Sfânta Biserica Ortodoxă

duminică, 19 aprilie 2020

Valeriu Gafencu, Imn al Învierii


Valeriu Gafencu, Imn al Învierii

Vă cheamă Domnul slavei la lumină,
Vă cheamă mucenicii-n veșnicii,
Fortificați biserica creștină
Cu pietre vii zidite-n temelii.
Să crească-n inimile voastre

Un om născut din nou armonios,
Pe sufletele voastre să se-mplânte
Pecetea Domnului Iisus Hristos.
Un clopot tainic miezul nopții bate
Și Iisus coboară pe pământ;
Din piepturile noastre-nsângerate
Răsună Imnul Învierii sfânt.
Veniți creștini, luați lumina
Cu sufletul smerit, purificat;
Veniți flamânzi, gustați din cina,
E nunta Fiului de Împărat."

Arhimandrit Ilie Cleopa - Predică la Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe, purtătorul de biruinţă ( 23 aprilie )

Iconographer Daniel Neculae

Predică la Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe,
purtătorul de biruinţă
( 23 aprilie )


Ca un izbăvitor al celor robiţi şi celor săraci folositor,
neputincioşilor doctor, conducătorilor ajutător,
purtătorule de biruinţă, Mare Mucenice Gheorghe,
roagă pe Hristos Dumnezeu să mîntuiască sufletele noastre

(Troparul Sfîntului)

Iubiţi credincioşi,

Astăzi facem pomenirea Sfîntului Mare Mucenic Gheorghe, purtătorul de biruinţă, preaslăvitul ostaş al Mîntuitorului nostru Iisus Hristos.

Acest preaviteaz ostaş al Împăratului ceresc, s-a născut în Capadocia dintr-o familie creştină aleasă. Încă din fragedă copilărie s-a deprins pe sine la toată fapta cea bună, fiind crescut în frică de Dumnezeu de către mama sa, care era din Cezareea Palestinei, unde ea avea multă avere.

După ce tînărul Gheorghe a ajuns în vîrstă, a fost luat la oaste, iar fiindcă era viteaz şi iscusit în rînduiala sa, a fost ridicat la gradul de tribun şi i s-a încredinţat un corp de armată, spre a-l conduce. Arătîndu-se, apoi, a fi mare luptător şi biruitor în războaie, a fost cinstit de împăratul Diocleţian cu rangul de comite şi în sfîrşit a fost numit comandant al armatei romane de răsărit.

Dar, hotărîndu-se o mare persecuţie a creştinilor, el s-a împotrivit planurilor împăratului, mărturisind cu mare îndrăzneală pe Iisus Hristos. Împăratul s-a tulburat mult pentru vitejeasca împotrivire a sfîntului, încît nu putea nici vorbi şi a făcut semn antipatului să-i răspundă lui Gheorghe. Acesta, chemîndu-l mai aproape, i-a zis: "Cine te-a îndemnat să vorbeşti cu atîta îndrăzneală?" Iar Sfîntul i-a răspuns: "Adevărul!"

Din întrebările şi răspunsurile ce au urmat, s-a constatat că este creştin şi gata a pătimi pentru Hristos. Atunci, însuşi Diocleţian încearcă prin cuvinte măgulitoare a-l atrage pe sfîntul, dar el a rămas hotărît în mărturisirea sa. După aceea a fost dus în temniţă şi supus torturilor celor mai grele, punîndu-i-se o piatră mare pe piept, încît aproape l-a strivit. A doua zi, înfăţişîndu-se înaintea împăratului cu pieptul turtit, abia putea să mai vorbească. Apoi, mărturisind că rămîne nestrămutat în hotărîrea sa, a fost legat de o roată şi sfîşiat de fiarele ascuţite prin care trecea corpul său.

Aceste chinuri le suferea Sfîntul cu multă răbdare, lăudînd pe Dumnezeu din adîncul inimii. Împăratul, crezînd că a murit, a plecat plin de bucurie, iar Sfîntul Gheorghe a fost dezlegat şi vindecat de rănile sale, prin puterea lui Dumnezeu. Apoi un înger luminos a venit să-l îmbărbăteze.

Ostaşii, mirîndu-se de cel întîmplate, au spus toate acestea împăratului. Şi iată, însuşi Sfîntul Gheorghe a venit în mijlocul lor sănătos ca mai înainte, încît mulţi s-au minunat şi au crezut în Iisus Hristos, Care preamăreşte pe sfinţii Săi. Însăşi împărăteasa Alexandra, văzînd pe mucenic tămăduit prin puterea lui Dumnezeu şi auzind de arătarea îngerească, a crezut în Dumnezeu, cunoscînd adevărul. Împăratul a poruncit apoi ca Sfîntul Gheorghe să fie îngropat într-o groapă cu var nestins, dar şi de aici a ieşit nevătămat. Apoi a fost încălţat cu încălţăminte de fier, cu piroane înroşite în foc, care l-au rănit greu la picioare, dar în chip minunat s-a vindecat. A doua zi, împăratul a îndemnat pe Sfîntul Gheorghe să jertfească idolilor, dar el cu multă îndrăzneală mărturisind credinţa în Hristos a fost bătut cu curele de piele, pînă ce trupul său s-a umplut de răni.

Dar, văzînd Diocleţian că s-a făcut din nou sănătos şi crezînd că este fermecător, a poruncit unui vrăjitor renumit, Atanasie, să-l omoare cu otravă. Dar nici otrava nu la vătămat. După aceasta, Sfîntul sculînd pe un mort, mulţi au crezut în Iisus Hristos, între care şi vrăjitorul Atanasie. Peste noapte i s-a arătat Domnul în vis şi l-a îmbărbătat vestindu-i că în curînd va primi cununa muceniciei. A doua zi, Diocleţian încercă din nou să înduplece pe Sfîntul Gheorghe cu cuvinte blînde, dar el s-a dus în templul lui Apolon şi prin rugăciunile sale a risipit toţi idolii la pămînt.

Auzind aceasta, împărăteasa Alexandra n-a mai putut tăinui credinţa sa şi, alergînd la locul unde se afla marele mucenic Gheorghe, a început a striga: "Dumnezeul lui Gheorghe, ajută-mi, că numai tu eşti atotputernic". După ce s-a potolit mînia poporului, împăratul văzînd că toate încercările lui sînt zadarnice, a poruncit să-i taie capul, atît Sfîntului, cît şi împărătesei Alexandra, soţia sa. Ostaşii ducîndu-i la locul de tăiere, Sfînta împărăteasă Alexandra a murit pe cale, iar ostaşul lui Hristos, Sfîntul Gheorghe, după ce s-a rugat cu căldură lui Dumnezeu, mulţumindu-i pentru binefacerile primite, şi-a plecat capul cu bucurie şi a primit cununa cea nevestejită a măririi, în ziua de 23 aprilie.

Dar şi după moarte, Sfîntul Gheorghe a făcut multe minuni, dintre care vom aminti doar cîteva. A adus stîlpul de piatră al unei văduve, aruncîndu-l în mare, pînă în oraşul Ramel, unde se zidea o biserică închinată Sfîntului Gheorghe. A vindecat mîna cea bolnavă a unui saracin (arab), care voia să lovească cu sabia în icoana Sfîntului. A izbăvit pe un copil din robia saracinilor şi l-a adus într-o clipă în casa părinţilor săi, pe cînd servea la masă pe stăpînul său. A adus, de asemenea, din robie, pe un alt copil al unui preot, pe cînd acesta slujea Sfînta Liturghie, la pomenirea Sfîntului Gheorghe. A scăpat, ca un viteaz ostaş al lui Hristos, pe un tînăr Gheorghe din robie şi multe alte minuni a făcut Sfîntul.

Nu vom tăcea însă, a povesti minunea cu uciderea balaurului. În părţile Siriei, aproape de Beirut, era un lac în care trăia un balaur uriaş, care se hrănea cu carne de om. Cu sfat de obşte, au hotărît toţi locuitorii acelei cetăţi să-şi dea fiecare pe rînd cîte un copil spre mîncare balaurului. La urmă, venind şi rîndul împăratului, şi-a dat şi el pe fiica sa. Şi pe cînd fecioara aştepta pe malul apei, plîngînd cu mare frică, iată, apare Sfîntul Gheorghe, în chip de ostaş, călare pe un cal alb şi cu suliţă în mînă. "Nu te teme, fecioară, că eu, în numele Domnului Dumnezeului meu Celui adevărat, te voi izbăvi de balaur", i-a zis Sfîntul.

Apropiindu-se fiara aceea, sfîntul s-a însemnat cu semnul Sfintei Cruci şi a zis: "În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfîntului Duh". Apoi, repezindu-se asupra balaurului, l-a lovit cu suliţa în gîtlej şi l-a doborît. Deci a zis fecioarei aceleia să-l lege cu brîul său şi să-l ducă în mijlocul cetăţii. Adunîndu-se poporul cu frică, Sfîntul a strigat: "Nu vă temeţi, ci nădăjduiţi spre Domnul nostru Iisus Hristos şi credeţi întru El, că El m-a trimis să vă izbăvesc de balaur". Şi îndată, tăind fiara aceea cu sabia, tot poporul a crezut în Hristos şi a cerut botezul.

Moaştele Sfîntului Mare Mucenic Gheorghe au fost aşezate în oraşul Lida din Ţara Sfîntă, într-o biserică unde veneau credincioşi din ţările creştine şi primeau sănătate şi ajutor. După secole de linişte, Palestina a ajuns sub ocupaţie arabă şi turcească, iar sfintele sale moaşte au fost aduse în Europa şi împărţite la biserici şi mînăstiri.

La biserica sa din Lida se păstrează mormîntul Sfîntului Gheorghe, candela sa din care se miruiesc pelerinii şi lanţurile de fier cu care marele mucenic a fost legat în temniţă.

Iubiţi credincioşi,
Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe, numit şi "Purtătorul de biruinţă", pentru că a purtat biruinţă asupra diavolului şi a păgînilor, răbdînd cu vitejie toate, pentru dragostea lui Hristos, este cinstit în Biserica Ortodoxă printre cei mai mari sfinţi martiri. Cumplitele sale chinuri, rănile de moarte pe care i le făceau ostaşii lui Diocleţian, vindecarea minunată a trupului său zdrobit de dureri ca şi marea sa credinţă în Dumnezeu, răbdarea sa supraomenească, bărbăţia şi curajul său de a-l mărturisi pe Hristos l-au făcut pe Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe cel mai cinstit şi mai preţuit în întreaga creştinătate.

În toate ţările creştine se află locaşuri de închinare înălţate în cinstea lui şi creştini care îi poartă cu evlavie sfîntul său nume. Sînt şi armate care au avut de patron şi protector în războaie pe Sfîntul Gheorghe, Purtătorul de biruinţă.

În Ţările Române, Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe are un adevărat cult. Sînt numeroase bisericile înălţate în cinstea lui. Sînt numeroşi şi creştinii care-i poartă numele, cu cuvenită evlavie. Mai ales Ştefan cel Mare şi Sfînt avea mare respect pentru Sfîntul Gheorghe. Căci, precum acest tare mucenic a biruit prin credinţă, prin bărbăţie şi răbdare pe diavoli, pe păgîni şi pe balaurul cel cumplit care ucidea oamenii, aşa şi Ştefan cel Mare şi Sfînt a biruit cu ajutorul lui Dumnezeu şi al Sfîntului Mucenic pe turci şi tătari şi pe toţi cei care voiau să robească Ţara Moldovei.

El a rînduit ca patron al oştirii şi al Moldovei pe Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe. Cînd plecau la luptă, ostaşii purtau steagul cu icoana Sfîntului Gheorghe şi se întorceau totdeauna biruitori din războaie. Astăzi se mai păstrează două steaguri originale ale lui Ştefan cel Mare, cu icoana Sfîntului Gheorghe pe ele, lucrate cu fir de aur, care l-au însoţit pe domn în luptă. Unul se află la Muzeul Militar din Bucureşti şi altul se păstrează la Mînăstirea Zografu din Muntele Athos, fiind donat de marele voievod, ctitorul ei.

În anul 1488, Ştefan cel Mare şi Sfînt a zidit în nordul Moldovei vestita Mînăstire Voroneţ, cu hramul Sfîntul Gheorghe. În fiecare an se prăznuia, ca o mare sărbătoare a Moldovei, ziua de 23 aprilie, cînd se cinsteşte Sfîntul Gheorghe. Tot în numele Marelui Mucenic Purtător de biruinţă, Ştefan a zidit din temelie şi Mînăstirea Zografu din Athos, una din cele mai mari ctitorii mînăstireşti din lume, pe care a înzestrat-o, printre altele, cu steagul său de luptă şi cu o frumoasă icoană pe lemn, cu chipul Sfîntului Gheorghe.

Vedeţi cît de mult a pătimit pentru Hristos Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe? Vedeţi bărbăţie de martir? Vedeţi răbdare de ostaş al Bisericii lui Hristos? Vedeţi cît de mare este puterea credinţei în Dumnezeu? Vedeţi că numai prin jertfă proprie se apără credinţa în Dumnezeu? Mucenicii nu varsă sîngele altora, ci pe al lor. Nu urăsc pe nimeni, deşi sînt urîţi de cei răi şi necredincioşi. Nu se răzbună niciodată, ci iartă pe ucigaşi. Nu se tem de moarte, ci aşteaptă să fie cît mai repede dezlegaţi de trup, căci cred în viaţa veşnică şi doresc să ajungă mai degrabă la Hristos.

Tocmai în aceasta constă taina credinţei în Dumnezeu. Tocmai aceasta o face să fie puternică, tare, frumoasă, mîntuitoare şi veşnică. Să fii lovit şi tu să-i săruţi pe chinuitori! Să fii condamnat la moarte şi tu să te bucuri! Să fii ucis pentru Hristos şi tu să ierţi pe toţi! Credinţa puternică, bărbăţia, răbdarea, smerenia şi iertarea creştină, acestea sînt laudele sfinţilor şi ale creştinilor; acestea sînt cununa Bisericii, podoabele credincioşilor şi nădejdea mîntuirii noastre. Aceasta o spune şi Proorocul David: Unii se laudă cu căruţele lor, alţii cu caii lor - adică în puterea cea trecătoare, pămîntească şi neputincioasă -, iar noi ne lăudăm întru numele Domnului Dumnezeului nostru (Psalm 19, 8). Iar în alt loc zice: Mie îmi sînt foarte cinstiţi prietenii Tăi, Dumnezeule; foarte s-a întărit puterea lor! Duhul Sfînt îi numeşte "prieteni" pe sfinţi, pe cei ce Îl mărturisesc în lume şi se jertfesc pentru Evanghelie.

Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe este unul din marii martiri ai Bisericii şi prieten apropiat al lui Hristos. El şi-a dat viaţa pentru adevăr. Sîngele lui şi al altor sfinţi au întărit şi apărat credinţa, Biserica, unitatea şi dragostea creştinilor în lume. El nu s-a luptat cu oamenii, ci cu diavolul. În fiecare ostaş care îl chinuia, el vedea pe diavolul care îl îndemna la aceasta. Că nu oamenii, ci diavolii ne urăsc, fac vrajbă între fraţi şi războaie în lume. Ei ne ispitesc şi ne îndeamnă la păcat; dar este în puterea noastră să-i respingem.

Sfîntul Gheorghe este numit "primăvara duhovnicească", pentru că prin el s-a întărit mult creştinismul şi l-a reînnoit ca o primăvară. Pentru aceasta şi Biserica noastră cîntă astăzi aşa de frumos: "Veniţi toţi să prăznuim luminată pomenirea mucenicului Gheorghe şi să-l încununăm pe el cu flori de primăvară ca pe cel ce este nebiruit" (Stihirile Litiei).

Iubiţi credincioşi,

Să ne aducem aminte astăzi, la prăznuirea Sfîntului Mare Mucenic Gheorghe, că şi noi sîntem ostaşi ai lui Hristos, prin botez. Oare n-am spus noi atunci, înaintea lui Dumnezeu, a îngerilor şi a preotului că "ne lepădăm de satana şi de toate lucrurile lui şi de toţi slujitorii lui şi de toată slujirea lui şi de toată trufia lui?" N-am spus noi atunci că "ne unim cu Hristos?" Ne lepădăm de lucrurile satanei cînd părăsim lucrarea păcatului prin pocăinţă şi ne unim cu Hristos prin Sfînta Împărtăşanie, prin rugăciune şi prin lucrarea faptelor bune.

Dar nu ne lepădăm de satana şi de toate lucrurile lui, adică de păcate numai cînd ne botezăm, ci în toată viaţa noastră. Căci nici ispitele păcatului nu încetează la Botez, ci ne luptă pînă la moarte. De aceea pînă la moarte trebuie să ne luptăm şi noi cu ispitele păcatului ce vin de la diavolul, de la cei din jurul nostru şi de la însuşi trupul nostru. Pînă la moarte trebuie să fim ostaşi ai lui Hristos, să ne luptăm cu păcatul, cu patimile care ne împresoară, cu gîndurile rele, cu imaginaţia, cu ispitele tinereţii, cu slăbiciunile bătrîneţii şi cu săgeţile ucigaşe ale diavolului. Căci cine nu se luptă după lege, nu se încununează(II Timotei 2, 5), zice Sfîntul Apostol Pavel. Iar cel ce va răbda - necazurile pentru Hristos şi pentru viaţa veşnică - pînă la sfîrşit, acela se va mîntui (Matei 10, 22).

Sfîntul Gheorghe este numit "Purtător de biruinţă", căci a răbdat toate pînă la sfîrşit şi s-a luptat după lege, adică după Evanghelie. Dar oare creştinul şi călugărul care se luptă în toată viaţa cu diavolul şi cu patimile trupului şi nu se lasă biruit de ele, nu este şi el mucenic şi purtător de biruinţă? Cel care-şi păzeşte trupul curat de toate întinăciunile păcatelor, nu este şi el mucenic de bunăvoie? Cel ce se luptă pînă la moarte cu mînia, cu lăcomia, cu lenea, cu zgîrcenia, cu mîndria şi cu răutatea, nu este şi el un martir şi ostaş al lui Hristos? Căci arde pe diavoli şi-i izgoneşte cu rugăciunea şi smerenia, cu spovedania şi milostenia, primind astfel în cămara inimii sale pe Mirele Hristos prin Sfînta Împărtăşanie. La fel şi cel care-şi stăpîneşte cu tărie, limba, ochii şi simţurile este considerat mucenic al lui Hristos în sens duhovnicesc.

Fraţii mei, întreaga noastră viaţă este o luptă ca în arenă. Lupta creştinului este grea, duşmanul este cumplit, ispitele sînt uşor amăgitoare, credinţa noastră este slabă, rugăciunea puţină şi grijile vieţii multe şi înşelătoare. Dar să nu dăm înapoi. Armele noastre de luptă împotriva diavolului şi a păcatului sînt: credinţa tare, vie şi adevărată, rugăciunea, Sfînta Cruce, Biserica, duhovnicul, Sfînta Liturghie, Sfintele Taine, smerenia, aducerea aminte de moarte, exemplul şi ajutorul sfinţilor, milostenia şi nemuritoarea dragoste.

Cu asemenea arme de ne vom înarma, sîntem adevăraţi ostaşi ai lui Hristos. Atunci vom putea birui pe balaurul diavol, care caută să ne ucidă prin păcate. Atunci şi numai atunci vom primi şi noi, dincolo, cununi de biruinţă şi ne vom învrednici, cu rugăciunile Sfîntului Mare Mucenic Gheorghe şi ale tuturor sfinţilor, să dobîndim viaţa cea veşnică şi să lăudăm împreună pe Tatăl, pe Fiul şi pe Sfîntul Duh. Amin.

vineri, 17 aprilie 2020

,,Noapte Buna" popor Roman !

,,Noapte Buna" popor Roman ! 

Am asistat zilele acestea la cea mai mare MASCARADA (mediatica) facuta vreodata acestui ,,smerit" popor.

Si am vazut multi prosti si hulitori care se ascund in spatele unei tastaturi.Am spus de la inceput ca acest ,,virus" nu este decat o perdea pentru implementarea NOII ORDINI MONDIALE (pe etape) si sa ADEVERIT.

V-am spus de ani de zile si v-am atras ATENTIA chiar si in aceasta perioada cand mai toata lumea era panicata /speriata ca nu se urmareste decat controlul total al omului si lupta impotriva lui Hristos data de acesti SATANISTI MONDIALI care conduc totul din UMBRA (din spate).Au inceput propaganda MEDIATICA impotriva Bisericii ,mai apoi a preotiilor,apoi a sfintei impartasanii (trupul si sangele Mantuitorului nostru Iisus Hristos) si continuand cu Invierea Domnului (cu lumina sfanta).

V-am atras atentia nu de ieri de azi ci de ani de zile ca vor sosi aceste vremuri unii ati crezut,unii nu ati crezut dar iata-ne in fata faptului implinit in fata primului TEST unde din pacate NOI poporul ,,smerit" roman l-am cazut (l-am vandut pe Hristos).V-ati captusit (pus increderea) in modele false promovate de o mass medie ,,ATEE" (evreiasca) care nu a urmarit decat TERMINAREA ACESTUI POPOR care candva avea modele de urmat,modele care infundau puscaria pentru numele lui Dumnezeu(ValeriuGafencu,IustinParvu,ArsenieBoca,Calciu Dumitreaaa etc).

Acum modele acestei epoci,acestor tineri sunt VULPITA si VIOREL si cu totii sunteti VINOVATI de la parinti (cei 7 ani de acasa) pana la acest sistem ANTIHRISTIC (mass media,scoala,societate) pentru situatia in care a ajuns poporul roman ca decadere a moralitati.Nu mai esti la ,,moda" daca crezi in Dumnezeu ci chiar esti blamat sau privit suspicios de catre mai ,,mari intelectuali" ai zilelor noastre.Durerea ce o port in SUFLET e de neinteles pentru VOI pentru caci aceasta cadere nu a fost niciodata in ISTORIA acestui popor (oricat de prigonit a fost el).Stefan Cel Mare ,Mihai Viteazu ,Constantin Brancoveanu au construit manastiri,schituri,biserici si au aparat cu viata lor dreapta credinta (ceea adevarata Ortodoxa) pe cand voi o scuipati ,o injurati o blamati si asteptati totodata salvarea de la Dumnezeu (fariseilor).V-am.atras atentia sa nu-l votati pe acest ANTIHRIST (IOHANIS) caci e doar o papusa manevrata de catre ocultisti (ati crezut ca sunt nebun) uitati ce va face voua ,famililor voastre ,credintei voastre iar voi ati crezut si credeti inca unii dintre voi ca va ,,reprezinta".

V-am spus sa nu mai mergeti deloc la vot caci in spatele acestei mascarade (e o intreaga caractita ocultista) ei va pun pioni iar voi alegeti pe unul dintre ei (care credeti voi ca va salveaza).Observati cum noi romani am ajuns sclavii europei, din natia care am fost, sterge mai toata europa cu noi pe jos.A cerut mamica lui Iohanis tanti Merkel niste muncitori (sclavi) pentru plantatiile nemtesti a si disparut ,,virusul" ca prin MINUNE (e cam selectiv acest ,,virus") Pot sta 2000 de persoane intr-un AEROPORT unii langa altii dar nu pot fi 2000 de persoane la slujba de INVIERE.Pot sta in AVION unii langa altii 3 de-a dreapta ai 3 de-a stanga dar nu pot sta in curtea bisericii.Poti.merge prin Kauffland si sa verifici toate rosiile poti pune mana pe mai toate produsele dar nu poti aprinde o lumanare la un mort din familie (bunici ,parinti,frati,copii,etc).

Te poti plimba linistit cu o declaratie in mana (caci ,,virusul " e imun ) de la ora 06.00 la 22.00 apoi daca iesi afara dupa orele 22.00 apare virusul (din padure ,acele lemne taiate pentru a face loc tehnologiei 5 G si nu trebuie sa le vezi).Va tin in case nu-i intereseaza daca aveti ce manca sau cu ce va achita utilitatile sau daca ramaneti fara loc de munca. STATI IN CASA ( nu fentati autoritatile statului) caci atunci RISCATI sa va DESTEPTATI nu sa va ,,contaminati".

Voi credeti ca veti fi liberi cand ei va transmit ca ,,virusul " va reveni in toamna sau la anul (veti fi vaccinati,stampilati,lepadati de Hristos) nu veti mai putea face nimic din ceea ce ati putut face pana acum.Dar tehnologia avanseaza iar VOI trebuie sa sa alaturati standardelor oculiste care merg spre pacea falsa si spre ,,binele suprem".

Exact ca acum 2000 de ani in urma cand ostasti pazeau mormantul sfant sa nu cumva sa scape Hristos asa pazesc slugile de azi bisericiile nu cumva sa ne bucuram de LUMINA LUMII de LUMINA INVIERI.As mai continua dar SINCER am OBOSIT si asa ca am DECIS sa ma retrag si sa va LAS sa va informati ,,CORECT" de la icoana si lumina voastra TELEVIZORUL.

Dar nu uitati Ortodoxia adevarata va fi in catacombe ( comunitati la sate/paduri/munti nu in ORASE, in orase vor rezista foarte putini spre deloc caci razboiul acesta este un razboi PSIHOLOGIC care mai tarziu se va transforma intr-un razboi real.Pregatiti-va caci foamea ,lepadarea ,razboiul sunt etape care vin iar voi veti striga catre cel pe care l-ati hulit prin nepasare si nu va fi cine sa va raspunda.Pocainta nu inseamna decat intoarcerea la Dumnezeu la dragostea lui la rugaciune,post,spovedanie si impartasanie.Aia care va ,,iubesc sau va ,,urasc" toti la buza mormantului va PARASESC acolo vei ramane tu si faptele TALE.

Toti suntem VINOVATI de tradarea fata de Hristos nu numai IUDA si noi il lasam SINGUR LA CRUCE !

miercuri, 15 aprilie 2020

În miercurea din Săptămâna Mare se coc Paștile


Astăzi, în miercurea din Săptămâna Mare se coc Paștile. Mai precis se coc pituțele care reprezintă prescura, peste care baba din sat pune chistornicul înainte de a o băga la cuptor astfel rămânând însemele sfinte pe ea.

Baba = femeia văduvă și foarte credincioasă care săptămână de săptămână face prescura pentru slujbă.

Paștile se coc de către două-trei femei pricepute, printre care musai să fie și baba, care în prezent în Dăișoara este Zalea Ioanii (Rozalia Bucuțea).

După aceste fotografii urmează și un clip video pe care vă invit să îl vizionăm în această seară.

OPERAȚIUNEA "STEAG FALS" ECLESIAL!

OPERAȚIUNEA "STEAG FALS" ECLESIAL!
Ceea ce se petrece în spațiul mediatic zilele acestea este fără îndoială un "STEAG FALS", fluturat perfid de mercenari ai condeiului și (de)formatori de opinie, într-o lume răpusă și stăpânită de virusul indolenței. Din nefericire, Lumina se ascunde cu bună știință sub obroc și Pâinea Vieții se negociază între autoritățile statului și ierarhia BOR.
ATENȚIE POPOR AL ÎNVIERII! Pâinea sfințită (numită "Paști") și Sfânta Lumină sunt umbre ale Sfintelor Paști care sunt Sfintele Taine! E o diversiune statală și eclezială fără precedent! Se dă o luptă pierdută din start și se "pariază" pe un cal mort! Toată lumea s-a focusat pe Sfânta Lumină și Paști (pâinea sfințită), uitându-se esențialul: Lumina și Paștile sunt Hristos, prezent în chip real în Sfânta Euharistie, nu în pâine sfințită și Lumină materială! Aici e vicleșugul! Cea mai iscusită lucrare a diavolului este de a-l lipsi pe credincios de Sfintele Taine! S-a întâmplat anul acesta, poporul român ortodox fiind momit cu umbre ale sfințeniei și Vieții celei adevărate!
Ușile bisericilor s-au zăvorât pentru a-L încuia pe Hristos înăuntrul sfintelor locașuri!

Un gând pentru Iohannis!

