Sfânta Biserica Ortodoxă

vineri, 18 august 2023

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Țapii care tre’ să ispășească pentru banalizarea răului (II)

Țapii care tre’ să ispășească pentru banalizarea răului

(II)
Cum se explică, totuși, acest paradox al diluării răspunderii în oceanul vinovăției, în cea mai “rațională” dintre lumi, în plină “ordine internațională bazată pe reguli”?
E frustrant că, atunci când o mamă fură o dură de cașcaval pentru a-și hrăni copii subnutriți, ia trei ani de pușcărie cu executare, nu?
E de-a dreptul kafkiană lumea în care cetățeanul obișnuit care omite să trimită la poliție dovada plății amenzii de 200 de lei sau o virgulă în declarația de actualizare a datelor cu caracter personal, are imediat conturile bancare blocate, salariul poprit și, eventual, bunurile de valoare scoase la mezat, nu?
Și e de epoca inchiziției medievale arderea pe rugul digital a “negaționistului” sau a „conspiraționistului” care atrage atenția că împăratul nu are haine noi, ci e gol pușcă și își expune indecent șuncile în public. Știm deja că ereticul este imediat suspendat din viața publică și, până la urmă, aruncat peste zidurile cetății, extra muros.
Dar cum se face că infractorii globali, criminalii sistemici și complicii lor sunt imuni la răspundere?
Explicația nu este simplă.
Poate că un mod relativ ușor de a înțelege este scena dintr-un film care rulează zilele astea pe Netflix.
Pain Killers este povestea romanțată a scandalului opioidelor din SUA, „medicamente” care au cauzat peste 300 de mii de decese și milioane de dependenți. Aceste pastile, cinic denimite „ucigași ai durerii”, au cauzat cele mai grele și mai multe suferințe afro-americanilor, hispanicilo și săracilor lipiți, adică fix celor pe care politicile woke, progresiste, îi consideră principalii destinatari și candidați la fericirea curcubeică. Purdue, principala companie producătoare a „ucigașilor durerii”, a scăpat de răspundere printr-un acord pe câteva miliarde de euro cu procurorii (acord în care nu și-a recunoscut nicio vină), iar acționarii săi au scăpat printr-o procedură de faliment, amical deschisă și derulată în statul Texas. Despăgubirile de zeci de miliarde de dolari cuvenite victimelor sau urmașilor lor se îngroapă în procedură, cu fiecare zi ce trece. Vor fi, desigur, uitate, nu foarte curând, dar uitate.
Unul dintre personajele filmului are o replică memorabilă. Întrebat fiind „ce facem dacă o să înceapă să moară oamenii în urma consumului acestor otrăvuri de pastile”, tipul răspunde: „nu îmi pasă, nu mă tem, pentru că (i) pastilele au fost autorizate pentru a fi puse pe piață de Food an Drog Administration și (ii) medicii le-ua prescris, asumându-și responsabilitate și câștigând bani frumoși din faptul în sine al prescrierii ca medicament; deci, hai să facem niște miliarde de dolari”.
Așadar, dacă autoritățile au dat girul lor unei crime (din prostie sau din corupție), vina se împarte cu autoritățile. Dacă medicii au prescris otrava, vina se împarte și cu medicii. Dacă oamenii au cerut pastila (de exemplu, pentru că au devenit dependenți de ea), vina se împarte și cu victimele. Dacă influencerii, companiile de advertising și mass media au făcut bani din promovarea pastilelor ucigașe, vina le aparține și lor.
De aici concluzia că, dacă toată lumea este vinovată, nimeni în mod concret nu mai e vinovat.
Ca o picătură de otravă într-o piscină aseptică, vinovăția unui singur om sau a unui grup restrâns, dar concret, se diluează și, deci, devine inofensivă, ne-pedepsibilă.
Vinovăția tuturor diluează vinovăția individuală. Blurează identitatea criminalului. Elimină responsabilitatea persoanei.
În acest fel, oricât de satanic, oricât de cinic, răul se banalizează.
O întreagă civilizație participă la crimă și ajunge să nu mai poată distinge răul cotidian de binele principial.
Oameni care, în mod normal, nu ar face rău nimănui, ajung să facă rău doar prin faptul intrării în acest curent al răului, chiar fără să mai perceapă grozăvia faptelor mulțimii din care face parte.
Este ceea ce, după explicația dată de Hannah Arendt, a dus societatea nazistă germană din perioada 1933-1945 la toleranța față de holocaust.
Banalizarea răului face ca cele mai sinistre manifestări ale iadului să se vadă și să fie resimțite pe Pământ.
Intră în acest curent, de bună voie, idioții utili ai totalitarismelor, ai pseudo-științei, ai marketingului, precum și „tatuații mintal”, care cred sincer că, având tatuată pe frunte eticheta pe care scrie „știință”, superioritate de rasă, progres, fac parte din clubul select al elitelor eroice și glorioase, îndreptățite să îi strivească pe oamenii “inferiori”, pe medievali și pe sceptici.
Catastrofic pentru om este că răul diabolic este tigrul din odaie, este la vedere, dar nu mai poate fi văzut.
De aici această concluzie debilitantă pentru omul rațional, care ar putea avea pretenția că a învățat ceva din istorie: cei mai mulți oameni se lasă trași în acest curent al răului banalizat, se obișnuiesc cu el, ajung să îl considere „natural” și, inconștient, spală păcatele autorilor reali ai crimelor, prin diluarea în mulțime.
Într-o mare de umbrele se poate ascunde chiar și satana.
Cu toate acestea, există oameni care refuză să se prefacă a fi orbi și insensibili la mirosul izbitor al crimei. Datorită lor, vor fi identificați și pedepsiți țapii ispășitori.
Afirmația nu este o bagatelizare a ideii de justiție, ci un avertisment sever pentru toți cei cu adevărat vinovați.
Nimeni nu știe CINE va fi țapul ispășitor, deci ORICINE poate fi în pielea țapului.
Venim după voi, țapilor, fiți siguri.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Mecanismul psihologic al exonerării de răspundere prin culpabilizarea colectivă și rolul de berbece al birocrației complice, favorizatoare și tăinuitoare. Excepția țapului ispășitor Privim cu mânie sau cu sentimentul neputinței la spectacolul absurd al marilor infracțiuni cu autori vizibili și complet mânjiți moral care sunt iertate și sortite uitării, în ciuda valului de suferințe cauzate și a tragediilor consecutive, de magnititudine națională sau globală. (I)

Mecanismul psihologic al exonerării de răspundere prin culpabilizarea colectivă și rolul de berbece al birocrației complice, favorizatoare și tăinuitoare. Excepția țapului ispășitor

Privim cu mânie sau cu sentimentul neputinței la spectacolul absurd al marilor infracțiuni cu autori vizibili și complet mânjiți moral care sunt iertate și sortite uitării, în ciuda valului de suferințe cauzate și a tragediilor consecutive, de magnititudine națională sau globală.
(I)
În pandemie, spitalele au fost aproape închise, pentru a se concentra pe cazurile de „această boală nenorocită”. Oamenii au fost privați de minime îngrijiri medicale și de medicamente, cu toate că românii plătesc miliarde de euro anual cu titlu de CASS. Din acest motiv, mulți au pierit, mulți au suferit. Cazurile de malpraxis au explodat, foarte multe decese fiind în mod greșit atribuite sus-zisei boli pandemice (nu uitați niciodată modul atroce în care s-au făcut înhumările în acea perioadă). Oamenii sănătoși au fost, pur si simplu, arestați medical – au fost denumiți asimptomatici, parcă în disprețul științei și al eticii medicale. Copiilor li s-a furat copilăria, fiind ascunși ani de zile în spatele inutilelor măști. Serurile așa-zis imunizatoare, care au fost niște experimente medicale și psihologice (autorii s-au jucat chiar și cu manipularea genetică), nu doar că s-au dovedit initule – se vede clar azi că sunt și nocive. Nimic din cele 1291 de efecte secundare sau adverse ale acestor seruri experimentale nu a fost ratat.
Cel puțin deocamdată, nimeni nu a fost găsit vinovat și, evident, nu a fost pedepsit.
Scuza principală este: „așa s-a crezut atunci”. Afirmația este dărâmătoare pentru ideea în sine de știință. Nu mai poți avea încredere în corifeii unei asemenea pseudo-științe care se dovedește, retroactiv, a fi fost o simplă ghiceală, mai mult sau mai puțin norocoasă. Afirmația, singură, probează cu asupra de măsură că, de fapt, nu a fost vorba de nici de știință, nici de sănătate, ci de ideologie și de politică totalitară.
Nenorocirea este că această ideologie totalitară botezată știință ne-a costat și ne costă continente de bani, iar hoții și beneficiarii bunurilor furate nu au fost pedepsiți (și nici nu par a fi șanse să se întâmple așa ceva).
Președinta CE, Ursula von der Leyen, este evident culpabilă de cheltuirea inutilă și în conflict de interese a peste 70 de miliarde de euro pentru cele cca 4 miliarde de doze de „ser imunizator”. Sunt sms-uri care probează „negocierea” directă, pe telefon, cu șeful unui producător al serurilor, dar aceste corespondențe pe canalul public al UE sunt secretizate.
Cîțu, Vlad Voiculescu și alții din clanul lor mafiotic au achiziționat degeaba 120 de milioane de doze din acest ser, pe un preț de 1,2 miliarde de euro, iar dosarul penal corespunzător de la DNA nu a reușit nici măcar să pună ștampila de suspect pe cineva anume – se derulează încă in rem, adică, asupra faptelor, iar nu asupra persoanelor. Pare a fi un dosar făcut cu singurul scop de a bara orice alte cercetări penale din partea altor organe …
Mai mult decât atât, în ultimii trei ani, mai ales în legătură cu lupta de tip mexican wrestling cu pandemia pe care au dus-o vajnicii noștri prostocrați, au fost create datorii publice de peste 65 de miliarde de euro, ceea ce a triplat datoria publică din anul 2019. Azi, când ar fi trebuit ca măcar din punct de vedere politic, cei care au comis această crimă contra generațiilor viitoare ale României să răspundă, ne trezim că fix aceiași prostocrați au tupeul să propună măsuri de „austeritate” îndreptate contra clasei de mijloc și a populației (evitând croporațiile trișoare cu bugetul, ca un chirurg care operează cu barda) și, mai ales, „imunizarea” în proporție de 95% a populației până în 2030, urmând ca cei intrați în acest program să se tot „imunizeze” pe tot parcursul vieții, de unde un minunat efect de rentă perpetuă pentru big pharma și de dependență totală de stat a omului obișnuit.

marți, 15 august 2023

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Riscul major pentru securitatea circuitului juridic este acum ca Legea nr.127/2019 să intre în vigoare în data de 1 septembrie 2023, dar FĂRĂ modificarea punctului de pensie, pentru a ajunge, în sfârșit, la valoarea de 1775 lei.

De mai mult de 10 luni, Guvernul României se străduiește să modifice legea sistemului public de pensii. Și fostul, și actualul ministru pededist al muncii și protecției sociale, au amețit total opinia publică, dar mai ales pensionarii, cu miriadele de variante ale acestui proiect, cu promisiunile lor de lapte și miere și cu asigurările de bune intenții, pe care nu le mai crede nimeni.
În tot acest timp, establishmentul penelist-pesedist pare a fi făcut uitate dispozițiile unei legi din 2019, pentru care s-a făcut mare tam-tam la vremea edictării sale și care a fost promulgată cu laude de sine de președintele (greșit) ales al țării: Legea nr.127/2019 privind sistemul public de pensii.
Legea prevede o majorare a punctului de pensie de la 1442 la 1775 lei, ceea ce corespunde unei majorări nominale a pensiei cu cca 21%.
În mod normal, această majorare ar fi trebuit să fie acordată încă de la data de 1 septembrie 2020.
Numai că, pe motiv de pandemie și de lipsă de bani*, această majorare a fost succesiv amânată, prin două ordonanțe de urgență.
În mod normal, după mai multe evenimente legislative și jurisdicționale care denotă eșecul guvernului în gestionarea banului public, dar și cinica opoziție a politicienilor de la putere la punerea în practică a acestei legi, intrarea în vigoare a Legii nr.127/2019 privind sistemul public de pensii este preconizată a se întâmpla în data de 1 septembrie 2023, adică peste fix o lună și o zi.
Evident, cu condiția ca guvernul Ciolacu să nu emită din nou vreo ordonanță de urgență de amânare ...
Parcursul legislativ-birocratic al acestei operațiuni de neutralizare a unei legi este o adevărată odisee pe invers (adică, fără nimic glorios și civilizator, căci a fost ghidată doar de obsesia de a nu lăsa această lege să intre vreodată în vigoare).
Este ceva de-a dreptul halucinant.
Priviți:
1. Legea nr.127/2019 ar fi trebuit să intre în vigoare în data de 1 septembrie 2021, cu excepția art. 86 alin.(2) lit.b), care TREBUIA să intre în vigoare în data de 1 septembrie 2020, adică fix cu un an înainte. Textul respectiv este cel „vinovat” de majorarea punctului de pensie de la 1442 la 1775 lei.
2. Pe data de 18 august 2020, cu două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a acestei majorări cu cca 21% a pensiilor românilor, Orban „cel bun” emite o ordonanță de urgență, cu nr. 135/2020, prin care textul legal mai sus evocat este modificat, în sensul că punctul de pensie ESTE, de la data de 1 septembrie 2020, în valoare de 1442 lei. Deci, majorarea la 1775 lei este eliminată. Printr-o simplă ordonanță de urgență, niciodată aprobată de Parlament, Guvernul a răpit pensionarilor sume reprezentând cca 21% din pensia anterioară anului 2020, procent care ar fi putut acoperi măcar în parte rata enormă a inflației la produsele de bază din și de după pandemie. Și acest furt durează deja ce 3 ani.
3. Cîțu bagă și el capul în poză și, printr-o a doua ordonanță de urgență, cu nr. 8/2021, intrarea în vigoare a Legii nr.127/2019 este amânată pentru data de 1 septembrie 2023.
4. Un proiect de lege de aprobare a OUG nr.135/2020 abroga art. 42 din această OUG, mai precis, textul care elimina majorarea punctului de pensie de la 1442, la 1775 lei. Se revenea, deci, la forma inițială a art. 86 alin.(2) lit.b) din Legea nr.127/2019. Părea a se se fi făcut un dram de dreptate pensionarilor. Numai că:
5. Această lege A FOST ATACATĂ DE GUVERN la Curtea Constituțională. Așadar, guvernul acestei țări, care „luptă” cu pandemia, cu sărăcia, cu inechitățile sociale, care desființează pensiile speciale în 30 de zile (+ 30 ani... ) și care se ocupă atât de eficient de aziluri de bătrâni și de persoane cu dizabilități fizice sau mentale încât le închide pentru a nu se mai vedea fluviul de crime și hoții din sistem, se opune majorării cu 21% a pensiilor amărăștenilor; în același timp, reușește cumva să dea bani cu nemiluita pe seruri „imunizatoare”, armament, refugiați, ajutoare de stat pentru corporații, salarii exagerate în raport de merit în sistemul public, și sute de mii de posturi și zeci de agenții/autorități complet inutile.
6. Curtea Constituțională ADMITE sesizarea guvernului și declară neconstituțional acel proiect de lege care, timid, readucea în patrimoniul pensionarilor acea majorare de cca 21% a punctului de pensie. Este chiar prima decizie pronunțată în anul 2021, după o complicată perioadă de sărbători în care banii de pensie & salariu (30 de mii de amărâți de euro...) nu fuseseră suficienți pentru smeritele vacanțe în Bali. Decizia CCR nr.1/2021 👉se găsește în linkul👈 . Cu un argument de tip sofistic, CCR a spus că trecerea înapoi la punctul de pensie de 1775 lei s-ar fi putut întâmpla doar dacă OUG nr.135/2020 ar fi fost în întregime respinsă; or, proiectul legii de aprobare a abrogat un text al respectivei OUG„abrogarea modificării nu repune în vigoare norma juridică supusă modificării în redactarea sa anterioară acesteia” (știu, vi se pune mintea pe bigudiuri cu asemenea expresii, dar așa „vorbește” onorata curte).
7. Din ianuarie 2021 și până azi, acest proiect de lege este prin sertarele Parlamentului. Nu s-a obosit nimeni să repună legea de respingere a OUG nr.135/2020 în discuție, în ciuda dispoziției CCR.
Riscul major pentru securitatea circuitului juridic este acum ca Legea nr.127/2019 să intre în vigoare în data de 1 septembrie 2023, dar FĂRĂ modificarea punctului de pensie, pentru a ajunge, în sfârșit, la valoarea de 1775 lei.
DOAR DE AICI ÎNCOLO se poate vorbi de o majorare justă a pensiei, pentru a fi pusă în acord cu inflația.
Faptul că din ianuarie 2023 punctul de pensie este de 1785 lei nu înseamnă decât că s-a camuflat un furt.
Așa cum se poate observa, statul român și prostrocrații cinici care l-au ocupat se „luptă” de nu mai pot pentru pensiile românilor, numai că, deocamdată, au reușit doar să producă vorbe, hârtii și subiecte de „tocșou” la tv.
Ce pot face românii vizați de aceste majorări de pensii promise de legi inaplicabile?
Să dea în judecată statul, în procese colective.
Ordonanța de urgență nr.135/2020, cea care anulează majorarea pensiei, poate fi anulată în contencios administrativ, întrucât este anti-constituțională și încalcă și CEDO, conform căreia o „lege nu este lege în sensul Convenției dacă nu este clară”.
Odată cu atacarea acestei OUG la Curtea de apel, se pot cere despăgubiri, constând în suma samavolnic refuzată la plată în toată această perioadă de tergiversări (36 de luni), până la plata efectivă (probabil, încă 36 de luni).
Nu uitați să cereți, în condițiile art. 16 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, TOATE aceste despăgubiri și de la conducătorii guvernului, de la miniștri responsabili și de la șefii parlamentului din toată această perioadă.
În final, precizez că am pe rol o astfel de acțiune, în numele a cca 80 de pensionari. Procesul durează de peste doi ani ...
*lipsa de bani la buget nu este un motiv de amânare la plată (sau de anulare a obligației statului față de cetățeni), ci o probă a proastei administrări a banului public; pe de altă parte, pensiile sunt creanțe ale pensionarilor asupra sistemului public de pensii, pe care l-au alimentat în perioada de activitate (cu CAS), motiv pentru care nu se poate refuza plata unor părți din aceste creanțe pe motiv de lipsă de bani; dacă ar fi așa, înseamnă că și datoriile pe care le avem noi la bănci, la companiile de utilități, la fisc etc. ar putea fi refuzate/amânate la plată pe motiv de lipsă de bani ...

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Duminică:la Utrenie – Mt 28, 16-20, iar la Liturghie – 1Co 15, 1-11; Mt 19, 16-26.

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Duminică:la UtrenieMt 28, 16-20.

Noul Testament

Evanghelia după Matei

Cap. 28 Învierea lui Hristos. Arătările Mântuitorului. Porunca dată ucenicilor.

16 Iar cei unsprezece ucenici au mers în Galileea, la muntele unde le-a poruncit Iisus;
Mt 26:32 Mt 28:7 Mt 28:10 Mc 14:28 Mc 16:14 Lc 24:36-43 1Co 15:5

17 şi văzându-L, I s'au închinat, iar unii s'au îndoit.
Mc 16:14 Lc 24:36-43 Lc 24:52 1Co 15:5

18 Şi apropiindu-Se Iisus, le-a grăit, zicând: „Datu-Mi-s'a toată puterea în cer şi pe pământ.
Ps 8:6 Dn 7:14 Mt 11:27 Lc 4:6 Lc 10:22 In 3:35 In 13:3 In 17:2 Ef 1:20-22 Flp 2:9-10 Evr 2:5 Evr 2:8 1Ptr 3:22 Ap 17:14 Ap 19:16 :

19 Drept aceea, mergeţi şi învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh,
Is 9:1 Is 52:10 Is 60:4 Mt 24:14 Mc 16:15 Lc 24:47 FA 1:8 Rm 10:18 1Co 1:17 Col 1:23 1In 5:7 :

20 învăţându-le să păzească toate câte v'am poruncit Eu vouă. Şi iată, Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin“.
Ag 1:13 Mt 13:39 Mt 13:49 Mt 18:20 Mt 24:3 In 14:18 In 14:23

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Duminică: la Liturghie1Co 15, 1-11

Noul Testament

Epistola Întâi către Corinteni

Cap. 15 Învierea lui Hristos. Învierea morţilor. Cum vor învia trupurile.

1 Vă aduc însă aminte, fraţilor, de Evanghelia pe care v'am binevestit-o, pe care aţi şi primit-o, întru care şi staţi cu tărie,
Rm 1:16 1Co 11:2 Ga 1:11

2 prin care şi sunteţi mântuiţi dacă o ţineţi cu tărie aşa cum v'am binevestit-o eu; dacă nu, în zadar aţi crezut.
Rm 1:16

3 Căci înainte de toate v'am predat ceea ce şi eu am primit: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, potrivit Scripturilor,
Ps 21:6 Is 53:8-9 Dn 9:24 Za 13:7 Mt 26:24 1Co 2:2 1Tes 4:14

4 că a fost îngropat şi că a înviat a treia zi, după Scripturi;
Ps 15:10 Is 53:11 Os 6:2 Iona 2:1 Mt 12:19 Mt 12:40 Lc 24:34 In 20:9 FA 2:24-32 1Tes 4:14 2Tim 2:8 :

5 şi că i S'a arătat lui Chefa, apoi celor doisprezece;
Mt 28:7 Mt 28:16-17 Mc 16:14 Lc 24:34 Lc 24:36 In 20:19 In 21:1

6 după aceea S'a arătat în acelaşi timp la peste cinci sute de fraţi – dintre care cei mai mulţi trăiesc până astăzi, iar unii au adormit –;

7 după aceea i S'a arătat lui Iacob, apoi tuturor apostolilor;
Lc 24:50

8 iar la urma tuturor, ca unui născut înainte de vreme b, mi S'a arătat şi mie.
FA 9:3-5 FA 9:27 1Co 9:1

9 Căci eu sunt cel mai mic dintre apostoli; nici nu sunt vrednic să mă numesc apostol, pentru că am prigonit Biserica lui Dumnezeu.
Pr 30:2 Mt 5:19 FA 8:3 FA 26:10 Ef 3:8 1Tim 1:13

10 Dar prin harul lui Dumnezeu sunt ceea ce sunt, şi harul Său care este în mine n'a fost în zadar; dimpotrivă, m'am ostenit mai mult decât ei toţi – dar nu, nu eu, ci harul lui Dumnezeu care este în mine.
1Co 3:10 2Co 6:1 2Co 11:5 2Co 11:23 Ef 3:7-8 Flp 2:13 Col 1:29 1Tim 1:14

11 Prin urmare, ori că sunt eu, ori că sunt ei, noi aşa propovăduim şi voi aşa aţi crezut.

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Duminică: la LiturghieMt 19, 16-26.

Noul Testament

Evanghelia după Matei

Cap. 19 Despre desfacerea căsătoriei. Iisus binecuvintează copiii. Tânărul bogat.

16 Şi iată, un tânăr a venit la El şi I-a zis: „Învăţătorule bun, ce bine să fac ca să am viaţă veşnică?“
Mt 19:29 Mc 10:17-30 Lc 10:25 Lc 18:18-30

17 Iar El a zis: „De ce-Mi spui bun? Nimeni nu este bun, decât numai Unul Dumnezeu. Iar dacă vrei să intri în Viaţă, păzeşte poruncile“.
Lv 18:5 Dt 6:25 Sir 15:15 Mc 10:17-30 Lc 10:28 Lc 18:18-30

18 El I-a zis: „Care?“ Iar Iisus i-a zis: Să nu ucizi, să nu te desfrânezi, să nu furi, să nu mărturiseşti strâmb;
Ies 20:12-16 Dt 5:16-20 Mt 5:21 Mt 5:27 Mc 10:17-30 Lc 18:18-30 Iac 2:11 Rm 13:9

19 cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta şi să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
Ies 20:12 Ies 20:12-16 Dt 5:16-20 Lv 19:18 Mt 5:21 Mt 5:27 Mt 5:43 Mt 15:4 Mt 22:39 Mc 10:17-30 Lc 10:27 Lc 18:18-30 Rm 13:9 Ga 5:14 Iac 2:8 :

20 Tânărul I-a zis: „Pe toate acestea le-am păzit din tinereţea mea. Ce-mi lipseşte?“
Mc 10:17-30 Lc 18:18-30

21 Iisus i-a zis: „Dacă vrei să fii desăvârşit, du-te, vinde-ţi averile, dă-le săracilor şi vei avea comoară în cer; şi vino de-Mi urmează Mie“.
Mt 6:20 Mc 2:14 Mc 10:17-30 Mc 14:5 Lc 12:33 Lc 18:18-30 In 12:5 FA 2:45 FA 4:34-37

22 Dar tânărul, auzind cuvântul acesta, a plecat întristat, căci avea multe avuţii.
Ps 61:10 Mc 10:17-30 Lc 18:18-30

23 Iar Iisus a zis către ucenicii Săi: „Adevărat vă spun că cu greu va intra un bogat în împărăţia cerurilor.
Pr 1:28 Mc 4:19 Mc 10:17-30 Lc 18:18-30

24 Şi vă mai spun: Mai lesne e să treacă o cămilă prin urechile acului decât să intre un bogat în împărăţia lui Dumnezeu“.
Mc 4:19 Mc 10:17-30 Lc 18:18-30

25 Auzind acest cuvânt, ucenicii tare s'au mirat şi au zis: „Atunci, cine poate să se mântuiască?“...
Mc 10:17-30 Lc 18:18-30

26 Iar Iisus, privind drept la ei, le-a zis: „Aceasta e cu neputinţă la oameni, dar la Dumnezeu toate sunt cu putinţă“.
Fc 18:14 Iov 42:2 Za 8:6 Mc 10:17-30 Lc 1:37 Lc 18:18-30

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Sâmbătă:1Co 1,26-31; 2, 1-5; Mt 20, 29-34.


Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Sâmbătă:1Co 1,26-31; 2, 1-5;

Noul Testament

Epistola Întâi către Corinteni

Cap. 1 Salutări şi mulţumiri. Dezbinări în Biserică. Hristos, puterea şi înţelepciunea lui Dumnezeu.

26 Fiindcă uitaţi-vă la chemarea voastră, fraţilor: că nu mulţi sunt înţelepţi după trup k, nu mulţi sunt puternici, nu mulţi sunt de neam bun l;

Sof 3:12 Mt 11:25 Lc 10:21 In 7:48 Iac 2:1-5

27 dar tocmai pe cele nebune ale lumii le-a ales Dumnezeu ca să-i dea de ruşine pe cei înţelepţi; şi tocmai pe cele slabe ale lumii le-a ales Dumnezeu ca să-i dea de ruşine pe cei tari;

1Rg 17:22 Pr 9:4 Bar 3:27 Mt 11:25 Lc 10:21 Lc 14:21 Iac 2:1-5

28 şi tocmai pe cele de neam de jos ale lumii, pe cele dispreţuite le-a ales Dumnezeu; pe cele ce nu sunt, ca să le facă de nimic m pe cele ce sunt,

Mt 11:25 Lc 10:21 Lc 14:21 Iac 2:1-5

29 aşa ca nici un trup să nu se laude în faţa lui Dumnezeu.

Mt 11:25 Rm 3:27 Ef 2:9

30 Din El dar sunteţi voi întru Hristos Iisus, Cel ce de la Dumnezeu S'a făcut pentru noi înţelepciune, dreptate şi sfinţire şi răscumpărare,

Ir 23:5-6 In 17:19 2Co 5:21 Col 2:3

31 pentru ca, după cum este scris, cel ce se laudă, în Domnul să se laude.

Ir 9:23 Rm 3:27 2Co 10:17 Ga 6:14

Noul Testament

Epistola A Doua către Corinteni

Cap. 1 Salutare. Mulţumiri lui Dumnezeu pentru necazuri şi suferinţe. Amânarea vizitei lui Pavel.

1 Pavel, apostol al lui Hristos Iisus, prin vrerea lui Dumnezeu, şi Timotei, fratele, Bisericii lui Dumnezeu celei din Corint, împreună cu toţi fraţii care sunt în Ahaia:

Rm 1:7 1Co 1:1 Ef 1:1

2 Har vouă şi pace de la Dumnezeu, Tatăl nostru, şi de la Iisus Hristos!

Rm 1:7 1Co 1:3

3 Binecuvântat este Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos, Părintele îndurărilor şi Dumnezeul a toată mângâierea,

Ies 34:6 Rm 15:5 2Co 4:15 2Co 7:6 Ef 1:3 1Ptr 1:3

4 Cel ce ne mângâie pe noi în tot necazul nostru, pentru ca pe cei ce se află'n tot necazul să-i putem şi noi mângâia prin mângâierea cu care noi înşine suntem mângâiaţi de Dumnezeu.

