Sfânta Biserica Ortodoxă

sâmbătă, 13 mai 2023

Lecționar – Săptămâna a V-a – a Samarinenci:Marți: FA 12,25; 13, 1-12; In 8, 51-59.

Lecționar – Săptămâna a V-a – a Samarinenci:Marți: FA 12,25; 13, 1-12

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 12 Chemarea lui Avram. Avram în Canaan şi în Egipt.

2 Şi Eu voi face din tine un neam mare; şi te voi binecuvânta şi-ţi voi mări numele şi tu vei fi izvor de binecuvântare.

Sir 17:12 Evr 11:8 Fc 16:10 Fc 17:2 Fc 22:17 Dt 29:13 Sir 44:21

5 Şi a luat Avram pe Sarai, femeia sa, pe Lot, fiul fratelui său, şi toate averile pe care le agonisiseră şi toţi oamenii a pe care-i dobândiseră în Haran, şi au ieşit ca să meargă în ţara Canaanului şi au ajuns în ţara Canaan.

FA 7:4 Evr 11:8

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 13 Avram se desparte de Lot.

1 Iar din Egipt s'a suit Avram la Negheb, el, femeia sa şi toate câte avea; şi cu Lot, care era cu el.

Ps 104:13

2 Avram însă era foarte bogat în vite, în argint şi în aur.

Fc 12:16 Fc 24:35

3 Şi din popas în popas a mers Avram de la Negheb până la Betel, până la locul unde-i fusese mai înainte cortul, între Betel şi Hai,

Fc 12:8

4 adică spre locul jertfelnicului pe care-l făcuse el înainte. Şi acolo a chemat Avram numele Domnului.

Fc 12:7-8

5 Iar Lot, care mergea împreună cu Avram, avea şi el oi şi vite mari şi corturi.

6 Pământul acela însă nu-i încăpea să locuiască împreună, căci averile lor erau multe şi ei nu încăpeau să stea laolaltă.

Fc 36:7

7 Şi s'a făcut o ceartă între păstorii vitelor lui Avram şi păstorii vitelor lui Lot... – În pământul acela locuiau pe-atunci Canaaneenii şi Ferezeii –.

8 Şi Avram i-a zis lui Lot: „Sfadă să nu fie între mine şi tine, între păstorii mei şi păstorii tăi, căci suntem fraţi a.

Fc 11:27 Fc 14:12

9 Iată, nu-i oare tot pământul înainte-ţi? Desparte-te dar de mine! Şi de vei apuca tu la stânga, eu voi apuca la dreapta; iar de vei apuca tu la dreapta, eu voi apuca la stânga“.

10 Şi ridicându-şi Lot ochii, a privit toată câmpia Iordanului, că toată, până la Ţoar, era udată de apă ca raiul Domnului şi ca pământul Egiptului – aceasta era înainte de a fi nimicit Domnul Sodoma şi Gomora.

Is 51:3 Iz 28:13

11 Deci şi-a ales Lot toată câmpia Iordanului b şi a apucat Lot spre răsărit; şi aşa s'au despărţit ei unul de altul:

12 Avram s'a aşezat în ţinutul Canaan, iar Lot s'a aşezat în cetăţile din câmpie; şi şi-a întins corturile până la Sodoma.

Lecționar – Săptămâna a V-a – a Samarinenci:Marți: In 8, 51-59.

Noul Testament

Evanghelia după Ioan

Cap. 8 Şi s'a dus fiecare la casa lui. Femeia păcătoasă. Iisus, Lumina lumii. „Unde Mă duc Eu, voi nu puteţi veni“. „Adevărul vă va face liberi“. „Tatăl vostru este Diavolul“. „Înainte de Avraam sunt Eu“.

51 Adevăr, adevăr vă spun: De va păzi cineva cuvântul Meu, în veac nu va vedea moartea“.
In 5:24 In 11:6

52 Iudeii I-au zis: „Acum ştim că ai demon. Avraam a murit, tot aşa şi profeţii; şi tu zici: De va păzi cineva cuvântul meu, în veac nu va gusta moartea.
Mc 3:30 Mc 9:1 In 7:20

53 Nu cumva eşti tu mai mare decât tatăl nostru Avraam, care a murit? Şi au murit şi profeţii. Drept cine te iei tu?“
In 4:12

54 Iisus a răspuns: „Dacă Mă slăvesc Eu pe Mine Însumi, slava Mea nimic nu este. Tatăl Meu e Cel ce Mă slăveşte, despre Care voi ziceţi că e Dumnezeul vostru.
In 16:14 FA 3:13 Evr 5:5

55 Şi voi nu L-aţi cunoscut, dar Eu Îl ştiu; şi dac'aş zice că nu-L ştiu, aş fi asemenea vouă, un mincinos. Dar Eu Îl ştiu şi-I păzesc cuvântul.
Mt 11:27 Lc 10:22 In 7:28-29 In 17:25

56 Avraam, părintele vostru, a fost bucuros să vadă ziua Mea şi a văzut-o şi s'a bucurat“.
Iov 19:27 Lc 10:24 Evr 11:13

57 Deci au zis Iudeii către El: „Încă nu ai cincizeci de ani, şi L-ai văzut pe Avraam?...“.

58 Iisus le-a zis: „Adevăr, adevăr vă spun: Mai înainte de a fi fost Avraam, Eu sunt!“
Ies 3:14 Is 43:13 In 1:1-2 In 1:15 In 1:30 In 17:5 In 17:24 Col 1:17 Ap 1:8

59 Atunci ei au luat pietre ca să arunce asupra Lui. Dar Iisus S'a ferit şi, trecând prin mijlocul lor, a ieşit din templu şi S'a dus.
Lc 4:30 In 10:31 In 11:8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu