Sfânta Biserica Ortodoxă

joi, 10 noiembrie 2022

Avocat Elena Radu - Este vorba de Pensile Speciale versus Constitutie




Iohannis încă nu promulga legea.
Cei mulți sunt dispuși sa iasă în strada și sa ii ceara sa nu promulge legea?
Eu zic ca niște sute de mii l-ar liniști și ar trimite legea la reexaminare.
După care tot niște sute de mii sa le ceara alora din Parlament sa elimine mizeriile din ea.
Dar exista cel puțin niște sute de mii de romani care înțeleg de ce plătesc impozite și ii aleargă fiscul pentru asta?
Cel mai probabil nu. Asa ca toți ii plătesc pe omuleții din autoritățile statului ca să nu își respecte obligațiile pentru care primesc salariu,indemnizatii, bonusuri, pensii.
Altfel, când aud de eliminarea pensiilor speciale reacționează ca la comanda. Sar toți Hua, Hua pensiile speciale.
Dar nu conștientizează ca plătesc mult mai mult și mult mai mulți pentru ca aia sa își bata joc de ei.
PS: știți care a fost "mita" data judecătorilor CCR ca să respinga toate excepțiile?
TOCMAI PENSIILE SPECIALE.
Tot ma miram eu ce cauta în Legea statutului judecătorilor prevederi cu privire la Judecătorii CCR, când ei au lege separata.
Au dat o lege prin care au reintarit pensiile speciale, pe când public manipulează populația vorbind de scoaterea lor.
Avocat Elena Radu

Avocat Elena Radu - CUM FUNCȚIONEAZĂ STATUL ROMAN?

 

CUM FUNCȚIONEAZĂ STATUL ROMAN?

(pentru ca am văzut ca mulți dintre voi habar nu aveți și nici de ce plătiți impozite și taxe, va desenez)
Statul roman exista pentru ca exista Poporul Român.
Fără popor, statul nu există.
Fără Constituție, statul nu exista pentru ca nu are reguli de funcționare.
Regulile de funcționare a statului roman au fost stabilite de popor prin adoptarea Constitutiei.
Ce zice Constituția - cea care stabilește regulile de funcționare?
Constitutia stabilește principiile și regulile generale (drepturi obligații), precum și competentele fiecărei autorități în stat.
Fiecare autoritate este compusa din oameni - tot cetățeni care sunt aleși sau desemnați de către ceilalți cetățeni.
CCR veghează ca să fie respectata Constitutia și regulile ei.
Dacă constata ca nu sunt respectate principiile și regulile generale stabilite de Constituție sancționează actele emise de cei de sub ea.
Cum?
Legile și OUG urile le declara neconstituționale.
Dacă o putere întra peste competentele altei puteri, declara ca e conflict juridic de natura constituțională și trage de urechi puterea care și-a depășit competentele.
Constitutia prevede 3 puteri cărora poporul trebuie sa li se supuna:
- legislativă (Parlamentul)
- executiva (Guvernul)
- judecătorească (instantele de judecata)
PARLAMENTUL este cel care da legi prin care detaliază (dezvolta) principiile și regulile din Constituție. NU poate sa încalce Constitutia, ca e sub ea. Ea prevede existenta lui si ce competente are.
GUVERNUL este cel care pune în practica ce a zis Parlamentul, adică da HG uri prin care stabilește procedura de aplicare. Nu poate sa încalce nici ce zice Constitutia pentru ca ea prevede existenta lui și ce competente are și nici ce a zis Parlamentul pentru ca e deasupra lui și ii e șef, Guvernul poate numai sa execute.
Sub Guvern sunt MINISTERELE SI INSTITUȚIILE PUBLICE care trebuie sa pună în practica ce a zis Parlamentul, conform procedurii stabilite de Guvern. Mai dezvolta unele proceduri prin Ordine, dar nu pot sa încalce ce au zis cei de deasupra lor, adică Constitutia, Parlamentul, Guvernul.
În situații excepționale, Guvernul poate sa stabilească el regulile, adică sa emită acte cu putere de lege numite Ordonanțe de Urgență. Sau, în perioada vacantei parlamentare poate sa dea ordonanțe simple în domeniile și în limitele pe care Parlamentul l-a împuternicit sa ii facă treaba cât se relaxează el.
Ținându-i locul Parlamentului, Guvernul trebuie sa respecte obligațiile pe care Parlamentul le are (sa respecte Constitutia).
Insa, și ordonanțele de urgenta și ordonanțele simple se verifica de către Parlament sa vadă dacă Guvernul le-a dat cu respectarea obligațiilor pe care Parlamentul le avea sau cu respectarea imputernicirii pe care Parlamentul i le-a dat.
În cazul în care Parlamentul constata ca Guvernul și-a incalcat obligațiile, ii sancționează actele pe care le-a emis (ordonanțele de urgenta și ordonanțele simple): ori le modifica, dacă încălcările nu sunt foarte grave, ori le anulează de tot (le respinge) dacă încălcările sunt foarte grave.
Mai mult, dacă Parlamentul constată că Guvernul nu execută ce a decis el sau își depășește omoetentele, il poate sancționa prin retragerea încrederii (demitere prin moțiune de cenzura).
POPORUL (TOȚI Cetățenii) trebuie sa respecte ce au zis cei de deasupra lor sau chiar ei (daca ei au funcții în "structurile" statului român).
INSTANTELE JUDECĂTOREȘTI sunt cele care sancționează, prin hotararile judecătorești) toate abaterile de la regulile de mai sus, anulând actele si obligând la despăgubiri pe toți cei care au obligatia de a RESPECTA SI Executa regulile stabilite de Parlament, atâta timp cât sunt constitutionale:
- anulează HG urile Guvernului, Ordinele Miniștrilor, actele administrative ale celorlalte instituții publice, dacă incalca: legea si ordonanțele de urgenta (care se prezuma ca sunt constitutionale pana când CCR ul zice ca nu sunt) sau actele celor de deasupra lor.
- dacă CCR ul spune ca o lege sau o ordonanta de urgenta este neconstitutionala, instantele nu mai pot tine cont de ea pentru ca nu respecta legea de baza, fundamentala, Constitutia pe care poporul a adoptat-o. In aceasta situație anulează și toate actele de execuție (administrative) care au fost emise în baza legii declarate neconstitutionala (chiar dacă la momentul emiterii lor legea se prezuma ca este constituțională, dovedindu-se ulterior ca nu era).
Astea sunt regulile de funcționare a statului roman pe care le-a stabilit poporul când a votat Constitutia.
Pentru ca ele sa poată sa fie puse în practica, toți omuleții (cetățenii) care sunt angajați ai tuturor autorităților și instituțiilor create conform legii de baza, Constitutia sunt plătiți.
De cine sunt PLĂTIȚI omuleții ?
De popor care s-a obligat sa plătească impozite, taxe și contribuții astfel încât sa se creeze bugetul de stat din care sa se plătească omuleții.
Deci, asta este structura statului roman și regulile ei de funcționare.
CINE A DECIS ASTA?
POPORUL CAND A VOTAT CONSTITUȚIA.
Vedeti verdele ala deschis din schiță, care este peste tot?
EL REPREZINTA POPORUL PENTRU CA EL ESTE DEASUPRA TUTUROR.
POPORUL A CREAT CONSTITUȚIA CARE PREVEDE CREAREA TUTUROR CELORLALTE AUTORITĂȚI SI INSTITUȚII, PRECUM ȘI PRINCIPIILE SI REGULILE.
Cum funcționează toate aceste autorități și instituții publice?
Prin intermediul unor omuleți (niște cetățeni) care au funcții și pe care poporul ii plătește.
Ce se intampla acum?
Toți omuleții de prin autoritățile și instituțiile create de popor și plătiți de popor nu mai respecta legea de baza, Constitutia, regulile de baza și principiile prevazute de ea.
Omuleții din Parlament nu mai respecta Constitutia = nu raspund, poporul nu ii poate trage la răspundere direct.
Singurii care ii puteau trage la răspundere, conform împuternicirii date de popor prin Constituție, erau omuleții din CCR pe care poporul i-a imputetnicit ca să sancționeze legile Parlamentului și ordonanțele de urgenta ale Guvernului, dacă nu respecta Constitutia.
Insa, pe omuleții din CCR chiar ei nu mai respecta ce zice Constitutia.
Omuleții din Guvern nu mai respecta Constitutia și nici legile = nu răspund, poporul nu ii poate trage la răspundere direct.
Cine era împuternicit sa ii tragă la răspundere?
Omuleții din Parlament prin demiterea omuleți lor din Guvern.
Omuleții din instantele judecătorești prin anularea actelor emise de omuleții din Guvern și a celor de sub ei și obligarea plății unor despăgubiri bănești pentru ca au creat prejudicii.
Omuleții din instantele judecătorești nu mai respecta deciziile CCR si implicit Constitutia = nu răspund pentru ca a dat Parlamentul lege in sensul asta și a zis CCR ca asa e bine, contrar Constitutiei.
Poporul nu ii poate trage la răspundere direct pe omuleții din instantele judecătorești.
Cine ii putea trage la răspundere? Omuleții din CSM- Inspecția judiciară. Insa, nu o mai pot face pentru ca legea zice ca nu trebuie trași la răspundere.
Acum sa revenim: POPORUL, adică omuleții ăia mulți, câta frunză câtă iarba (verde deschis din poza) este în situația în care trebuie sa ii plătească în continuare pe toți OMULEȚII AIA PUTINI care au funcții în autoritățile și instituțiile publice și care trebuie sa pună în aplicare principiile și regulile stabilite DE POPOR prin Constituție.
Adică CÂȚIVA OMULEȚI s-au așezat deasupra Constitutiei, nu o mai respecta, iar ăia mulți îi și plătesc pentru asta.
CINE POATE REMEDIA SITUAȚIA?
OMULEȚII AIA PUTINI nu își vor anula ei singuri propriile avantaje pe care și le-au creat fiind mână în mână unii cu alții și acoperind-se unii pe alții astfel încât să fie deasupra tuturor.
Cine este deasupra tuturor so poate sa remedieze aberația la care s-a ajun?
OMULEȚII AIA MULȚI (POPORUL), care a ajuns captiv și la mana omuleților putini care și-au constituit propriul stat în Statul Roman.
Cum?
Nu avem pârghii legale pentru ca și-au creat legile astfel încât sa își creeze propriul stat și sa ne lipsească pe cei mulți de vreo pârghie pe care sa o putem folosi și sa reacționam.
Sa negam Constitutia ar însemna să negam existenta Statului Roman. Un stat fără Constituție nu există, cum nu exista nici Constituție fără stat, pentru ca ai anula regulile de funcționare a statului care țin chiar de existenta lui.
Atunci ce putem face?
Aia mulți sa aratam ca existam și sa ii dam jos pe aia putini, sa stam pe capul lor pana își dau demisia sau li se ia puterea pe care și-au arogat-o când au ocupat funcția.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Spotlight & shadow banning: black-fraier-day

 Spotlight & shadow banning: black-fraier-day

În teoria și practica legislației protecției consumatorilor vorbim despre deformarea comportamentului economic/contractual, ca rezultat al practicilor comerciale incorecte, înșelătoare sau agresive ale comercianților, menite a-i determina pe consumatori să achiziționeze produse sau servicii pe care, în condiții normale, nu le-ar achiziționa.
Aceste practici incorecte ale comercianților sunt principala cauza a consumerismului.
Oamenii au necesități naturale și dorințe normale, pe care și le satisfac prin consum.
Prin diverse tehnici de persuasiune, prin manipulare și prin dezinformare sau inducere în eroare, oamenilor li se fabrică nevoi artificiale și dorințe ne-naturale, li se canalizează voința și li se remodelează comportamentul și personalitatea pentru a cumpăra mai mult decât le trebuie. Acesta este consumerismul - o practică incorectă, abuzivă și auto-destructivă, a comercianților, iar nu un defect al omului simplu.
Din consumerism rezultă nu numai o supra-îndatorare perversă a simplului particular, care își risipește veniturile sau se îndatorează pentru a cumpăra lucruri pe care, ulterior, le va detesta, ci și o cantitate de produse și servicii suplimentare, fără rost economic, menite a se învechi prematur și a fi abandonate.
Consumerismul nu este doar o deșertăciune a deșertăciunilor, este și principala cauză a deșertului plin de resturi nocive în care se transformă lumea noastră - o lume condusă în mod cinic, prin lăcomie, și total iresponsabil, prin prostie, impostură și demență mesianică, înapoi către întunericul epocii de piatră.
Așa cum remarcau Akerloff și Schiller, în cartea lor Phishing for Phools (tradusă în română sub titlul „La pescuit de fraieri” și publicată în 2012, la editura Publica), lumea noastră este o lume plină de capcane pe care comercianții le aștern în calea consumatorilor, capcane atât de multe, de diverse și de sofisticate, încât nimeni, niciun om normal, oricât de bine informat, nu le mai poate evita. Este imposibil ca, măcar o data, măcar un pic, să nu fii parte a „clubului” celor fraieriți, pentru că există prea mulți pescari, hoți de indentitate, experți în manipulare, dez-informare și omisiuni înșelătoare. Specialiștii, cercetătorii, oamenii de știință au ajuns la incredibila performanță de a emite rapoarte și opinii care se potrivesc perfect cu finalitatea celor care îi plătesc pentru a emite rapoarte și opinii. Și există prea multă motivație a profitului cu orice preț, a profitului ușor (easy money).
Sunt prea multe capcane pentru a putea fi evitate toate. Dar unele dintre ele sunt, totuși, vizibile. Unele dintre ele sunt ascunse la vedere – sunt tigrii din odaie. Ar fi debilitant dacă acești tigri ar fi ignorați, mai ales dacă ne-am preface că nu există.
Exploatarea naivității și a credulității consumatorilor nu durează prea mult timp, mai ales ca urmare a redundanței – ce e prea mult strică.
De exemplu, așa-zisa sărbătoare a cumpărăturilor, intitulată Black Friday (numele în sine este sinistru), și inventată pentru a mișca stocurile de marfă și servicii nevandabile în perioada de după Ziua Recunoștinței și de dinainte de startul cumpărăturilor de Crăciun, a ajuns la redundanță în SUA și în multe alte țări occidentale care au copiat această modă consumeristă americană.
Deocamdată, la noi încă funcționează această modă. Mai mult chiar, inteligenții noștri specialiști în marketing au inventat un „blacfraidei” care ține 2-3 săptâmâni, precum și unul de vară, care tine vreo 6 săptâmâni*. Care este principalul ingredient magic al acestei „sărbători”? Reducerea de prețuri, pe perioada „sărbătorii”.
Dar, ia aminte: dacă mîine vei cumpăra de Black Friday un produs de 1000 de lei cu 700 de lei, nu vei fi fost în câștig cu 300 de lei, ci în pierdere cu 700 de lei.
Acel produs era deja 700 de lei (sau chiar mai puțin) acum 2 luni.
În plus, acel produs este inutil – după 3 săptămâni devine neinteresant, pentru că intrăm în promoțiile de Crăciun, iar după 3 luni devine inutil, pentru că se învechește, devine uzat moral sau chiar fizic. Așa este programat. Chiar așa se numește: uzură programată (programmed obsolescence).
Privește-te în oglindă peste 3 luni și realizează că ai fost fraierit. Înțelege că ai participat entuziast la black – fraier – day.
Exact la fel ai făcut în plandemie, când ai participat entuziast la achiziția nevrotică a uleiului și a hârtiei igienice în hiper-exces, a drojdiei, a măștilor inutile, a ideologiei „imunizării” contra agentului patogen (cu un produs de tip apă plouată, fără efect preventiv și fără puterea de a limita răspândirea virsului) sau contra negaționiștilor, a deviaționiștilor și a conspiraționiștilor.
Exact la fel ai procedat la informarea din sursa unică, oficială, de partid și de stat, și când ai crezut religios în experți, specialiști și „știință”, condamnându-i pe toți ceilalți că nu au făcut la fel, pentru ca dezastrul să fie total.
Exact la fel ai făcut când, din comoditate și pentru că e „gratis”, ți-ai pus fracțiuni substanțiale din personalitatea ta și sufletul tău pe platforme digitale sau rețele de socializare, unde ai fost transformat în „produs predictiv” și om de plastilină.
Cu achiziția ta nevrotică de mâine vei contribui la încasări ale unui comerciant, într-o singură zi, egale cu încasările totale pe un an (vezi declarația de azi din ZF a CEEO-ului eMag, care spune că va avea vânzări de 639 de mil lei, cât în tot restul anului).
Cu achizițiile tale nevrotice și credule din plandemie, ai contribuit la creșterea averii unor patroni de supermarket-uri în proporție de 300% în doar doi ani - patronul Lidl și Kaufland avea, înainte de 2019, o avere de 10 miliarde de euro, iar anul acesta are o avere de 29 de miliarde de euro.
La fel, cu aceleași achiziții inutile ai pus umărul și la hiper-valorizarea unor corporații globale care vând fum și vânează vânt. În plandemie, capitalizarea bursieră a gugăl, apăl, feisbuc, amazon și maicrosoft a cresut cu 7 mii de miliarde de dolari, iar Elon Musk a făacut 200 de miliarde de dolari, de la o avere, în 2019, de sub 20 de miliarde.
În afară de exploatarea naivității/credulității, de black-fraier-day se utilizează și frica de pierdere („de ce ai cumpărat un nou aparat de cafea/un nou set de tigăi/un nou parat smart, deși aveai deja unele perfect funcționale? - am auzit că se scumpesc”).
Și mai interesant din punct de vedere sociologic și psihologic este efectul de reflector (spotlight), combinat cu interzicerea accesului prin umbră (shadow banning).
Dacă privești ce se întâmplă pe scenă, nu vei vedea decât ceea ce este iluminat de reflector. Regizorul de scenă va putea chiar, prin jocuri de lumina, să te determine să privești mai atent personajele și obiectele mai pronunțat luminate, ignorând restul scenei. Dacă reflectorul îți pica direct pe figură, nu mai vezi nimic. Tot ceea ce rămâne în umbra devine invizibil sau imperceptibil. Practic, regia de scenă îți interzice să vezi persoanele sau obiectele care nu sunt sub lumina reflectorului. Prin punerea în umbra, realitatea din afara razei de bătaie a reflectorului este interzisă - acesta este efectul de shadow banning.
Cam asta se întâmplă și de black – fraier – day. Comerciantul te obligă să achiziționezi acele produse sau servicii care sunt „la reduceri”. Aceste produse sau servicii pot fi „vedetele” zilei, dar și rebuturi, stocuri nevandabile, final de gamă etc. Restul produselor și serviciilor, inclusiv cele care nu beneficiază de „reflectorul” reclamei deceptive de la tv sau de pe net, sunt „interzise”, prin shadow banning.
Ironic, dar acest amestec de prestidigitație între punerea sub reflector sau în umbra interzicerii vizibilității se practică, de ani buni de zile, pe paginile de socializare pe internet, în special pe feisbuc, insta, uiter și tic toc. Motivațiile acestei magii digitale sunt mult mai vaste și mai importante decât cele comerciale - motivațiile sunt politice și ideologice, ba chiar relgigioase.
Sub pretextul că „luptă” contra știrilor false și al dez-informării, aceste pagini de socializare îți „recomandă”, prin poziționarea în „noutăți” (news feed), tot felul de produse, servicii, informații, opinii care, cică, se potrivesc profilului tău, ajutându-te să faci alegeri „mai bune” sau să nu încalci, bilgeiț ferește, standardele și valorile comunități, și protejându-te de știri false, dar ascund sau pun la coada listei de noutăți produse sau servicii care nu plătesc „sponsorizări”, postări cu „informații false”, opinii deviaționiste de la linia oficială de partid și de stat și informații deranjante pentru propaganda oficială. Prima metodă este reflectorizarea (spotlight) – trebuie să „cumperi” informații din linia oficială, opinii woke, poziții corecte politic și cultură de anulare a istoriei, tradiției, credinței și familiei. A doua metodă e interzicerea prin punerea în umbra (shadow banning) – existența în rețea nu este anulată prin aruncarea peste zidul cetății virtuale (extra muros), ci este pusă în umbra, pentru a fi ignorată, mai ales sub efectul de orbire antrenat de reflector**. Ceea ce a rezultat este mai mult și mai grav decât a reușit regimul autoritar al Chinei, este mai mult decât distopa din 1984, de G. Orwell. Este un totalitarism digital destructiv pentru demcrație și domnia legii.
În final, un sfat: dacă tot vrei să te bucuri de cumpărături sau să trăiești plăcerea/mandria de a face cuiva un cadou, așteaptă Crăciunul. Cumpără ceea ce merită fi cumpărat, chiar la preț aparent mare, cumpără la preț normal, care să te facă să utilizezi produsul/serviciul la întreaga sa valoare de întrebuințare, iar nu gioarsele scumpe și programate să se învechească mai devreme (în orice caz, înainte de următoarea promoție) și să umple nemeritat teșchereaua unor nevolnici sau escroci. Dacă e să faci cadouri, fă-le familiei, prietenilor, colegilor, apropiaților, iar nu fuhrerilor digitali. Fii tu cadoul de Crăciun.
*Este o practică incorectă a comercianților să repeți reducerile de prețuri în alte perioade ale anului decât cele preconizate de OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață
**Feisbuc va schimba în mod crucial regulile prezenței pe această platformă, din 3 ianuarie 2023; ca și în cazul tuiter, și în cazul fiesbuc reclamele și prezența în rețea vor deveni plătite și reglementate într-un stil absolutist, de diktat

Arhimandrit Ilie Cleopa - SFÂRŞITUL LUMII ŞI VENIREA DOMNULUI

 

Arhimandrit Ilie Cleopa - SFÂRŞITUL LUMII ŞI VENIREA DOMNULUI

De ce potopul cu foc, care-l vedeţi anuţat în ziare, vine, bate la uşă? Nimeni nu va scăpa, că va veni fără veste ca fulgerul cerului, aşa cum spune Mântuitorul: Privegheaţi şi vă rugaţi că nu ştiţi ziua, nici ceasul întru care Fiul Omului va veni. Şi precum în vremea lui Noe, oamenii mâncau, beau, cumpărau, sădeau, se măritau şi se însurau, până a intrat Noe în corabie şi a venit apa şi i-a înecat pe toţi, aşa va fi venirea Fiului Omului.

Dar atunci a venit apa de i-a înecat, dar acum nu vine apa, ci focul. Ce fel de foc? Nu-i de acesta de lemne pe care-l facem noi. Este foc de miliarde de ori mai puternic.

💥 Vezi „Ne vorbește Părintele Cleopa”, vol. 1.

Ştiţi dumneavoastră ce vine asupra noastră? Poate n-am crede ce spune presa. Dar ce spun ziarele acum, au spus Sfinţii Prooroci cu mii de ani înainte, că lumea se termină prin foc. Cu mii de ani au spus.

Iată am nişte fragmente din Scânteia31: În jurul Europei sunt 50.000 de încărcături atomice, pe mare şi pe uscat. Ca să piară Europa trebuie 15 încărcături; nici măcar 20 nu trebuie. Şi-s 50.000.

Ăştia calculează puterea echivalentă şi arată că Europa trebuie să moară de câteva mii de ori. La un moment dat se va face praf şi cenuşă. Iată că ziarul este acolo. Numai rachetele de pe un singur submarin atomic, o salvă de rachete, poate distruge Europa, de trei ori s-o facă un câmp radioactiv pustiu. Nu mai există sate, oraşe, păduri, munţi, deal; smoală şi sticlă şi cristal. Şi ştiţi în cât timp? În câteva secunde.

Acum se va împlini proorocia marelui Prooroc Sofonie care spune: Dumnezeu în vremea de apoi într-o clipă va distruge popoarele lumii. Citiţi la Proorocul Sofonie capitolul 1, 18.

Acum se va împlini ce zice marele Prooroc Isaia: În vremea de apoi, de focul mâniei Domnului se va aprinde tot pământul. Pământul va fi tot de jăratec. Munţii şi dealurile se vor topi ca ceara, pădurile vor arde ca fânul. Se vor topi popoarele pământului ca picăturile din cadă. Vor fi cei rămaşi ai pământului mai rari ca piatra safirului şi ca aurul de Ofir. Şi vor fugi ca nişte gazele sperioase în lume şi nu va mai înţelege nimeni unde a fost ţara sa. Unde a fost un oraş precum Bucureştiul, vezi un morman de cristal. Unde a fost o pădure, o să vezi smolă şi cristal. Nimic nu se mai alege din lumea aceasta.

Acum se va împlini proorocia marelui Prooroc Zaharia, care zice: Iată vine ziua mâniei Domnului, arzătoare ca cuptorul, neamestecată cu milă, când toate popoarele lumii vor arde ca spinii ţarinii. Toate canoanele şi pedepsele de pe lumea asta de la începutul ei vin neamestecate cu milă.

Acum se va împlini mărturia Duhului Sfânt, care s-a pomenit cu o mie de ani înainte de venirea lui Hristos, de marele şi Sfântul Prooroc David, care zice: Munţii ca ceara s-au topit de faţa Domnului, că vine, vine să judece pământul.

Dumnezeiescul Gură de Aur şi Marele Vasile, explică de ce a zis de două ori vine: O dată arătând venirea cea dintâi, când a venit Hristos pentru mântuirea noastră şi a suferit pentru noi şi a murit pentru noi. Şi apoi, arătând venirea a doua, când vine să judece. Nu mai vine acum să sufere. De aceea zice Duhul Sfânt în câteva locuri: că vine, vine.

Auzi ce spune la catisma a zecea, psalmul 74: Topitu-s-a pământul şi toţi cei ce locuiesc pe dânsul. Auzi ce spune la psalmul 9, cât de adevărat vorbeşte de prăbuşirea lumii acesteia prin focul atomic? Zice:Afundatu-s-au neamurile întru stricăciunea care au făcut-o; în cursa aceasta care au ascuns-o s-a prins piciorul lor. Sau: Cădea-vor în mreaja lor păcătoşii.

Unii fac bombe atomice ca să-i distrugă pe alţii, iar aceia se gândesc să le răspundă. Se pregătesc şi ei, nu? Nu stau cu mâinile încrucişate. Fac tot aşa. Dar ne afundăm cu toţii. În ce? În stricăciunea pe care o fac mâinile noastre.

Şi auzi ce zice Duhul Sfânt la al doilea stih? Cunoaşte-se Domnul, judecăţi făcând; în faptele mâinilor sale s-a prins păcătosul. Ai auzit? Se cunoaşte Dumnezeu când face judecată, în faptele mâinilor lor se prind păcătoşii.

Tu ai făcut ca să distrugi pe altul, şi acela ca să te distrugă pe tine. Iată cum se prind toate popoarele lumii în aceeaşi cursă.

Dacă citiţi în Sfânta Scriptură, să înţelegeţi. Să nu înţelegeţi sucit şi strâmb ca sectarii, ca să strâmbaţi credinţa oamenilor. Marele Apostol Petru verhovnicul, în Epistola a doua sobornicească, capitolul II, zice aşa: În vremea de apoi vor fi oameni mândri, vicleni, trufaşi, desfrânaţi, neastâmpăraţi, ocărâtori, bârfitori, obraznici, luători în râs, necredincioşi, neascultători de părinţi şi celelalte.

Şi atunci stihiile vor lua foc: aerul, apa şi pământul. Iar pământul şi toate lucrurile de pe el în întregime vor arde cu foc. De două ori repetă.

Dialogul a avut loc în anii ’80.

Iar Marele Apostol Pavel, gura lui Hristos şi vasul alegerii, mai luminat spune de ceea ce ne aşteaptă pe noi. Auzi la întâia Epistolă către Tesaloniceni 5, 3: Când vor zice pace, pace, fără de veste va veni pieirea; şi nu vor scăpa, precum nu scapă femeia de durerile naşterii. Clar.

Din toate acestea, şi n-am vreme să pomenesc pe toţi proorocii care au prevestit despre sfârşit cu mii de ani înainte, înţelegem că lumea se termină prin foc. Toţi ştim ce ne aşteaptă.

Dar auzi ce spune Scriptura? „Voi nu sunteţi din fiii pierzării, să vă apuce vremea aceea nepregătiţi. Voi sunteţi fiii luminii. Fiecare să ia aminte de sine cum stă”.

E viaţa lui sfântă, curată? E mărturisit? E împăcat cu toţi? Este omul fiu adevărat al Bisericii lui Hristos? Nu-i sectar? Posteşte posturile? Face milostenie? Merge la biserică? Se mărturiseşte în fiecare post? Creşte copiii în frica de Dumnezeu? Nu înjură? Nu-i beţiv? Nu-i curvar? Nu-i hoţ? Nu-i fumător? Nu-i hulitor în vreun fel? Pentru că nu va mai fi vreme de pocăinţă.

Aţi văzut voi deunăzi cum tuna şi fulgera? Mai ai tu timp atunci de pocăinţă când vine fulgerul? Aşa vine războiul ăsta. Trăznet. N-ai când clipi din ochi şi te-ai făcut sticlă.

Cât dă Dumnezeu şi mai este pace, atât mai existăm pe glob. Biserica noastră de 2000 de ani se roagă pentru pace la cele mai mari slujbe ale ei. Ea nu începe nici Utrenia, nici Vecernia, nici dumnezeiasca Liturghie până nu se roagă întâi pentru pace. Voi nu auziţi în biserică? „Cu pace Domnului să ne rugăm! Pentru pacea de sus şi pentru mântuirea sufletelor noastre, Domnului să ne rugăm! Pentru pacea a toată lumea, pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici şi pentru unirea tuturor, Domnului să ne rugăm!” La ectenia mică: „Iară şi iară cu pace Domnului să ne rugăm!” La sfârşit zice iarăşi: „Cu pace să ieşim!”

Biserica se roagă. Aşa este învăţată de Hristos, Împăratul păcii. Dar în Biserica lui Hristos mulţi intră cu urechi şi n-aud, pentru că mintea lor este la afaceri. Pentru creştinii ortodocşi Biserica mijloceşte, având Capul ei în cer, pe Hristos. Dar în biserică sunt prea puţini faţă de câţi sunt afară de biserică.

Du-te într-un sat unde trăiesc 7-8.000, 10.000 de oameni, şi ai să vezi în biserică 2-300, 400. Restul nu-s în biserică. Ca să vezi cât de puţini sunt cei care se roagă!

Şi de aceea să învăţaţi pe copiii voştri şi pe toţi, cât putem, să ne rugăm lui Dumnezeu să mai ţină pace pe pământ. Că acum nu mai este aşa, că cel de pe front moare şi eu acasă trăiesc. Când începe focul atomic şi ia foc văzduhul, se ridică o ciupercă de 10.000 de metri de la pământ şi ne distruge în patru feluri:

Întâi cu sunetul. Dacă s-ar sparge o bombă atomică la Piatra Neamţ, noi am muri aici de huiet, pentru că nu mai rămân timpanele sănătoase, aşa de tare trăsneşte.

Ne omoară cu fierbinţeala, că are atâtea milioane de grade, încât nu se poate spune. Că oţelul la 1.400 de grade curge ca apa de izvor, ce să mai zici la 10 milioane de grade? Ce minte mai poate socoti?

Ne omoară apoi cu lumina. Atâta lumină radiază când explodează o bombă atomică, încât dacă ai deschis ochii o dată, nu-i mai ai pentru totdeauna.

Şi a patra, ne omoară cu radiaţiile atomice.

Aceia care vor fi atunci cu arma neutronică, aceia vor chema moartea şi moartea va fugi de la ei. Care vor fi aproape de centru exploziei, vor muri îndată, dar cei care vor fi la periferie, la o distanţă de la centrul bombei, aceia se topesc oasele în ei toate şi ei trăiesc. Şi se fac ca nişte şopârle umblând pe pământ şi strigă moartea şi moartea nu vine. Cele mai groaznice chinuri! Bombe apocaliptice!

Uite, am un ziar acum. Avem 4,5 miliarde de oameni pe glob. Şi acest depozit atomonuclear al tuturor popoarelor care au arsenale nucleare, poate distruge 300 de miliarde de oameni odată. Şi la noi sunt numai 4,5 miliarde.

Ştiţi dumneavoastră ce vremuri trăim? Noi suntem cei de pe urmă! Ar trebui numai să plângem toată ziua! Dar nu simţim. Trăim în nesimţire, că aşa au trăit şi cei dinainte de potop. Iată aşa-i şi acuma.

Toate generaţiile astea care sunt acum, vai şi amar ce ne aşteaptă. Ştii că Dumnezeu ţine în frâu puterea popoarelor ca să nu înceapă. Ba se tem de raportul forţelor – care au cele mai multe bombe din lume –, ba de tehnică. Mila lui Dumnezeu! Iar când va lua frica asta, ai văzut ce scrie în Apocalipsă: A trimis Dumnezeu un înger să ia pacea de pe pământ. Şi a început războiul cel mare, Armaghedonul, la toate popoarele pământului. Şi atunci nu mai era ţară şi nu mai era neam ca să nu fie în tulburare şi în război. Pacea o ţine Dumnezeu.

Să ne rugăm la Preasfântul Dumnezeu să dea pace pe pământ, pentru că atâta fel de armament s-a pregătit, că dacă începe războiul, noi, săracii, într-o clipă ne-am făcut cristal; toate popoarele lumii.

Aceasta am spus ca să ne dăm seama în ce vremuri trăim. Ferice de cel care îl va găsi moartea făcând voia lui Dumnezeu. Amin.

Ne vorbeste Parintele Cleopa - Volumul 11




miercuri, 9 noiembrie 2022

Sfântul Mucenic Orest Doctorul din Capadocia (+304)

 

Troparul Sfântului Mucenic Orest, glasul al 4-lea

Mucenicul Tău, Doamne, Orest, întru nevoinţa sa, cununa nestricăciunii a dobândit de la Tine, Dumnezeul nostru; că având puterea Ta, pe chinuitori a învins; zdrobit-a şi ale demonilor neputincioase îndrăzniri. Pentru rugăciunile lui, mântuieşte sufletele noastre, Hristoase Dumnezeule.

Pătimirea Sfîntului Mucenic Orest

(10 noiembrie)

Împărăţind în Roma păgînul Diocleţian, s-a apropiat de dînsul un voievod cu numele Maximin, zicînd: "Stăpîne împărate, povăţuitorule al zeilor noştri şi învăţătorule preaînţelepte al tainelor lor, rog bunătatea ta, porunceşte-mi să străbat părţile Ciliciei şi ale Capadociei, ca pe creştinii cei cu totul înrăutăţiţi, care se împotrivesc zeilor noştri şi stăpînirii tale, să-i prind şi să-i chinuiesc cu felurite munci. În foc să-i ard, în apă să-i înec, să le zdrobesc trupurile şi să le frîng oasele; să-i ucid cu sabia, să-i dau fiarelor spre mîncare şi în tot felul pierzîndu-i, să şterg de pe pămînt pomenirea celor care nu se închină marilor zei şi nu se supun stăpînirii tale". Acestea auzindu-le împăratul, l-a lăudat şi a zis către dînsul: "Nu numai în Cilicia şi Capadocia, ci şi în toată împărăţia mea, îţi dau ţie stăpînire pentru dezrădăcinarea necuratei creştinătăţi, ca să înmulţeşti slava zeilor noştri strămoşeşti, care sînt ajutători tuturor oamenilor".

Maximin, luînd stăpînire de la împărat, a pornit cu mîndrie şi cu putere mare spre pierderea poporului creştin cel nevinovat, ca un lup răpitor asupra oilor, sau ca un leu ce răcneşte asupra fiarelor celor neputincioase, plin de răutate şi de mînie neîmblînzită. Ajungînd în părţile Capadociei, a intrat în cetatea ce se cheamă Tiana şi, pe cînd întreba despre creştini, a auzit de la cetăţeni de un oarecare doctor cu numele Orest, că este creştin şi învaţă în toate zilele poporul cu sîrguinţă, ca toţi să cinstească pe Hristos; acesta propovăduieşte că nu este alt Dumnezeu, fără numai Unul în cer şi că Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.

Auzind ighemonul Maximin, a poruncit îndată să-l prindă pe Orest şi să-l aducă la judecata sa. Stînd Sfîntul Orest la păgîneasca judecată, ighemonul a privit spre el cu ochi mîndri şi cu glas înfricoşat a zis către dînsul: "Spune-ne nouă cine eşti tu şi care este numele tău?". Sfîntul a răspuns: "Sînt rob al Domnului meu Iisus Hristos, Dumnezeul nostru, iar numele meu este creştin, pentru că al cui rob sînt, cu numele Aceluia mă şi laud".

Ighemonul a zis: "De vreme ce ai îndrăznit a numi pe Hristos, Dumnezeu şi pe tine te-ai numit creştin, pentru aceasta eşti vrednic de munci". La acestea Sfîntul Orest a răspuns, zicînd: "Zeii, care n-au făcut cerul şi pămîntul, să piară! Eu încă de cînd eram copil mic, am învăţat a aduce jertfă de laudă Dumnezeului Celui viu, pe Care Îl cinstesc cu inimă curată, iar dracilor tăi celor necuraţi, pe care îi numeşti tu zei, eu nu mă închin".

Ighemonul a zis: "Pentru ce nu ne spui numele tău care-l ai de la naşterea ta?" Sfîntul a răspuns: "Ţi-am spus că sînt creştin şi acest nume îmi este cel mai cinstit, cu mult mai mult decît numele cel dat de părinţi şi mai slăvit decît toate numele din lume. Iar dacă voieşti să ştii şi numele acela pe care îl am de la părinţi, află că de la naşterea mea trupească, mă numesc Orest, iar de la naşterea cea duhovnicească, mă numesc creştin. Şi, precum este mai însemnată naşterea cea duhovnicească decît cea trupească, aşa mai cinstit îmi este mie numele de creştin decît de Orest". Atunci ighemonul, vrînd cu vicleşug să înşele pe robul lui Hristos, a început a grăi: "Mie îmi este milă de tinereţile tale, Oreste, şi cruţ mintea ta cea înţeleaptă; ba încă am auzit că şi în ştiinţa doctoricească eşti iscusit. Pentru aceasta, nu te pierd îndată, ci te sfătuiesc, supune-te voii împăratului şi vei fi ca un fiu al meu, primind de la toţi cinste şi slavă; apoi, de va afla împăratul despre tine, mare dar vei avea de la dînsul".

Sfîntul a răspuns: "Nu mă vei înşela, ighemoane, cu amăgitoarele tale cuvinte, pentru că eu nu caut nici cinstea aceasta vremelnică, nici nu fug de chinuri pentru Domnul meu. Ci, mai vîrtos sînt gata a răbda pentru Dînsul toate muncile, căci voiesc a afla har de la Dînsul şi doresc a mă numi fiu al Lui întru împărăţia cerurilor; pentru că ne-a dat nouă stăpînire, celor ce credem întru numele Lui, ca să ne facem fii ai lui Dumnezeu".

Iar ighemonul a zis: "Omule fără minte şi ticăloase, pentru ce te înşeli, zicînd că Hristos este Dumnezeu, pe cînd evreii L-au răstignit ca pe un tîlhar?" Sfîntul a răspuns: "De ai fi cunoscut puterea cea mare a Celui răstignit, te-ai fi lepădat şi tu de înşelăciunea deşerţilor idoli şi te-ai fi închinat Lui, Care cu adevărat este Dumnezeu, născut din Dumnezeul Cel adevărat şi nevăzut şi de voie a împreunat firea cea dumnezeiască cu cea omenească şi din înşelăciunea cea pierzătoare a diavolului ne-a izbăvit pe noi".

La aceasta, ighemonul a zis: "Cu cuvintele tale cele multe şi mincinoase ai supărat urechile noastre. Oare voieşti a mă aduce şi pe mine la credinţa ta cea rea? Dar să ştii că pe zeii mei nu-i voi lăsa şi Hristosului vostru nu mă voi închina, iar ţie îţi zic: lasă pe Hristosul tău şi să aduci închinăciune şi jertfe zeilor noştri, binecunoscînd că, făcînd aceasta, vei şedea de-a dreapta mea". Sfîntul Orest a răspuns: "Eu mă închin şi slujesc veşnicului Dumnezeu, Celui Care îmi face bine întotdeauna, Domnului meu Iisus Hristos; iar diavolilor voştri nu voi jertfi, nici pierzătoarei voastre înşelăciuni nu voi fi părtaş niciodată".

Atunci ighemonul, luînd pe Sfîntul Orest, l-a dus în capiştea idolească, care era toată înfrumuseţată cu aur şi cu argint şi plină de idoli de mare preţ. Şi a zis către dînsul: "Închină-te, Oreste, acestor zei cinstiţi!" Iar Sfîntul a răspuns: "Te înşeli amarnic, ighemoane, necunoscînd adevărul! Iată, zeii aceştia sînt făcuţi din aur şi argint, din aramă şi din fier, pentru înşelăciunea omenească. Ei nici nu văd şi nici nu aud, fiind lucruri făcute de mîini omeneşti, care nu pot a-şi ajuta lor, nici a face bine altcuiva. Pentru ce dar să mă închin lor?"

Iar ighemonul i-a zis: "Spune-ne, Oreste, cuvîntul cel de pe urmă, sau te vei închina zeilor sau nu, că iată te aşteaptă muncile!" Sfîntul a răspuns: "Ţi se pare, ighemoane, că mă tem de îngrozirea ta? Nu nădăjdui că mă vei înfricoşa cu munci, ci fă ceea ce voieşti, că Domnul meu Iisus Hristos este cu mine şi îmi ajută!" Atunci ighemonul a poruncit să dezbrace pe Sfînt şi să-l bată acolo, în capiştea idolească.

Sfîntul, începînd a pătimi, şi-a ridicat mîinile în sus şi a zis: "Caută din cer, Dumnezeul meu, şi ajută mie, robului Tău!" Deci, Sfîntul a fost bătut fără milă cu diferite unelte, cu toiege, cu frînghii şi cu vine de bou; şi atît de mult a fost bătut, încît s-au schimbat patruzeci de ostaşi, iar uneltele s-au rupt şi s-au sfărîmat, încît nu era un loc pe trupul lui fără răni, chiar şi pîntecele i se rănise. Iar Sfîntul răbda vitejeşte, încît toţi se mirau de răbdarea lui.

Fiind bătut astfel, tiranul îi zicea: "Jertfeşte zeilor şi te voi elibera!" Iar răbdătorul de chinuri, nimic nu-i răspundea. Atunci ighemonul a poruncit să-i ardă coastele cu fierul roşu, să toarne oţet tare pe rănile lui şi să le presare cu sare. Mucenicul, căutînd în sus a zis: Dumnezeule, fă cu mine semn spre bine, ca să vadă cei ce mă urăsc şi să se ruşineze. Zicînd acestea, a suflat asupra idolilor care erau în capişte şi îndată toţi au căzut şi s-au risipit ca praful. Apoi, Sfîntul a strigat către ighemon, zicîndu-i: "Unde este tăria zeilor tăi, pentru ce nu şi-au ajutat lor?" Şi îndată au fugit toţi afară din capişte, fiind cuprinşi de frică; şi a ieşit şi mucenicul. După aceea, toată capiştea s-a cutremurat şi a căzut.

Apoi, ighemonul a poruncit să ducă pe Sfîntul în temniţa cea mai adîncă, poruncind străjerilor să nu-i dea nici pîine, nici apă, ca să fie omorît cu foame şi cu sete. Sfîntul, intrînd în temniţă, şi-a ridicat mîinile în sus şi se ruga, zicînd: "Doamne, Iisuse Hristoase, Cel ce m-ai învăţat buna credinţă din tinereţile mele şi ai depărtat de la mine toată rătăcirea şi înşelăciunea; Cel ce ai zidit cerul şi pămîntul; Cel ce ai dus la odihnă pe robii Tăi Avraam, Isaac şi Iacov; pe Tine Te rog, nu mă lăsa, pentru că eu m-am dat cu totul Ţie; fă ca să fiu părtaş celor ce au pătimit pentru Tine şi au moştenit împărăţia Ta".

Rugîndu-se astfel, Sfîntul a stat în temniţă şapte zile fără mîncare şi băutură, iar a opta zi l-a scos ighemonul iarăşi la judecată şi a zis către dînsul: "Ticălosule, necuratule şi vrăjmaşule al zeilor noştri, tot împietrit şi neînduplecat eşti? Să ştii că, dacă nu te vei închina zeilor, voi porni asupra ta mai cumplite munci şi cu nemilostivire voi ridica viaţa ta; iar trupul tău cel necurat voi porunci să-l înece în apă". Sfîntul Orest a răspuns: "Sînt gata a răbda toate muncile, avînd în inima mea semnul Domnului meu Iisus Hristos". Atunci muncitorul, umplîndu-se de mînie, a poruncit să aducă douăzeci de cuie de fier lungi de cîte o palmă şi să le bată în călcîiele Sfîntului Orest.

Făcîndu-se şi aceasta, a poruncit să-l lege de un cal sălbatic şi să-l tîrască pînă ce va muri. Şi calul, fiind alergat foarte tare, trăgea pe Sfîntul pe drumuri şi pe cîmpii, prin spini şi pe pietre ascuţite; apoi, în acele munci, Sfîntul Orest, răbdătorul de chinuri, şi-a dat duhul în mîinile Domnului, tîrît de cal douăzeci şi patru de stadii departe de cetate. Iar trupul lui a poruncit muncitorul să-l arunce în rîul ce se chema Fiva.

După aceea s-a arătat în locul acela un om luminat ca soarele, care adunînd moaştele Sfîntului, le-a îngropat în muntele ce era aproape de cetatea Tiana, dînd Dumnezeului nostru slavă, totdeauna, acum şi pururea, şi în vecii vecilor. Amin.

Vietile Sfintilor - Noiembrie

Sfinţii Apostoli din cei 70: (Olimp) Olimpian, Irodion (Rodion), episcop de Patras, Sosipatru, episcop de Iconia, Tertie, episcop de Iconia, Erast, episcop de Paneada și Cvart, episcop de Berit (I)

 Troparul Sfinților Apostoli, glasul al 3-lea
Sfinţilor Apostoli, rugaţi pe Milostivul Dumnezeu ca să dea iertare de greşeli sufletelor noastre.
Alt condac al Sfinților Apostoli, glasul al 4-lea
Cu Dumnezeiască Lumină mintea luminându-vă, împletiturile ritorilor cu înţelepciune le-aţi risipit şi toate limbile vânând, măriţilor Apostoli, Stăpânului le-aţi adus, învăţându-le să slăvească Dumnezeiasca Treime.

Condacul Sfinților Apostoli, glasul al 4-lea
Arătatu-s-a astăzi cinstita prăznuirea Apostolilor, dând în chip vădit iertare de greșeli tuturor celor ce săvârșesc pomenirea loc.

Pomenirea Sfinţilor Apostoli Olimp, Rodion, Sosipatru, Erast, Cuart şi Tertie

(10 noiembrie)

Aceşti sfinţi sînt din cei şaptezeci de apostoli. Olimp şi Rodion, urmînd Sfîntului Apostol Petru, împreună au fost tăiaţi de Nero, în cetatea Romei. Iar Sosipatru, pe care îl pomeneşte Sfîntul Apostol Pavel în Epistola către romani, fiind episcop al Iconiei, cu pace s-a săvîrşit. Erast, pe care în aceeaşi epistolă îl pomeneşte Sfîntul Apostol Pavel, mai întîi a fost iconom al sfintei Biserici a Ierusalimului.

După aceea, fiind episcop al Paneadiei, s-a mutat la Domnul. Iar Cuart, fiind episcop al cetăţii Beirutului, mult a pătimit pentru buna credinţă şi pe mulţi elini botezînd, a adormit în Domnul. Tertie, care a scris Epistola lui Pavel către Romani, a fost al doilea episcop în Iconia. Iar acum toţi împreună stau înaintea scaunului lui Dumnezeu în veselie veşnică, primind de la El răsplata pentru nevoinţele şi ostenelile lor, cele cu multe dureri.

Vietile Sfintilor - Noiembrie