Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 13 noiembrie 2023

Lecționar - Săptămâna XXVI după Rusalii: Joi: 1 Tim 3,1-13; Lc 16, 1-9.

Lecționar - Săptămâna XXVI după Rusalii: Joi: 1 Tim 3,1-13;

Noul Testament

Epistola Sfântului Apostol Pavel întâia către Timotei

Cap. 1 Salutare. Avertisment împotriva falselor învăţături. Mulţumiri pentru mila Domnului.

1 Pavel, apostol al lui Iisus Hristos după porunca lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru, şi a lui Iisus Hristos, nădejdea noastră,
Col 1:27 1Tim 2:3

2 către Timotei, adevărat fiu în credinţă: Har, milă, pace de la Dumnezeu-Tatăl şi de la Hristos Iisus, Domnul nostru.
FA 16:1 Tit 1:4 Ap 1:4

3 Când am plecat în Macedonia te-am îndemnat să rămâi în Efes ca să le porunceşti unora să nu înveţe învăţături străine a,
FA 20:1

4 nici să ia aminte la basme şi la genealogii fără de sfârşit b, care aduc mai degrabă certuri c decât iconomia d lui Dumnezeu cea întru credinţă;
1Tim 4:7 Tit 1:14 Tit 3:9

5 iar ţinta poruncii [aceleia] este iubirea din inimă curată, din conştiinţă bună şi din credinţă nefăţarnică,
Ecc 12:13 Rm 12:9 Rm 13:8 Rm 13:10

6 de la care unii, îndepărtându-se, s'au abătut spre vorbărie deşartă;
1Tim 6:4 1Tim 6:20 1Tim 6:21 Tit 1:10

7 vrând ei să fie învăţători ai legii, nu înţeleg nici ceea ce spun, nici cele pe care le susţin cu atâta tărie.

8 Noi însă ştim că legea-i bună dac'o foloseşti legal e;
Rm 7:12 Rm 7:16

9 ştiind aceasta, că legea nu-i pentru cel drept, ci pentru cei fărădelege şi nesupuşi, pentru cei necredincioşi şi păcătoşi, pentru necuvioşi şi spurcaţi, pentru ucigaşii de tată şi ucigaşii de mamă, pentru asasini,
Mt 15:19 Ga 5:23

10 pentru cei desfrânaţi, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru cei mincinoşi, pentru cei ce jură strâmb şi pentru tot ceea ce se împotriveşte învăţăturii sănătoase
Mt 15:19 1Tim 4:6 1Tim 6:3 2Tim 4:3 Tit 1:9 Tit 2:1

11 după Evanghelia slavei fericitului Dumnezeu, care mi-a fost încredinţată mie.
1Tes 2:4 Tit 1:3

12 Mulţumesc Celui ce m'a întărit, lui Hristos Iisus, Domnul nostru, că m'a socotit credincios f prin aceea că m'a pus să-I slujesc,
FA 9:15 Ga 1:15-16 2Tim 4:17 1Co 7:25

13 pe mine, cel ce mai'nainte eram blasfemiator şi prigonitor şi batjocoritor. Dar am fost miluit, fiindcă'ntru necredinţă am făcut-o din neştiinţă g;
Lc 12:48 FA 3:17 FA 8:3 FA 9:1-2 FA 9:21 FA 26:10 1Co 7:25 1Co 15:9 Ga 1:13
Lecționar - Săptămâna XXVI după Rusalii: Joi: Lc 16, 1-9.

Noul Testament

Evanghelia după Luca

Cap. 16 Parabola iconomului nedrept. Parabola bogatului nemilostiv şi săracului Lazăr.

1 Şi le spunea şi ucenicilor Săi: „Era un om bogat care avea un iconom; şi acesta i-a fost pârât că-i risipeşte avuţiile.

2 Şi chemându-l, i-a zis: Ce-i asta ce-aud eu despre tine? Dă-mi socoteala iconomatului tău, fiindcă nu mai poţi fi iconom.
Lc 6:22

3 Iar iconomul şi-a zis în sine: Ce-am să mă fac, că stăpânul meu îmi ia iconomatul?: să sap, nu pot; să cerşesc, mi-e ruşine...

4 Ştiu ce-am să fac pentru ca, atunci când voi fi scos din iconomat, ei să mă primească în casele lor.

5 Şi chemând, câte unul, pe fiecare din datornicii stăpânului său, i-a zis celui dintâi: Cât îi eşti dator stăpânului meu?
Mt 23:28

6 Iar el a zis: O sută de măsuri a de untdelemn. Iconomul i-a zis: Ia-ţi zapisul, aşază-te şi scrie repede cincizeci.
Iz 45:10 Iz 45:14

7 După aceea i-a zis altuia: Dar tu, cât eşti dator? El i-a spus: O sută de măsuri b de grâu. El i-a zis: Ia-ţi zapisul şi scrie optzeci.

8 Şi stăpânul l-a lăudat pe iconomul cel nedrept, fiindcă a lucrat înţelepţeşte c, căci fiii veacului acestuia sunt mai înţelepţi în neamul lor decât fiii luminii.
In 12:36 Ef 5:8 1Tes 5:5

9 Şi Eu vă spun: Faceţi-vă prieteni prin bogăţia nedreaptă, pentru ca, atunci când ea vă va lipsi, ei să vă primească în corturile cele veşnice.
Ecc 11:2 Sir 40:24

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu