Sfânta Biserica Ortodoxă

duminică, 28 aprilie 2024

Lecționar - Evanghelia a XI-a - a Patimilor: – In 19, 38-42.

Lecționar - Evanghelia a XI-a - a Patimilor: – In 19, 38-42.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 19 Patimile Domnului. Răstignirea şi moartea lui Iisus. Punerea în mormânt.

38 După acestea, Iosif din Arimateea, fiind ucenic al lui Iisus – dar într'ascuns, de frica Iudeilor –, l-a rugat pe Pilat ca să ridice trupul lui Iisus. Şi Pilat i-a dat voie. Deci a venit şi I-a ridicat trupul.
Mt 27:57-59 Mc 6:29 Mc 15:42-43 Mc 15:45 Lc 23:50-52 In 7:13 In 9:22 In 20:19 FA 13:29

39 Şi a venit şi Nicodim – cel care venise la El mai înainte, noaptea –, aducând ca la o sută de litre de amestec de smirnă şi aloe.
Mt 27:37 In 3:1-2 In 7:50

40 Deci ei au luat trupul lui Iisus şi l-au înfăşurat în giulgiu cu miresme, aşa cum este obiceiul de îngropare la Iudei.
Mt 27:59-60 Mc 14:8 Mc 15:46-47 Lc 23:53-55 In 12:7

41 Iar în locul unde a fost răstignit era o grădină, iar în grădină un mormânt nou, în care nimeni niciodată nu mai fusese pus.
Mt 27:59-60 Mc 6:29 Mc 15:46-47 Lc 23:53-55 FA 13:29

42 Aşadar, din pricina Vinerii Iudeilor, de aceea L-au pus pe Iisus acolo, că era mormântul aproape.

Lecționar - Evanghelia a X-a Patimilor: – Mc 15, 43-47.


Lecționar - Evanghelia a X-a - a Patimilor: – Mc 15, 43-47.

Noul Testament

Evanghelia după Marcu

Cap. 15 Iisus în faţa lui Pilat. Judecata şi osânda. Încununarea cu spini. Răstignirea şi îngroparea.

43 a venit Iosif, cel din Arimateea, sfetnic cu bun chip e, care aştepta şi el împărăţia lui Dumnezeu; şi, îndrăznind, a intrat la Pilat şi a cerut trupul lui Iisus.

Mt 27:57-58 Lc 23:50-52 In 19:38

44 Iar Pilat s'a mirat că a şi murit; şi chemând sutaşul, l-a întrebat dacă a murit de mult.

45 Şi aflând de la sutaş, i-a dăruit lui Iosif trupul mort.

In 19:38

46 Şi Iosif, cumpărând giulgiu şi coborându-L de pe cruce, L-a înfăşurat în giulgiu şi L-a pus într'un mormânt care era săpat în stâncă; şi a prăvălit o piatră la uşa mormântului.

Mt 27:59-61 Mt 28:1 Mt 28:2 Lc 23:53-55 In 11:38 In 19:40-41 FA 13:29

47 Iar Maria Magdalena şi Maria, mama lui Iosif, priveau unde L-au pus.

Mt 27:59-61 Mt 28:1 Lc 23:53-55 In 19:40-41

Biblia Ortodoxă

Lecționar - Evanghelia a IX-a Patimilor: – In 19, 25-37.


Lecționar - Evanghelia a  IX-a Patimilor: – In 19, 25-37.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 19 Patimile Domnului. Răstignirea şi moartea lui Iisus. Punerea în mormânt.

25 Şi lângă crucea lui Iisus stăteau mama Sa şi sora mamei Sale, Maria lui Cleopa, şi Maria Magdalena.

Ps 37:11 Mt 27:55-56 Mt 27:61 Mt 28:1 Mc 15:40-41 Lc 2:35 Lc 23:49

26 Atunci Iisus, văzând pe mama Sa şi pe ucenicul pe care-l iubea stând alături, i-a zis mamei Sale: „Femeie g, iată, fiul tău!“

In 13:23 In 20:2 In 21:7 In 21:20

27 Apoi i-a zis ucenicului: „Iată, mama ta!“ Şi din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine h.

28 După aceea, ştiind Iisus că de-acum toate s'au săvârşit, ca să se plinească Scriptura, a zis: „Mi-e sete“.

Ps 21:15 Ps 68:21

29 Şi era acolo un vas plin cu oţet; atunci ei, punând în jurul unei ramuri de isop un burete plin cu oţet, I l-au dus la gură i.

Ps 68:21 Mt 27:48 Mc 15:36 Lc 23:36

30 Deci, când a luat oţetul, Iisus a zis: „Săvârşitu-s'a!...“. Şi, plecându-Şi capul, Şi-a dat duhul.

Iov 19:27 Ps 29:5 Ps 30:5 Mt 27:50 Mc 15:37 Lc 23:46 FA 7:59

31 Apoi Iudeii, fiindcă era vineri, ca să nu rămână trupurile sâmbăta pe cruce – că era mare ziua acelei sâmbete –, l-au rugat pe Pilat să le zdrobească fluierele picioarelor j şi să-i ridice.

Dt 21:22-23 In 19:42

32 Deci au venit ostaşii şi au zdrobit fluierele celui dintâi şi pe ale celuilalt, care erau răstigniţi împreună cu El.

33 Dar venind la Iisus, dacă au văzut că de-acum murise, nu I-au zdrobit fluierele,

34 ci unul din ostaşi cu suliţa coasta I-a împuns-o şi îndată a ieşit sânge şi apă k.

In 20:20 In 25:27 1In 5:6 1In 5:8 Ap 1:7

35 Şi cel ce a văzut l a mărturisit, şi adevărată este mărturia lui; şi el ştie că spune adevărul, pentru ca şi voi să credeţi.

In 5:32 In 21:24 3In 1:12

36 Căci s'au făcut acestea ca să se plinească Scriptura: Nici un os nu I se va zdrobi.

Is 12:46 Nm 9:12 Ps 33:20

37 Şi iarăşi altă Scriptură zice: Vor privi la Acela pe Care L-au străpuns.

Ps 21:16-17 Za 12:10 Ap 1:7

Biblia Ortodoxă

Lecționar - Evanghelia a VIII-a Patimilor: – Lc 23, 32-49.

Lecționar - Evanghelia a VIII-a Patimilor: – Lc 23, 32-49.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 23 Iisus în faţa lui Pilat şi a lui Irod. Iisus judecat şi osândit la moarte. Răstignirea lui Iisus. Tâlharul mântuit. Îngroparea Domnului.

32 Şi alţi doi erau duşi, făcători de rele, ca să fie omorâţi împreună cu El.

Is 53:12 Mt 27:38 Mc 15:27 In 19:18

33 Şi când au ajuns la locul ce se cheamă Al-Căpăţânii, L-au răstignit acolo, pe El şi pe făcătorii de rele, unul de-a dreapta şi altul de-a stânga.

Is 53:12 Mt 27:33 Mc 15:22 Mc 15:27 In 19:17 In 19:18 FA 2:23

34 Iar Iisus a zis: „Părinte, iartă-le lor, că nu ştiu ce fac!“ Şi şi-au împărţit hainele Lui prin aruncare la sorţi.

Ps 21:18 Mt 5:44 Mt 27:35 Mc 15:24 Lc 6:28 In 19:24 FA 7:60 1Co 2:8 1Co 4:12

35 Şi sta poporul privind. Iar căpeteniile îşi băteau joc de El, zicând: „Pe alţii i-a mântuit; mântuiască-se şi pe sine însuşi dacă el este Hristosul, alesul lui Dumnezeu!...“.

Ps 21:7-8 Ps 34:12 Mt 27:39 Mt 27:40-42 Mc 15:30-32

36 Şi Îl luau în râs ostaşii, apropiindu-se şi aducându-I oţet

Ps 21:7-8 Ps 68:21 Mt 27:34 Mt 27:39 Mt 27:40-42 Mt 27:43 Mc 15:30-32 Mc 15:36 In 19:29

37 şi zicându-I: „Dacă tu eşti împăratul Iudeilor, mântuieşte-te pe tine însuţi!...“.

Mt 27:11 Mt 27:40-42 Mt 29:37 Mc 15:30-32

38 Şi deasupra Lui era scris cu litere greceşti, latineşti şi evreieşti: Acesta este împăratul Iudeilor.

Mt 27:11 Mt 29:37 Mc 15:26 In 19:19

39 Iar unul din răufăcătorii răstigniţi Îl defăima, zicând: „Nu eşti tu Hristosul?; Mântuieşte-te pe tine şi pe noi!...“.

Mt 27:44 Mc 15:32

40 Iar celălalt, certându-l, i-a zis: „Nu te temi tu de Dumnezeu, de vreme ce eşti în aceeaşi osândă?

41 Noi, cu dreptate primim ce ni se cuvine după faptele noastre, dar Acesta nici un rău n'a făcut“.

42 Şi-I zicea lui Iisus: „Pomeneşte-mă, Doamne, când vei veni întru împărăţia Ta!“

Mt 16:28

43 Iar Iisus i-a zis: „Adevăr îţi spun Eu ţie: astăzi vei fi cu Mine în Rai!“

44 Şi era acum ca la al şaselea ceas, şi întuneric s'a făcut peste tot pământul până la ceasul al nouălea;

Am 8:9 Mt 27:45 Mc 15:33

45 şi s'a întunecat soarele; şi catapeteasma templului s'a sfâşiat prin mijloc.

Ies 26:31-33 Ies 36:35 Mt 27:51

46 Şi Iisus, strigând cu glas mare, a zis: „Părinte, în mâinile Tale Îmi pun Duhul“. Şi aceasta zicând, Şi-a dat duhul.

Ps 30:5 Ps 37:1 Ir 3:19 Mt 27:50 Mc 15:37 FA 7:59 In 19:30

47 Iar sutaşul, văzând ceea ce se petrecuse, Îl slăvea pe Dumnezeu, zicând: „Cu adevărat, Omul Acesta drept a fost!“

Ps 37:1 Mt 27:54 Mc 15:39

48 Şi toate mulţimile care veniseră la această privelişte, văzând cele întâmplate, se întorceau bătându-şi pieptul.

Ps 37:1 Mc 15:40-41 Lc 18:13

49 Şi toţi cunoscuţii Lui, ca şi femeile care-L însoţiseră din Galileea, stăteau departe, privind acestea.

Ps 37:1 Ps 37:11 Ps 68:20 Ps 87:8 Mt 27:55-56 Mc 15:40-41 Lc 8:2 Lc 8:3 Lc 23:56 In 19:25

Biblia Ortodoxă

Lecționar - Evanghelia a IV-a Patimilor: – Mt 18, 28-40; 19, 1-6.


Evanghelia a IV-a Patimilor: – Mt 18, 28-40; 19, 1-6.

Noul Testament

Evanghelia după Matei

Cap. 18 Copilul, chip al desăvârşirii. Parabola oii rătăcite. Tu şi fratele tău. Puterea de a lega şi dezlega păcatele. De câte ori să-l ierţi pe aproapele tău. Parabola celor doi datornici.

2 Şi El, chemând la Sine un copil, l-a pus în mijlocul lor

Mt 19:14 Mc 9:36 Mc 10:15 Lc 9:47 Lc 18:16-17

8 Iar dacă mâna ta sau piciorul tău îţi devine piatră de poticnire, taie-l şi aruncă-l de la tine; că mai bine-ţi este să intri în Viaţă b ciung sau şchiop decât să ai două mâini sau două picioare şi să fii aruncat în focul cel veşnic.

Mt 5:29-30 Mc 9:43-47

4 Dar cel ce se va smeri pe sine ca acest copil, acela este mai mare întru împărăţia cerurilor.

Mt 20:26-27 Mc 10:43-44 Lc 22:26

Noul Testament

Evanghelia după Matei

Cap. 19 Despre desfacerea căsătoriei. Iisus binecuvintează copiii. Tânărul bogat.

1 Şi a fost că după ce Iisus a sfârşit cuvintele acestea, a plecat din Galileea şi a venit în hotarele Iudeii, peste Iordan.

Mt 7:28 Mt 11:1 Mt 13:53 Mt 26:1 Mc 10:1-12 In 10:40

2 Şi au mers după El mulţimi numeroase şi i-a vindecat pe ei acolo.

Mt 12:15 Mc 10:1-12 In 6:2

3 Şi au venit la El fariseii, ispitindu-L şi zicând: „Se cuvine oare ca omul să-şi lase femeia dintr'o pricină oarecare?“

Mal 2:14 Mt 16:1 Mc 10:1-12

4 Iar El, răspunzându-le, a zis: „N'aţi citit că Acela Care i-a făcut de la'nceput, bărbat şi femeie i-a făcut? ,

Fc 1:27 Fc 5:2 Mc 10:1-12

5 şi a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de femeia sa şi cei doi vor fi un trup;

Fc 2:24 Mc 10:1-12 1Co 6:16 Ef 5:31

6 aşa încât nu mai sunt doi, ci un singur trup. Deci, ceea ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă“.

Mal 2:14 Mc 10:1-12 1Co 7:10-11

Biblia Ortodoxă

vineri, 26 aprilie 2024

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Crime majore, furturi colosale, bancrute frauduloase inter-continentale, corupție sistemică și conflicte de interese catastrofale au fost camuflate de plandemie și război și apoi date uitării.

Crime majore, furturi colosale, bancrute frauduloase inter-continentale, corupție sistemică și conflicte de interese catastrofale au fost camuflate de plandemie și război și apoi date uitării.
Dar așa ceva nu se uită, nu se iartă. Este vorba de viața, sănătatea, averile și libertatea oamenilor, iar crimele contra umanității nu se prescriu.
În luna aprilie a anului 2021, în plină pandemie, când atenția oamenilor era deviate către necesitățile de supraviețiuire, cancelarul german Merkel și ministrul său de finanțe, Schulz, erau anchetați de Parlamentul federal german în legătură cu falimentul companiei Wirecard, cauzat de o fraudă financiară de 1,9 miliarde de euro. De observat că, în plină derulare a acestei fraude, Merkel făcea lobby pe lângă autoritățile din China, prezentând Wirecard ca pe un mare gheșeft tehnologic nemțesc, adică onest și de calitate (chestii care nu prea mai există în Germani încă de pe vremea lui Helmuth Kohl, el însuși implicat în sponsorizări și donații politice ilegale). Cu asemenea lobby, Wirecard ajunsese, în 2019, la o valoare de piață de 28 de miliarde euro. Ceea ce, de altfel, a dus la implicații și ramificații pernicioase în întregul sistem bancar european, nu doar în Germania.
Reuters reamintea, atunci, 2 lucruri esențiale în legătură cu afacerea penalo - falimentară Wirecard:
(i) că sistemul „revoluționar” de plăți electronice operat de Wirecard a început în domeniul jocurilor de noroc și al filmelor porno;
(ii) că avertizorii de integritate și ziariștii de la Financial Times care au atras atenția încă din 2019 asupra toxicității💥👉 Wirecard 👈💥au fost persecutați, șantajați sau intimidați de sistemul politic german, ghidonat cu mână forte de Merkel.
Reamintesc că și ministrul german al sănătății din 2021 era anchetat pentru conflicte de interese, întrucât se dovedise că soțul său făcea afaceri cu dispozitive sanitare, inclusiv cu sfintele măști.
Care era elementul comun?
Înainte de 2000, chiar și un zvon relativ la asemenea fapte ar fi dus la demisia automată și, apoi, la anchetarea politicianului în cauză. Că așa era nemțește.
Azi, însă, cu sau fără acoperirea plandemiei, politicienii germani nu mai pleacă imediat din funcțiile publice. Dimpotrivă, se dedau la acte de șantaj, intimidare și persecuții. Este valabil în cazul tuturor celor din establishmentul politic european, care fac mereu apel la lupta contra dezinformării și la ordinea mondială liberală bazată pe reguli.
Și, desigur, politicienii germani nu uită că politicienii din țările mai pricăjite ale UE, par egzamplu, România, sunt a priori suspecți de korupzion (exceptând cazurile vătafilor și iobagilor lor), ceea ce face ca acest verdict colectiv să iradieze către mulțimea cetățenilor acestor țări, suspecție de corupție prin definiție…
Aceasta nu este domnia legii, este domnia prin lege, cu biciul precendentului judiciar și cu ciomagul contractului.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - (IV) Îndrăzneala de a reglementa plafonarea chiriilor