Un gând pentru Iohannis!
Sfânta Lumină se aprinde pe Mormântul Domnului nostru Iisus Hristos în Sâmbăta Mare, ziua, între orele 12.30-13.30, în timpul Vecerniei Mari. Se știe că, de-a lungul secolelor, Sfânta Lumină nu se aprinde decât numai la ortodocși, ca o dovadă incontestabilă că numai ei păstrează dreapta credință apostolică. Este cea mai puternică dovadă care mărturisește că Ortodoxia este credința cea adevărată.
Este controlat încă din noaptea Vinerii Mari, după prohod, de către câțiva polițiști civili necreștini - un arab, un turc și o persoană din partea statului Israel. Ei verifică toate obiectele din interior să nu aibă vreo sursă de foc, verifică lespedea Sfântului Mormânt și controlează corporal pe arhiereul grec care presară vată pe mormântul Domnului. Apoi se sting toate luminile și se pecetluiește ușa Sfântului Mormânt cu două mari peceți, benzi de pânză albă cu ceară și sigilii la capete, în formă de X. Gardienii rămân de pază la ușa Mormântului până când se aprinde Sfânta Lumină.
Așa că domnule protestant, membru al bisericii Evanghelice de Confesiune Augustană din România, care pe româneşte se traduce drept luteran, nu veți înțelege niciodată, nu veți avea niciodată și nu veți trăi niciodată ce trăim noi în noaptea Învierii!
HRISTOS A ÎNVIAT!

luni, 13 aprilie 2020

Părintele Macarie - Mănăstirea Oituz Împărtășirea la Românii Ortodocșii


Împărtășirea la Românii Ortodocșii
Părintele Macarie - Mănăstirea Oituz 
«Aşa cum ne arată istoria, românii ortodocşi, pe parcursul întregii vieţi, se împărtăşeau foarte rar sau chiar deloc (!), luând doar la Paşti pâine binecuvântată pe care o numeau (şi o mai numesc) “paşti”.
Iată ce scria mitropolitul Neofit Cretanul despre practica sacramentală românească din prima jumătate a secolului al XVIII-lea (şi nu numai): “Cei mai mulţi din norod nici ar fi ştiind ce este Sfânta Priciaştenie [Împărtăşanie], ci numai la ziua Sfintelor Paşti ar fi mergând la biserică şi nu doar ca să asculte slujba Sfintei Liturghii şi să se împărtăşească cu Sfintele Taine fiind mai înainte spovediţi şi gătiţi pentru această Taină Sfântă, ci numai ca să ia pâine şi vin, paximan[1] ce se numeşte de voi Paşti, iar alţii cu ani îndelungaţi nu s-au spovedit, şi alţii iar în toată vremea vieţii lor, după cum am înţeles, Spovedania şi Sfânta Priciaştenie [Împărtăşanie] ce este nu o ştiu, fără decât aleargă în ziua de Paşti pe la bisericile lor de iau atunci acea pâine şi acel vin nesfinţit sau iau agheasmă, numind că este Paşti”[2].
Cutremurătoare este nu numai mărturia istorică, ci şi faptul că acest ierarh, ajungând mitropolit al Ţării Româneşti (1738-1753), i-a ameninţat cu excomunicarea pe credincioşii români, în caz de neîndreptare a acestei “rătăciri” şi “căderi în pierzanie”.

Nici până astăzi lucrurile nu s-au îndreptat, ba chiar au degradat şi mai mult, inclusiv prin girul ierarhiei superioare, care de asemenea numeşte acea pâine stropită cu vin – “Paşti”. Aceasta contrar textului biblic care zice că “Paştele nostru este Hristos” (I Cor.5:7). Deci «Paşti» (în sensul de hrană) poate fi numit doar Trupul şi Sângele lui Hristos şi nimic altceva. În prezent mirenii totuşi se împărtăşeșc mai des, inclusiv la Paşti, dar continuă să numească “paşti” pâinea binecuvântată în ajun sau chiar în ziua de Înviere.[3]»
Referințe
[1] În limba greacă cuvântul “paximadi” înseamnă pesmet.
[2] Cf. Ioan ICĂ jr., Împărtăşirea continuă cu Sfintele Taine, Sibiu 2006, p. 7.
[3] În Basarabia se zice “pască” la cozonacul cu brânză care se binecuvântează în ziua de Înviere după Liturghie. Această “pască” este mâncată acasă pe parcursul Săptămânii Luminate, după anafură şi agheasmă, dar înainte de celelalte bucate.