Ps 33:19 2Co 4:15 2Co 7:6

5 Că după cum prisosesc întru noi patimile lui Hristos, tot aşa prisoseşte şi mângâierea noastră prin Hristos.

Ps 93:19 2Co 4:15

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Sâmbătă: Mt 20, 29-34.

Noul Testament

Evanghelia după Matei

Cap. 20 Parabola lucrătorilor tocmiţi la vie. A treia vestire a Patimilor. Mama fiilor lui Zevedeu; cearta pentru întâietate. Vindecarea celor doi orbi.

29 Şi ieşind ei din Ierihon, mulţime mare venea în urma Lui.

Mt 9:27 Mc 10:46-52 Lc 18:35 Lc 18:38-43 In 6:2

30 Şi iată doi orbi care şedeau lângă drum, auzind că trece Iisus au strigat, zicând: „Miluieşte-ne, Doamne, Fiul lui David!“

Mt 9:27 Mt 15:22 Mc 10:46-52 Lc 18:35 Lc 18:38-43

31 Dar mulţimea îi certa, ca să tacă; ei însă şi mai tare strigau, zicând: „Miluieşte-ne, Doamne, Fiul lui David!“

Mt 15:22 Mc 10:46-52 Lc 18:38-43

32 Şi Iisus, oprindu-Se, i-a chemat şi le-a zis: „Ce voiţi să vă fac?“

Mc 10:36 Mc 10:46-52 Lc 18:38-43

33 Ei i-au zis: „Doamne, să se deschidă ochii noştri!“

Ecc 11:7 Mc 10:46-52 Lc 18:38-43

34 Şi făcându-I-Se milă, Iisus S'a atins de ochii lor şi ei îndată au văzut şi I-au urmat Lui.

Mt 9:29-30 Mc 10:46-52 Lc 18:38-43

Biblia Ortodoxă

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Vineri: 2Co 7,10-15; Mc 2, 18-22.


Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Vineri: 2Co 7,10-15;

Noul Testament

Epistola A Doua către Corinteni

Cap. 7 Bucuria lui Pavel întru pocăinţa Bisericii.

10 Căci întristarea cea după Dumnezeu aduce pocăinţă spre mântuire, fără părere de rău; iar întristarea lumii b aduce moarte.

Ps 37:18 Ps 118:71 Ecc 7:3 Sir 30:23 Sir 38:18 Mt 27:3-5 Evr 12:17 1Ptr 2:19

11 Căci iată, însuşi faptul acesta că v'aţi întristat după Dumnezeu, câtă sârguinţă v'a adus!, şi câtă dezvinovăţire!, şi câtă mâhnire!, şi câtă teamă!, şi câtă dorinţă!, şi câtă râvnă!, şi câtă ispăşire! Întru totul aţi dovedit că'n această privinţă sunteţi curaţi.

12 Aşa că, deşi v'am scris, aceasta n'a fost nici din pricina celui care a nedreptăţit, nici din pricina celui care a fost nedreptăţit, ci pentru ca la voi să se învedereze în faţa lui Dumnezeu sârguinţa voastră pentru noi.

13 De aceea ne-am mângâiat. Pe lângă mângâierea noastră însă ne-am bucurat mai ales de bucuria lui Tit, căci duhul său s'a liniştit dinspre partea voastră a tuturor.

14 Că dacă'n faţa lui m'am lăudat cu ceva pentru voi, n'am fost dat de ruşine; ci dimpotrivă, aşa cum noi pe toate vi le-am grăit întru adevăr, tot astfel şi lauda noastră faţă de Tit a devenit adevăr.

2Co 1:12 2Co 8:24

15 Şi inima lui este şi mai mult la voi, aducându-şi aminte de ascultarea voastră a tuturor, cum l-aţi primit cu frică şi cu cutremur.

2Co 2:9 2Tes 3:4

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Vineri: Mc 2, 18-22.

18 Ucenicii lui Ioan şi fariseii posteau; şi au venit d şi I-au zis: „De ce ucenicii lui Ioan şi ucenicii fariseilor postesc, iar ucenicii tăi nu postesc?“

Is 62:5 Mt 9:9-17 Mt 9:14-17 Lc 5:27-28 Lc 5:33-38

19 Şi Iisus le-a zis: „Pot oare nuntaşii să postească în timp ce mirele este cu ei? Atâta timp cât îl au pe mire cu ei, nu pot posti.

Mt 9:9-17 Lc 5:27-28 In 3:29

20 Dar vor veni zile când mirele se va lua de la ei, şi atunci, în acele zile, vor posti.

Mt 9:9-17 Lc 5:27-28

21 Nimeni nu coase la haină veche petic dintr'un postav nou; altfel, peticul nou va trage din haina veche şi se va face o ruptură mai rea.

Mt 9:9-17 Lc 5:27-28

22 De asemenea, nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi; altfel, vinul nou sparge burdufurile şi vinul se varsă şi burdufurile se strică; ci vinul nou trebuie pus în burdufuri noi“.

Mt 9:9-17 Lc 5:27-28

Biblia Ortodoxă

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Joi: 2Co 7,1-10 ; Mc 1, 29-35.


Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Joi: 2Co 7,1-10;

Noul Testament

Epistola A Doua către Corinteni

Cap. 7 Bucuria lui Pavel întru pocăinţa Bisericii.

1 Având deci aceste făgăduinţe, iubiţilor, să ne curăţim pe noi de toată întinarea trupului şi a duhului, desăvârşind sfinţenia în frica lui Dumnezeu.

Evr 10:22 1In 3:3

2 Faceţi-ne loc în inimile voastre a! Pe nimeni n'am nedreptăţit, pe nimeni n'am vătămat; pe nimeni n'am înşelat.

2Co 12:17

3 N'o spun spre osândirea voastră, căci v'am spus dinainte că sunteţi în inimile noastre, ca împreună să murim şi împreună să trăim.

2Co 6:11-12 Flp 1:7

4 Multă îmi este încrederea în voi, multă îmi este lauda pentru voi; umplutu-m'am de mângâiere! Cu tot necazul nostru, sunt covârşit de bucurie!

2Co 6:10 2Tes 1:4 Flm 1:7

5 Căci chiar după ce am venit în Macedonia, trupul nostru n'a avut nici o odihnă, necăjiţi fiind în toate chipurile: din afară, lupte; din lăuntru, temeri.

FA 20:1-2 2Co 2:13 2Co 4:8

6 Dar Dumnezeu, Cel care-i mângâie pe cei smeriţi, ne-a mângâiat pe noi cu venirea lui Tit,

Is 49:13 2Co 1:3-4

7 şi nu numai cu venirea lui, ci şi cu mângâierea cu care el a fost mângâiat la voi, după cum ne-a vestit el nouă dorul vostru, plânsul vostru, râvna voastră pentru mine, aşa încât eu mai mult să mă bucur.

8 Că chiar dacă v'am întristat prin scrisoare, nu-mi pare rău (deşi mi-a părut rău); fiindcă văd că scrisoarea aceea, fie şi numai pentru un timp, v'a întristat.

2Co 2:4

9 Acum mă bucur, nu pentru că v'aţi întristat, ci pentru că v'aţi întristat spre pocăinţă; fiindcă după Dumnezeu v'aţi întristat, pentru ca să nu aveţi nici o pagubă din partea noastră.

10 Căci întristarea cea după Dumnezeu aduce pocăinţă spre mântuire, fără părere de rău; iar întristarea lumii b aduce moarte.

Ps 37:18 Ps 118:71 Ecc 7:3 Sir 30:23 Sir 38:18 Mt 27:3-5 Evr 12:17 1Ptr 2:19

Lecționar - Săptămâna XII după Rusalii: Joi: Mc 1, 29-35.

Noul Testament

Evanghelia după Marcu

Cap. 1 Ioan Botezătorul şi predica sa. Botezul lui Iisus. Ispitirea în pustie. Începutul predicii lui Iisus în Galileea. Chemarea primilor apostoli. Primele vindecări în Galileea. Vindecarea soacrei lui Petru şi alte tămăduiri. Curăţirea unui lepros.

29 Şi după ce au ieşit din sinagogă, au venit în casa lui Simon şi a lui Andrei, cu Iacob şi cu Ioan.
Mt 8:14-16 Mc 5:37 Mc 9:2 Mc 10:35 Lc 4:38-40

30 Iar soacra lui Simon zăcea aprinsă de friguri; şi îndată I-au vorbit despre ea.
Mt 8:14-16 Lc 4:38-40

31 Şi apropiindu-Se, a ridicat-o apucând-o de mână. Şi au lăsat-o frigurile şi ea Îi slujea.
Mt 8:14-16 Mt 9:25 Mc 5:41 Mc 9:27 Lc 4:38-40 Lc 8:54

32 Iar când s'a făcut seară şi soarele apusese, au adus la El pe toţi bolnavii şi demonizaţii,
Mt 8:14-16 Mt 4:24 Mt 8:16 Lc 4:38-40

33 şi toată cetatea era adunată la uşă.

34 Şi i-a tămăduit pe mulţi care pătimeau de felurite boli, şi demoni mulţi a scos. Şi pe demoni nu-i lăsa să vorbească, pentru că ei ştiau că El este Hristos.
Mt 9:35 Mt 10:1 Mc 1:25-26 Mc 3:11-12 Lc 4:41 FA 16:16-18 FA 19:15

35 Şi a doua zi, sculându-Se foarte de noapte, a ieşit şi S'a dus într'un loc pustiu şi Se ruga acolo.
Mt 14:23 Mc 4:35-37 Mc 6:46 Lc 5:16 Lc 6:12