Sfânta Biserica Ortodoxă

duminică, 9 aprilie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Miercuri: la Ceasul al VI - lea: Is 58, 1-11; la Vecernie: Fc 31, 3-16; Pr 31, 3-21.

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Marți: la Ceasul al VI - lea: Is 58, 1-11;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 58 Adevăratul post.

1 Strigă puternic şi nu te opri!;
ca pe o trâmbiţă înalţă-ţi glasul a
şi spune-i poporului Meu păcatele lui
şi casei lui Iacob fărădelegile sale!
Iz 33:7 Os 8:1 Mi 3:8 Mt 3:3 Mc 1:3 In 1:23 2Tim 4:2

2 Ei Mă caută zi de zi
şi doresc să-Mi ştie căile,
ca un popor care a săvârşit dreptate
şi judecata Dumnezeului său n'a părăsit-o;
ei cer acum de la Mine judecată dreaptă
şi doresc să se apropie de Dumnezeu,
Is 1:18 Iz 33:17 Mal 3:7 Mt 13:20 Lc 8:13

3 zicând: „De ce-am postit noi, dacă Tu n'ai văzut?
de ce ne-am umilit noi sufletele, dacă Tu n'ai ştiut?...“ b.
Nu: în zilele voastre de post vă faceţi voile voastre
şi-i pişcaţi c pe cei ce sunt în puterea voastră.
Ir 14:12 Mt 6:16 Lc 5:33 Lc 18:12

4 Dacă postiţi pentru certuri şi judecăţi
şi-l bateţi cu pumnii pe cel obidit,
de ce-Mi aduceţi Mie postul, aşa cum o faceţi astăzi,
ca vocea voastră să se audă strigând?
Iov 31:21 Lc 6:35

5 Nu postul acesta l-am ales Eu,
nici o astfel de zi în care omul să-şi necăjească sufletul;
chiar dacă-ţi vei îndoi gâtul ca un cârlig
şi chiar dacă ai pune sub tine sac şi cenuşă,
nici chiar aşa nu puteţi pretinde că postul vostru e primit.
Za 7:5

6 Nu un astfel de post am ales Eu, zice Domnul;
ci tu dezleagă orice legătură a nedreptăţii,
dezleagă nodurile cu silnicie înnodate,
lasă-i liberi pe cei striviţi în legături
şi rupe toate înscrisurile cu socoteli nedrepte.
Ir 21:12 Lc 4:18-19 FA 8:23

7 Frânge pâinea pentru cel flămând
şi adu-i în casa ta pe săracii fără adăpost;
dacă vezi pe cineva gol, îmbracă-l
şi nu-i trece cu vederea pe cei de un neam cu tine.
Iov 22:6 Iov 24:10 Iov 31:19 Iz 18:7 Tob 1:17 Sir 29:9 Sir 29:12 Mt 25:35 Lc 11:41 1Tim 5:8

8 Atunci lumina ta se va deschide ca o dimineaţă
şi sănătatea ta curând va răsări
şi dreptatea ta îţi va merge înainte
şi slava lui Dumnezeu te va înconjura.
Iov 11:17 Ps 36:6 Lc 1:79

9 Atunci vei striga şi Dumnezeu te va auzi,
şi'n timp ce tu încă grăieşti, El va zice:
„Iată, Eu sunt aici“.
Dacă tu te lepezi de ceea ce te ţine legat
şi de mâna ta cea hrăpăreaţă
şi de cuvântul cârtitor,
Iov 22:27 Iov 33:26 Is 1:19 Is 30:19 Is 65:24 Ir 29:12

10 dacă din inimă îi vei da pâine celui flămând
şi dacă vei mulţumi sufletul necăjit,
atunci lumina ta va străluci în întuneric
şi întunericul tău va fi precum amiaza;
Is 42:16

11 şi Dumnezeul tău va fi cu tine pururea,
iar tu te vei sătura după cum îţi pofteşte sufletul
şi oasele tale se vor îngrăşa
şi vor fi ca o grădină bine adăpată
şi ca un izvor a cărui apă nu scade;
şi oasele tale ca iarba vor odrăsli şi se vor îngrăşa
şi neamurile neamurilor vor moşteni.
Ir 31:12 In 4:10 In 7:38

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Miercuri: la Vecernie: Fc 31, 3-16;

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 31 Iacob pleacă de la unchiul său Laban.

3 Atunci Domnul a zis către Iacob: „Întoarce-te în ţara părinţilor tăi, la neamurile tale, şi Eu voi fi cu tine!“
Fc 32:9

4 Trimiţând deci Iacob, le-a chemat pe Rahela şi pe Lia la câmp, unde erau turmele

5 şi le-a zis: „Văd eu pe faţa tatălui vostru că el mă priveşte altfel decât mai ieri şi alaltăieri; dar Dumnezeul tatălui meu era cu mine.

