Sfânta Biserica Ortodoxă

marți, 23 martie 2021

JOS PE CRUCEA… — TRAIAN DORZ

 JOS PE CRUCEA… — TRAIAN DORZ

Jos pe crucea răsturnată,
dintr-un sat,
am văzut un Om, odată,
stând cu faţa-n mâini lăsată
şi cu fruntea-nsângerată
şi plângea de jalea toată,
apăsat.
M-am oprit atunci din cale,
lângă El,
curgeau lacrimile vale,
printre degete, în poale,
sfâşiat, zdrobit de jale,
călător oprit în cale,
singurel.
Când I-am zis să nu mai plângă,
sta duios.
Şi-a pus fruntea-n mâna stângă
şi din gene-a prins să strângă,
să oprească şi să stângă
lacrima-I prelinsă lângă
cruce jos.
Faţa-I era albă toată,
ca de crini,
dar albeaţa ei curată,
sângele-o brăzdase toată,
căci pe fruntea-nsângerată,
o cunună era, roată,
numai spini.
Iar în palme şi-n picioare,
răni de cui.
O, şi-atunci, plin de mirare,
mi-am adus aminte, Care
e Străinul din cărare.
Când mă-ntorc, o, Doamne Mare,
nu-L văzui.
…Dar de-atunci, când trec prin sate
ori prin lunci,
şi văd cruci zăcând uitate,
mie-mi pare că pe toate,
stă Isus plângând în coate,
multa lumii răutate,
ca atunci.
TRAIAN DORZ, din ”Cântările Dintâi” (1933)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu