Sfânta Biserica Ortodoxă

marți, 12 august 2025

🇷🇴 Apel către românii patrioți – din țară și din diaspora

 

🇷🇴Apel către românii patrioți – din țară și din diaspora
Sunt Iulian Nicolae Șuchea, avertizor de integritate și Ofițer Port Gradul I la Portul Constanța. Am dezvăluit corupția sistemică și cel mai periculos caz: depozitarea neconformă a AZOTATULUI DE AMONIU în Portul Midia.
Lupt împotriva unui sistem corupt și periculos. Am nevoie de sprijin pentru protecția mea și continuarea demersurilor legale.
Vor urma dezvăluiri și materiale despre persoane și rolul acestora în corupția din Portul Constanța și pe partea evaziunii fiscale.
Din păcate, Portul Constanța – deși este un obiectiv strategic al României – este de peste 35 de ani sub influența unor interese obscure, iar corupția a privat bugetul de stat de sume uriașe, suficiente pentru pensii și salarii decente, fără a fi nevoie de împrumuturi externe la dobânzi împovărătoare.
💪Împreună putem opri corupția din Portul Constanța și salva România!

Deputat AUR.Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Legea EDUSTEM – Echitate și Dezvoltare Unitară pentru Sistemul de Educație Modern.

 

Am trimis în Parlament, spre evaluare, în Comisiile interne AUR, Legea EDUSTEM – Echitate și Dezvoltare Unitară pentru Sistemul de Educație Modern. Scopul acesteia este de a aduce echilibru, respect și predictibilitate pentru toți profesorii din România și de a asigura acces real și echitabil la educație pentru elevi, indiferent de mediul în care trăiesc.

Educația e sub ghilotină! Învățământul trebuie să rămână ultima redută de supraviețuire, stâlpul de care ne ancorăm viitorul. Trebuie să-l prețuim prin fapte. Este esențial să securizăm educația copiilor și viitorul lor. Ar fi absurd să facem economii tocmai de la copii! Educația și cercetarea nu sunt parte a unui SRL.
Am trecut peste toate criticile de ordin economic și am pus pe primul loc calitatea, echilibrul și recunoașterea profesorului în societate.
Problemele vizate de inițiativa legislativă și soluțiile propuse:
1. Stabilitatea normei didactice și plata corectă a orelor suplimentare
Astăzi, norma didactică în preuniversitar și universitar poate fi modificată prin simple acte normative secundare, ceea ce creează instabilitate și nesiguranță. Legea EDUSTEM prevede că orice modificare a normei poate fi făcută doar prin lege organică adoptată de Parlament, astfel încât să nu mai existe schimbări arbitrare. De asemenea, orele suplimentare efectuate peste norma legală să fie remunerate cu cel puțin 125% din salariul orar de bază, pentru toate cadrele didactice (inclusiv din educația antepreșcolară, preșcolară și primară), indiferent de nivelul de învățământ sau de disciplina predată. Această măsură pune capăt practicii actuale în care munca suplimentară este fie slab remunerată, fie neremunerată. Pentru aliniere europeană – în multe state UE, procentul este între +15% și +50%, iar în Franța, Germania, Austria, Belgia există forme de majorare obligatorie pentru educație (Franța 125–150%, Finlanda 150%, Germania 115–140%).
2. Spor STEM pentru discipline experimentale
Profesorii de fizică, chimie, biologie, informatică, inginerie, științele Pământului vor beneficia de un spor lunar de 10% la salariul de bază. Acest spor recunoaște complexitatea predării disciplinelor experimentale, necesitatea activităților de laborator și importanța strategică a acestor domenii pentru viitorul României.
3. Sprijin real pentru atragerea profesorilor în mediul rural defavorizat
În multe sate și orașe mici, elevii nu au acces la profesori calificați, iar posturile rămân neocupate. Prin această lege, profesorii care se angajează în unități din mediul rural defavorizat vor primi un stimulent anual de 15.000 lei timp de 3 ani, plus sprijin pentru locuință – acoperirea a cel puțin 50% din chirie. Astfel, creăm motivație reală pentru ca dascăli buni să ajungă și să rămână acolo unde este cea mai mare nevoie de ei.
4. Protejarea școlilor din comunități mici
În ultimii ani, școli au fost închise doar pentru că aveau puțini elevi, fără a se ține cont de distanțe, lipsa transportului sau condițiile socio-economice. Legea EDUSTEM obligă autoritățile să facă o evaluare de impact educațional, social și economic înainte de orice comasare sau închidere de școală și interzice ca numărul de elevi să fie singurul criteriu de decizie.
5. Biblioteci școlare funcționale și acces la resurse
Mii de elevi nu au acces la o bibliotecă școlară activă. Legea prevede:
-Bibliotecar angajat cu normă întreagă în școlile cu peste 300 de elevi;
-Buget minim anual de 50 lei/elev pentru cărți, resurse digitale și IT;
-Integrarea tuturor bibliotecilor școlare într-un catalog digital național conectat la bibliotecile publice și universitare;
-Raport anual public privind starea bibliotecilor.
Sper să avem succes și cea mai bună formă din această lege să fie adoptată în Parlament.
Nu pot să-mi mai imaginez școli în paragină, profesori umiliți și copii înghesuiți în clase suprapopulate, tăind și tot tăind bugetul. Creșterea numărului de elevi pe clasă și tăierea normelor nu înseamnă eficiență, ci haos și colaps educațional, fără o analiză de profunzime.

luni, 11 august 2025

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea – Propuneri

 

În condiții de criză bugetară și economică nu strângi șurubul austerității, nu sufoci consumul, nu cauzezi falimente neplătindu-ți datoriile la timp, nu induci șomaj, sărăcie și foamete.

În mod normal, relaxezi fiscalitatea, crești colectarea taxelor, impozitelor și contribuțiilor (inclusiv prin conformare voluntară, adică, prin plata de bună voie și la timp a dărilor de către contribuabili) și reduci costurile inutile sau extravagante.
Aplici principiile din (pre)insolvență - nimic altceva.
Ce propun:
-reducerea la 30% a taxelor, impozitelor și contribuțiilor asupra salariilor și veniturilor din profesii independente; trebuie observat că o convenție cu nr. 102/1952 a Organizației Internaționale a Muncii, ratificată de România în 2009, interzice aplicarea de dări pe salariu mai mari de 50% din cuantumul său brut, deci reducerea de care vorbesc nu e doar o chestiune de politică economică și socială, este chiar o obligație internațională a României;
-tva zero pe alimente, apă, utilități, servicii de bază, educație, sănătate;
-reducerea cu 50% a accizelor pe carburanți (și, evident, eliminarea recentei creșteri cu 10% a acestor accize);
-eliminarea din facturile la utilități (energie, apă curentă sau uzată, încălzire) a oricărei taxe care relevă falimentara „luptă” cu schimbările climatice - certificate de CO2, contracte pentru diferență, tarife sau taxe de colectare a apei de ploaie, taxa pe amprenta de carbon a produselor din țări terțe față de UE;
-scutirea de impozit pe venit și de tva a familiilor cu mai mult de 3 copii minori;
-aplicarea regimului transparenței fiscale, adică, a unui impozit unic de 10% plătibil de beneficiarul real/final al oricărei întreprinderi mici sau mijlocii*;
-transferarea de la furnizor la cumpărător a obligației de plată a tva (taxarea inversă cu tva); pentru a evita marea evaziune pe tva, actualul sistem, în care furnizorul colectează și, la finalul lunii sau al trimestrului, face decontul de tva, beneficiarul va fi cel care va plăti statului tva - ul aferent**.
De unde bani în caz de relaxare fiscală?
Nu vă faceți griji.
Banii se pot colecta de la șpăguitorii (de supraviețuire sau din lăcomie), de la optimizatorii fiscali, de la corporațiile multi-naționale care externalizează ilegitim plus-valoarea realizată în România. De asemenea, bani vor putea fi făcuți și din eliminarea subvențiilor și a ajutoarelor de stat pentru corporații (nu cred că ar deranja pe nimeni dacă Mercedes sau Nokian nu ar mai primi alte ajutoare de stat de la România), precum și din eliminarea ajutoarelor militare pentru state corupte și mafiotice.
În insolvență, asta se face: uriașul sac de bani publici se coase, se leagă la gât și se utilizează exclusiv pentru costurile esențiale ale statului, iar banii colectați se alocă pentru dezvoltare și pentru plasa de siguranță socială.
*pentru o mai simplă înțelegere: în loc ca acționarul/asociatul care primește un dividend să suporte, mai întâi, un impozit pe profit de 16% și, în cascadă, un impozit pe dividend de 16%, va achita un impozit de 10% pe partea din beneficiul brut al IMM - ului care îi revine după criteriul participării la capitalul social sau după un alt criteriu contractat de acționari/asociați
**evident, taxarea inversă nu va fi extinsă la consumator, ci la comerciantul responsabil cu vânzarea finală

vineri, 8 august 2025

Deputat AUR.Profesor.Univ.Dr.Habil.Silviu Gurlui - Guvernul bagă mâna în banii tăi din Pilonul II!

 
Guvernul bagă mâna în banii tăi din Pilonul II!

Ni se vinde povestea cu „protecția pensionarilor” și „alinierea la standardele internaționale”. Adevărul? Îți iau dreptul de a-ți folosi banii munciți o viață!

Noua regulă:
- Primești doar 25% la pensionare.
- Restul ți-i dau cu porția, lună de lună, pe ani de zile. Și știm cât e speranța de viață în România!
- Dacă ai nevoie de toată suma pentru o urgență medicală, pentru a scăpa de datorii sau pentru a ajuta familia – ghinion!
Cine câștigă cu adevărat?
- Statul – își ține cu dinții investitorii în titlurile de stat, unde sunt blocați peste 60% din banii Pilonului II.
- Administratorii de fonduri – îți plimbă banii ani de zile și încasează comisioane frumușele.
Cine pierde? TU, românul care a muncit și a contribuit. Ți se ia libertatea de a decide asupra banilor tăi.
Miza reală? Nu e „grijă” pentru pensionari. Este controlul capitalului privat și protejarea bugetului găurit al statului. Restul e propagandă.
Soluția pentru cetățeni este simplă și de bun-simț. Dar Guvernul alege exact opusul, ignorând interesul oamenilor:
1. Drept deplin asupra propriilor bani – retragere integrală la cerere, cu opțiunea de plată lunară doar dacă beneficiarul o dorește.
2. Protecție reală – consiliere financiară gratuită la pensionare, nu restricții impuse cu forța.
3. Transparență totală – informare anuală clară și detaliată despre investiții, randamente și comisioane.
Dacă sunt banii tăi, tu decizi! Nu statul!!!

marți, 5 august 2025

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea – Ingerința străină. Quango (III)

Ingerința străină. Quango
(III)
Cum asanăm această mlaștină?
În SUA, Ministerul justiției (Departamentul de Justiție, DoJ) se ocupă cu ONG - urile ilegale, precum și cu înregistrarea și monitorizarea ONG – urilor străine, mai ales în cazul în care sunt considerate ostile. De asemenea, DoJ se ocupă și cu transparența finanțării și cu respectarea legalității americane de către ONG - uri. La nevoie, DoJ poate dispune suspendarea activității acestor ONG – uri sau poate cere instanțelor americane anularea și radierea din registrele publice.
Mai ales pentru că legile în domeniu au fost făcute de sau sub stricta supraveghere a acestor quango, în România NU există NICIUN organism de control, nicio procedură de transparență, niciun deranj de la fisc ale ONG - urilor. Chiar dacă România are sute de mii de ONG - uri (??!), activitatea acestora este un fel de wild wide west, un no man’s land, plin de cowboy grași, urâți și bețivi, care nu dau socoteală nimănui, nici când o dau pe “iarbă de calitate”, nici când prizează prafuri.
Există astfel de entități care au milioane sau zeci de milioane rulaj sau lichidități în cont, cu sau fără proveniență legitimă, și nimeni și nimic nu deranjează status quo – ul.
Foarte mare parte din optimizarea fiscală derulată de corporații se operează cu sau prin ONG – uri, care afișează scopuri benefice, dar de fapt sifonează bani și evită taxarea și impozitarea. Ba, mai mult, mai și mint consumatorii și mai și concurează neloial și incorect ceilalți comercianți, prin afișarea unor scopuri și activități verzi (greenwashing) sai pro – lgbtq+ (pinkwashing).
Vestea bună este însă că există textele din Codul civil referitoare la nulitatea persoanei juridice, care texte, utilizate corect, ar putea demantela astfel de quango, prin intermediul justiției.
Orice persoană interesată, deci și cluburi de presă, publicații concurente, fisc, cetățeni, alte ONG – uri, pot acționa și determina nulitatea unei quango, pentru încălcarea scopului licit, moral și în acord cu interesul public al oricărei persoane juridice. De asemenea, nulitatea se poate cere pentru pervertirea scopului non-profit, filantropic al unei ONG, într-unul comercial, industrial sau (geo)politic.
Motivele unor astfel de acțiuni în nulitate pot fi chiar aceste finanțari USAID și/sau UE, care au determinat transformarea unor rețele de ONG – uri în industrie, în comerț sau în instrument de ingerință politică în treburile interne ale unui stat sau ale unei comunități locale.
De exemplu, să primești, în decurs de 4 ani (2019 - 2023) suma de 6,3 milioane de euro pentru a influența alegeri, pentru practici și opinii contrare libertății de opinie și pentru remodelarea progresist – globalistă a unei națiuni, așa cum a făcut Societatea Academică Română, nu este în interesul public național și nici nu este moral.
ONG - urile nu pot face comerț sau industrie, fără a-și perverti scopul non - profit.
Nu pot face politica unor corporații, state, UE, fără a-și macula scopul moral și licit.
Nu pot finanța în spatele ușilor închise publicații cu agendă politică fără a fi culpabile de torpilarea fundațiilor democratice ale unui stat.
Nu pot face concurență neloială altor publicații, care nu au în spate ONG - uri finanțate de USAID/UE fără a încălca legitimitatea și legalitate obiectului de activitate statutar.
Foarte curând, poate chiar peste o săptămână, voi lansa astfel de acțiuni – trebuie ca mizeria asta în care ne-au afundat entitățile quango și amicii lor, seriviciile secrete, să se curețe cumva, cândva.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea – Ingerința străină. Quango (II)

 Ingerința străină. Quango

(II)
În luna iulie 2025 s-a descoperit că Uniunea Europeană face același lucru ca și administrațiile democraților americani, încă din din 2019.
Un document oficial, făcut public zilele trecute de către Grupul Parlamentar European The Patriots, arată că Uniunea Europeană a cheltuit, între 2019 – 2023, suma de 17 miliarde de euro, în mare parte pentru a plăti entități de tip quango, pentru a face toate cele descrise mai sus.
În preajma alegerilor pentru Parlamentul European, din iunie 2024, Ursula von der Leyen a utilizat 132 de milioane de euro pentru a plăti asemenea entități quango, cu scopul fabricării unei imagini pozitive a Comisiei Europene și a unei imagini negative a opozanților conservatori și suveraniști – vorbim despre rapoarte oficiale ale Curții Europene de Conturi, iar nu de invenții.
În luna ianuarie 2025 a izbucnit un mare scandal de corupție, avăndu-l în centru pe ex-vicepreședintelui CE, Franz Timmermans. O serie de entități quango gravitând în jurul lui Franz au utilizat bani europeni pentru a se exercita un lobby mai apăsat pe lângă euro-parlamentari, pentru a fi mai amicali cu programul Green Deal (program al cărui campion a fost Franz și este Ursula și care a falimentat Europa). Cazul este oarecum sub forma de batistă pe țambal azi, dar moțiunea de cenzură contra Ursulei, din 7-10 iulie, pe care am scris-o și am prezentat-o în Parlamentul European, a mai șters un pic colbul de pe aceste cazuri revoltătoare de corupție și deturnare de fonduri.
Spre deosebire de USAID, programul UE de finanțare a quango a continuat și după februarie 2025.
Practic, entitățile quango care au rămas fără banii USAID au migrat către banii UE.
Dar sunt șanse mari ca lucrurile să se schimbe radical și în UE : se pregătește încă o moțiune de cenzură contra Ursulei, iar aceste fonduri vor dispărea curând.
Este inadmisibil ca banii săracilor să fie alocați armamentului, iar banii grașilor din entitățile quango să rămână neatinși, ba chiar să fie multiplicați.
Este oribil ca banii fermierilor și ai regiunilor să fie drămuiți, iar banii turnătorilor digitali, care au distrus ideea de libertate și democrație prin turnătoria lor, să fie consolidați, la fel cum sunt consolidați banii serviciilor secrete românești (șapte la număr ...).
Pe lista acestor quango se află și așa-zise ONG – uri românești sau care activează în România: Freedom House, Societatea Academică Română, declic, funkycitizens, g4media, context.ro și, desigur, Open Society Fundation.
Aceste entități au presă (citită de doi inși, dar care acționează la comandă, ca roiurile de viespi), au factcheckers, au reprezentanți în CNA, ANCOM, birouri electorale, instanțe, ÎCCJ, CCR, CtEDO, CJUE, au diplomați, au rectori, profesori – șefi de catedră, academicieni (cum este actualul ministru al învățamântului) sindicaliști, experți care scriu legi și acte normative al primăriilor și consiliilor județene.
Au, practic, cam același număr de persoane și aceeași dispersie ca și serviciile secrete, motiv pentru care, de regulă, își aliniază între politicile (aș risca să spun ca e mai mult decât atât – oamenii quango sunt cam oamenii serviciilor secrete).
Aceasta este ADEVĂRATA ingerință străină în alegeri.

Av.Prof.Univ.Dr.Gheorghe Piperea - Ingerința străină. Quango (I)

Ingerința străină. Quango

(I)
La începtul lui februarie 2025 aflam cu stupoare că fonduri de zeci de miliarde de dolari au fost cheltuite de administrațiile Obama și Biden (precum și, sub ochii neatenți ai lui Trump, de propria administrație) prin USAID pe organizații non-guvernamentale având ca țintă implementarea ideologiei woke, cancel culture, gender diversity și climate change, mai pe scurt, gunoiul progresist și pseudo-științific al statului adânc american, interesat să modeleze lumea după interesul dominator al păpușarilor lumii. Statele care nu sfârșeau prin adoptarea slugarnică a acestei ideologii aveau parte de revoluții portocalii sau curcubeu, cu diverse pretexte, cum ar fi lupta anti-corupție, integrarea migranților, lupta contra schimbării climatice, lupta contra lui Putin. Ziariștii care nu se înregimentau și nu se supuneau erau sortiți falimentului. Cei care se supuneau, primeau fonduri de zeci de milioane.
Stick and carrot.
Biciul și acadeaua.
Banii USAID au fost folosiți și pentru crearea celei mai oribile forme de industrie a lumii occidentale contemporane: verificarea faptelor, lupta contra dez-informării și turnătoria digitală.
Mă refer, desigur, la fact checking, wistleblowing și trusted flagging.
Entitățile de turnători plătite din aceste fonduri au răspândit virusul turnătoriei securistice la utilizatorii rețelelor de socializare.
A rezultat de aici cea mai rea formă de cenzură, cea care se face prin intermediul omului de rând, fericit să îl dea în gât (se numește raportare) pe oricine nu se aliniază liniei adevărului oficial și științei stabilite. A rezultat, de asemenea, o enormă fractură socială, bazată pe etichetări, clișee și slogane, toate create în laboratoarele ONG – urilor finanțate din fonduri de tipul USAID.
USAID a fost desființat de Trump, între timp. Ce jale, ce chin, ce restriște au fost printre ONG – urile abonate la acest program ... Inclusiv printre cele care activează pe feuda numită România …
De menționat că aceste ONG - uri sunt doar cu numele non-guvernamentale. Utilizând bani publici furnizați de o putere globală (SUA, China, Rusia), aceste entități sunt principalul instrument al influenței imperialiste, al așa-numitului soft power, cu care se schimbă treptat o națiune, o legislație, o comunitate, un sistem judiciar. Acțiunea imperialistă e treptată și e pe nesimțite: este la nivel cultural, politico – ideologic, legislativ, judiciar. Entitațile de acest gen sunt denumite quasi – NGO, prescurtat, quango, și sunt mai riscante pentru democrație și independență decât serviciile secrete, pentru că, sub aparența un scopuri nobile, operează societățile pe cord deschis.
ONG - urile din România, finanțate prin USAID, au făcut legislație și jurisprudență (întotdeauna favorabile statului abscons, securist, și corporațiilor), au pus propriii magistrați în instanțele și în parchetele de vârf, inclusiv la CtEDO și la CJUE, au garnisit guverne, au determinat anularea unor alegeri și numirea unui primar general și a unui președinte (aflat acum în funcție).
Influența lor în societate se bazează nu pe intenții bune și idei benefice, se bazează pe supunere – cine se supune, primește păpică, banane și blugi, cine nu se supune, este aruncat peste zidurile cetății.
Sărăcia, falimentul, pierderea suveranității, dispariția libertății și diluarea responsabilității nu sunt preocupări ale acestor entități: ele se ocupă de probleme marginale, cum ar fi ideologia de gen, fierberea climatică, corupția celorlalți. Ele par a fi majoritare, dar, de fapt, sunt doar țipătoare, produc zgomot, au metode de acțiune coordonată, în haită, au clișee, sloganuri și etichete comune: simple și prostești, dar repetate la infinit, ele devin „adevăr” de necontestat.