6 Voi înşivă ştiţi că eu l-am slujit pe tatăl vostru cu toată inima;

7 dar tatăl vostru m'a înşelat şi de zece ori mi-a schimbat simbria; Dumnezeu însă nu i-a îngăduit să-mi facă rău:
Sol 10:11

8 când el zicea: Cele pestriţe să-ţi fie simbria!, toate oile fătau miei pestriţi; iar când zicea: Cele vărgate să-ţi fie simbria!, atunci toate oile fătau miei vărgaţi.
Fc 30:32 Fc 30:39

9 Şi aşa a luat Dumnezeu toate vitele de la tatăl vostru şi mi le-a dat mie.

10 Şi a fost că odată, la vremea când intrau oile'n călduri, mi-am ridicat ochii şi am văzut în vis: şi iată că ţapii şi berbecii care săreau pe capre şi pe oi erau vărgaţi şi bălţaţi şi cenuşii.

11 Iar îngerul Domnului mi-a grăit în vis: – Iacobe! Şi eu am răspuns: – Ce este?
Fc 46:2

12 Zis-a El: – „Ridică-ţi ochii şi vezi: toţi ţapii şi berbecii care sar pe capre şi pe oi sunt vărgaţi şi bălţaţi şi cenuşii; căci Eu am văzut tot ce ţi-a făcut ţie Laban.

13 Eu sunt Dumnezeul Cel ce ţi s'a arătat în Betel, unde Mi-ai turnat untdelemn pe stâlp şi unde Mi-ai făcut făgăduinţă. Acum ridică-te deci, ieşi din ţara aceasta şi mergi în ţara ta de naştere, şi Eu voi fi cu tine“.
Fc 28:18 Fc 35:1

14 Atunci Lia şi Rahela i-au răspuns şi i-au zis: „Mai avem noi oare parte de moştenire în casa tatălui nostru?

15 Oare n'am fost noi socotite de el ca nişte străine?: că ne-a vândut a şi cu banii noştri s'a ghiftuit.

16 Ca atare, toată averea pe care Dumnezeu a luat-o de la tatăl nostru este a noastră şi a copiilor noştri. Fă dar acum tot ce ţi-a spus ţie Domnul!“
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Miercuri:la Vecernie:Pr 31, 3-21.

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 31
Lauda femeii harnice.

3 Avuţia ta n'o da femeilor, nici mintea şi nici viaţa, aşa ca pe urmă să-ţi pară rău.
Dt 17:17

4 Pe toate fă-le cu socotinţă,
cu socotinţă să bei vin.
Cei puternici sunt puşi pe mânie,
aşadar, să nu bea vin,
Is 5:22 Sir 31:27

5 ca nu cumva, bând, să-şi uite de înţelepciune
şi să nu-i poată judeca cu dreptate pe cei slabi.
Is 5:22 Est 3:15 Sir 31:30

6 Băutură tare să le daţi celor cuprinşi de mâhnire
şi vin de băut celor ce sunt în dureri,
Ne 8:10

7 ca să-şi poată uita de sărăcie
şi să nu-şi mai amintească de necazuri.

8 Deschide-ţi gura cu cuvântul lui Dumnezeu
şi pe toţi judecă-i după cuviinţă.
Pr 24:11

9 Deschide-ţi gura şi judecă drept
şi pune la inimă pricina celui sărac şi slab.
Lv 19:15 Dt 1:16

10 Cine va afla o femeie vrednică?
fiindcă una ca aceasta e mai preţioasă decât nestematele.
Pr 12:4 Pr 18:22 Sir 26:2

11 Inima bărbatului ei are încredere într'însa;
una ca aceasta nu va avea lipsă de bune dobândiri,
Pr 14:1

12 căci ea lucrează toată viaţa spre binele bărbatului ei.
Sir 26:1-2

13 Adunând lână şi in, ea cu mâinile ei le face de folos.

14 Ea e ca o corabie neguţătorind de departe:
aşa îşi agoniseşte traiul.

15 Şi se scoală de-noapte
şi le dă casnicilor de mâncare
şi slujnicelor de lucru.

16 Ea vede o moşie şi o cumpără
şi cu roada mânilor ei sădeşte stăpânire.

17 Îşi strânge cingătoarea pe mijloc
şi braţul şi-l întăreşte pentru lucru.
Lc 12:35

18 Din deprindere ştie că bine este a lucra
şi lampa ei nu se stinge toată noaptea.

19 Braţele şi le întinde spre ceea ce e de trebuinţă
şi mâinile şi le îndeamnă spre fus.

20 Mâinile i le deschide nevoiaşului
şi hrană îi întinde săracului.
Sir 29:1

21 Când bărbatul ei întârzie undeva, departe,
el nu duce grijă de cele de acasă,
căci toţi ai ei sunt îmbrăcaţi.
Ecc 10:17

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu