Sfânta Biserica Ortodoxă

marți, 21 decembrie 2021

Profesor și Avocat Gheorghe Piperea - Actuala coaliție de guvernare este infinit mai periculoasă decât guvernul Orban sau guvernul Cîțu!

© Inquam Photos / Octav Ganea

Actuala coaliție de guvernare este infinit mai periculoasă decât guvernul Orban sau guvernul Cîțu întrucât, pe de o parte, funcționează milităros, ca o divizie de panzere - rupe tot în cale, dar mai ales luptătorii cu sabia sau cu pușcociul - și, pe de altă parte, are o atitudine de purtător de veston (para)militar, inflexibilă, contrară drepturilor și libertăților cetățenești. Ordinul se execută, nu se discută. Arafat, gomandand de la agțiune, se simte mult mai în largul său într-un astfel de regim.

Mai întâi, să analizăm împreună ideea de a emite o lege a nazipass-ului obligatoriu la locul de muncă prin asumarea răspunderii guvernului. Această idee denotă că orice dizidență a propriilor parlamentari este considerată inadmisibilă - probabil că unii parlamentari ar fi vrut să voteze contra legii, dar nu vor fi lăsați. Asumarea răspunderii guvernului înseamnă eliminarea dezbaterilor în Parlament. Cum nu există o majoritate care să formuleze și să voteze o moțiune de cenzură, legea va fi adoptată, în această manieră, fără probleme. Rămâne, desigur, posibilitatea ca legea să fie atacată la CCR, înainte de promulgare, dar pentru acest demers sunt necesari 50 de deputați sau 25 de senatori oponenți ai legii, ceea ce nu cred că există în acest moment. Ulterior, legea mai poate fi atacată doar cu excepție de neconstituționalitate de cetățenii care își vor fi pierdut locul de muncă, dar acest instrument este exclusiv post-factum și presupune declanșarea unui proces in instanță.
În altă ordine de idei:
-nu se înțelege de ce este nevoie de o ordonanță de urgență (cea care este acum în vigoare) sau de o lege pentru a pune în aplicare în România un Regulament al UE (recte, cel cu nr. 2021/953, din iunie 2021), de vreme ce un astfel de instrument normativ european este direct aplicabil în dreptul intern și prioritar la aplicare față de legislația internă (art. 148 alin.2 din Constituție); aceste acte normative interne sunt complet inutile și - mult mai grav - sunt contrare Regulamentului (UE) 2021/953 care, pe de o parte, nu impune „imunizarea” cu inutilul și dăunătorul ser experimental iar, pe de altă parte, interzice utilizarea certificatului digital pentru a restrânge drepturi și libertăți, cum ar fi libertatea muncii, libertatea circulației și dreptul de acces în instituțiile publice, la justiție, la educație etc.;
-a văzut cineva acest proiect de lege - fantomă? Eu, unul, nu știu ce conține; probabil că majoritatea parlamentarilor din arcul puterii majoritare sunt tot atât de nelămuriți (de unde și ideea asumării răspunderii, pentru evitarea dezbaterii)...; ce stat de drept este acela în care oamenii nu își pot cunoaște din timp drepturile, libertățile, obligațiile legale și datoriile, pentru a-și putea adapta comportamentul la noile reglementări?
-nu se vede cum vor mai putea funcționa economia, educația, sistemul de educație și infrastructura critică națională în momentul în care 2/3 din forța de muncă activă va fi fost concediată pentru lipsa nazipass-ului; ironic, oamenii din aceste domenii au început să intre în grevă pe termen nelimitat pentru că Statul român nu mai are bani de salarii ...
În al doilea rând, vă invit din nou să analizați riscul modificării totalitare a Constituției, în anul 2022. Actuala coaliție pare a se fi coagulat (contra naturii) exclusiv cu acest scop. Pentru modificarea legii supreme în stat, este necesară parcurgerea unui număr de cel puțin trei pași - un aviz de la CCR referitor la proiectul de revizuire, un vot în Parlament cu 2/3 din numărul parlamentarilor și un referendum; fără o astfel de largă coaliție, acești pași ar fi fost imposibili, mai ales că UE cere, dictatorial, ca totul să se deruleze rapid, într-un singur an, în așa fel încât să ne aliniem legea fundamentală la cerințele totalitare ale birocrației UE; în minunata concepție a birocrației UE, drepturile colective vor prima asupra drepturilor și libertăților individuale sau chiar le vor suprima; vorbim aici inclusiv de dreptul la muncă, dreptul de proprietate, legăturile cu familia, dreptul la casă, vis și viitor. Undele constituții, cum sunt cele ale României, Ungariei, Poloniei sau Cehiei, deranjează, pentru că pun accentul pe drepturile individuale - nici nu se putea altfel, întrucât aceste țări au experiența totalitară a drepturilor colective de tip comunist, care erau tot drepturi progresiste și scientiste, și care dezavuau Crăciunul, credința și tendința familistă a omului normal, detestând proprietatea privată, pilonul și garanția libertății individuale.
Dacă tăcem, dacă nu luăm atitudine, planurile securist-tehnocratice ale UE - puse în practică prin cățeii numiți politicieni estici - vor fi realitate mai devreme decât vom putea noi să ne dăm seama și să ne trezim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu