Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 3 aprilie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna V-a Sfântului și Marelui Post - Vineri: - la Ceasul VI-lea: Is 45, 11-18; la Vecernie: Fc 18, 20-33; Pr 16, 16-17,16


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna V-a Sfântului și Marelui Post - Vineri: - la Ceasul VI-lea: Is 45, 11-18;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 45 Pofeţie asupra lui Cirus (continuare). O nouă profeţie asupra lui Mesia. Vestirile Domnului. Chemarea şi convertirea neamurilor.

11 Că aşa zice Domnul Dumnezeu,

Sfântul lui Israel,

Cel ce le-a făcut pe cele ce vor fi:

– Voi Mă întrebaţi despre fiii Mei

şi despre fiicele Mele,

şi voi Îmi porunciţi asupra lucrului mâinilor Mele? f

Is 40:28

12 Eu am făcut pământul şi pe omul de pe el,

Eu cu mâna Mea am întărit cerul

şi tuturor stelelor le-am dat porunci.

Fc 2:1 Ps 32:6 Is 40:28 Is 42:5

13 Eu l-am ridicat să fie rege cu dreptate,

şi toate căile lui sunt drepte;

el va zidi cetatea Mea

şi robia poporului Meu o va întoarce

fără răscumpărare şi fără daruri,

zice Domnul Atotţiitorul.

2Par 36:23 Is 52:3

14 Aşa zice Domnul Atotţiitorul:

– Egiptul s'a trudit pentru Tine,

iar mărfurile Etiopienilor

şi Sabeenii cei înalţi la statură

vor trece de partea Ta

şi vor fi robii Tăi

şi'n urma Ta vor merge legaţi în cătuşe

şi la Tine vor ajunge

şi Ţie Ţi se vor supune

şi Ţie Ţi se vor ruga,

pentru că Dumnezeu este în Tine

şi'n afară de Tine nu este Dumnezeu. h

Ies 29:46 Is 13:3 Is 18:7 1Co 14:25 Ap 3:9

15 Că Tu eşti Dumnezeu,

dar noi n'am ştiut-o, i

Dumnezeul lui Israel, Mântuitorul.

16 Toţi potrivnicii Lui vor fi ruşinaţi şi înfruntaţi

şi'ntru ruşine vor umbla.

Voi, insulelor j, înnoiţi-vă pentru Mine!

Is 44:10-14

17 Israel e mântuit de Domnul

cu mântuire veşnică:

ei niciodată nu vor fi ruşinaţi ori înfruntaţi.

Iz 6:9 Iz 39:7 Evr 5:9

18 Aşa zice Domnul, Cel ce a făcut cerul,

Acest Dumnezeu Care Şi-a arătat k pământul şi l-a făcut;

El i-a pus rânduială,

El nu degeaba l-a făcut, ci să fie locuit;

Eu sunt Domnul, şi nimeni în afară.

Dt 4:35 Is 42:5

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna V-a Sfântului și Marelui Post - Vineri: - la Vecernie: Fc 18, 20-33

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 18 Arătarea treimică de la stejarul Mamvri.

20 Şi a zis Domnul: „Mare-i strigarea'mpotriva Sodomei şi Gomorei, şi mari fără margini sunt păcatele lor.
Fc 13:13 Fc 19:13 Dt 32:32 Is 3:9 Plg 4:6 Iz 16:48-50 Lc 17:28 Ap 18:5

21 Aşadar, Mă voi pogorî şi voi vedea dacă faptele lor se potrivesc cu strigarea care'mpotrivă-le a ajuns până la Mine; iar dacă nu, să ştiu“.
Fc 11:5 Lc 17:28 Ap 18:5

22 Oamenii g au plecat de acolo şi mergeau spre Sodoma, în timp ce Avraam încă stătea înaintea Domnului.

23 Şi apropiindu-se Avraam, a zis: „Îl vei pierde Tu oare pe cel drept odată cu cel păcătos? şi-i va fi oare celui drept ca şi cum ar fi păcătos?

24 Presupunând că'n cetatea aceea sunt cincizeci de drepţi, îi vei face să piară? Oare nu vei cruţa tot locul acela de dragul celor cincizeci de drepţi ce se află'n cetate?

25 Departe de Tine să faci una ca asta: să-l pierzi pe cel drept odată cu cel păcătos şi să-i fie celui drept ca şi cum ar fi păcătos! Departe de Tine! El, Cel ce judecă tot pământul, nu va face dreptate?“
Fc 20:4 Ps 07:8 In 5:27 FA 17:31 Rm 3:5 Evr 12:23

26 Zis-a Domnul: „Dacă la Sodoma găsesc cincizeci de drepţi în sânul cetăţii, de dragul lor voi cruţa tot locul“.
Iona 4:11

27 Şi răspunzând Avraam, a zis: „Iată, cutez să vorbesc către Domnul meu, eu, care sunt pulbere şi cenuşă!
Fc 2:7 Iov 30:19 Ecc 12:7 Sir 17:27 Sir 17:32

28 Să presupunem că din cei cincizeci de drepţi lipsesc cinci; din pricina celor cinci vei pierde oare toată cetatea?“ El a zis: „Nu, dacă aflu acolo pe cei patruzeci şi cinci, nu o voi pierde“.

29 Şi din nou I-a grăit [Avraam] şi I-a zis: „Dar de se vor găsi acolo patruzeci?“ Iar El a zis: „Nu, de dragul celor patruzeci nu o voi pierde“.

30 Şi a zis [Avraam]: „Să nu Se mânie Domnul dacă voi mai grăi: Dar de se vor găsi acolo doar treizeci?“ Iar El a zis: „Dacă aflu acolo treizeci, nu o voi pierde“.

31 Şi a zis [Avraam]: „Iată că încă mai cutez să-I vorbesc Domnului meu: Dar dacă se vor găsi acolo doar douăzeci?“ El a zis: Nu, de dragul celor douăzeci nu o voi pierde“.

32 Şi [Avraam] a zis: „Să nu Se mânie Domnul meu dacă voi mai grăi încă o dată: Dar dacă se vor găsi acolo doar zece?“ Iar [Domnul] i-a zis: „De dragul celor zece, nu o voi pierde“.
Jd 6:39 Pr 11:10 Ir 5:1 Iz 22:30 Iac 5:16

33 Şi dacă Domnul Şi-a isprăvit vorba cu Avraam, S'a dus; iar Avraam s'a întors la locul său.
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna V-a Sfântului și Marelui Post - Vineri: - la Vecernie:Pr 16, 16-17,16

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 16
Îndemnuri la smerenie, dreptate şi înfrânare.

16 Cuiburile înţelepciunii sunt mai alese decât aurul
şi cuiburile cunoaşterii sunt mai alese decât argintul.
Iov 28:15

17 Cărările vieţii abat de la rău,
iar căile dreptăţii sunt lungime de viaţă.

16 Cuiburile înţelepciunii sunt mai alese decât aurul
şi cuiburile cunoaşterii sunt mai alese decât argintul.
Iov 28:15

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu