.jpg)
În cadrul unei organizații neguvernamentale am lucrat la un moment dat cu un respectat profesor de la Facultatea de drept din București.
Recent am scris pe Facebook că lui George Simion nu-i este imputabil legal episodul de la biroul său parlamentar, cu critica severă adusă jurnaliștilor de la DIGI24, flmarea și publicarea celor întâmplate acolo. Am arătat in esență că biroul de la Parlament al liderului AUR este o locație cu regim de spatiu public iar jurnaliștii în cauză sunt angajați ai unei entități finanțate inclusiv din bani publici (zecile de milioane de euro din pandemie etc).
Drept pentru care, am mai scris, în speță a fost vorba despre o "activitate care a avut loc într-un spațiu public în conditiile existenței unui interes legitim" - a se vedea Grupul de lucru „Articolul 29” (instituit prin Directiva 95/46/Comisia Europeană), Avizul 06/2014 privind noțiunea de interese legitime ale operatorului de date prevăzută la articolului 7 din Directiva 95/46/CE.
Fostul coleg (consiliind azi ca avocat în beneficiul lui Nicușor Dan, am înțeles) mi-a spus, că, contrar opiniei mele, Simion va putea avea o problemă în instanță întrucât Directiva invocată de mine e abrogată de șapte ani.
M-am mirat că m-a cautat și ce mi-a spus și i-am arătat că actualul GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor) are un articol 94 pe care îl redau aici: "(1) Directiva 95/46/CE se abrogă cu efect de la 25 mai 2018.
(2) Trimiterile la directiva abrogată se interpretează ca trimiteri la prezentul regulament. Trimiterile la Grupul de lucru pentru protecția persoanelor în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal instituit prin articolul 29 din Decizia 95/46/CE se interpretează ca trimiteri la Comitetul european pentru protecția datelor instituit prin prezentul regulament".
Să nu fi știut asta fostul coleg, să fi testat el cu vreun scop dacă eu știu sau nu, chiar nu-mi dau seama.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu