea de miscare, libertatea economica, libertatea culturala, libertatea schimburilor comerciale, sunt cistiguri, teoretic, reciproce, pentru toata lumea! Important e sa constientizam ca avem ce arata in lume, avem un potential imens, avem universitati mari, avem multe. Nu stim sa le slefuim sa le valorificam, sa straluceasca. Avem multe plusuri celor din vest. Avem multe minusuri, mai ales ca stam in genunchi pentru orice fleacuri sau gogosi ni se impun! Dar sa fie clar, trebuie sa stam cu fruntea sus, si trebuie sa fim fermi. Identitatea culturala, nationala, educatia primara si superioara cu radacini romanesti, istoria, nu ne sunt negociabile. Sunt emblema si seva tarii. Si ne vor auzi mai bine cu cit vom fi o forta mare economica, culturala, tehnologica, etc. Daca tot imprumutam si ne vaitam, o sa fie vai de noi, datori vinduti si ne vom vinde tot, pe nimic.
4. Ce masuri avem pentru eficientizarea si optimizarea aparatului bugetar.
AUR are masuri clare, prin planul Simion, reducerea aparatului birocratic, cresterea nivelului salarizarii segmentelor de virf, in educatie, in cercetare, etc, pentru incurajarea calitatii, a muncii, a eficientiei, pentru reducerea cheltuielilor. Avem un deficit enorm, imprumutam enorm ca sa acoperim gaurile, furtul, ineficienta. Si dobinzile sunt uriase. Energia ne este cea mai scumpa. Produsele au devenit, normal, tot mai scumpe, de multe ori le depasesc pe cele din vest. Iar la calitate, mult mai proaste: le importam si le luam scump. Vindem, mereu, ieftin, cumparam foarte scump. A se vedea MWh, energie...

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Dacă nu mai vreți așa ceva, știți ce aveți de făcut duminică…

Curând, inegalitatea economică și socială, sărăcia și foametea (azi ascunse la vedere printre munți de verde sustenabil și lumini de târg de Crăciun, plus minunate eforturi de înarmare și de “luptă” contra plandemiei, corupției și a altor chestii crizate) vor plezni obrazul fin al exponenților partidului - cartel. Nu mai târziu de aprilie 2025 se va întâmpla zisa plezneală.
Festinul din anii 2023-2024 va ajunge la decont în 2025.
De plătit, vom plăti noi, contribuabilii.
La fel, vor plăti și cei care au optat pentru “stabilitate”. Taxe și impozite mai mari, prețuri umflate, rate triplate. Dar, desigur, e pentru siguranța noastră, să nu dea muscalu sau fețele galbene.

Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Problema gestionarii, colectarii și anihilarea deșeurilor medicale

 02.12.2024 Azi am fost invitat la PrimaTV sa acord un interviu legat de o problema delicata, cea a deșeurilor medicale. E delicata, din moment ce vedem în câte rânduri resturi, corpuri sau materiale utilizate în sistemul sanitar, in spitale, etc care se mai găsesc împrăștiate horror pe albia unor râuri, in diferite zone, în câmp deschis, etc. Aceste materiale sunt foarte periculoase, expunerea lor în aer, direct, amplifica nocivitatea și riscurile la care sunt supuși cei care le ating sau mediul, in general.

Problema gestionarii și anihilarea deșeurilor medicale este stipulata clar în legea 211/2011 și în ordinul Ministrului Sănătății, 1226/2012. (Rectific, Ordonanța de Urgență nr. 92/2021 a înlocuit legea 211/2011 pentru a transpune noile cerințe europene în legislația națională, în special prevederile din Directiva (UE) 2018/851). /Mulțumesc, Aranca Oana !/
Deșeurile se colectează exclusiv de la sursa, se izolează, se etichetează în ambalaje dedicate, ambalate ermetic. Transportul lor se face după reguli clare, cu mașini specializate, cu oameni pregătiți. Trasabilitatea de la sursa la locul de depozitare/distrugere se face foarte riguros.
Deșeurile medicale pot fi clasificate în 3 mari categorii:
- foarte periculoase (infectioase, inclusiv cele care pot produce rani prin taiere/intepare)
- nepericuloase (resturi menajere din spitale, etc
- chimice, din industria medicală/farmaceutică.
Pungile de depozitare au culori diferite
- galben pentru cele periculoase, seringi, pansamente, "infectioase"
- rosu pentru resturi anatomice, deșeuri biologice
- albastru pentru deșeurile reciclabile, nepericuloase
- negru, alb, etc
Depozitarea lor nu se face pe termene oricât de lungi ci în condiții specifice gradului de risc. E importanta temperatura, radiația, diferiți agenți chimici, etc.
Funcție de gradul și tipul deșeurilor se pot impune tratamente predistrugere sau preliminare pentru distrugerea agenților patogeni. Mai ales, acolo unde sunt materiale biologice/infecțioase. Se folosesc tratamente de sterilizare, incinerare sau autoclavare (injectarea unui volum de vapori la presiune ridicata și la temperaturi de 120-130 °C in incinta care conține deseurile).
Incinerarea, degradarea chimica sau fizica impune reguli clare pentru fiecare categorie de deșeuri pentru a proteja mediul înconjurător. Dacă, din greșeală, sunt împrăștiate in atmosfera, NIMENI nu le poate detecta cu ușurință, decât prin investigații de precizie având la baza tehnologii de spectroscopie optica rezolvata spatio-temporal sau prin tehnici de spectrometrie de masa pentru urme de molecule exotice din aerul respirabil. Autoritățile nu au asa ceva sau nu le folosesc iar legislația este foarte permisiva, nu sunt monitorizați decât poluanți cuminți, clasici, care au acțiune nociva mult mai redusa decât al acestora potential rezultați prin arderi necontrolate!
Posibil, azi la FocusTV, la PrimaTv, de la ora 18, vor fi prezentate parte din cele expuse aici, in aceasta postare.
PS
--------
Ca Deputat, voi propune o serie de masuri legislative, cadrul, mijloacele și tehnologia pentru a controla calitatea mediului agresat de potențiale materiale periculoase, de orice fel, descompuse in aer, in apa, in sol!
--------