(IV) Îndrăzneala de a reglementa plafonarea chiriilor

În fondul normativ românesc există și este încă în vigoare o reglementare care plafonează chiriile pentru locuință, pe motiv de protecție socială a persoanelor defavorizate sau, după caz, de stabilitate și fidelizare în muncă a unor salariați și funcționari publici, a militarilor, a polițiștilor și a magistraților.
Este vorba de OUG nr.40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe.
În forma sa originară, acest act normativ prevedea și o prelungire obligatorie, cu 5 ani, a contractelor de închiriere de locuință.
Potrivit art. 26-31 din OUG nr. 40/1999, chiriile pentru locuințe sunt stabilite pornind de la un tarif de bază lunar, care nu poate depăși:
-pentru locuințele sociale, 10% din venitul net lunar pe familie;
-pentru locuințele din fondul locativ de stat sau cel deținut de unitățile administrativ-teritoriale, ocupate de persoane ale căror venituri nu depășesc salariul mediu pe economie, 15% din venitul lunar net pe familie; dacă aceste venituri sunt între salariul mediu pe economie și dublul acestuia, chiria nu poate fi mai mare de 25% din venitul lunat net pe familie.
În cazul întreprinderilor care pun la dispoziția salariaților locuințe de serviciu, locuințe de intervenție sau cămine, chiriile maximale se stabilesc potrivit contractului colectiv de muncă sau conform regulamentului de ordine interioară.
Se observă că reglementarea are în vedere doar imobilele cu destinație de locuință care aparțin domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale și, respectiv, întreprinderilor, iar aceste case pot fi ocupate doar de funcționarii publici, de magistrați, de militari sau de polițiști ori de salariații anumitor întreprinderi.
Deși necesare într-un stat democratic și social și utile echilibrului economic, aceste plafonări ale chiriei nu sunt aplicabile în relatiile dintre simpli particulari sau în relatiile dintre comercianți și consumatori.
Plafonarea chiriilor pentru imobilele cu destinație de locuință este o modalitate obișnuita de protectie a tineretului studios si a familiilor tinere în marea majoritate a tărilor UE, dar este un subiect tabu în România.
Exceptând cazurile mai sus analizate, toate reglementarile anterioare Codului civil care conțineau modalitțăi de plafonare sau de revizuire a chiriilor în contractele încheiate între simpli particulari sau între comercianți, pe de o parte, și simpli particulari, pe de altă parte, au fost abrogate de Legea nr.71/2011 de punere în aplicare a Codului civil.
Riscul cel mai ridicat din perspectiva dreptului la locuire îl reprezintă acumularea excesivă de imobile cu destinația de locuință în mâinile unor agenți economici care vor abuza de puterea lor economică și vor majora excesiv chiriile, făcându-le prohibitive.
Din punct de vedere economic, excesul de apartamente goale din marile orașe, existent în condițiile penuriei de locuințe ale populației urbane, ar putea fi corectat prin închirierea acestora, la tarife plafonate, către primării sau instituții publice, cum ar fi Agenția Națională a Locuințelor (ANL), care ar putea, ulterior, să le sub-inchirieze studenților, familiilor tinere și persoanelor defavorizate, în condițiile OUG nr.40/1999, adică la tarife plafonate în funcție de venitul lunar.
De altfel, un nivel maximal de chirii ar putea crea și chiar dezvolta o piață a acestei afaceri, proprietarii – locatori urmân a avea o bună predictibilitate a costurilor și câștigurilor din asemenea activități și rente.
Din punctul de vedere al politicilor publice, chriile plafonate în funcție de nivelul burselor școlare sau universitare ar putea favoriza atât dezvoltarea orașelor universitare, cât și procesul de învățare. Studenții de azi, în lipsa unor locuri în cămine sau a unor chirii rezonabile, fie abandonează studiile, fie muncesc în timpul studiilor, cu efecte negative asupra pregătirii pentru exercițiul profesiei sau vocației pentru care fac facultatea.
Din punct de vedere social și psihologic, plafonarea chiriilor și prelungirea automată a unor contracte de închiriere, în condiții de rezonabilitate economică, ar putea fi o izbăvire și o salvare de la ruină pentru un mare număr de persoane.
Cu aceste motivații și ținând cont de necesitățile locative în creștere cu care se confruntă marile aglomerări urbane, precum și de creșterea constantă a prețurilor imobilelor cu destinație de locuință și de caracterul din ce în ce mai sufocant al condițiilor și al costurilor creditării, se impune un nou regim juridic al acestui tip de închiriere, pe modelul patentat în unele țări membre ale UE (cum ar fi Franța sau Germania), de plafonare a chiriei și de prelungire automată a unor contracte. Reglementarea ar urma să fie de nivel european, urmând a fi implementată în România în funcție de condițiile specifice de aici.