E o lupta pe fata intre gastile de securisti
A inceput o noua lupta pentru a ajunge la butoane sau a prelua fraiele a tot si toate.
Insa, rezultatul luptei asteia nu va aduce nimic bun pentru popor.
Indiferent ce gasca de securisti va ramane sau va prelua butoanele, va face la fel, indiferent de cat de "imaculata" s-a dat cat nu a mai fost la butoane.
Toata lupta si manipularea mediatica este pentru obtinerea puterii si a o folosi in interes personal.
Poporul nu va beneficia de nimic cat timp securitatea nu este scoasa din tot si toate si nu exista un control real al activitatii ei, ea fiind cea care controleaza pe toata lumea (de la justitie, economie si pana la presa si politica).
Ca tot sunt si judecatorii in greva, mai postez o data ce am postat si in 2021 si in 2022 si o sa tot postez an de an pana o sa intelegeti cum sta treaba.
Binenteles, justitia e numai un domeniu sub bocancul securistilor.
Securistii sunt in tot si toate, oficial, pe fata prin lege mai nou.
Nu exista domeniu sau bucatica de domeniu fara securistul ei pe post de sef, care foloseste institutia in interes personal si al gastii lui.
Si SRI -ul ne trambiteaza ca apara democratia. A aparat-o pana a ingropat-o de tot.
Si cum e lupta in floare, si-a dat Hellvig demisia, dar nu s-a desemnat alt sef la SRI
Se asteapta "invingatorul" bataliei pe ciolanul numit Romania si ai ei cetateni.
__________
Cine și cum a deteriorat sistemul de justiție din România?
Toți care au avut frâiele unor instrumente de represiune (sau au făcut parte din ele) pe care le-au folosit pentru a își înlătura concurenții, fie ei politicieni, oameni de afaceri sau oameni din poziții cheie.
După 1989 s-au creat tot felul de grupuri de interese în România, coagulate în jurul unor oameni din servicii. Fiecare a furat ce a putut, când și cum a putut și s-a axat pe realizarea propriului interes. Poporul nu a contat nici atunci și nu contează nici acum.
La început nu prea îi interesa pe unii de alții. Era destul pentru toți. Erau prieteni.
Însă, la un moment dat, interesele grupurilor au început să se intersecteze și să se calce pe bătături. Așa că unii, din prieteni au devenit dușmani și au început să caute instrumentele pe care le pot folosi ca să își înlăture dușmanii.
Care era cea mai mare temere a oamenilor? Lipsa de libertate.
Cine poate să priveze de libertate? Justiția, care poate să fie atât o amenințare, cât și o certitudine cu privire la lipsirea de libertate, dacă știi și poți să o manipulezi.
Așa că au început ei să caute cum să facă să folosească justiția în interes personal?
Ca să o poată manipula, aveau nevoie atât de politicieni, cât și din oameni din interiorul justiției.
Au creat faimosul PNA, pe timpul lui Năstase. Cu ajutorul politicului, nu? Că doar a fost nevoie de o lege de înființare a PNA.
După care au introdus serviciile în sistemul de justiție.
În interiorul sistemului de justiție nu a fost greu să găsească adepți. Oameni dornici de lingușeală și prea-mărire găsești oriunde.
Așa, încet, încet, construiră instrumentele, cu pași înceți, dar siguri.
Dar, numai că atunci când creezi un monstru și nu poți să deții frâiele monstrului ăluia în permanență, monstrul te mai papă și pe tine, că de aia e monstru. El nu e fidel nimănui.
Când s-a schimbat ”stăpânul” monstrului, cu toate că monstrul înainte păpase de-ai noului ”stăpân” care îl criticase cu vehemență, noul ”stăpân” nu a încercat în niciun fel să omoare monstrul, ci l-a hrănit și mai bine și s-a gândit cum să facă să îl facă și mai mare și mai puternic, ca să îi pape pe dușmanii lui.
Și așa a fost de fiecare dată, când frâiele au trecut în mâna altora.
Dar, dacă apare un astfel de monstru, ce fac alții? Creează și ei niște monstruleți mai mici. Nu au ei chiar aceeași putere ca marele monstru, însă, își mai fac treaba din când în când.
Monstrul și monstruleții creați puseră presiune pe sistemul de justiție, care se denatură în ultimul hal, ajungând ca același tratament să le fie aplicat și ălora de prin grupurile de interese, dar și cetățenilor de rând. Doar când se împute ceva, se împute cu totul și le pute tuturor.
S-a ajuns, astfel, ca și cetățenilor de rând să li se aplice același tratament, fie că erau victime colaterale, fie că era vorba de cazurile lor individuale.
Când ignori legea sau încerci să o interpretezi într-o modalitate care să fie un instrument de represiune, modalitatea aia de interpretare se va aplica tuturor, după aia.
Și acum să facem o scurtă retrospectivă.
”Stăpâni” ai monstrului.
Care a fost primul ”stăpân” al monstrului plecat la pușcărie, cu plânsete că e o nedreptate? Năstase, l-a păpat monstrul și pe el. Ce s-a mai plâns Năstase că e o nedreptate ce i se întâmplă ... Păi cam era, că a ajuns la pușcărie pe mizerii, nu pe ce făcuse pe bune (că însemna să se ducă și alții cu el). Dar, a contribuit singur la propria nedreptate.
Cine a dezvoltat și mai tare monstrul vreo 10 ani? Băsescu. Cine plânge acum că monstrul îi papă familia și e o nedreptate? Băsescu. Însă, cât a vegheat el la hrănirea și dezvoltarea monstrului .... numai el știe.
Nu mai are rost să dau alte exemple. Știu ei mai bine, iar plânsetele lor au fost publice.
👉Oameni din posturi cheie speriați de monstru.👈
O să dau numai două exemple: Procurorul General al României - Tiberiu Nițu și primul – ministru Victor Ponta.
Adepți din sistemul de justiție ai monstrului mare sau ai monstruleților
Cât erau ținuți în brațe, ce abuzuri mai făceau ... Se credeau și ei niște mici Dumnezei.
Când fură lăsați din brațe și dați la câini, iar mare jale că ei săracii sunt nevinovați și ce nedreptate li se întâmplă, uitând că au avut propria contribuție.
Vreo două exemple și aici: judecătoarea Camelia Bogdan, procuroarea Alina Bică, procurorul Portocală.
La un moment dat, se găsii unu, Dragnea, să vrea să scape de monstru. Din ce motive? Personale, în interesul unui grup de interese? Nu mai are nicio relevanță.
Așa că ce se gândi el? Să taie pârghiile de represiune.
Faimoasa ordonanță 13, ce urmărea în fapt? Eliminarea modalității de șantajare a politicienilor, ăia de prin Guvern și Parlament, care făceau legile și erau plini de dosare pe abuz în serviciu (când nu aveau cum să le facă un dosar unora, le trăgeau un abuz în serviciu că orice putea fi introdus acolo).
Care ar fi fost efectul? Nu mai puteau parlamentarii să fie șantajați, ar fi putut să mai legifereze după propria conștiință, nu după cum li se impunea.
Agitație mare că se distruge monstrul. Îi scoaseră ”stăpânii” pe ai lor în stradă, mai manipulară vreo doi cetățeni de bună credință, demonstrație mare împotriva Ordonanței 13. Reușiră! Stopară dezastrul (pentru ei, doar nu pentru cetățenii de rând).
Ce se mai gândi Dragnea?
Păi, dacă în final, lipsirea de libertate, de care le e teamă la toți, o dispune judecătorul, ia să văd cum fac ca judecătorul să nu mai poată fi șantajat.
Așa că a creat SIIJ. Ce era important la SIIJ și bloca șantajul judecătorilor? Faptul că nu mai era aceeași structură de parchet competentă să îi cerceteze și pe judecători și pe ceilalți (indiferent cine erau ei: cetățeni de rând, politicieni, oameni în posturi cheie).
Mai mult, nu exista o legătură directă între structura de parchet care îl cerceta pe judecător și structura de parchet care susținea rechizitoriul în instanță cu privire la judecătorul respectiv.
Așa că era greu să se ducă un procuror care cercetează un cetățean obișnuit, la structura de parchet care îl cerceta pe judecătorul care pronunța soluția cu privire la cetățeanul respectiv și să întrebe: nu cumva aveți voi ceva de judecătorul ăsta, că nu îmi prea ține mie rechizitoriul, ca să îi aduceți aminte să mai închidă și el ochii?
Și uite așa, puterea monstrului și monstruleților se mai reduse, că nu mai puteau să pună presiune pe judecător. Se mai liniștiră apele. Mai rămaseră în sistemul de justiție numai adepții fideli.
Referitor la Dragnea cred că a avut ca scop să stopeze monștrii (în interesul cui? Nici nu mă interesează, pentru că se mai însănătoșea sistemul de justiție), pentru simplul fapt că nu am uitat ce s-a întâmplat în primele 3 zile după ce Dragnea a plecat la pușcărie.
În primele 3 zile după ce Dragnea a plecat la pușcărie: nu mai existau disensiuni pe scena politică; nu mai exista opoziție; toată clasa politică mergea în aceeași direcție și era aceeași voce (nu pare să se fi schimbat prea mult nici acum); Viorica era cel mai bun om politic (nu mai făcea nicio gafă conform articolelor de presă); mai mult, chiar ăia care vruseseră să se legifereze plata de impozite către statul roman de compania americană care exploatează resursele României din Marea Neagră, urlau ca din gură de șarpe că nu e bună legea, trebuie abrogată, că vezi domne aia face cheltuieli de investiții acolo, cum să plătească ceva și statului român că exploatează resursele lui naturale?
Astea sunt câteva aspecte pe care mi le amintesc acum, care mi-au creat convingerea că Dragnea a fost dat exemplu când a fost condamnat.
Și cât a ținut exemplul ăla ... nu mai există nicio opoziție reală cu privire la nimic. Opoziția este acum numai declarativă, pe la TV.
Mai mult, că e așa cu monștrii și monstruleții, o dovadă în plus stă faptul că președintele comisiei juridice din Camera Deputaților a început ieri ședința în care se dezbătea proiectul privind desființarea SIIJ cu: SIIJ a fost creat de Dragnea și de aia nu e bun.
Cu alte cuvinte: băiețeși, ia aduceți-vă voi aminte ce i s-a întâmplat lui Dragnea și pe unde e acum și gândiți-vă bine când votați, că nu se știe ce vă rezervă viitorul!
Și acum proiectul de lege privind desființarea SIIJ: ce se întâmplă dacă se votează?
Monstrul și monstruleții vor fi revigorarați, vor exista noi ”stăpâni” care le vor ține frâiele, vor putea să elimine orice concurent/dușman.
Problema e că acum sunt cam mulți care cred că vor avea frâiele monștrilor și monstruleților: PNL +USR +UDMR.
Când ai trei lese care trag de aceeași zgardă, depinde de forța pe care o are fiecare în orice moment. Așa că monstrul și monstruleții mai pot păpa și dintre ai voștri, chiar când țineți frâiele.
Și nu uitați! Mai devreme sau mai târziu nu veți mai ține frâiele deloc, iar atunci monstrul și monstruleții vă vor păpa pe voi și familiile voastre. Nu uitați de Năstase și Băsescu (că doar e de actualitate).
Așa că atunci când ridicați voi mâna sau dați cu cartela prin ședințele alea din plenul Parlamentului, ar fi bine să nu vă gândiți numai la ce mari stăpâni veți deveni, să vă gândiți puțin că e posibil ca votul vostru să fie pentru trimiterea la pușcărie a voastră și a familiilor voastre, oleacă mai târziu.
Ce veți mai plânge atunci și veți blestema ziua când ați votat da. Au mai plâns și alții.
Avocat Elena Radu