Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 27 mai 2023

Lecționar – Săptămâna a VII-a – a Sfinților Părinți:Miercuri:FA 23, 1-11; In 16, 15-23.

Pictor Ovidiu Vasile

Lecționar – Săptămâna a VII-a – a Sfinților Părinți:Miercuri:FA 23, 1-11;

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 23 Moartea şi mormântul Sarrei.

1 Sarra a trăit o sută douăzeci şi şapte de ani – aceştia sunt anii vieţii Sarrei –

2 şi Sarra a murit la Chiriat-Arba, care e în vale – adică în Hebron, în ţara Canaanului. Şi a venit Avraam s'o plângă pe Sarra şi s'o jelească.

3 Apoi s'a ridicat Avraam de dinaintea moartei sale şi a grăit cu fiii lui Het a, zicând:

FA 7:16

4 „Străin sunt eu între voi şi pribeag; daţi-mi dar în stăpânire un loc de mormânt între voi, ca s'o strămut pe răposata mea de la mine şi s'o îngrop“.

FA 7:16 Evr 11:9 Evr 11:13

5 Iar fiii lui Het i-au răspuns lui Avraam, zicându-i:

FA 7:16

6 „Nu, domnul meu, ci ascultă-ne: Tu eşti între noi un voievod al lui Dumnezeu; îngroapă-ţi moarta în cel mai ales dintre locurile noastre de îngropare; nimeni dintre noi nu te va opri ca'n locul său de îngropare s'o aşezi pe răposata ta“.

FA 7:16

7 Avraam s'a ridicat şi s'a plecat pân'la pământ în faţa poporului acelei ţări, în faţa fiilor lui Het.

8 Şi a grăit către ei Avraam, zicând: „Dacă voi din inimă vreţi ca eu să-mi îngrop răposata [şi s'o strămut] de la mine, atunci ascultaţi-mă şi rugaţi-l din partea mea pe Efron, fiul lui Ţohar,

9 să-mi dea peştera Macpela, pe care o are'n capătul ţarinei lui, dar să mi-o dea pe câţi bani face ea, ca s'o am eu în stăpânire ca loc de veci în mijlocul vostru“.

10 Efron însă şedea în mijlocul fiilor lui Het. Şi i-a răspuns Efron Heteul lui Avraam, spunându-i în auzul fiilor lui Het şi al tuturor celor ce veniseră la poarta cetăţii lui b:

11 „Nu, domnul meu, ascultă-mă pe mine: Îţi dau ţarina, şi-ţi dau şi peştera care este în ea; în faţa cetăţenilor mei ţi-o dau: îngroapă-ţi răposata“.

Lecționar – Săptămâna a VII-a – a Sfinților Părinți:Miercuri: In 16, 15-23.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 16 Cuvântarea de despărţire (III): prigonirile viitoare; ajutorul Mângâietorului; întristarea schimbată în bucurie; rugăciunea în numele lui Iisus; „Eu am biruit lumea“.

15 Toate câte le are Tatăl, ale Mele sunt; de aceea am zis că dintru al Meu va lua şi vă va vesti.
In 17:10

16 Puţin şi nu Mă veţi mai vedea, şi iarăşi puţin şi Mă veţi vedea, pentru că Eu Mă duc la Tatăl“.
In 7:33 In 14:19 In 14:28

17 Atunci unii dintre ucenicii Săi ziceau între ei: „Ce este aceasta, că ne spune: Puţin şi nu Mă veţi mai vedea, şi iarăşi puţin şi Mă veţi vedea; şi că: Mă duc la Tatăl?“
In 14:28

18 Deci ziceau: „Ce este aceasta ce zice: Puţin? Nu ştim ce grăieşte...“.

19 Iisus a cunoscut că voiau să-L întrebe şi le-a zis: „Despre aceasta vă întrebaţi între voi, că am zis: Puţin şi nu Mă veţi mai vedea, şi iarăşi puţin şi Mă veţi vedea?

20 Adevăr, adevăr vă spun că voi veţi plânge şi vă veţi tângui, iar lumea se va bucura. Voi vă veţi întrista, dar întristarea voastră se va preface în bucurie.
Ir 31:13 Mt 5:4 In 20:20

21 Femeia, când e să nască, se întristează, pentru că i-a sosit ceasul; dar după ce naşte copilul nu-şi mai aduce aminte de durere, pentru bucuria că s'a născut om pe lume.
Fc 3:16 Is 13:8 Is 21:3 Is 26:17 Mi 4:9 1Tes 5:3

22 Aşadar, şi voi sunteţi trişti acum, dar Eu iarăşi vă voi vedea şi inima voastră se va bucura şi bucuria voastră nimeni nu o va lua de la voi.
Is 51:11 Is 66:14 Za 10:7 Lc 24:41 Lc 24:51-52 In 16:6 In 20:20 1Tes 5:3 1Ptr 1:8

23 Şi în ziua aceea nu Mă veţi mai întreba nimic. Adevăr, adevăr vă spun: Orice veţi cere de la Tatăl în numele Meu, El vă va da.
Mt 7:7 Mt 18:19 Mt 21:22 Mc 11:24 Lc 11:9 In 14:13-14 In 15:7 In 15:16 Iac 1:5-6 1In 3:22 1In 5:14-15 :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu