Sfânta Biserica Ortodoxă

luni, 10 aprilie 2023

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Joi: la Ceasul al VI - lea: Is 65, 8-16; la Vecernie:Fc 43, 26-31; 45,1-16; Pr 21, 23-22, 4.


Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Joi: la Ceasul al VI - lea: Is 65, 8-16;

Vechiul Testament

Isaia

Cap. 65 Împotriva idolatriei. Răsplată pentru buni şi răi. Ceruri noi şi pământ nou.

8 Acestea zice Domnul:

– Aşa cum o boabă de strugure se află'n ciorchine

şi ei vor zice: – „Să n'o strici,

că binecuvântare se află într'însa!“,

tot astfel voi face Eu de dragul celui ce-Mi slujeşte:

de dragul lui Eu nu-i voi nimici pe toţi.

Mt 24:22

9 Şi voi scoate la faţă seminţia ce vine din Iacob

şi din Iuda

şi ei vor moşteni muntele Meu cel sfânt:

aleşii Mei şi servii Mei îl vor moşteni

şi vor locui acolo.

10 Şi turme de oi vor fi în pădure,

iar valea Acorului d va fi loc de popas

pentru cirezile poporului Meu,

pentru cei ce M'au căutat.

Ios 7:26 Os 2:17

11 Dar pe voi, cei ce M'aţi părăsit

şi muntele Meu cel sfânt l-aţi dat uitării,

pe voi, cei care gătiţi masă diavolului

şi prinoase de băuturi e îi turnaţi Norocului,

Rm 11:7 2Co 3:14

12 pe voi aceştia vă voi da pe seama săbiei:

toţi veţi cădea înjunghiaţi;

că Eu v'am chemat, dar voi n'aţi auzit,

Eu v'am grăit, dar voi n'aţi ascultat

şi răul în faţa Mea l-aţi făcut f

şi aţi ales lucrurile pe care Eu nu le-am voit.

Pr 1:24 Is 66:4 Ir 7:13 Ir 25:34 Ir 35:14 Ir 35:17

13 De aceea, aşa zice Domnul:

– Iată, servii Mei vor mânca, dar voi veţi flămânzi;

iată, servii Mei vor bea, dar voi veţi înseta;

iată, servii Mei se vor veseli, dar voi veţi fi ruşinaţi;

Ps 21:26 Pr 13:26 Mt 5:6 Lc 6:21 Lc 6:25

14 iată, servii Mei cu bucurie se vor bucura,

dar voi veţi striga din durerea inimii voastre

şi din zdrobirea duhului vostru veţi urla.

In 16:22

15 Căci numele vostru înveţi lăsa spre saţiu aleşilor Mei,

dar pe voi Domnul vă va da pierzării,

iar servii Mei vor fi numiţi cu nume nou;

Is 62:2 Ir 29:22 Ap 2:17 Ap 3:12

16 ei, cei ce vor fi binecuvântaţi pe pământ;

căci ei Îl vor binecuvânta pe adevăratul Dumnezeu,

iar cei ce jură aici, pe pământ, vor jura pe Dumnezeu cel adevărat;

că necazul de ieri îl vor uita

şi'n inima lor nu va pătrunde.

Dt 6:13 Is 45:24

Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Joi:la Vecernie:Fc 43, 26-31; 

Vechiul Testament

Facerea

Cap. 43 A doua călătorie a fraţilor lui Iosif în Egipt.

26 Când Iosif a venit acasă, ei în casă i-au înfăţişat darurile pe care le aveau în mâini şi i s'au închinat cu faţa pân' la pământ.

27 Iar el i-a întrebat: „Cum vă aflaţi?“ Apoi a zis: „Dar bătrânul vostru tată, de care mi-aţi vorbit deunăzi, e sănătos? mai trăieşte?“ 

28 Ei au zis: „Robul tău, tatăl nostru, e sănătos, încă trăieşte“. Şi Iosif a zis: „Binecuvântat de Dumnezeu este omul acela!“ Iar ei s'au plecat şi i s'au închinat.

29 Dar dacă Iosif şi-a ridicat ochii, l-a văzut pe Veniamin, fratele său de-o mamă, şi a zis: „El e fratele vostru cel mai mic, pe care mi-aţi spus că-l veţi aduce la mine?“... Şi a adăugat: „Dumnezeu să aibă milă de tine, fiule!“ 

30 Dar Iosif era atât de tulburat încât de dragul fratelui său i se zbătea inima şi-l podidea plânsul. Şi a fugit în odaie şi a plâns acolo.

31 Apoi, spălându-şi faţa, a ieşit; şi, stăpânindu-se, a zis: „Aduceţi bucatele!“
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Joi:la Vecernie:Fc 45,1-16;

1 Atunci Iosif nu s'a mai putut stăpâni faţă de toţi cei ce erau acolo şi a strigat: „Afară de la mine toată lumea!“ Aşa că nimeni nu rămăsese cu Iosif când el li s'a descoperit fraţilor săi.
FA 7:13

2 Plângând, şi-a ridicat el glasul, şi toţi Egiptenii au auzit, şi s'a auzit şi'n casa lui Faraon.
FA 7:13

3 Şi a zis Iosif către fraţii săi: „Eu sunt Iosif!... Tata mai trăieşte?“ a Fraţii lui însă nu i-au putut răspunde, căci deodată'ncremeniseră'nainte-i.
FA 7:13

4 Şi Iosif a zis către fraţii săi: „Apropiaţi-vă de mine!“ Şi ei s'au apropiat. Iar el a zis: „Eu sunt Iosif, fratele vostru, pe care voi l-aţi vândut pentru Egipt.
FA 7:13

5 Acum însă să nu vă întristaţi, nici să vă pară rău că m'aţi vândut aici, fiindcă spre păstrarea vieţii m'a trimis pe mine Dumnezeu înaintea voastră.
Fc 50:20

6 Că iată, doi ani sunt de când foametea bântuie pe pământ, şi încă cinci ani mai sunt în care nici arătură nu va fi, nici seceriş.

7 Căci Dumnezeu m'a trimis înaintea voastră ca să vă păstreze vouă o rămăşiţă b pe pământ şi viaţa să v'o păzească spre marea urmare.

8 Aşadar, nu voi m'aţi trimis aici, ci Dumnezeu; şi El m'a făcut ca un tată lui Faraon, domn peste toată casa lui şi stăpânitor peste toată ţara Egiptului.
Fc 50:20 Sol 10:14

9 Grăbiţi-vă dar să vă duceţi la tatăl meu şi să-i spuneţi: – Aşa zice fiul tău, Iosif: Dumnezeu m'a făcut domn peste tot Egiptul; coboară-te la mine, nu zăbovi.
FA 7:14

10 Vei locui în ţinutul Goşen d şi vei fi aproape de mine, tu, feciorii tăi şi fiii fiilor tăi, oile tale, vitele tale şi toate câte sunt ale tale;
Fc 47:11

11 acolo te voi hrăni – căci vor mai fi încă cinci ani de foamete –, ca să nu pieri tu, nici feciorii tăi, nici toate ale tale...

12 Iată, ochii voştri văd, ca şi ochii fratelui meu Veniamin, că gura mea este cea care vă grăieşte.

13 Povestiţi-i deci părintelui meu toată slava mea cea din Egipt şi tot ce-aţi văzut, şi grăbiţi-vă să-l aduceţi pe părintele meu aici!“

14 Şi căzând el apoi pe grumazul lui Veniamin, fratele său, a plâns; iar Veniamin a plâns şi el pe grumazul lui.

15 Şi i-a sărutat pe toţi fraţii săi şi a plâns asupră-le; după care şi fraţii săi au grăit cu el.

16 Iar vestea a pătruns în casa lui Faraon: „Au venit – se spunea – fraţii lui Iosif!“ Iar Faraon şi curtenii săi s'au bucurat.
Lecționar - Apostolul și Evanghelia în săptămâna VI – a, a Postului (a Floriilor) - Joi:la Vecernie: Pr 21, 23-22, 4.

Vechiul Testament

Proverbele lui Solomon

CAPITOLUL 21
Pronia lui Dumnezeu.

23 Cel ce-şi păzeşte gura şi limba
îşi păzeşte sufletul de necaz.
Sir 22:27

24 Un om îndrăzneţ şi încrezut şi obraznic se cheamă ciumă,
iar cel ce ţine minte răul e un nelegiuit.

4 Omul mărinimos e cutezător împotriva ocării,
dar făclia necredincioşilor e păcat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu